Beisla, oon pahoillani negasta Tsemppiä ❣
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei oo enää luotettava. Ovistestit reagoi myös hcg:hen niin saanet luultavasti kunnon ovisplussan testiin.
Ei sekoita, mutta ovistestillä et tee mitään loppukierrossa, jos olet pistänyt irrotuspiikin.Näin arvelinkin, kiitos NewMoon! Minulla on terolut kaksi viikkoa piikin jälkeen, sekoittaako terolut myös ovis- ja tai raskaustestejä?
@Bluebelle34 Mulla AMH oli 33-vuotiaana alkututkimuksissa alle 1,5. Tuon johdosta vaste IVF:n stimulaatiolääkkeisiin, joiden tarkoitus on kypsyttää useita munasoluja kerralla keräystä varten, oli vaatimaton.
Meillä ensimmäinen IVF-hoitokierros lyhyellä kaavalla menikin pipariksi huonon vasteen takia, eikä keräykseen päästy. Sitten vaihdettiin pitkään kaavaan, jossa ennen stimulaatiota ajettiin oma hormonitoiminta alas ja myös lääkeannosta nostettiin aiemmasta. Keräykseen päästiin, mutta toki olin aluksi pettynyt, kun saatiin vain 4 kypsää munasolua (monet kuitenkin saavat sen 14). Noista kuitenkin kolme hedelmöittyi ja lähti jakautumaan normaalisti, ja kaikki olivat laadultaan hyviä. Yksi alkio siirrettiin ja muut pakastettiin kaksipäiväisinä. Tuoresiirrosta tulikin sitten elämäni ensimmäinen plussa. Kovasti tsemppiä sinne! Vaikka munasolujen määrässä olisikin "ongelmia", ei se automaattisesti tarkoita, että laatukin olisi kuraa :)
Ja noista jonoista: käsittääkseni ekan IVF-kierroksen pakkasalkioiden siirtoa ei olisi tarvinnut erikseen jonottaa (toki jos siirretään luomukiertoon, voi väärälle päivälle sattuva ovulaatio aiheuttaa ylimääräisiä välikuukausia). Jos oltaisiin jouduttu uudelle IVF-kierrokselle, olisi pitänyt jonottaa se 3-4kk, mikä KYSillä on IVF-jono.
mä olen ollut hoidoissa yksityisellä ja en osaa tuosta hoitojen "ketjutuksesta" sanoa, kun itsellä tilanne se että ensimmäinen IVF/ICSI johti viiteen blastoon joista välikierron jälkeinen ensimmäinen siirto (PAS) toi jo plussan. mutta lähetteestä voin sanoa, että helposti tekevät sen lähetteen yksityisellä ja se menee nopeasti perille, toinen asia on sitten se kuinka pitkät jonot julkisella puolella on. mutta käytännössä kaikki tutkimukset voidaan hyödyntää sieltä yksityisen puolelta, ainoastaan infektioverikokeet pitää ottaa julkisella puolella uudelleen ennen hoitoja, koska niillä on voimassaoloaika.Kiitos paljon vastauksesta! Ja muillekin tervetulotoivotuksista. Hyvä kuulla, että plussan voi saada huonommillakin arvoilla ja munasolureservillä. Tämä jännittää itseäni tosi paljon… hoidot sinänsä eivät fyysisesti jännitä.
Olen nyt aloittamassa hoitoja todennäköisesti yksityisellä. Olen käsittänyt ettei jonoja niinkään ole, mutta toki mietin jos on fyysisesti estettä siihen että ei voi edetä nopeasti hoidosta toiseen jos epäonnistuu… toki jos pitkään menee niin pitänee harkita jos sitten esim seuraavan hoidon saisi julkiselta jos rahaa menee vielä paljon enemmän kuin olen ajatellut, mutta kun tutkimukset yms on kaikki tehty yksityisellä, se vaatisi varmaan joko uudelleen selvitykset julkisella (?)) tai ainakin lähetteen…
Yksityisellä saa halutessaan hoidot joka kiertoon aina kun mahdollista, eli jos ei tule joulu- tai kesätauko väliin tai jotain komplikaatioita, tai jotain tutkimuksia väliin. Minä sain yksityisellä aina jokaiseen kiertoon hoidot. Esim. oli sovittu, että jos PASsista tulee nega, saan heti reseptin uuteen IVF-hoitoon, ja voin alkaa piikittää heti kun kuukautiset alkavat PASsin jälkeen.Kiitos paljon vastauksesta! Ja muillekin tervetulotoivotuksista. Hyvä kuulla, että plussan voi saada huonommillakin arvoilla ja munasolureservillä. Tämä jännittää itseäni tosi paljon… hoidot sinänsä eivät fyysisesti jännitä.
Olen nyt aloittamassa hoitoja todennäköisesti yksityisellä. Olen käsittänyt ettei jonoja niinkään ole, mutta toki mietin jos on fyysisesti estettä siihen että ei voi edetä nopeasti hoidosta toiseen jos epäonnistuu… toki jos pitkään menee niin pitänee harkita jos sitten esim seuraavan hoidon saisi julkiselta jos rahaa menee vielä paljon enemmän kuin olen ajatellut, mutta kun tutkimukset yms on kaikki tehty yksityisellä, se vaatisi varmaan joko uudelleen selvitykset julkisella (?)) tai ainakin lähetteen…
Kiitos paljon vastauksesta! Ja muillekin tervetulotoivotuksista. Hyvä kuulla, että plussan voi saada huonommillakin arvoilla ja munasolureservillä. Tämä jännittää itseäni tosi paljon… hoidot sinänsä eivät fyysisesti jännitä.
Yksityisellä saa halutessaan hoidot joka kiertoon aina kun mahdollista, eli jos ei tule joulu- tai kesätauko väliin tai jotain komplikaatioita, tai jotain tutkimuksia väliin. Minä sain yksityisellä aina jokaiseen kiertoon hoidot. Esim. oli sovittu, että jos PASsista tulee nega, saan heti reseptin uuteen IVF-hoitoon, ja voin alkaa piikittää heti kun kuukautiset alkavat PASsin jälkeen.
Julkisella joutuu odottamaan kuukausikaupalla, ensin ensikäyntiä varten, sieltä pääsee IVF-jonoon, jossa odotetaan 6 kk, ja sitten saa ilmoittautua IVF:ään, jos klinikalla on vapaita aikoja. Jos ei ole, pitää seuraavassa kierrossa yrittää ilmoittautua uudestaan. Julkiselta saa 3 yritystä, ja jos käy yksityisellä, julkiselta puolelta saatavat hoidot vähenevät. Eli jos käy yksityisellä 2 IVF:ää, voi julkiselta enää saada sen jälkeen yhden IVF:n. Toisaalta sinulla on kiire, joten jos rahat riittävät, suosittelen unohtamaan julkisen ja käymään pelkästään yksityisellä. Pihistely voi kostautua niin, että aikaa kuluu liikaa, eikä sitten munasoluja enää ole, kun lopulta saa kaikki julkisen jonot jonotettua.