IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut! :angel12
Tuliko sinulla IVF:ssä vähän munasoluja, vai mistä munasolujen laadun tietää.
Olen kuullut puhuttavan alkion luokituksesta ja sperman laadusta, mutta minulla ei ole ainakaan munasolujen laatua tutkittu, muuten kuin että AMH matalahko ja vähänlaisesti kehittyy munasoluja.
Tähän saa vastata muutkin ilmanmuuta:smiley-angelic002

2 ekassa 1 oli hyvä, toisessa 4 ja 2 hyvää eivät lähtenet kummassakaan jakaantumaan kunnolla.
Nyt sit jännitetään meneekö kesken vai onko vuoto harmitonta:confused::eek:

Osaatko sanoa, miksi lyhyellä ei ehkä olisi mahtunut hoitoon? Loppuuko ruuhkat vasta siis ensi kuussa? Oletettavasti. HUS? Onko siinä joku 2vkoa suunnittelusta kun saa ilmoittautua? 2kk vielä omaan suunnitelukäyntiin :nailbiting: pelkään että punktion jälkeen ei ehdi siirtoon.. tai ehtiikö edes aloittaa hoitoja ennen kesäsulkua :/ jos menkat ajoittuu huonosti

HUSilla ollaan. En ole 100 varma tästä, mutta luulen, että pääsiäinen on ainakin osasyynä. Punktiot tehdään vain alkuviikosta ja siirto ja pakastus tehdään jo 2-3 pv alkioilla.

Toivon, että siirto ja mahdollinen pakastaminen tehdään 3 pv ikäisillä alkioilla, mutta katsotaan miten tässä käy. Olisin varmaan odottanut seuraavaan kiertoon, mikäli meillä olisi ollut epäonnistuneita siirtoja takana tai jos olisi jotain muuta "vikana".

HUSilla ollaan. En ole 100 varma tästä, mutta luulen, että pääsiäinen on ainakin osasyynä. Punktiot tehdään vain alkuviikosta ja siirto ja pakastus tehdään jo 2-3 pv alkioilla.

Toivon, että siirto ja mahdollinen pakastaminen tehdään 3 pv ikäisillä alkioilla, mutta katsotaan miten tässä käy. Olisin varmaan odottanut seuraavaan kiertoon, mikäli meillä olisi ollut epäonnistuneita siirtoja takana tai jos olisi jotain muuta "vikana".

Eli milloin aloitat konkreettisesti nyt hoidon? Kauanko hoitoa/lääkkeitä kestää ennen punktiota? Mä luulen et mulle tulis lyhyt kun on suht korkea amh.. joka olis varmaan ihan hyvä, niin ehtis sit ennen kesäsulkua..:scratch toivottavasti :smiley-angelic001 vähän pelottaa et menee kaikki plörinäks julkisella ku ne on niin kiireisiä :sorry:

Eli milloin aloitat konkreettisesti nyt hoidon? Kauanko hoitoa/lääkkeitä kestää ennen punktiota? Mä luulen et mulle tulis lyhyt kun on suht korkea amh.. joka olis varmaan ihan hyvä, niin ehtis sit ennen kesäsulkua..:scratch toivottavasti :smiley-angelic001 vähän pelottaa et menee kaikki plörinäks julkisella ku ne on niin kiireisiä :sorry:

En muista ihan tarkalleen, mutta hoito alkaa noin kahden viikon päästä ja punktio ja siirto ovat sitten pääsiäisviikolla. Pidän peukkuja, että ehditte ennen kesäsulkua!

Tota just ihmettelin ku meillä pakastettiin 2 päivänen.. kun eikös 5päivänen oo hieman parempi? Voi kunpa voittais lotossa.. meillä tais mennä se ainokainen 2päivänen hukkaan.. maanantaina olisi testipvä ja tänään testasin negan.. eikai se enää voi muuttua

Tota just ihmettelin ku meillä pakastettiin 2 päivänen.. kun eikös 5päivänen oo hieman parempi? Voi kunpa voittais lotossa.. meillä tais mennä se ainokainen 2päivänen hukkaan.. maanantaina olisi testipvä ja tänään testasin negan.. eikai se enää voi muuttua

Minun mielestä pakastamispäivällä ei välttämättä ole väliä, vaan 5 päiväinen on parempi, koska se on jo selvinnyt blastovaiheeseen. 2-3 päiväisillä tulee enemmän epäonnistuneita siirtoja, koska alkiot eivät olisi välttämättä selvinneet blastovaiheeseen myöskään laboratoriossa vaan ne olisivat päätyneet roskiin.

Muokattu viimeksi:
Minun mielestä pakastamispäivällä ei välttämättä ole väliä, vaan 5 päiväinen on parempi, koska se on jo selvinnyt blastovaiheeseen. 2-3 päiväisillä tulee enemmän epäonnistuneita siirtoja, koska alkiot eivät olisi välttämättä selvinneet blastovaiheeseen myöskään laboratoriossa vaan ne olisivat päätyneet roskiin.
Okei kiitos tiedosta

Moikka! Mä tein tänään jo ekan testin. Alkion ikä on 9 pv (blasto). Meillä on ongelmana, että alkiot ei meinaa kiinnittyä, joten halusin testata aikaisin, että näen onko edes yritystä kiinnittyä. Testi näytti tältä. :woot:

Liitteet

• IMG_20210219_214614.jpg
    IMG_20210219_214614.jpg
    8 KB · Katsottu: 236
Nyt iski paniikki.. onko niin että kunnallisessa ne pakastaa max 3päiväsen alkion eli ne ei viljele 5päiväiseksi ollenkaan??

Meillä olleet hoidot TAYSsissa, ja tekivät 3 ja 6 päiviäisiä alkioita, jotta olisi mahdollista koittaa siirtoa yhdessä kierrossa kahdesti (jos 3pv ei selviä sulatusta, 6pv voidaan sulattaa). :)

Edit: ja itse olen nyt raskaana 3pv vanhasta alkiosta, eli ne päivät eivät kaikkea kerro tosiaan.

Moikka! Mä tein tänään jo ekan testin. Alkion ikä on 9 pv (blasto). Meillä on ongelmana, että alkiot ei meinaa kiinnittyä, joten halusin testata aikaisin, että näen onko edes yritystä kiinnittyä. Testi näytti tältä. :woot:

Onnea <3 Mä pissasin tänää kans tikkuun... Päivällä tosin ja se ei tainnu olla mikään herkkä testi. Negaa näytti :( Menkkaoireet senkun jatkuu

Onnea :Heartred Mä pissasin tänää kans tikkuun... Päivällä tosin ja se ei tainnu olla mikään herkkä testi. Negaa näytti :sad001 Menkkaoireet senkun jatkuu

Kiitos :) Vaikka en tiedä uskallanko vielä ottaa onnitteluja vastaan, kun tämä voi vielä hiipua. Sä taidat tulla päivän perässä eli ehkä sullakin näkyy huomenna tikussa jotain? Mä tein ensin 25 herkkyyden testin ja oli tosi himmeä haamuviiva, hädintuskin näkyi. Tuo kuva on herkästä (10) testistä ja siinä näkyi viiva melko hyvin.

Tsemppiä sulle jännäilyyn :)

Voisin kertoa tähän oman kokemukseni julkisella. Mulle sanottiin suoraan, että suurin osa hoidoista tehdään pitkällä kaavalla. Mitään keskustelua ei edes käyty AMH-arvoista tms. Mulla alkoi lääkehoito sumuttelulla 7.9 ja punktio oli 6.10, tuoresiirto 9.10 ja siitä 10 päivän kuluttua tein ensimmäisen selkeän plussatestin. Nyt viikot 21+4, toivottavasti päästään loppuun asti.
Olen ymmärtänyt, että lyhyt kaava on noin kaksi viikkoa ja pitkä kaava noin neljä viikkoa. Mielestäni ei siis mitään maata kaatavaa eroa kestossa.

Voisin kertoa tähän oman kokemukseni julkisella. Mulle sanottiin suoraan, että suurin osa hoidoista tehdään pitkällä kaavalla. Mitään keskustelua ei edes käyty AMH-arvoista tms. Mulla alkoi lääkehoito sumuttelulla 7.9 ja punktio oli 6.10, tuoresiirto 9.10 ja siitä 10 päivän kuluttua tein ensimmäisen selkeän plussatestin. Nyt viikot 21+4, toivottavasti päästään loppuun asti.
Olen ymmärtänyt, että lyhyt kaava on noin kaksi viikkoa ja pitkä kaava noin neljä viikkoa. Mielestäni ei siis mitään maata kaatavaa eroa kestossa.

Voidaanko sumuttelu aloittaa missä kierron vaiheessa tahansa vai aina esim kp1 tmv? Juu jännä nähdä vaikuttaako amh :) ymmärsin että pitkällä kaavalla suurempi vaara saada hyperstimulaatio, jolloin ei päästä tuoresiirtoon..

Takaisin