IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Beating Heart
Tässä päivittäiset testini. Kolme ylintä otettu iltapäivisin ja alin ClearBluen testi otettu tänä aamuna jolloin testiviiva oli kontrollia vahvempi. Huomenna (dpo14) teen digin nähdäkseni mitä viikkoja se antaa ja maanantaina ilmoitan klinikalle posittivisesta tuloksesta. Varhaisultra pitäisi olla juuri ennen joulua joten katsotaan itketäänkö silloin ilosta vai surusta. Jään tänne chättiin ja jatkan keskustelua mutta en päivitä enää raskaustestejä. Vaikka täällä ollaan aidon iloisia toistemme puolesta niin ei se silti ole helppoa nähdä toisen positiivista testiä jos itse joutuu kohtaamaan negoja. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista kaikille!! Voin sanoa että olin jo luopunut ajatuksesta että koskaan näkisin positiivisen testin

Ihan mahtavaa Pupsis, onnittelut plussasta! Beating Heart
 
Nyt on uusi HCG-arvo mitattu ja kuulemma oli noussut hyvin, oli nyt jotain 8000. Mä jo olin varma, että uutiset ovat huonoja, kun kätilö aluksi kyseli hirveästi mun voinnista ennen kuin kertoi verikokeen tuloksen. Hänen mukaansa labra-arvojen perusteella näyttää hyvältä, mutta lopullinen tilanne varmistuu vasta, kun katsotaan ultralla itsenäisyyspäivän jälkeisenä päivänä. Mitenköhän kestän järjissäni sinne ultraan saakka - jotenkin en yhtään edes käsitä, että ainakin jollain tasolla olen raskaana. Oireita on hyvin vähän: hieman on rinnat arat ja normaalia useammin nälkä, muttei varsinaisesti mitään pahoinvointia, saatika oksentelua.
Aivan samalta kuulostaa kuin mun raskauksien alut! Ihanaa! Kaikki voi mennä hyvin loppuun asti! ❤️ On se ihmeellistä! (Yritä olla panikoimatta, jos tulisi vielä vuotoja, mullakin tuli useamman kerran reilusti hyytyminen kanssa, ja lisäksi tuhruja.)
 
Onkohan miten yleistä, et alkionsiirron jälkeen tulee vaaleanpunaista vuotoa. Tai siirrosta 5h ja ku kävin vessassa niin paperiin jäi ihan vähän vpunaista. Ja siitä sit seuraavalla kerralla sellanen rusehtavaa klimppi. Eli oisko sit ite siirto aiheuttanu pientä verenvuotoa?
 
Just tänään mietin, et mitähän sulle kuuluu ❣
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Elämä on mennyt omalla tavallaan aika mukavasti kun en ole miettinyt raskautumista. Tyhjennyskierto kesti tosiaan noin 37 päivää ja verikoe näytti nollaa jo pari päivää ennen uuden kierron alkua. Seuraava kierto oli mulle normaali, ovisplussa kp13 ja menkat kp27. Kävin tarkistusultrassa tossa välikierrossa juuri ennen ovista ja kaikki näytti täysin normaalilta.

Nyt mulla on alkanut PAS-kierto. Taas mennään.. Anguished Face en oikein tiedä mitä ajatella, pelottaa ihan hulluna Broken Heart
 
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Elämä on mennyt omalla tavallaan aika mukavasti kun en ole miettinyt raskautumista. Tyhjennyskierto kesti tosiaan noin 37 päivää ja verikoe näytti nollaa jo pari päivää ennen uuden kierron alkua. Seuraava kierto oli mulle normaali, ovisplussa kp13 ja menkat kp27. Kävin tarkistusultrassa tossa välikierrossa juuri ennen ovista ja kaikki näytti täysin normaalilta.

Nyt mulla on alkanut PAS-kierto. Taas mennään.. Anguished Face en oikein tiedä mitä ajatella, pelottaa ihan hulluna Broken Heart

Voi! Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia Blue Heart
 
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Elämä on mennyt omalla tavallaan aika mukavasti kun en ole miettinyt raskautumista. Tyhjennyskierto kesti tosiaan noin 37 päivää ja verikoe näytti nollaa jo pari päivää ennen uuden kierron alkua. Seuraava kierto oli mulle normaali, ovisplussa kp13 ja menkat kp27. Kävin tarkistusultrassa tossa välikierrossa juuri ennen ovista ja kaikki näytti täysin normaalilta.

Nyt mulla on alkanut PAS-kierto. Taas mennään.. Anguished Face en oikein tiedä mitä ajatella, pelottaa ihan hulluna Broken Heart

Kiva kuulla susta Beating Heart toivon pysyvää plussaa sulle :Heartred
 
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Elämä on mennyt omalla tavallaan aika mukavasti kun en ole miettinyt raskautumista. Tyhjennyskierto kesti tosiaan noin 37 päivää ja verikoe näytti nollaa jo pari päivää ennen uuden kierron alkua. Seuraava kierto oli mulle normaali, ovisplussa kp13 ja menkat kp27. Kävin tarkistusultrassa tossa välikierrossa juuri ennen ovista ja kaikki näytti täysin normaalilta.

Nyt mulla on alkanut PAS-kierto. Taas mennään.. Anguished Face en oikein tiedä mitä ajatella, pelottaa ihan hulluna Broken Heart
Ihana kuulla sun kuulumisia! :) Huih, sulla on jännät ajat siis edessä jälleen. Kovasti tsemppiä, toivotaan pysyvää plussaa ja vauvaa syliin saakka! :Heartred

Täällä on ihanan paljon plussia, onnea ihan jokaiselle niistä ja kaikkea hyvää tulevaan! Pettymyksiä kokeneille kovasti tsemppiä ja voimia jaksaa jatkaa tätä polkua :Heartred
 
Onkohan miten yleistä, et alkionsiirron jälkeen tulee vaaleanpunaista vuotoa. Tai siirrosta 5h ja ku kävin vessassa niin paperiin jäi ihan vähän vpunaista. Ja siitä sit seuraavalla kerralla sellanen rusehtavaa klimppi. Eli oisko sit ite siirto aiheuttanu pientä verenvuotoa?


Mullakin tuli pientä vuotoa ja lääkäri siitä siirron yhteydessä jo varoitteli, että saattaa tulla, mutta ei haittaa mitään.
 
Tässä päivittäiset testini. Kolme ylintä otettu iltapäivisin ja alin ClearBluen testi otettu tänä aamuna jolloin testiviiva oli kontrollia vahvempi. Huomenna (dpo14) teen digin nähdäkseni mitä viikkoja se antaa ja maanantaina ilmoitan klinikalle posittivisesta tuloksesta. Varhaisultra pitäisi olla juuri ennen joulua joten katsotaan itketäänkö silloin ilosta vai surusta. Jään tänne chättiin ja jatkan keskustelua mutta en päivitä enää raskaustestejä. Vaikka täällä ollaan aidon iloisia toistemme puolesta niin ei se silti ole helppoa nähdä toisen positiivista testiä jos itse joutuu kohtaamaan negoja. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista kaikille!! Voin sanoa että olin jo luopunut ajatuksesta että koskaan näkisin positiivisen testin

Aivan ihanaa että sulle tuli plussa :Heartred Toivotaan, että pikkanen on sisukas ja pysyy mukana loppuun saakka :Heartred Ihania akuraskauden huumahetkiä, Tule tänne kertomaan kuitenkin miten menee.
 
Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu. Elämä on mennyt omalla tavallaan aika mukavasti kun en ole miettinyt raskautumista. Tyhjennyskierto kesti tosiaan noin 37 päivää ja verikoe näytti nollaa jo pari päivää ennen uuden kierron alkua. Seuraava kierto oli mulle normaali, ovisplussa kp13 ja menkat kp27. Kävin tarkistusultrassa tossa välikierrossa juuri ennen ovista ja kaikki näytti täysin normaalilta.

Nyt mulla on alkanut PAS-kierto. Taas mennään.. Anguished Face en oikein tiedä mitä ajatella, pelottaa ihan hulluna Broken Heart

Kiva kuulla susta! :)
Tsemppiä Chard PAS kiertoon! :Heartred
 
Onnea Minima, Kuumeilija95 ja Puppis plussista! Oliko vielä joku muukin, kenet oon nyt unohtanut? Onnea joka tapauksessa.

Chard kiva kuulla susta. Tehdäänkö siirto omaan kiertoo vai onko mukana lääkkeitä?

Puppis kiitos hyperi ja toipumiskokemusten jakamisesta. Tuota samaa ajattelin, että eiköhän se kroppa tästä. Mieluummin sit tosiaan siirto niin, että olosuhteet onnistumiselle on otolliset. Nyt jo tuntuu, että alavatsan kivut ja turvotus on hävinnyt. Tästä huolimatta otan vielä hetken aikaa rauhallisesti.

Meidän tämän keräyksen tulokset on selvillä: 18 munasolusta > 14 kypsää > 10 hedelmöittyi (ICSI) > pakkasessa lopulta kaksi 2pv TOP-alkiota ja kaksi 5pv blastoa. Paljon siinä taas karsiutui, mut olen tyytyväinen, että nyt on tiedossa neljä mahdollisuutta. Nyt on välikierto aluillaan ja tämän jälkeen olisi tarkoitus tehdä pas omaan kiertoo, jos vaan kroppa toimii oikein ja päivät osuu kohdilleen.
 
Testasin tänään aamulla (dpo 14), ja haalea toinen viiva testiin tuli. Tiedän, ettei pitäisi suuria johtopäätöksiä viivan vahvuudesta vetää, mutta niin hailakka se oli että pelkään jäävän kemialliseksi taas täälläkin...mutta eipä auta kuin odotella ja katsoa miltä näyttää lauantaina virallisena testipäivänä. Oon niin väsynyt tähän touhuun just nyt, ja ihan kaikkeen.

Viiva oli kuin olikin tänään vahvempi! Samaan aikaan ajatukset ja toiveet lähtee laukalle, ja sit kuitenkin en yhtään osaa kuvitella että tämä olisi todellista (tai lopullista). No, päivä kerrallaan ja maanantaina verikokeeseen.
 
Eilen tosiaan pas ja tänään on ollu iltaa kohden menkkamaista kipuilua aaltoilemalla. Tai sit se on vaan pieru suolenmutkassa Beaming Face With Smiling Eyes
 
Onnea Minima, Kuumeilija95 ja Puppis plussista! Oliko vielä joku muukin, kenet oon nyt unohtanut? Onnea joka tapauksessa.

Chard kiva kuulla susta. Tehdäänkö siirto omaan kiertoo vai onko mukana lääkkeitä?

Puppis kiitos hyperi ja toipumiskokemusten jakamisesta. Tuota samaa ajattelin, että eiköhän se kroppa tästä. Mieluummin sit tosiaan siirto niin, että olosuhteet onnistumiselle on otolliset. Nyt jo tuntuu, että alavatsan kivut ja turvotus on hävinnyt. Tästä huolimatta otan vielä hetken aikaa rauhallisesti.

Meidän tämän keräyksen tulokset on selvillä: 18 munasolusta > 14 kypsää > 10 hedelmöittyi (ICSI) > pakkasessa lopulta kaksi 2pv TOP-alkiota ja kaksi 5pv blastoa. Paljon siinä taas karsiutui, mut olen tyytyväinen, että nyt on tiedossa neljä mahdollisuutta. Nyt on välikierto aluillaan ja tämän jälkeen olisi tarkoitus tehdä pas omaan kiertoo, jos vaan kroppa toimii oikein ja päivät osuu kohdilleen.
Mulla on täysin lääkkeellinen pas-hoito. Muuta ei oikeastaan suositeltu edes. En tiedä miksi, mutta ei mulla mitään sitä vastaankaan ole. Ikä sanottiin yhdeksi syyksi, toinen on varmaan se, että me asutaan tosi kaukana klinikalta, joten on hyvä pystyä ennakoimaan. Mulle on tehty "männävuosina" viisi passia samalla lääkekombolla (zumet+luget, nyt tosin cyclogestit). Ja gonapeptyl tulee siirron jälkeen kuten edellisessäkin siirrossa.

Onnea hyvästä saaliista Beating Heart
 
Kuvassa viikon testirumban testit, josta toinen ylhäältä päin on virallisen testipäivän testi. Viikkonäytöllisten en ole tehnyt kun ei niitä ole. Vuoto ei oo alkanut, ja polilta tosiaan torstaina sanoivat että testaa sunnuntaina seuraavan kerran (koksa selitin noista hirveistä haamuista) No onhan se vahvistunut niistä, mutta.... Mitä tässä nyt ajatella? Ei ole samanvahvusia.
 

Liitteet

  • IMG_20211128_065807.jpg
    IMG_20211128_065807.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 170
Kuvassa viikon testirumban testit, josta toinen ylhäältä päin on virallisen testipäivän testi. Viikkonäytöllisten en ole tehnyt kun ei niitä ole. Vuoto ei oo alkanut, ja polilta tosiaan torstaina sanoivat että testaa sunnuntaina seuraavan kerran (koksa selitin noista hirveistä haamuista) No onhan se vahvistunut niistä, mutta.... Mitä tässä nyt ajatella? Ei ole samanvahvusia.

Kyllä on selkeästi vahvistunut! Kolmessa alimmassa on oikein kunnon viivat.
Olen itse alkanut inhoamaan noita liuskatestejä, ne ei tunnu yhtä luotettavilta ja olen monesti muiden testaamisessa nähnyt että liuskat jää haaleammiksi kuin muut testit. Kehottaisin sinua käymään vaikka apteekissa tai isossa marketissa ostaa joku puikkotesti tai sitten panostaa siihen digitestiin.
Itse sorruin pitkään siihen että raskauskeijusta ostin niitä liuskatestejä koska ne oli niin halpoja eikä tuntunut pahalta yhden kierron aikana kuluttaa kymmenen jokaista kiertoa kohden. Vähän kalliimmat puikkotestit, samasta raskauskeijusta on mielestäni helpommin tulkittavia.

Tämä on nyt vain minun mielipide, ajatuksia ja kokemuksia on monenlaisia, mutta tosiaankin neuvoisin kokeilemaan toista testiä.
 
Musta kans noi halvat liuskatestit on ihan susipaskoja. Sekä raskaus että ovis. Ja varsinkin noi mitä saa nettikaupoista tilattua.

Pc on hyvä. Toki viivanpaikkaa siinäkin tulee, jos oikein tiiraa, mut toisaalta niissä ei kyllä väriä ole yhtään. Toisin kuin rfsun omissa. Ne ne vasta paskoja onkin.

Mulla on rfsu normi testejä jemmassa kaks ja muutama medigoon herkkä. En tiedä onko nuo medigoot mistään kotoisin. Verkkoapteekista tilasin.
Ja sit tietty on digi. Ja digin säästän sinne, jos saan viivaa liuskatesteihin. Voi kunpa pääsisin tekemään digin Beating Heart
 
Takaisin
Top