IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla semmoista sisäänpäin kääntynyttä fiilistä hoitojen aikaan? Mulla on jotenkin semmonen olo että haluaisi vetäytyä jonnekin omaan rauhaan. Töissä on vaikea keskittyä ja muutenkin, kun hoidot pyörii mielessä. Tää päänsärky ei myöskään auta asiaa..

Mulla ainakin on. Ja työt ei kiinnostais yhtään koska on välillä tosi vaikea keskittyä. Ja tosiaan, onneksi on tämä korona niin ei kauheesti tarvi nähdä ketään, enkä kyllä haluakkaan. Se tästä vielä puuttuisi että saisi ennen siirtoa koronan..

Onko kellään muuten suositella mitään podcasteja spotifystä liittyen hoitoihin tai niihin valmistautumiseen. Katsoin ne haikara jaksot ja nyt tekis mieli saada jotain kuunneltavaa :)

Olen ollut taustalla, kun on ollut niin paljon mietittävää. Olen yrittänyt hyväksyä asiat sellaisina kuin ne nyt ovat ja jos jotain vielä saamme, niin se on bonusta kaikki. Meillä on siis kaksi lasta ennestään ja nyt kolmatta yritetään.

Testattiin maanantaina nega ja se oli viimeinen pakkasesta. Tänään oli lääkäri, jolle ilmoitimme, että haluamme lähteä uudelle hoitokierrokselle. Puolison munasolut lähtivät kuulemma kaikki viimeksi tosi hyvin hedelmöittymään ja niitä saatiin hyvä määrä (1 tuore ja 5 pakkaseen) ja lääkäri sanoi, ettei ole 30-vuotiaillakaan nähnyt näin hyvää tulosta. MIkä oli siis ikäämme nähden aika hieno juttu. Eli sen puolesta toivoa on..

Päätettiin myös, että tehdään pitkä viljely blastoiksi saakka, jos nyt saadaan tällä kertaa jotain kasvamaan.

Tsemppiä piinailijoille ja osanottoni Benelope myöhäisestä keskenmenosta.

Kissankäpälä

Onko muilla semmoista sisäänpäin kääntynyttä fiilistä hoitojen aikaan? Mulla on jotenkin semmonen olo että haluaisi vetäytyä jonnekin omaan rauhaan. Töissä on vaikea keskittyä ja muutenkin, kun hoidot pyörii mielessä. Tää päänsärky ei myöskään auta asiaa..

joo tekis mieli vaan hautautua lumeen ja jäädä sinne .

Sulla taitaa olla hyvä määrä vielä munasoluja jäljellä iästä huolimatta. Se antaa kyllä toivoa :Heartred Ikä kyllä vaikuttaa hoitokaavan valintaan. Yksilöllisyyttä siinäkin silti on, koska osalla 40-vuotiaista munasolureservi on jo pieni ja osalla (kuten sulla?) vielä ihan ok. Oletteko miettineet alkiodiagnostiikan hyödyntämistä?

Anselmiina_ Olen ihan unohtanut vastata tähän, sorry! Mulla on juu vielä hyvä reservi ikäisekseni ja ihan hyvä AMH. Mutta ekasta kierrosta tosiaan ei onnistumista (tai alkanut raskaus mutta kkm). Tällä kertaa olen kiinnittänyt huomiota parantamaan munien laatua eli tehnyt muutamia elämänparannuksia tuon 1.IVF:n jälkeen. Josko nyt saataisiin enemmän blastoja aikaiseksi. Ollaan mietitty alkiodiagnostiikkaa ja käydään jutustelemassa biologin kanssa klinikalla asiasta, josko saadaan jotain hyötyä siitä meidän tilanteessa.

Ihania piinailupäiviä :Heartred ja tulkoon plussa! :happy:
Onnittelut myös hienosta blastosaaliista! Miten sille yhdelle tarkkailuun jääneelle kävi, pääsikö vielä pakkaseen?

Tsemppiä @JinnaKoo lle huomiseen ultraan!

Heippa, minulla alkoi verinen vuoto viikoilla 5-6. En kerennyt edes varhasultraan. :arghh: Ollaan taas kyllä syvällä kuopassa. Alkioita pakkasessa 3, mutta mistä henkistä voimaa yritykseen.

Muokattu viimeksi:
Heippa, minulla alkoi verinen vuoto viikoilla 5-6. En kerennyt edes varhasultraan. :arghh: Ollaan taas kyllä syvällä kuopassa. Alkioita pakkasessa 3, mutta mistä henkistä voimaa yritykseen.

Alkoiko vuoto siis tänään vai onko jo hetki kulunut? Mietin vaan voiko olla muuta kuin keskenmeno? Voimia kovasti <3

Anselmiina_ Olen ihan unohtanut vastata tähän, sorry! Mulla on juu vielä hyvä reservi ikäisekseni ja ihan hyvä AMH. Mutta ekasta kierrosta tosiaan ei onnistumista (tai alkanut raskaus mutta kkm). Tällä kertaa olen kiinnittänyt huomiota parantamaan munien laatua eli tehnyt muutamia elämänparannuksia tuon 1.IVF:n jälkeen. Josko nyt saataisiin enemmän blastoja aikaiseksi. Ollaan mietitty alkiodiagnostiikkaa ja käydään jutustelemassa biologin kanssa klinikalla asiasta, josko saadaan jotain hyötyä siitä meidän tilanteessa.

Ihania piinailupäiviä :Heartred ja tulkoon plussa! :happy:
Onnittelut myös hienosta blastosaaliista! Miten sille yhdelle tarkkailuun jääneelle kävi, pääsikö vielä pakkaseen?

Tsemppiä @JinnaKoo lle huomiseen ultraan!

Kiitos paljon :) Valitettavasti hitaasti kehittynyt alkio ei päässyt pakastimeen. Olen silti tyytyväinen neljäänkin blaston - enemmän kuin uskalsin toivoa.

Heippa! Täällähän on taas paljon piinailijoita ja hommia meneillään. Tsemppiä kaikille matkaan!
Pahoittelut keskenmenon tai negan saaneille.

Itse olen valmistatunut 3. IVF:ään AKUPUNKTIOLLA (5viikkoa kävin kerran viikossa, loppuen tälle viikolle kun pistelen vielä Ovaleapia). Otin vaarin Mariskan vinkistä Vain elämää - ohjelmassa, asenteella että kaikki kortit peliin vikaan hoitokertaan julkisella.

Follikkelit olivat kasvaneet tasaisesti 2. ultrassa ja pe kyselen vielä lääkäriltä voisinko saada KORTISONILÄÄKITYKSEN tämän vikan hoidon tueksi. Minulla on taustalla suolistosairautta (jota tutkittiin ennen endodiagnoosia, toki voi olla myös siellä suunnilla sijaitsevan endon aiheuttamaa oireilua). Periaatteessa maha voi parhaiten kun syö gluteenitonta ja maidotonta ruokaa.

Kahvin olen vähentänyt myös pois ja koitan pärjätä parilla kupillisella vihreää teetä (jos ei voi olla ilman sitäkin) nyt ainakin kuukauden. Akupunktiossa oli puhetta, että kiinalainen lääketiedekin katsoo pahalla KOFEIINIA jos nainen yrittää raskautua. Joten vink vink.

Tuntuu, että hoitojen aikaan alkaa kalenteri täyttyä, mutta onneksi osasin tänään sanoa yhteen menoon, että en voi osallistua, saattaa olla aika kurja olo tuolloin. Kaksi hyperstimulaatiokokemusta takana, niin tietää että punktioviikolla kannattaa vaan olla.

Alkoiko vuoto siis tänään vai onko jo hetki kulunut? Mietin vaan voiko olla muuta kuin keskenmeno? Voimia kovasti :Heartred

kiitos tsempeistä. Naistenklinikalle sain ajan huomiseksi. Vuoto lakkasi ja kipuja ei juurikaan ole muita kun mitä nyt ollu tähän asti aika ajoin koko alku raskauden. Mietin loppuiko tuo vuoto pelkällä psyykkeellä kun joskus olen saanut kuulautisiakin siirtymään pelkällä ajatuksenvoimalla. Vuoto todella tummaa ruskeeta kerran lirahti pönttöön ilman klimppejä, ja muuten tuhrua siteessä. Huomenna selviää, mutta pelkään pahinta.

Tyhjä munarakkula ilman munasolua kerättiin tänään. Meillä edessä lahja-alkio hoidot. Mun omilla soluilla ei enää hoitoja tehdä, alle 10% mahdollisuus tulla omilla soluilla raskaaksi. Tsemppiä kaikille! verenvuoto alkuraskaudesta ei välttämättä tarkoita keskenmenoa. Jään seurailemaan sivulle hetkeksi. Kiitos kaikille tsempanneille! ❤️♥️

Follikkelit olivat kasvaneet tasaisesti 2. ultrassa ja pe kyselen vielä lääkäriltä voisinko saada KORTISONILÄÄKITYKSEN tämän vikan hoidon tueksi. Minulla on taustalla suolistosairautta (jota tutkittiin ennen endodiagnoosia, toki voi olla myös siellä suunnilla sijaitsevan endon aiheuttamaa oireilua). Periaatteessa maha voi parhaiten kun syö gluteenitonta ja maidotonta ruokaa.
Tähän täytyy kertoa, että mulla myös suolistosairaus taustalla ja neljäs siirto onnistui, kun apuna oli kortisoni. Uskon, että sillä oli iso vaikutus, koska muissakin siirroissa oli olosuhteet ihan samanlaiset ja alkioiden luokitukset samaa luokkaa kuin tässä onnistuneessa. Lääkäri epäili, että sairaus saattaa aiheuttaa kehoon matala-asteista tulehdusta, vaikka tilanne olikin sen osalta rauhallinen.

Tsemppiä kaikille, käyn täällä edelleen lueskelemassa ja myötäelämässä teidän vaiheita! :Heartred

Muokattu viimeksi:
Kaksi päivää blastokystin siirrosta ja mä olen täällä jo ihan huolissani, että ei tämä nyt taaskaan kiinnity :( Pistin eilen Gonapeptylin ja pari tuntia sen jälkeen alkoi alavatsalla tuntua menkkamaista kipua. Myöhemmin illalla tuntui yksi kovempi vihlaisu. Tänään on ollut lievempiä "juilintoja" välillä. Olen saanut nyt päähäni, että oireet johtuu siitä, että kohtu hylkii alkiota ja siksi supistelee :arghh:

Toinen vaihtoehto on kiinnittymistuntemukset, kun kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai eilen. Mutta ei kai kiinnittymiskivut tällaisia ole..? Onko kenellekään tuttuja kiinnittymistuntemukset? Mulla on kokemusta raskaana olosta (päätyi keskenmenoon), mutta en muista että olisin tuntenut tällaisia.

Tuskin se kohtu supistelee. Itsellä progesteronilääkitys tekee noita tuntemuksia. Onnistuneessa raskaudessa (inssi) tai keskenmenossa (luomu, km 8+ vko) ei tuntemuksia ollut. En usko että noista vihlaisuista voi päätellä mitään, vaikka voi ne toki kiinnittymiskipuakin olla.

Kaksi päivää blastokystin siirrosta ja mä olen täällä jo ihan huolissani, että ei tämä nyt taaskaan kiinnity :sad001 Pistin eilen Gonapeptylin ja pari tuntia sen jälkeen alkoi alavatsalla tuntua menkkamaista kipua. Myöhemmin illalla tuntui yksi kovempi vihlaisu. Tänään on ollut lievempiä "juilintoja" välillä. Olen saanut nyt päähäni, että oireet johtuu siitä, että kohtu hylkii alkiota ja siksi supistelee :arghh:

Toinen vaihtoehto on kiinnittymistuntemukset, kun kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai eilen. Mutta ei kai kiinnittymiskivut tällaisia ole..? Onko kenellekään tuttuja kiinnittymistuntemukset? Mulla on kokemusta raskaana olosta (päätyi keskenmenoon), mutta en muista että olisin tuntenut tällaisia.

Feel you Anselmiina_! Mulla oli eilen siirto ja tänään alko menkkamaiset kivut alavatsalla ja selässä... Lisäks mulla on ollu tissit ja nännit aivan järkkyy kipeet jo keräyspäivästä lähtien. Ja nyt kipu on lähes kadonnut... Lisäks mulla on itellä sellanen skeptinen tunne ettei tää varmana tärpänny... Ärsyttää

Feel you Anselmiina_! Mulla oli eilen siirto ja tänään alko menkkamaiset kivut alavatsalla ja selässä... Lisäks mulla on ollu tissit ja nännit aivan järkkyy kipeet jo keräyspäivästä lähtien. Ja nyt kipu on lähes kadonnut... Lisäks mulla on itellä sellanen skeptinen tunne ettei tää varmana tärpänny... Ärsyttää

Tissikipu voi johtua irrotuspiikistä. Mulla oli samaa oiretta ja yhdistin sen hcg-hormoniin, jota irrotuspiikki sisältää. Se oire katoaa, kun hcg:n vaikutus hiipuu ja mahdollisesti palaa, jos raskaus saa alkunsa.

Täytyy toivoa, että nämä meidän menkkamaiset kivut johtuu ennemmin Lugesteronista kuin siitä ettei raskaus olisi alkanut. Kyllä taas palasi mieleen miksi tätä vaihetta kutsutaan piinapäiviksi! o_O

Tsemppiä piinapäiviin :)

Tosi ikäviä uutisia monella, suuret pahoittelut pettymyksistä :Heartred Ja tsemppiä kaikille piinailijoille, täällä peukut pystyssä ihan jokaisen puolesta!!
Viimein siis alkaa hoitokierto nyt täälläkin, eka ivf siis ja vähän kyllä jännittää! Mutta ihana päästä tositoimiin muutaman kuukauden "tyhjäntoimittamisen" jälkeen.
Ja heti tietysti vastaan tuli kysymys. Menkat päättivät siis alkaa n. 1 h sitten, eli 17.2. klo 23.45. Onko siis kp1 nyt 17.2., vaikka käytännössä vain vartti oli jäljellä kyseistä vuorokautta :bored: Jos näin, niin ilmeisesti aloitan piikityksen jo tänään 18.2., kun kp 2 illalla pitäis eka piikki pistää.. On tääkin, ei kyllä vielä koskaan aiemmin tällain oo alkanu, yleensä aina aamupäivällä!

Tosi ikäviä uutisia monella, suuret pahoittelut pettymyksistä :Heartred Ja tsemppiä kaikille piinailijoille, täällä peukut pystyssä ihan jokaisen puolesta!!
Viimein siis alkaa hoitokierto nyt täälläkin, eka ivf siis ja vähän kyllä jännittää! Mutta ihana päästä tositoimiin muutaman kuukauden "tyhjäntoimittamisen" jälkeen.
Ja heti tietysti vastaan tuli kysymys. Menkat päättivät siis alkaa n. 1 h sitten, eli 17.2. klo 23.45. Onko siis kp1 nyt 17.2., vaikka käytännössä vain vartti oli jäljellä kyseistä vuorokautta :bored: Jos näin, niin ilmeisesti aloitan piikityksen jo tänään 18.2., kun kp 2 illalla pitäis eka piikki pistää.. On tääkin, ei kyllä vielä koskaan aiemmin tällain oo alkanu, yleensä aina aamupäivällä!

Ei ku tänään to 18.2. on sulla kp1. Jos alkaa ennen klo 18 niin sitten on kp1, jos sen jälkeen niin sitten kp1 siirtyy seuraavalle päivälle.

Takaisin