IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaksi päivää blastokystin siirrosta ja mä olen täällä jo ihan huolissani, että ei tämä nyt taaskaan kiinnity :sad001 Pistin eilen Gonapeptylin ja pari tuntia sen jälkeen alkoi alavatsalla tuntua menkkamaista kipua. Myöhemmin illalla tuntui yksi kovempi vihlaisu. Tänään on ollut lievempiä "juilintoja" välillä. Olen saanut nyt päähäni, että oireet johtuu siitä, että kohtu hylkii alkiota ja siksi supistelee :arghh:

Toinen vaihtoehto on kiinnittymistuntemukset, kun kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai eilen. Mutta ei kai kiinnittymiskivut tällaisia ole..? Onko kenellekään tuttuja kiinnittymistuntemukset? Mulla on kokemusta raskaana olosta (päätyi keskenmenoon), mutta en muista että olisin tuntenut tällaisia.

Mulla on ollut kummassakin raskaudessa kiinnittymis kipuja, ekassa kivut tuntui kohdun suulla polttavalta ja esikoinen olikin kiinnittynyt lähelle kohdun suuta, toisessa kesken menneessä raskaudessa poltteli edestä vatsaa ja oli ilmeisesti kiinnittynyt kohdun etuseinämään..

Kaksi päivää blastokystin siirrosta ja mä olen täällä jo ihan huolissani, että ei tämä nyt taaskaan kiinnity :sad001 Pistin eilen Gonapeptylin ja pari tuntia sen jälkeen alkoi alavatsalla tuntua menkkamaista kipua. Myöhemmin illalla tuntui yksi kovempi vihlaisu. Tänään on ollut lievempiä "juilintoja" välillä. Olen saanut nyt päähäni, että oireet johtuu siitä, että kohtu hylkii alkiota ja siksi supistelee :arghh:

Toinen vaihtoehto on kiinnittymistuntemukset, kun kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai eilen. Mutta ei kai kiinnittymiskivut tällaisia ole..? Onko kenellekään tuttuja kiinnittymistuntemukset? Mulla on kokemusta raskaana olosta (päätyi keskenmenoon), mutta en muista että olisin tuntenut tällaisia.

Mulla oli todella voimakkaat kiinnittymistuntemukset. Alkionsiirrosta alkaen mulla oli vahvat menkkatuntemukset koko ajan vielä silloinkin kun tein positiivisen raskaustestin. Itse kiinnittymiskivut oli tosi kovat, heräsin yöllä voimakkaisiin kivuliaisiin "vatsakramppeihin" ja sama toistui vielä seuraavana yönä. Miehelle silloin sanoinkin, että mulle tulee jotkut aivan hirveät menkat näiden hoitojen ja niiden aikana käytettyjen lääkkeiden vuoksi. Mutta ei tullut, tuli positiivinen raskaustesti ja nyt viikot jo 21+

Mua pelottaa huominen ultra hullun lailla! Tänään on viides pistospäivä ja pelkään ettei siellä mitään kasva. Mitään tuntemuksia ei oikein ole ja menkatkin loppui ihan vasta, vielä vähän tiputtelee. Aaaapuuua. Miten tästä taas selvii järjissään?! :eek:

Tyhjä munarakkula ilman munasolua kerättiin tänään. Meillä edessä lahja-alkio hoidot. Mun omilla soluilla ei enää hoitoja tehdä, alle 10% mahdollisuus tulla omilla soluilla raskaaksi. Tsemppiä kaikille! verenvuoto alkuraskaudesta ei välttämättä tarkoita keskenmenoa. Jään seurailemaan sivulle hetkeksi. Kiitos kaikille tsempanneille! ❤️♥️

Voimia JinnaKoo. Toisaalta voisi kuvitella että sinulla syy munasoluissa. Eli kohtu voisi olla hyvinkin vastaanottavainen lahjasolualkioita. Joillakin syy voi olla kohdussa eli ei onnistu lahjasoluillakaan. Kuulisin mielelläni lisää lahjasoluhoidoista. Haluaisitko tänne kertoa kun hoito alkaa etenemään ja tiedät miten kuviot menee. :angel1:angel1

MItenkä @Sweetbaby ja ultra?

Tsemppiä piinapäiviin kaikille, joilla ne on <3 Ei voi kyllä päätellä tuntemuksista mitään :grin
Osalla tosiaan paljonkin kipuja ja tuntemuksia, itsellä raskauskierrossa oli niin vähän mitään tuntemuksia, että olin jo suunnilleen apteekin jonossa ostamassa lisää IVF-lääkkeitä, kun pakkanen oli tyhjä. 4:stä siirrosta siinä ainoassa raskauskierrossa vähiten tuntemuksia.

Meillä oli suunnittelukäynti tällä viikolla ja oli iloinen yllätys, että saimme ilmoittautua hoitoon heti. :cool05 Saimme itse valita pitkän ja lyhyen kaavan välillä ja mentiin pitkällä, muuten emme olisi välttämättä mahtuneet heti hoitoihin.

Olipas tänne tullut taas monta sivua tekstiä. Pahoittelut kaikille pettymyksiä kokeneille. Yritetään jaksaa!

Oma napa: kaksi edellistä pasia tehtiin lääkkeelliseen, nyt halusin kokeilla vähän kevyempää otetta ja tukena on ollut letrozoli. Ultrassa olikin pari komea follia, joten ovista nyt odotellaan ihan näille päiville, jotta päästäisiin ensi viikolla siirtoon. :nailbiting:

kiitos tsempeistä. Naistenklinikalle sain ajan huomiseksi. Vuoto lakkasi ja kipuja ei juurikaan ole muita kun mitä nyt ollu tähän asti aika ajoin koko alku raskauden. Mietin loppuiko tuo vuoto pelkällä psyykkeellä kun joskus olen saanut kuulautisiakin siirtymään pelkällä ajatuksenvoimalla. Vuoto todella tummaa ruskeeta kerran lirahti pönttöön ilman klimppejä, ja muuten tuhrua siteessä. Huomenna selviää, mutta pelkään pahinta.

Mitenkä meni? Toivottavasti kaikki oli kunnossa :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Voimia JinnaKoo. Toisaalta voisi kuvitella että sinulla syy munasoluissa. Eli kohtu voisi olla hyvinkin vastaanottavainen lahjasolualkioita. Joillakin syy voi olla kohdussa eli ei onnistu lahjasoluillakaan. Kuulisin mielelläni lisää lahjasoluhoidoista. Haluaisitko tänne kertoa kun hoito alkaa etenemään ja tiedät miten kuviot menee. :angel1:angel1
Meil meni nii kun omat munikset huonot, päätetiin alkaa lahjasoluhoitoon, viikko siitä löyty sopiva luovuttaja. Psykologin kaa juteltiin 2 krt oikeusjutuista ja muista pakollisista asioista. Nyt rv 6 ja 2 blastoa pakkases :excited001

joo. laitan viestiä.

Ultrassa näkyi pieniä folleja (6-9mm), lääkemäärää vähän nostettiin ja punktio luultavasti viikolla 9. En jotenkin tajunnut kysyä follien määrää, kuuntelin vaan kun lääkäri niitä kokoja luetteli kätilölle :D Lääkäri sanoi että tämä on oikein hyvä tilanne, verrattuna edelliseen (ekassa punktiossa folleja yli 40, saatiin 24 munasolua joista suurin osa raakoja). Sunnuntaina alkaa jarru ja tiistaina taas ultraan :)

Näitä teidän kokemuksia kun lukee, niin tuntuu että monilla ivf-ultria on useita. Mulla siis koko kiertoon suunniteltu yksi ultra kp 9, eli viikon päästä perjantaina (sen varasin eilen). Mitään aloitusultraa tmv. ei ole ja tosiaan alustavan suunnitelman mukaan tuo ultra riittää ja punktio kp 13. Tää on mun ensimmäinen ivf, eli yhtään ei tiedä miten kroppa reagoi niin tuntuu aika vähältä tämä seuranta... Mutta onko jollain muullakin näin kevyttä, vai onko tää jotenkin poikkeuksellista? Julkisella siis ollaan hoidossa.

Näitä teidän kokemuksia kun lukee, niin tuntuu että monilla ivf-ultria on useita. Mulla siis koko kiertoon suunniteltu yksi ultra kp 9, eli viikon päästä perjantaina (sen varasin eilen). Mitään aloitusultraa tmv. ei ole ja tosiaan alustavan suunnitelman mukaan tuo ultra riittää ja punktio kp 13. Tää on mun ensimmäinen ivf, eli yhtään ei tiedä miten kroppa reagoi niin tuntuu aika vähältä tämä seuranta... Mutta onko jollain muullakin näin kevyttä, vai onko tää jotenkin poikkeuksellista? Julkisella siis ollaan hoidossa.

Kyllä niitä ultria tulee lisää jos on tarvetta :) Mullakin olin ensin punktio suunniteltu ensi viikolle, mutta siirretään koska follit oli vielä pieniä. Mikä lääkitys ja annostus sulla on? Alkaako sulla jo jarru ennen tota ultraa?

Meillä oli suunnittelukäynti tällä viikolla ja oli iloinen yllätys, että saimme ilmoittautua hoitoon heti. :cool05 Saimme itse valita pitkän ja lyhyen kaavan välillä ja mentiin pitkällä, muuten emme olisi välttämättä mahtuneet heti hoitoihin.

Osaatko sanoa, miksi lyhyellä ei ehkä olisi mahtunut hoitoon? Loppuuko ruuhkat vasta siis ensi kuussa? Oletettavasti. HUS? Onko siinä joku 2vkoa suunnittelusta kun saa ilmoittautua? 2kk vielä omaan suunnitelukäyntiin :nailbiting: pelkään että punktion jälkeen ei ehdi siirtoon.. tai ehtiikö edes aloittaa hoitoja ennen kesäsulkua :/ jos menkat ajoittuu huonosti

Kyllä niitä ultria tulee lisää jos on tarvetta :) Mullakin olin ensin punktio suunniteltu ensi viikolle, mutta siirretään koska follit oli vielä pieniä. Mikä lääkitys ja annostus sulla on? Alkaako sulla jo jarru ennen tota ultraa?

Ah, kiitos vastauksesta, ja niinhän se varmasti on, että sitten ens pe katotaan tilanne ja tarpeen mukaan sit lisää! Jotenkin en koskaan osaa kysyä siellä lääkärissä mitään, vaan kaikki alkaa pohdituttaa vasta jälkeenpäin, joten tää foorumi on kullan arvonen :happy:

Mulla on Bemfola 225 nyt siis kp2 eli tänään alkaen ja Fyremadel jarruna ja se alkaa siis jo kp7, eli ennen ekaa ultraa.

Meil meni nii kun omat munikset huonot, päätetiin alkaa lahjasoluhoitoon, viikko siitä löyty sopiva luovuttaja. Psykologin kaa juteltiin 2 krt oikeusjutuista ja muista pakollisista asioista. Nyt rv 6 ja 2 blastoa pakkases :excited001

Onnittelut! :angel12
Tuliko sinulla IVF:ssä vähän munasoluja, vai mistä munasolujen laadun tietää.
Olen kuullut puhuttavan alkion luokituksesta ja sperman laadusta, mutta minulla ei ole ainakaan munasolujen laatua tutkittu, muuten kuin että AMH matalahko ja vähänlaisesti kehittyy munasoluja.
Tähän saa vastata muutkin ilmanmuuta:smiley-angelic002

Takaisin