IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Testasin tänään dpo13 One stepin 25 vahvusen ja tuloksena haalea toinen viiva. Teen huomenna uuden ja lataan kuvat tänne sitte niin päästään spekuloimaan! Jospa mulla vaan erittyy hitaasti raskaushormonia. Pakko tarkastella nyt miten viiva lähtee vahvistuun.

Taustaa: Dpo10 tyylipuhdas nega ja tässä sitä ollaan taas piinailu-moodi päällä.

Eilen havaitsin nännien herkistymisen. Mahaan on välillä koskenut ja nyt puskee nuhaa päälle.
 
Cyclogesteista:
Mulla ne määrättiin näin - aloitus olikohan 2 vai 3pv ennen siirtoa, 1 aamulla ja 1 illalla 'annostuksella' ja tätä jatkettiin vain viralliseen testipäivään saakka. Sitten kun testin teki, sai lopettaa.

Ja ohjeeksi sain polilta silloin, että käy ensin pissalla, pistää pikkuhousunsuojan ja makoilee sängyllä sitten laiton jälkeen 15-20 minuuttia. Sitten sai nousta ylös ja about tunnin kohdalla sai käydä peseytymässä ja vaihtamassa toisen suojan kun sitä mönjäähän valuu kuin viimeistä päivää kun se sulaa sisälleCat With Tears Of Joy
 
Cyclogesteista:
Mulla ne määrättiin näin - aloitus olikohan 2 vai 3pv ennen siirtoa, 1 aamulla ja 1 illalla 'annostuksella' ja tätä jatkettiin vain viralliseen testipäivään saakka. Sitten kun testin teki, sai lopettaa.

Ja ohjeeksi sain polilta silloin, että käy ensin pissalla, pistää pikkuhousunsuojan ja makoilee sängyllä sitten laiton jälkeen 15-20 minuuttia. Sitten sai nousta ylös ja about tunnin kohdalla sai käydä peseytymässä ja vaihtamassa toisen suojan kun sitä mönjäähän valuu kuin viimeistä päivää kun se sulaa sisälleCat With Tears Of Joy

Mä en saanu mitään ohjeitaAlien- Mut en kyllä tajunnu kysyäkään.
Mutta kiitos tästä. Selvensi asiaa kummasti Beaming Face With Smiling Eyes
Mulla jatkuu 10 viikolle asti, jos siirto onnistuu. Hetken aikaa saa mönjien kanssa elellä Alien Monster
 
Testasin tänään dpo13 One stepin 25 vahvusen ja tuloksena haalea toinen viiva. Teen huomenna uuden ja lataan kuvat tänne sitte niin päästään spekuloimaan! Jospa mulla vaan erittyy hitaasti raskaushormonia. Pakko tarkastella nyt miten viiva lähtee vahvistuun.

Taustaa: Dpo10 tyylipuhdas nega ja tässä sitä ollaan taas piinailu-moodi päällä.

Eilen havaitsin nännien herkistymisen. Mahaan on välillä koskenut ja nyt puskee nuhaa päälle.
Mulla oli tuossa kohtaa vielä ihan hailura, mutta parin päivän päästä jo selkeä viiva. Sormet ristissä täällä! Beating Heart
 
Piinailukavereilla näyttää/kuulostaa hyvältä testien viivat! :Heartred Tässä alkaa iskeä epätoivo, että eikö itse koskaan pääse samaan tilanteeseen. Miksi tämän vaikeankin asian pitää mennä vaikeimman kautta? Minulle klinikalta sanottiin tänään, että hcg oli pp9 ihan viitearvoissa, kun oli 36. En kyllä usko että tämän päivän labratulos enää on "plussa". En ole testannut enää, en halua nähdä haalistuvaa viivaa.

Ja joku mainitsi (en muista nyt nimimerkkiä) että hyvä kun hcg:tä mitataan - pakko siihen kommentoida, että kävin ihan ilman lähetettä ja ilman klinikan ohjeistusta mittauttamassa yksityisellä tuon hcg:n jo pp9, toki yksityisellä he suosittelevat muutenkin verikokeella varmistamista, mutta voihan julkisellakin puolella hoidossa olevat itse varata ajan labraan ja omakustanteisesti seurata hcg-arvoja :) Halusin otattaa jo ennen viikonloppua labran, koska sitten saa nopeammin lopetettua lääkkeet kun on vertailuarvo tiedossa. Muuten joutuisin vielä kärvistelemään tämän viikon ja käymään labrassa useampaan kertaan. En halua pitkittää yhtään tätä hirveää tilannetta, niin oli pakko ennakoida.. ja toki toistuvat kemialliset tehnyt sen että pakko saada varmistusta muutenkin. Jos joskus raskaaksi tulisin vahvoillakin viivoilla, olisin varmaan harvase viikko ultrakontrolleissa oman mielen rauhoittamiseksi. :D
 
Mimima, hyvä kuulla että vuoto on asettunut, mulla on toivoa että saat vielä hyviä uutisia verikokeesta.

MyyräMatikainen, mulla oli/on eri lääke mutta emättimen kautta kuitenkin, ei ole annettu mitään ohjeita makaamisesta. Mulla tosin töhnä alkaa tulla ulos vasta puolenpäivän aikaan, kun aamulla kuuden jälkeen laitan lääkkeen. Mutta lääkäri sanoi kyllä, että lääke imeytyy nopeasti ja vain täyteaine tulee ulos. Ja sen siis kuuluukin tulla ulos.

Move88 onnea, tosi hieno viiva! Onnea plussasta myös Kuumeilija ja Doggo!

Lipsu, hyvä tosiaan että sulla on vertailuarvo. Tsemppiä, vaikka eihän tuo lupaavalta näytä testien perusteella. :sad001

Pupsis, mulla oli viime kierrossa Gonapeptyl dpo 6. Tässä kierrossa ei määrätty. Eri lääkäri nyt, se edellinen on selvästi lääkemyönteisempi. Kai mä olisin sen saanut jos olisin kerjännyt, yksityisellä kun ollaan, mutta luotan tuon lääkärin arvioon.
Mä oon alkionsiirroissa yleensä odottanut testipäivään. Se oli vuosi kun koti-insseiltiin, olin aina innokkaana tekemässä testiä ennen kuin menkkojen piti alkaa, aina toivoin että tuhru on vaan harmitonta mutta koskaan ei ollut niin. Kyllästyin niin negatesteihin että mieluummin elän edes hetken ajatuksessa että voisin olla raskaana, kun että puhkaisen kuplan negatestillä.

Kävin tänään ultrassa ja kaikki oli niin kuin piti, eli munasarjat levossa kun lääkkeellinen kierto. Limakalvo myös hyvä. Siirto on ensi maanantaina, meidän viimeinen alkio pakkasessa. Saa nähdä jääkö meidän viimeiseksi kävi miten kävi. Aika takki tyhjä jo.
 
Lupaavalta vaikuttaa nyt täällä useammalla, ihanaa! Ja voimia Lipsulle Blue Heart

Mulla on just sellainen olo jota move88 taisi muutama sivu sitten kuvailla: samaan aikaan päivät matelee tuskaisen hitaasti, mutta oikeastaan ei haluaisikaan ajan kuluvan, jotta voisi jäädä tähän mukavaan toiveikkaaseen olotilaan! Nyt dpo 11, ja viime päivinä kokoaikaisena seuralaisena väsymys, joka ei tunnu sellaiselta tyypilliseltä perusväsymykseltä... mut voi olla harhaluuloa. Vähän myös palelua ja koko ajan nälkä, mut nekin aika normaaleja "oireita" ihan ei-raskaanakin Beaming Face With Smiling Eyes En aio testata ainakaan ennen perjantaita. Tai ainakaan torstaita.
 
Mimima kiva kuulla että KYS tarjoaa kaikille verikokeet. Jos HUS:ilaisille tarjottaisiin verikokeet niin voisi olla että en testaisi ollenkaan kotona. HCGn mittaaminen verikokeesta olisi niin selkeä, ei tarvitsisi yhtään tulkita viivoja (vaikka toki on sekin piinaa kun pitää käydä toistomittauksessa näkemään että arvo nousee).

Islaaa minulla on ollut sama ajatus että pikkuhiljaa ja rauhassa pääsee sulattelemaan negaa kun testaa useiden päivien ajan.

Lipsu missä yksityisellä kävit mittaamassa HCGtä verikokeella? Olen yrittänyt googlata missä voisi käydä verikokeissa ilman lähetettä.

Beisla tsemppiä siirtoon!


ON: Kamppailen siitä milloin tekisin ensimmäisen testin. Viimeistään perjantai aamuna (pp11/dpo13) kannattaisi sillä illalla on juhlat ja haluaisin tietää voinko turvallisesti skoolata ja siemailla puolikkaan lasillisen kuohuvaa vai kannattaako minun totaalikieltäytyä kaikesta holillisesta. Perjantaihin onneksi vielä aikaa ja ehdin muuttaa mieltäni edestakaisin miljoona kertaa. Eli tässä eletään minuutti ja tunti kerrallaan piinaillen Cat With Tears Of Joy Yleisesti ottaen voin sanoa että useamman siirron jälkeen on pessimistisempi mutta malttavampi. Ekojen siirtojen jälkeen oli heti testit esillä, nyt pystyy viikon jo olemaan hyvillä mielin ja päivät menevät suhteellisen tuskattomasti.

Miten teillä joilla on useampi siirto takana, muuttuuko siirrot teillä helpommiksi vai vaikeammiksi?
 
Muokattu viimeksi:
Mimima kiva kuulla että KYS tarjoaa kaikille verikokeet. Jos HUS:ilaisille tarjottaisiin verikokeet niin voisi olla että en testaisi ollenkaan kotona. HCGn mittaaminen verikokeesta olisi niin selkeä, ei tarvitsisi yhtään tulkita viivoja (vaikka toki on sekin piinaa kun pitää käydä toistomittauksessa näkemään että arvo nousee).

Islaaa minulla on ollut sama ajatus että pikkuhiljaa ja rauhassa pääsee sulattelemaan negaa kun testaa useiden päivien ajan.

Lipsu missä yksityisellä kävit mittaamassa HCGtä verikokeella? Olen yrittänyt googlata missä voisi käydä verikokeissa ilman lähetettä.

Beisla tsemppiä siirtoon!


ON: Kamppailen siitä milloin tekisin ensimmäisen testin. Viimeistään perjantai aamuna (pp11/dpo13) kannattaisi sillä illalla on juhlat ja haluaisin tietää voinko turvallisesti skoolata ja siemailla puolikkaan lasillisen kuohuvaa vai kannattaako minun totaalikieltäytyä kaikesta holillisesta. Perjantaihin onneksi vielä aikaa ja ehdin muuttaa mieltäni edestakaisin miljoona kertaa. Eli tässä eletään minuutti ja tunti kerrallaan piinaillen Cat With Tears Of Joy Yleisesti ottaen voin sanoa että useamman siirron jälkeen on pessimistisempi mutta malttavampi. Ekojen siirtojen jälkeen oli heti testit esillä, nyt pystyy viikon jo olemaan hyvillä mielin ja päivät menevät suhteellisen tuskattomasti.

Miten teillä joilla on useampi siirto takana, muuttuuko siirrot teillä helpommiksi vai vaikeammiksi?


Aina yhtää tuskaisia ollut ne siirrot odottamisen ja jännittämisen kannalta. Vaikka toisaalta, mulla on ollut aina intuitio milloin onnistuu ja milloin ei. Esikoisen kanssa tiesin, että eka pas ei onnistu. Siinä oli niin paljon muitakin stressitekijöitä samaan aikaan. Järkevämpää olisi ollut siirtää kuukaudella koko hommaa, mutta eihän sitä silloin malttanut. Toisesta siirrosta taas olin hyvin varma, että tämä on se. Ja niinhän se oli. Jollain tavalla mulla oli näistä tämän syksyn jo tehdyistä siirroista myös sellainen olo, että nämä eivät tule onnistumaan.
 
Miten minustakin nyt tuntuu siltä että viiva on yhtä vahva tänään kuin parina edellisenäkin päivänä.Anxious Face With Sweat

Olen kyllä ihan kahjo näitten testailujen kanssa!Beaming Face With Smiling Eyes
 

Liitteet

  • IMG_20211123_052205__01.jpg
    IMG_20211123_052205__01.jpg
    718.5 KB · Katsottu: 157
En nyt tiiä. Samalta nuo näyttää Cold Face dpo 13 ja 14. Tänään virallinen testipäivä. Pitää jatkaa testailua. Turhaa kait sitä vielä polille soittaa, jatkan ite teroja ja katon mitä tapahtuu.
 

Liitteet

  • IMG_20211123_061402.jpg
    IMG_20211123_061402.jpg
    3.6 MB · Katsottu: 151
@Kuumeilija95 ja @Doggo no ainakaan noi viivat ei haalistu! pidän sormia ristissä täällä että molemmilla vahvistuisi vielä :Heartred

ite testasin tänään dpo16 digin ja 2-3vk :) eli oli muuttunut kolmen päivän takaa. kohta soitan klinikalle ja varaan varhaisultran. jään tänne kuitenkin kattelemaan, sen verran vahvana kemialliset kummittelee mielessä. joka tapauksessa ihan kaikille tsemppiä taipaleille, onnistumisia ja toivottavasti kaikki saavat vauvan syliin lopulta :Heartred
 
Pupsis, kävin Synlabissa :)

Move88, suuret onnittelut :Heartred

Kuumeilija95 ja Doggo, jospa ne siitä vahvistuisi! Toivotaan parasta!

Minulla hcg laskussa, eli kolmas kemiallinen varmistui. Olo on niin tyhjä ja toivoton. Rahaa on palanut jo aivan tolkuton määrä ja nyt pitäisi tehdä jotain päätöksiä miten tästä jatketaan eteenpäin. Että siirretäänkö vaan loputkin alkiot pakkasesta ja toivotaan että onni kääntyy, ja että kyseessä on ollut vain huonoa tuuria, vai tehdäänkö alkiodiagnostiikkaa vai uusi ivf ja sitten kaikille alkioille kerralla diagnostiikka. Liian vaikeaa. Kaikki vaihtoehdot pelottaa, kun mikään ei ole varmaa ja joka tapauksessa tuhansia ja tuhansia euroja valuu viemäriin. En voi ymmärtää miksi joillain ivf onnistuu noin vain ja itsellä ei edes kaiken maailman lisälääkkeiden ja tutkimusten myötä päästä haaleita positiivisia pidemmälle.
 
Pupsis, kävin Synlabissa :)

Move88, suuret onnittelut :Heartred

Kuumeilija95 ja Doggo, jospa ne siitä vahvistuisi! Toivotaan parasta!

Minulla hcg laskussa, eli kolmas kemiallinen varmistui. Olo on niin tyhjä ja toivoton. Rahaa on palanut jo aivan tolkuton määrä ja nyt pitäisi tehdä jotain päätöksiä miten tästä jatketaan eteenpäin. Että siirretäänkö vaan loputkin alkiot pakkasesta ja toivotaan että onni kääntyy, ja että kyseessä on ollut vain huonoa tuuria, vai tehdäänkö alkiodiagnostiikkaa vai uusi ivf ja sitten kaikille alkioille kerralla diagnostiikka. Liian vaikeaa. Kaikki vaihtoehdot pelottaa, kun mikään ei ole varmaa ja joka tapauksessa tuhansia ja tuhansia euroja valuu viemäriin. En voi ymmärtää miksi joillain ivf onnistuu noin vain ja itsellä ei edes kaiken maailman lisälääkkeiden ja tutkimusten myötä päästä haaleita positiivisia pidemmälle.
Onpa kurja tilanne, paljon voimia sinne :Heartred
Tunnistan hyvin nuo tunteet siitä, miten IVF on loppupeleissä hyvin epäreilu hoitomuoto. Mulle heräsi samanlaiset fiilikset silloin, kun oma lääkevaste osoittautui kurjaksi ja eka hoito jouduttiin perumaan...eikä tilanne vasteen suhteen nyt mikään mahtava ollut toisellakaan kierroksella. Helposti tuollaisissa tilanteissa herää katkeriakin fiiliksiä, kun toiset saavat pakkasen täyteen alkioita, ja omalla kohdalla asiat eivät etene odotetusti. Siinä tuli jopa tunne, että lapsettomienkin joukossa kuuluu johonkin epäonniseen vähemmistöön, jonka hoidot sujuvat kehnommin kuin valtaosalla muista. Ja silti täytyy vain jatkaa eteenpäin kun koskaan ei tiedä, josko onnistuminen onkin ihan nurkan takana.
Tällä hetkellä meillä toki on erilainen tilanne päällä, vaikkei vielä ollenkaan tiedä mihin suuntaan asiat kehittyvät. Mä ajattelin mennä uuteen hcg-mittaukseen vasta torstaina ja kysyä tulokset perjantaina. Niin ei tule mitään henkistä romahdusta kesken työviikkoa, vaan pystyy tekemään normaalisti töitä loppuviikkoon saakka.
 
Onpas täällä paljon plussanneita! Paljon onnea kaikille, toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred


Mulla ois kysymyksiä PASsiin liittyen: Mulla IVF:n jälkeen tuli hyperstimulaatio, eli tuoresiirtoa ei tehty. Nyt on yks välikierto ollut sen jälkeen ja eilen alkoi toiset menkat. Mulle lähdettäisiin tekemään passia tähän kiertoon, jos haluan. Mietityttää kuitenkin, että onkohan kroppa jo palautunut kunnolla ivf:stä? Mulla melko todennäköisesti ei ollut viime kierrossa ovulaatiota, koska menkkakivut loistaa poissaolollaan (yleensä päivän tai pari tosi kivuliaat). Onko muilla ollut tälläisiä kokemuksia?

Jos ei tehdä siirtoa nyt, taitaa se siirtyä tammikuulle joulun ja uudenvuoden takia, veikkaisin. Eipä tuo ehkä toisaalta haittaisi...

Me saatiin pakkaseen sitten lopulta 8 3 päiväistä alkiota. Ne oli kuulemma pakastettu 3, 4 ja 1 solun erissä. Vähän huonolta kuulostaa, kun ilmeisesti pakastetaan laadun mukaan :sad001 Vaikka sanoi se hoitaja, ettei huonoja tietenkään pakasteta lainkaan, mutta silti...
 
Onpas täällä paljon plussanneita! Paljon onnea kaikille, toivottavasti kaikki menee hyvin :Heartred


Mulla ois kysymyksiä PASsiin liittyen: Mulla IVF:n jälkeen tuli hyperstimulaatio, eli tuoresiirtoa ei tehty. Nyt on yks välikierto ollut sen jälkeen ja eilen alkoi toiset menkat. Mulle lähdettäisiin tekemään passia tähän kiertoon, jos haluan. Mietityttää kuitenkin, että onkohan kroppa jo palautunut kunnolla ivf:stä? Mulla melko todennäköisesti ei ollut viime kierrossa ovulaatiota, koska menkkakivut loistaa poissaolollaan (yleensä päivän tai pari tosi kivuliaat). Onko muilla ollut tälläisiä kokemuksia?

Jos ei tehdä siirtoa nyt, taitaa se siirtyä tammikuulle joulun ja uudenvuoden takia, veikkaisin. Eipä tuo ehkä toisaalta haittaisi...

Me saatiin pakkaseen sitten lopulta 8 3 päiväistä alkiota. Ne oli kuulemma pakastettu 3, 4 ja 1 solun erissä. Vähän huonolta kuulostaa, kun ilmeisesti pakastetaan laadun mukaan :sad001 Vaikka sanoi se hoitaja, ettei huonoja tietenkään pakasteta lainkaan, mutta silti...
Mulla kävi just niin, että tuoresiirtoa ei voitu tehdä (infektioriskin takia), ja tuli välikierto ennen PASia. Mä tikutin kyllä oviksen välikierrossa ja se tuntui muutenkin normaalilta. Nyt siis tästä ekasta PASista tuli plussa. Eli ainakin jollain tasolla kroppa valmis toimimaan.
 
Onnea @Pupsis !

Olen nyt pari päivää pistänyt Ovaleap-lääkettä. Neulan päähän on jäänyt kummallakin kerralla tippa lääkettä,vaikka olen pitänyt neulaa sisällä muutamia sekuntteja pistäminen jälkeen. Onko muilla sama kokemus? Haittaakohan tuo?
 
Takaisin
Top