Hei kaikki! Ajattelin liittyä mukaan jo vähän ennakolta (toivottavasti näin on OK). Meillä olisi todennäköisesti edessä IVF-hoidot ensi vuoden alkupuolella/viim. alkukeväästä. Olen kohta 35 v., raskautta yritetty lähes vuosi. Sinänsä ei niin pitkä aika vielä siis, mutta riittävän pitkä tässä tilanteessa, koska minulla on todettu hiipuvat munasarjat (ikään nähden toimintakyvyltään alentuneet) eli lääkäreiden mukaan (ja tietysti omasta mielestäni myös) aika kiire asian edistämisessä. Miehellä on jo lapsia, joten hänellä ”hätä” ei niin suuri, itselläni siis kova toive edes yhdestä lapsesta, mies on kyllä projektissa mukana vaikka se on enemmän ollutkin minun toive ja tarve. Seuraisin ja kuulisin mielelläni muiden kokemuksia hoidoista.
Sellaisesta kuulisin jo mielelläni nyt, että miten usein niitä hoitoja voidaan antaa, ts. jos ei onnistu heti niin onko niitä tyyliin joka kk uudestaan vai pitääkö välissä olla pitkäkin tauko - vai onko ihan yksilöllistä? Ymmärrän IVF-hoidon perusperiaatteet ja vaiheet, mutta tämä ei ole ollut minulle selvää. Onko myös niin, että IVF:n alkaessa loppuu luomuyritys kokonaan vai onko välikuukausia jolloin hoitoja ei anneta ja silloin voi halutessaan vielä yrittää kotona? Ehkä vähän hassuja kysymyksiä, ja näihin toki lääkärikin vastannee, mutta varsinainen hoidonsuunnittelu on vasta 2 kk päästä ja tietysti olen jo nyt utelias ja kiinnostunut kaikesta..
Entä onko täällä muilla ollut ongelmia nimenomaan munasolujen määrässä/laadussa eli onko tämä ollut kellään muulla syy IVF-hoitoon? Entä onko kukaan onnellisesti onnistunut raskautumaan huonolla/ei-niin-hyvällä AMH-arvolla? Yritän pysyä toiveikkaana..
Tsemppiä tosi paljon kaikille teille hoidoissa oleville, toivottavasti onnistuisi
Ja onnea ja tsemppiä myös jo raskaana oleville!