IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Ihan mahtavaa miten paljon plussia täällä on tullut! Beating Heart Beating Heart Onnea kaikille ja viivojen vahvistumista! :)

Lipsu voi että :sad001 alkiodiagnostiikka antaa kyllä paljon vastauksia jos teillä vaan on siihen varaa. Ja jos et ole vielä tehnyt eraa tai vastaavaa niin suosittelen kyllä myös. Mutta mitä olen lukenut niin hyvin usein tutkimuksissa ei löydy mitään vikaa vaan on kyse huonosta tuurista. Toivotaan että teillekin saadaan pian se pysyvä plussa Beating Heart
 
Okei. Nyt mä ehkä lopetan!Beaming Face With Smiling EyesBeating Heart
 

Liitteet

  • IMG_20211124_044732__01.jpg
    IMG_20211124_044732__01.jpg
    377 KB · Katsottu: 80
Onnea @Pupsis !

Olen nyt pari päivää pistänyt Ovaleap-lääkettä. Neulan päähän on jäänyt kummallakin kerralla tippa lääkettä,vaikka olen pitänyt neulaa sisällä muutamia sekuntteja pistäminen jälkeen. Onko muilla sama kokemus? Haittaakohan tuo?

Eri lääke mutta samoin käynyt myös minulle, enkä usko että siitä mitään haittaa on, kyseessä kumminkin niin pieni määrä. :)
 
Lipsulle pahoittelut, niin väärin että tuli jo kolmas kemiallinen. :sad001
Samaistun huoleen siitä, kun pitäisi päättää seuraava askel. Musta tuntuu että mä hoidot on yhtä lottoamista tuntemattomilla tosennäköisyyksillä. Montako alkiota teillä on pakkasessa ja minkä ikäinen olit kun ne tehtiin? Ehkä sen perusteella voisi arvioida onko järkevää tehdä lisää alkioita ennen mahdollista diagnostiikkaa.

Doggo, onhan tuo viiva vahvistunut, ei se ero päivässä voikaan olla suuri. Ihan hyvältä näyttää!

Move hienoa, nyt vaan tsemppiä varhaisultran odotteluun.

Pupsis, onnea, hieno viiva!

Viikunakakku, älä huoli, ei ne tosiaan huonoja pakasta. Siirrosta taas, onko sulla tarkistusultra ennen ovulaatiota vai pelkkä tikutus? Kuitenkin, jos ovulaatio tulee niin eiköhän se kierto ole silloin kunnossa. Mulla on aina kierto palautunut heti punktion jälkeen.

Islaaa, mullakin joihinkin ruiskunpäihin jäänyt tippa, ei ole ollut mitään vaikutusta.

Kuumeilijalle onnea!

Mulla alkaa tänään Terolutit Progynovan rinnalle, kaksi aamulla ja kaksi illalla, eli tänään laskennallinen ovulaatio. Siirron jälkeen mukaan tulee vielä myös yksi Lutinus aamuisin.
 
Täällä punktio ohi. Nyt olo on ollut tukalampi kuin edellisellä kerralla ja punktio oli myös vähän kipeämpi. Saatiin 18 munasolua. Olen tosi tyytyväinen määrään, mut samalla jännittää, että millainen kato käy ennen pakastusta. Nimenomaan pakastusta, koska lievien hyperioireiden vuoksi tuoresiirtoa ei tehdä. Nyt edessä välikierto ja sit siitä seuraavasta olisi tarkoitus siirtää alkio omaan kiertoon. Saa nyt nähdä miten kroppa käyttäytyy ja osuuko ovis just joulun aikaa, jolloin siirtoja ei tehdä.

Mietin vähän samaa kuin viikunakakku. Nimittäin kropan palautumista ja ovulaatioita punktion jälkeen. Ekalla kerralla kun oli punktio+tuoresiirto ovulaatiot tuli heti normaalisti, nyt ehkä vähän eri juttu kun ei ole tuoresiirtoa ja munasarjat muutenkin aktivoitui hoidosta enemmän. Liikkumaan tekisi myös mieli, mut ehkä nyt pitää malttaa sen kanssa hetken aikaa. Mielelläni kuulisin toisten kokemuksia tilanteista, kun tuoresiirtoa ei tehty.
 
Heippa! Ensimmäistä PASia kohti mennään, eilen aloitin Pergoveris-pistokset. Sellasta tässä mietin, että monentena päivänä ovulaatiosta blasto siirretään? Dpo 4?
 
Lipsu veikkaampa että ollaan samassa veneessä. Minun viiva myös jämähtänyt hailura asteelle. Vuotoa ei näy, hoitopaikassani ei mittauteta hcgtä verestä. Sain ohjeeksi odotella vuotoa/vahvistumista ja lopettaa terolut lääkityksen (jota ei olisi edes pitänytkään jatkaa 2 viikon jälkeen) Joskus kaksipäiväset kuulemma vaan kehittyy hitaampaa ja toivon todellakin tätä. Yritän etsiä positiivisia näkökulmia:
- jouluna saakin juoda viiniä
- sushi
- siinäpä ne olikin
 
Heippa! Ensimmäistä PASia kohti mennään, eilen aloitin Pergoveris-pistokset. Sellasta tässä mietin, että monentena päivänä ovulaatiosta blasto siirretään? Dpo 4?
Mulla siirrettiin 5-päiväinen blasto dpo5. En tiiä lasketaanko samalla tavalla jos on eri-ikäinen blasto (joskus kai kuusipäiväisiä ainakin on).
 
Mulla siirrettiin 5-päiväinen blasto dpo5. En tiiä lasketaanko samalla tavalla jos on eri-ikäinen blasto (joskus kai kuusipäiväisiä ainakin on).
Meillä on huomenna siirto kuusipäiväisellä blastolla ja lääkkeelliseen kiertoon. 5 kokonaista päivää täytyi käyttää cyclogestiä. Ja kuudennen päivän iltapäivällä siirto. Mut jos ois ollu omaan kiertoon, niin siirto olis ollu dpo5. Eli oisko se aina blaston kanssa dpo5?
 
Testasin tänään aamulla (dpo 14), ja haalea toinen viiva testiin tuli. Tiedän, ettei pitäisi suuria johtopäätöksiä viivan vahvuudesta vetää, mutta niin hailakka se oli että pelkään jäävän kemialliseksi taas täälläkin...mutta eipä auta kuin odotella ja katsoa miltä näyttää lauantaina virallisena testipäivänä. Oon niin väsynyt tähän touhuun just nyt, ja ihan kaikkeen.
 
Mitä lääkäri on sanonut teille koronarokotteesta? Missä vaiheessa hoitoa / raskautta kannattaisi ottaa?
meille hoidoissa ohjeistuksena oli, että koronarokotteen voi ottaa ivf-hoitoa edeltävässä kierrossa mutta punktion aikaan pitäisi olla vähintään kaksi viikkoa aikaa rokotteesta. myös alkionsiirtoa ennen suositeltiin että alkukierron aikana ei rokotetta ottaisi. eikä toki alkionsiirron jälkeenkään samassa kierrossa.
 
Apilainen ja Viikunakakku.

Oma kokemukseni on ensimmäisestä punktiosta jossa tehtiin tuoresiirto. Sain vakavan hyperin ja olin viikon sairaalassa. Välikierron jälkeen suunniteltiin PAS letrozolin tukemana. Kontrolliultrassa näkivät että munarakkuloissa oli vielä nestettä ja sen vuoksi eivät erottaneet selkeää johtofollikkelia. Limakalvo oli hyvä ja sain digitestillä oviksen mutta klinikka soitti minulle ja perui siirron. Syyhyn taisi vaikuttaa pitkälti se että meillä oli pakkasessa vain yksi blasto joten eivät halunneet ottaa riskiä siirron kanssa, jos ois ollut monta alkiota pakkaessa niin ehkä siirto olisi tehty siitä huolimatta. Siirto tehtiin seuraavassa kierrossa.

Eli yleensä kroppa on palautunut välikierron jälkeen mutta jos ei niin se tulee ilmi kontrolliultrassa ja siirto mahdollisesti perutaan.
 
Tässä päivittäiset testini. Kolme ylintä otettu iltapäivisin ja alin ClearBluen testi otettu tänä aamuna jolloin testiviiva oli kontrollia vahvempi. Huomenna (dpo14) teen digin nähdäkseni mitä viikkoja se antaa ja maanantaina ilmoitan klinikalle posittivisesta tuloksesta. Varhaisultra pitäisi olla juuri ennen joulua joten katsotaan itketäänkö silloin ilosta vai surusta. Jään tänne chättiin ja jatkan keskustelua mutta en päivitä enää raskaustestejä. Vaikka täällä ollaan aidon iloisia toistemme puolesta niin ei se silti ole helppoa nähdä toisen positiivista testiä jos itse joutuu kohtaamaan negoja. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista kaikille!! Voin sanoa että olin jo luopunut ajatuksesta että koskaan näkisin positiivisen testin
 

Liitteet

  • 20211126_071145.jpg
    20211126_071145.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 180
Nyt on uusi HCG-arvo mitattu ja kuulemma oli noussut hyvin, oli nyt jotain 8000. Mä jo olin varma, että uutiset ovat huonoja, kun kätilö aluksi kyseli hirveästi mun voinnista ennen kuin kertoi verikokeen tuloksen. Hänen mukaansa labra-arvojen perusteella näyttää hyvältä, mutta lopullinen tilanne varmistuu vasta, kun katsotaan ultralla itsenäisyyspäivän jälkeisenä päivänä. Mitenköhän kestän järjissäni sinne ultraan saakka - jotenkin en yhtään edes käsitä, että ainakin jollain tasolla olen raskaana. Oireita on hyvin vähän: hieman on rinnat arat ja normaalia useammin nälkä, muttei varsinaisesti mitään pahoinvointia, saatika oksentelua.
 
Takaisin
Top