IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Doggo, tosi kurjaa että on noin eriarvoista kohtelua. Toivottavasti saat pian verikokeen tuloksen.

Blastojen iästä, meillä on pakastettu 5- ja 6-päiväisiä blastoja. Joitakin on kasvatettu seitsemännelle päivälle, mutta eivät ole selvinneet pakkaseen asti. Meidän klinikka tekee siirrot iltapäivisin, ja blastot otetaan sulamaan saman päivän aamuna.

Pupsis, voi ei että sullakin vuotelee. Toivon että olis harmitonta vaikka pahasti säikäyttääkin.

Mulla on tässä kierrossa tullut siirrosta asti satunnaisesti ihan pientä punaista viirua, mutta tänä aamuna tuli isosti kirkasta verta paperiin. Kyllä löi mielen maahan, vaikka kuinka vakuutan muille että voi olla harmitonta. Nyt ei ole enää tullut, mutta toisaalta mun menkkoja edeltävä tiputtelu lähes poikkeuksetta taukoaa välillä ennen kuin hanat aukeaa.

Mulla on kyllä lääkkeellinen kierto, mutta vaimollakin puski menkat läpi lääkkeellisestä. En ole vielä uskaltanut testata. Ehkä huomenna... mietin jo tänä aamuna sängyssä, mutta sitten jänistin. Dpo 14 tänään.

Ei tullut meille sitten yhtään alkiota. :loudlycrying:

Vähän tähän eilisen perusteella varauduin, mutta toki silti toivoin parasta.

Nyt on sitten se mahdollisuus menetetty, että saataisiin toinen lapsi samalta luovuttajalta, kuin esikoinen. Tämä on kyllä suuri pettymys.

Pitää nyt miettiä miten tästä eteenpäin. Laitetaanko vielä rahaa kiinni hoitoihin vai pyritäänkö julkiselle vai annetaanko vain olla.

Onko täällä kukaan HUS:in alueella hoidossa julkisella? Onko sinne pitkät jonot?

Voi ei Islaaa, miten huonoja uutisia! :(
Tosi harmi jos siltä luovuttajalta ei saa enää siittiöitä, mutta jos päädytte kokeilemaan toista luovuttajaa, lapset tuskin miettii sitä onko heillä sama luovuttaja vaan että on sisarus jonka kanssa on kasvanut ja leikkinyt.

Voi ei Islaaa, miten huonoja uutisia! :sad001
Tosi harmi jos siltä luovuttajalta ei saa enää siittiöitä, mutta jos päädytte kokeilemaan toista luovuttajaa, lapset tuskin miettii sitä onko heillä sama luovuttaja vaan että on sisarus jonka kanssa on kasvanut ja leikkinyt.

Näin varmasti onkin! Jotenkin ajateltiin, että sisarukset voisivat sitten yhdessä halutessaan selvittää luovuttajan henkilöllisyyttä ja heistä olisi tässä toisilleen tukea.

Onko teillä sama vai eri luovuttaja?

No sitten teille vuotelijoille kysymys.
Ootteko harrastanu seksiä ihan normaalisti, vaikka vuotaiskin? :Kissing Face With Smiling Eyes:
Mä voisin kysyä samaa, että ootteko cyclogestien aikana? :Smiling Face With Halo: Ne on niin ällöjä, et jotenkin vähän karsastan ajatusta, mut toisaalta kun haluja kuitenkin olis.. Edellisillä hoitokierroilla ei tarttenut miettiä koko asiaa, kun exän kanssa oli muutenkin helposti piiiiitkiäkin taukoja kun ei vaan haluttanut.

Mä voisin kysyä samaa, että ootteko cyclogestien aikana? :Smiling Face With Halo: Ne on niin ällöjä, et jotenkin vähän karsastan ajatusta, mut toisaalta kun haluja kuitenkin olis.. Edellisillä hoitokierroilla ei tarttenut miettiä koko asiaa, kun exän kanssa oli muutenkin helposti piiiiitkiäkin taukoja kun ei vaan haluttanut.

Joo ollaan, on se nyt ehkä vähän erilaista ollu :tears:

Mut me ei olla nyt tehty mitään reiluun viikkoon. Ja tuhrua on ollu viimeks perjantaina. Ehkä sitä nyt uskaltais :Smiling Face With Halo:

Puolisoni kanssa päädyttiin varhaisista viikoista huolimatta vuodon takia varata varhaisultra yksityiselle ja Helsinkiläisenä onni oli lähellä kun saatiin heti tälle päivälle aika. Tämä oli paras 240 € mitä olen koskaan käyttänyt mielenrauhan eteen.
Ei ollut selkeitä merkkejä että olisi keskenmeno meneillään. Kohdunsuu oli hyvin kiinni, kohdun neste oli kirkas eli ei merkkejä siitä että limakalvo alkaisi irtoutua seinämästä ja löytyi viikkoja vastaava pieni pilkku. Sykettä ei tietenkään löytynyt vaikka lääkäri kuinka yritti mieliksi sitä etsiä. Alkio mittasi 3,9mm. Lääkäri myös katsoi että aktiivista vuotoa ei enää näkynyt olevan eli oli ollut hetkellinen joka nyt pikkuhiljaa tyhjenee. Vuodon syytä ei löytynyt.

Omapolun kautta HUS myös vastasi empaattisesti ja nopeasti ja sain lähetteen labraan huomenna aamulla mittaamaan HCG arvot ja klinikalta ovat perjantaina yhteydessä.

Eli toistaiseksi ollaan pelissä mukana ja vaikuttaa olleen iso säikähdys. Suuri kiitos teille kaikille empaattisuudesta ja viesteistä!

Lisäys: Sain perjantaina HCG arvot, mitattu 5+5 arvo oli 26 352 eli oli todella hyvä. Nyt vain odotellaan varhaisultraa 7+3, 21.12.

Muokattu viimeksi:
Ja vastauksena seksin harrastamisesta. Lugesteron töhnän takia olemme harrastaneet seksiä kondomin kanssa, ei ole yhtä sotkuista. Tän päiväisen vuodon takia niin saa nähdä eletäänkö selibaatissa ensimmäinen kolmannes :tears:

Mut siis eihän seksi voi aiheuttaa mitään peruuttamatonta? Hiton tyhmä kysymys, mut silti :tears:

Ainoa mitä varmaan voisi aiheuttaa on sitä tulehdusta jos on vuotoa. Jos ei ole vuotoa niin ei pitäisi olla mitään riskejä seksin harrastamiselle. Itse vain olen niin neuroottiinen ja hysteerinen että en halua mitään tilanteita missä voisin alkaa syyttämään itseäni jos sattumalta raskaus keskeytyisi.

Mä en oo lugejen aikana harrastanu seksiä, inhoon sitä töhnää tosi paljon. Mulla on jotenki niin ”syvät” paikat, et sitä töhnää tulee muutenki päiväkausia vikan lääkkeen jälkeen, eli ylimäärät ei siis todellakaan tyhjene heti. Eli loppukierrot on viime aikoina ollu aika hiljasia meillä :tears: no johan sitä on ehditty jyystääkin :No Evil Monkey:

En minäkään uskaltanut pahemmin harrastella vaikka ei ollut vuotoja. Edelleen aika hiljaista..mutta on niin kuivat limakalvot ettei nappaa..vaikka ois liukkaria

Pupsis, ihana kuulla että siellä kaikki näyttää olevan hyvin vuodosta huolimatta.

No sitten teille vuotelijoille kysymys.
Ootteko harrastanu seksiä ihan normaalisti, vaikka vuotaiskin? :Kissing Face With Smiling Eyes:
Mä en ole uskaltanut. Lääkäri ei maininnut tulehdusriskistä, aina on vaan sanottu siirrossa että "saa elää täysin normaalia elämää". Mutta kuulostaa kyllä järkevältä välttää tietynlaista seksiä jos vuotelee.
Näin varmasti onkin! Jotenkin ajateltiin, että sisarukset voisivat sitten yhdessä halutessaan selvittää luovuttajan henkilöllisyyttä ja heistä olisi tässä toisilleen tukea.

Onko teillä sama vai eri luovuttaja?
Meillä on sama, itse asiassa tuttu. Lapset tapaavat häntä silloin tällöin. Yritettiin esikoista ensin pitkään koti-insseillä mutta kun ei tärpännyt, siirryttiin klinikalle.

Ihanaa Pupsis, miten hieno uutinen! ❤️ Niin tutulta kuulostaa sinunkin vuoto ja krampit.

Miten se voikaan olla niin yleistä, onkohan tätä asiaa kunnolla tutkittu, mistä nämä hoitoalkuisten vuodot oikein johtuvat.

Islaaa, tosi suuri pettymys, olen kovin pahoillani. :Broken Heart:

Päätin sittenkin tehdä eilen illalla testin, kun aamuisin meillä ei ole rauhaisia hetkiä. Tiputtelu pysyi poissa päivän, mutta kun kuppiin pissittyäni pyyhin, tuli taas kirkasta verta ja ihan hyytymäkin. Selvästi ei siis tule vain limakalvoilta. Testi oli täysin nega, ei mitään arvailua tarvinnut harrastaa. (Hyviä ne Sofin halpisluiskat, ikinä ei ole näyttänyt turhaa viivanpaikkaa.) Eilen oli jo dpo 14, eli ei tule enää muuttumaan tuosta. Huomenna vielä muodon vuoksi testi virallisena päivänä.

Pakkanen tyhjä, enkä tiedä voidaanko enää yrittää. Nyt meni jo noin 8000€ kankkulan kaivoon.

Takaisin