IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ainakin oli blastot kuudennen päivän ja Eikö se tarkoita just sitä, että on ollut hitaampaa sorttia?
Sulatetut 6-päiväiset blastot on pakastettu 5-päiväisinä, tuo pakastus-sulatus-prosessi lisää ikään päivän. Tai näin ainakin minulle asia selitettiin.

Islaa:

Me ollaan kaikki yksilöitä. Jollakin voi hedelmällisyys alkaa laskemaan paljon myöhemmin kuin toisella.

Yritetään luottaa siihen, että vielä joskus meidänkin onni kääntyy. :Heartred

Ja Onpa huomattavan paljon huonompi tulos nyt, vaikka hoitojen välissä ei ole enempää vuosia. Ehdin täyttää juuri 35 ennen tätä hoitoa, ehkä se on se merkittävä tekijä, eikös tässä iässä hedelmällisyys ala laskea merkittävästi.

Tässä siis se, mihin äskeinen viesti viittaa :)

Töissä yks asiasta tietävä kysyi että etkö voisi jo uskoa että olet raskaana. Huoh. Helpommin sanottu kuin tehty. Myönnetään, vihaan epätietoisuutta ja pitäisi käydä päänsisäistä ajattelua itsensä kanssa, ettei tämä käy raskaaksi tämä raskautuminen/raskaana oleminen.

Itekin oon sen kaks kertaa ollut raskaana ja molemmat meni tosiaan kesken, enkä kumpaiseenkaan raskauteen uskonut ekaa plussatestiä pidemmälle. Jotenkin oli sellainen perstuntuma, että ei kaikki ole kunnossa.

MUTTA! Noista kahdesta viisastuneena yritän jatkossa luottaa siihen, että kaikki meneekin hyvin (kunnes toisin varmasti todistetaan). Yritän uskoa positiivisten ja luottavaisten ajatusten voimaan, koska ei tässä kait muu enää auta ... :D Ja sitä en oo vielä koittanut.

Sä taisit olla myös OYSissa hoidoissa?

Itekin oon sen kaks kertaa ollut raskaana ja molemmat meni tosiaan kesken, enkä kumpaiseenkaan raskauteen uskonut ekaa plussatestiä pidemmälle. Jotenkin oli sellainen perstuntuma, että ei kaikki ole kunnossa.

MUTTA! Noista kahdesta viisastuneena yritän jatkossa luottaa siihen, että kaikki meneekin hyvin (kunnes toisin varmasti todistetaan). Yritän uskoa positiivisten ja luottavaisten ajatusten voimaan, koska ei tässä kait muu enää auta ... :D Ja sitä en oo vielä koittanut.

Sä taisit olla myös OYSissa hoidoissa?

Mullaki takana yhden luomuraskautumisen keskenmeno parin vuoden takaa. Kyllä ne vaan on rankkoja kokemuksia ja toivoo ettei yhtä enempää tarvis kenenkään kärsiä, mutta ei elämä mee niinku suunnittelee. Oyssissa ollaan, pakkasessa onneksi on alkioita niin pääsee vähän helpommalla. En tiiä tuosta että onko oyssissa joulutaukoa :Eyes: onko sulla viikunakakku se kaiku sovellus. Se on kätevä. Siellähän voi kysyä niin ei tarvi sitä puheluliikennettä ruuhkauttaa

Kiitos islaaa ja parempaa onnea sinnekin. Pidetään peukkuja huomiseen!

Cbn viikkonäytön oikeellisuudesta en oikein osaa sanoa. Mies oli lukenut testin ohjeista aamuisen itkun jälkeen että vielä ei kannattais kaikkia itkuja itkeä. Mutta tuntuu että ite oon tän päivän aikana selannu kaikki Google keskustelut aiheesta "clearblue" että tuskin multa jäi huomaamatta. On siellä joitakin joilla on näyttänyt 2-3 vielä melkein rv7 ja raskaus edennyt.

Yritin taas polilta kysyä apua. Eivät anna lähetettä verikokeeseen eikä ultraa. Yksityiselle käskivät kääntyä. Vissiin ainakin mun kohdalla täällä homma toimii niin että alkio sisään ja sen jälkeen "Herran haltuun". No minä en Herraan usko niin kävin pihlajalinnassa rahalla hakemassa hcg verikokeen, jonka vastausta nyt odotellaan torstaihin, jopa perjantaihin.

Töissä yks asiasta tietävä kysyi että etkö voisi jo uskoa että olet raskaana. Huoh. Helpommin sanottu kuin tehty. Myönnetään, vihaan epätietoisuutta ja pitäisi käydä päänsisäistä ajattelua itsensä kanssa, ettei tämä käy raskaaksi tämä raskautuminen/raskaana oleminen.
Tosi epätasa-arvoista, ettette pääse verikokeeseen/ varhaisultraan!Jos hcg nousee hitaasti, voi kyseessä pahimmillaan olla esim. kohdunulkoinen, tämän takia esim. itselläni kyllä seurattiin julkisella tarkasti hcg-arvoja ja myös liian matalan arvon kehittymistä muiden tutkimusten lisäksi. Kuulostaa sius tosi hurjalta omaan korvaani että jätetään ”Herran haltuun” ja yksin murehtimaan hoidoilla alkuun saatetun raskauden tilannetta!

Toivottavasti nyt ottamassasi verikokeessa olisi oikein hyvät hcg-arvot. ❤️

Kovasti on vaihtelua, meillä ei HUS:ssa saanut verikoetta ollenkaan, mutta varhaisultra oli viikolla 7+1.

Todella epätasa-arvoiselta tosiaan vaikuttavat julkisen käytännöt! KYSillä otetaan aina siirron jälkeen verikoe vaikka kotitesti olisi nega. Ja esim. mun tilanteessa itse he ehdottivat että otetaan uusi lukema, kun oli vuotoa silloin raskauden alussa.
Varhaisultra kuuluu myös kaikille hoidoilla plussanneille. Varsinkin IVF-raskauksissa luulisi varhaisultran olevan paikallaan ihan jo siksi, että "huono" raskaus todetaan ASAP. Tai jos oma raskaus olisi osoittautunut sellaiseksi, jolla ei ole tulevaisuutta, olisin halunnut tyhjennyksen mahdollisimman pian ja sen jälkeen suunnata kohti PASia.

Täällä alkoi kirkkaan punainen vuoto ja vatsakrampit :loudlycrying: Laitoin omapolkuun klinikalle viestiä asiasta ja kysyin voiko varhaisultraa aikaistaa. Nyt rukoilen ja toivon että lakkaisi pian ja olisi harmitonta mutta pelkään pahinta :loudlycrying::folded: rv 5+4

Täällä alkoi kirkkaan punainen vuoto ja vatsakrampit :loudlycrying: Laitoin omapolkuun klinikalle viestiä asiasta ja kysyin voiko varhaisultraa aikaistaa. Nyt rukoilen ja toivon että lakkaisi pian ja olisi harmitonta mutta pelkään pahinta :loudlycrying::folded: rv 5+4
Toivottavasti olisi sullakin harmitonta vuotoa! Mullahan oli tismalleen sama tilanne samoilla viikoilla ja tyyppi oli silti tarrautunut kiinni. Kovasti tsemppiä, valitettavasti taitaa tosiaan olla yleisiä kaikenlaiset vuodot näissä IVF-raskauksissa :red-heart:

Kiitos tsemppauksista!! :red-heart: eihän tässä auta kuin odottaa ja katsoa, kaikki toivo ei ole kuitenkaan vielä menetetty. Oli pakko lähteä kesken päivän töistä kun tunteet vyörysivät ja pidättelin itkua, pitää illan aikana katsoa miten menee ja kykenenkö huomenna menemään töihin.

Mulla taas ei vuotanut pisaraakaan, mutta silti raskaus ei edennyt normaalisti. Että yritä tässä nyt sitten.. kun mikään oire ei kerro mistään mitään, ainakaan luotettavasti :Weary Cat Face: voi olla tai voi olla olematta ja vahva ehkä siihen päälle vielä. Mä oon kyllä niin skeptinen, että vaikka mulla olis oireellista ja vuodotonta, niin pelkäisin silti pahinta :Eyes:

Mulla taas ei vuotanut pisaraakaan, mutta silti raskaus ei edennyt normaalisti. Että yritä tässä nyt sitten.. kun mikään oire ei kerro mistään mitään, ainakaan luotettavasti :Weary Cat Face: voi olla tai voi olla olematta ja vahva ehkä siihen päälle vielä. Mä oon kyllä niin skeptinen, että vaikka mulla olis oireellista ja vuodotonta, niin pelkäisin silti pahinta :Eyes:
Kuulostaa tutulta tuo pahimman pelkääminen. Ja vaikka esim. itse näin eilen omin silmin sykkeen, tänään skeptisyys ja pelot ovat taas nostaneet päätään :Grimacing Face:

Takaisin