IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Minkälainen annostus sulla oli tuplakeltarauhastuessa?

Terolut 2tbl aamuin illoin ja lisäksi Crinone kerran päivässä.

Alla testit ja tosiaan samaan hailukkaan on pysähtyny viivan vahvistuminen. Digiä en edes halunnut tehdä, olen huomenna klinikkaan yhteydessä ja kerron että testi oli positiivinen mutta perjantaina pp9 hcg oli 36. Jospa huomenna sitten uusi hcg niin tietää voiko lopettaa lääkkeet.
IMG_20211121_112122__01.jpg

Movella näyttää hyvältä viivan vahvistuminen! Ite en noihin testeihin koskaan kemiallisissa oo saanu ku pienen haamun.
 
Move88 hyvältä näyttää! Mää en uskalla vieläkään testata Confounded Face

Ajattelin jo oireita kun pari päivää sitten alkoi mahaa nipisteleen, särkee päätä lievästi ja tulemaan turvotusta, joka on jo aika tukalaa. Menin sitten lukemaan teroluttien sivuvaikutuksia ja monella just niistä on tullut hankalaa turvotusta. Mutta teillä monella kuulostaa olevan tuo emättimen annosteltava keltarauhastuki, oisko siinä vähemmän sivuvaikutuksia. Mitä nyt näköjään mähmääminen ja klöntsät pöntössä ja pikkareissa...

Mulla lukee tosiaan että terolutteja käytetään 14 päivän ajan eli siihen ens viikon tiistaihin. Lopetanko ne sitten oli nega/positiivinen. Tekis mieli kyllä lopettaa ihan sama mikä sieltä tulee kun tää jatkuva päänsärky ja turvotus alkaa tympäseen. Miten te ootte menetellyt?
 
@Lipsu tsemppiä :Heartred mulla on siis ekassa kemiallisessa tullu ihan hyvät viivat ja vuoto alkoi silloin dpo18. Toisessa viivat oli hailuja ja dpo18 hcg jo nolla. Tuo eka erityisesti kummittelee mielessä Confounded Face

@Doggo mulla ohjeena lugeissa jatkaa positiivisen testin jälkeen viikko puolikkaalla annoksella ja sitten lopettaa (nyt menee kaks kertaa päivässä, eli sit vaan yhden). Kantsii varmaan varmistaa lääkäriltä, jos on yhtään epävarma :)
 
@MyyräMatikainen mulla ainakin valuu kyllä luget pois, mutta ei heti kuurin alussa vaan sit ku sitä töhnää alkaa kertyä, niin tulee sellasia ryöpsähdyksiä Clown Face muistelen lukeneeni että lääkeaineet imeytyis noin tunnissa.

tässäpä vertailuna onestep kolme päivää sitten ja tänään (dpo14), tapahtuuhan siinä jotain… eilen digi 1-2vk. Kemialliset kyllä painaa mielessä, ei pysty yhtään rentoutumaan.
No kerkesköhän toi nyt imeytyä sitten...? Just tunnin tais olla, ennenku kävin vessassa. Täytyy varmaan jatkossa laittaa vessakäynnin jälkeen. Ja ensinnäkin soittaa tonne sairaalalle heti huomenna.
 
@Lipsu tsemppiä :Heartred mulla on siis ekassa kemiallisessa tullu ihan hyvät viivat ja vuoto alkoi silloin dpo18. Toisessa viivat oli hailuja ja dpo18 hcg jo nolla. Tuo eka erityisesti kummittelee mielessä Confounded Face

@Doggo mulla ohjeena lugeissa jatkaa positiivisen testin jälkeen viikko puolikkaalla annoksella ja sitten lopettaa (nyt menee kaks kertaa päivässä, eli sit vaan yhden). Kantsii varmaan varmistaa lääkäriltä, jos on yhtään epävarma :)

Joo no pitääpä tiistaina soitella joka tapauksessa niin siinähän se selviää! Joo ei mitään tietoa noissa lapuissa mitä oon saanu.
 
Äsken päiväpissasta tehty pc! Uskaltaisikohan jo varovasti iloita? Beaming Face With Smiling Eyes
 

Liitteet

  • IMG_20211121_152603__01.jpg
    IMG_20211121_152603__01.jpg
    494.2 KB · Katsottu: 187
Todella
Terolut 2tbl aamuin illoin ja lisäksi Crinone kerran päivässä.

Alla testit ja tosiaan samaan hailukkaan on pysähtyny viivan vahvistuminen. Digiä en edes halunnut tehdä, olen huomenna klinikkaan yhteydessä ja kerron että testi oli positiivinen mutta perjantaina pp9 hcg oli 36. Jospa huomenna sitten uusi hcg niin tietää voiko lopettaa lääkkeet.
View attachment 108238

Movella näyttää hyvältä viivan vahvistuminen! Ite en noihin testeihin koskaan kemiallisissa oo saanu ku pienen haamun.

Hyvä Lipsu jos pääset verikokeisiin mittaamaan HCGtä, se on ainoa varma vastaus. Mulla oli viime kesän kemiallisessa vastaavanlaiset testit kun sulla. Haamuviiva vahvistui noin 3 päivän ajan kunnes pysähtyi ja pysyi samana noin viikon ajan. Mua edelleen nakertaa että HUS ei ota verikokeita vaan käskevät tekemään uuden testin parin päivän päästä. Olen jäänyt miettimään oliko se kuitenkin ollut kelpo raskaus. Cleear blue oli testiajalla negatiivinen mutta testiajan jälkeen tuli todella selkeä viiva. Kannatan HCGn mittausta verikokeilla ja ihanaa että saat kohta varman vastauksen eikä tarvii jäädä miettimään.
 
Muokattu viimeksi:
Omaa napaa: Tänään on pp6 / dpo8. Ainoa raskauteen viittaava oire oli eilen illalla kun nauroin niin tunsin parin sekunnin ajan todella viiltävää kipua alavatsassa. Pohdin että tekisinkö ensimmäisen testin tiistaina (dpo10)? Ajattelen asiaa siltä kantilta että jos saa haamun niin hyvä mutta jos on nega niin minun ei tarvitse vielä olla täysin musertunut sillä voi helposti muuttua. Tuntuu helpommalta pikkuhiljaa laskea odotuksia negatesteillä ettei pettymys tule kertaheitolla.

Miten te olette tehneet tai miten toimisitte? mikä on helpoin lähestymistapa testaamisen suhteen? virallinen testipäivä viikon kuluttua maanantaina (pp14 /dpo16)

Lisäksi kysyisin onko kenellekkään määrätty gonapeptyl pistettäväksi dpo5? Minulle oli sanottu että pistä Gonapeptyl torstaina klo 20-22 aikaan illasta. Pohdin että oliko ne laskeneet väärin päiviä vai oliko mun 2 päiväinen alkio lähempänä 3 päiväistä ja jos oli niin miksi ei sitten siirretty kolmipäiväisenä? En kuitenkaan viittinyt laittaa omapolulle viestiä ja kysyä sillä ajattelen että vaikka olisi väärin laskettu päiviä niin tuskin se lääke on vuorokaudessa haihtunut kehosta. Kiinnittyminen heittää muutamalla päivällä niin jos lääke poistuisi kehosta vuorokaudessa niin uskoisin että se määrättäisiin pistettäväksi joka päivä.
 
Muokattu viimeksi:
Pupsis. Testaajia on niin eri lähtöön kun piinailijoitakin. Ja mielipidettäkin saa vaihtaa kesken piinapäivien! Clown Face

Itsehän sen päättää aloittaako viivojen analysoinnin ja ihmettelee sitä sen vahvistumista/vahvistamattomuutta. Lopputulos on kuitenkinn sama kummallakin tavalla.

Meillä gonapeotyl alkion ollessa 6 päivän ikäinen. En tiedä mikä on yleinen ohje, koska ekaa kerta itsekin olen tässä hoitopiinailussa mukana.
 
@Pupsis mulla oli sama ohje @Doggo n kanssa, viisipäiväinen blasto siirrettiin ja gonapeptylin pistin seuraavana päivänä. Meinasin myös olla testaamatta ennen virallista testipäivää, mutta oireet inspiroi muuttamaan suunnitelmaa Beaming Face With Smiling Eyes
 
Pupsis. Testaajia on niin eri lähtöön kun piinailijoitakin. Ja mielipidettäkin saa vaihtaa kesken piinapäivien! Clown Face

Itsehän sen päättää aloittaako viivojen analysoinnin ja ihmettelee sitä sen vahvistumista/vahvistamattomuutta. Lopputulos on kuitenkinn sama kummallakin tavalla.

Meillä gonapeotyl alkion ollessa 6 päivän ikäinen. En tiedä mikä on yleinen ohje, koska ekaa kerta itsekin olen tässä hoitopiinailussa mukana.

Juu näinhän on, halusin ehkä lähinnä kuulla mitkä ovat kunkin perustelut siihen mihin päätyy. Että jakaisi kokemuksia ja tunteita siitä mikä on itselle paras.

Mitä olen lukenut muiden kokemuksista niin Gonapeptyl pistetään kuudentena päivänä, edellisessä siirrossa minua ohjeistettiin pistämään kuudentena päivänä. Sen takia jäin miettimään miksi ohjeistettiin eri tavalla tällä kertaa.
 
Juu näinhän on, halusin ehkä lähinnä kuulla mitkä ovat kunkin perustelut siihen mihin päätyy. Että jakaisi kokemuksia ja tunteita siitä mikä on itselle paras.

Mitä olen lukenut muiden kokemuksista niin Gonapeptyl pistetään kuudentena päivänä, edellisessä siirrossa minua ohjeistettiin pistämään kuudentena päivänä. Sen takia jäin miettimään miksi ohjeistettiin eri tavalla tällä kertaa.
Mä aiemmin taisin jo todeta, että jos uusintakierroksille joudutaan niin en aio enää testata ennen virallista testipäivää enkä muutenkaan kotitesteillä. Aluksi tuli kurja fiilis kun sain herkällä testillä tyylipuhdasta negaa siinä kohtaa, kun muut jo haamuilivat. Positiivinen testi taas voi antaa väärää toivoa tilanteessa, jossa raskaus onkin kemiallinen. KYS tosiaan lähettää kaikki verikokeeseen ja sen tulosta aion jatkossa katsoa kotitestien sijasta. Toki ei tuokaan tietty ongelmatonta ole, kun mulla torstaina mitattu hcg-arvo indikoi raskautta, mutta mahdollisesti on menossa tai mennyt kesken, kun monta päivää vuosi verta.
 
Juu näinhän on, halusin ehkä lähinnä kuulla mitkä ovat kunkin perustelut siihen mihin päätyy. Että jakaisi kokemuksia ja tunteita siitä mikä on itselle paras.

Mitä olen lukenut muiden kokemuksista niin Gonapeptyl pistetään kuudentena päivänä, edellisessä siirrossa minua ohjeistettiin pistämään kuudentena päivänä. Sen takia jäin miettimään miksi ohjeistettiin eri tavalla tällä kertaa.
Mulla siirrettiin viime kuussa tuoresiirtona 4-päiväinen morula ja siirrosta parin päivän päähän ohjeistettiin pistämään gonapeptyl.
 
Juu näinhän on, halusin ehkä lähinnä kuulla mitkä ovat kunkin perustelut siihen mihin päätyy. Että jakaisi kokemuksia ja tunteita siitä mikä on itselle paras.

Mitä olen lukenut muiden kokemuksista niin Gonapeptyl pistetään kuudentena päivänä, edellisessä siirrossa minua ohjeistettiin pistämään kuudentena päivänä. Sen takia jäin miettimään miksi ohjeistettiin eri tavalla tällä kertaa.
Mä oon tässä yritysvuosien aikana kokenu negatiiviset testit niin todella raskaina että nyt kun hoidot vihdoin on alkaneet niin en ois millään uskaltanu tehä testipäivänä testiä jos ei olis ollu ”pakko” eli lääkärin ohjeistus. En tiedä miten tästä eteenpäin sitten seuraavissa siirroissa teen. Mulla alko tossa viime siirrossa olla selkeitä raskausoireita pari päivää ennen testin tekemistä et ehkä jos samankaltaista on uudestaan niin uskaltaisi testata jo aiemmin.
 
No kerkesköhän toi nyt imeytyä sitten...? Just tunnin tais olla, ennenku kävin vessassa. Täytyy varmaan jatkossa laittaa vessakäynnin jälkeen. Ja ensinnäkin soittaa tonne sairaalalle heti huomenna.
Mulla kans alkuraskaudessa ollut Cyclogest ja samalla tavalla valuu kyllä ulos. Lueskelin alussa netistä aiheesta, ja jäin siihen ymmärrykseen että kyllä se ehtii silti imeytyä.

Tossa on tosiaan aika kirjavia eroja, kuinka pitkäksi aikaa ne tukilääkityksen määrää. Mulla tää lopulta alkoikin luomuna, mutta kysyin voisiko tukilääkityksen silti kirjoittaa, vaikkei mennytkään IVF:n kautta. Lääkäri määräsi sen, ja ohje oli että raskausviikolle 9. Nyt kun oli viime viikolla varhaisultra 8+3 hoitavalla taholla, kysyin tarkoittaako tuo ohje sitä, että kun 9+0 tulee niin lopetan, vai ysi viikon loppuun. Lääkäri konsultoi vielä toistakin aiheesta, ja lopulta ohjeistivat että voin käyttää ysi viikon loppuun, 10+0 saakka.
 
Omaa napaa: Tänään on pp6 / dpo8. Ainoa raskauteen viittaava oire oli eilen illalla kun nauroin niin tunsin parin sekunnin ajan todella viiltävää kipua alavatsassa. Pohdin että tekisinkö ensimmäisen testin tiistaina (dpo10)? Ajattelen asiaa siltä kantilta että jos saa haamun niin hyvä mutta jos on nega niin minun ei tarvitse vielä olla täysin musertunut sillä voi helposti muuttua. Tuntuu helpommalta pikkuhiljaa laskea odotuksia negatesteillä ettei pettymys tule kertaheitolla.

Miten te olette tehneet tai miten toimisitte? mikä on helpoin lähestymistapa testaamisen suhteen? virallinen testipäivä viikon kuluttua maanantaina (pp14 /dpo16)

Lisäksi kysyisin onko kenellekkään määrätty gonapeptyl pistettäväksi dpo5? Minulle oli sanottu että pistä Gonapeptyl torstaina klo 20-22 aikaan illasta. Pohdin että oliko ne laskeneet väärin päiviä vai oliko mun 2 päiväinen alkio lähempänä 3 päiväistä ja jos oli niin miksi ei sitten siirretty kolmipäiväisenä? En kuitenkaan viittinyt laittaa omapolulle viestiä ja kysyä sillä ajattelen että vaikka olisi väärin laskettu päiviä niin tuskin se lääke on vuorokaudessa haihtunut kehosta. Kiinnittyminen heittää muutamalla päivällä niin jos lääke poistuisi kehosta vuorokaudessa niin uskoisin että se määrättäisiin pistettäväksi joka päivä.

Mä tykkään testata ajoissa. Tuntuu myös helpommalta sulatella negaa rauhassa, kuin että se tulisi kertarysäyksellä. Viimeisessä alkion siirrossa oli muka vaikka mitä raskausoireita, joten olisi se ollut todella suuri pettymys, jos olisi tehnyt negatiivisen testin vain testipäivänä. Nyt siihen oli jo valmistautunut. Toisaalta, kun olen ajoissa testannut, olen pitänyt toivoa yllä, että se vielä muuttuisi. Vaikka järki aina sanookin, että ei muutu..
 
Mä oon oikeestaan testaillu (myös luomuyrityksen aikaan) ajoissa vaan sillon, jos on selkeitä oireita. Ei oo montaa puhdasta negaa siis tullu testattua. Jotenkin itellä on aika herkkä kroppa aistimaan just sen hcg-hormonin muutoksen.

tässä vertailu kolmen päivän takaiseen pc:iin. Huomenna virallinen testipäivä ja vuorossa digi, toivon että siihen tulis nyt se 2-3vk ja vois vähän hengähtää :Heartred
 

Liitteet

  • 112A852B-C8E7-430E-A7F9-77DB9E225802.jpeg
    112A852B-C8E7-430E-A7F9-77DB9E225802.jpeg
    2.7 MB · Katsottu: 115
Takaisin
Top