IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cherryred Beating Heart

Tein tänä aamuna r-testin alkion ollessa 10 päivänen. Negatiivista näyttää ei edes kuvaa negatiiviksi muuttamalla saa kahta viivaa, vaikka kuinka tihrustaa. Oireita ei ole. No testaan vielä uudestaan virallisena testipäivänä, mutta eihän tämä hyvältä näytä kun vertaa muiden piinailijoiden testeihin. Eilen tuli postissa tuleviin PAS kiertoihin ohjeet, pitää kääntää katseet sinne päin ja odotella vuotoa.

Ultra takana ja siirto edessä viikon päästä perjantaina Beating Heart sunnuntaiaamuna aloitan cyclogestit. Ja laastarit jatkuu samaan tapaan Beaming Face With Smiling Eyes
Hoitaja sano sillon, ku varattiin aikaa, et tays ei haluaisi perjantaille siirtoja, koska sillon on kiire punktioiden kanssa. Mut tää lääkäri muisteli, että tays haluaa lääkkeelliset siirrot perjantaille Beaming Face With Smiling Eyes
Meille sopisi torstai paremmin, ei tartteis säätää lasten kanssa niin hakuja yms. Mietinkin et voisinkohan soittaa Tampereelle ja kysyä et saisko siirron kuitenkin torstaille...

Muoks. Limis oli n.9mm. Tai mitä nyt kuuntelin, kun opiskelija ja lääkäri keskusteli.

Mä odottelen että koska kuukautiset alkaa, että onko kierto jo mallillaan niin että voidaan ilmoittautua alkionsiirtoon. Aikaisintaan su tai ma sais alkaa jotta luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä. Stressasin viimeksi kun oltiin ultrassa (maanantai) sitä että ovis ei ollutkaan vielä ollut. Mutta tajusin tänään että sehän olikin oikeastaan juuri täydellistä! Koska siinä edellisen viikon ultran mukaan olisi pistetty ovitrelle pe yönä eli ovis sunnuntaina eli oli hyvä merkki että mun oma ovis ei ollut tapahtunut ennen sitä. Onneksi kävin jo ottamassa influenssarokotteen valmiiksi ennen mahdollista siirtoa. Hammaslääkärissä pitäisi vielä käydä...

Oon ollut jotenkin tosi pessimistinen siitä että päästäisi siirtoon mutta nyt jotenkin heräsi toivo vähän uudelleen. Ehkä en myöskään uskalla toivoa mitään ja yritän suojata itseäni pettymyksiltä ja koko tältä lapsettomuus ja hoitomaailmalta Confused Face en tiiä... Mutta en jotenkin uskalla melkein yhtään toivoa toista lasta ja tuntuu tosi epätodelliselta että se voitaisiin saada. En uskalla edes kiintyä koko ajatukseen. Tää on sinänsä erilaista kuin silloin kun yritettiin esikoista. Silloin oli siirron aikaan tosi hyvä fiilis vaikka tottakai oli hirveät paineet ja stressi. Ja kiinnyin pikkuseen heti. Ja olin niin onnellinen koko raskauden vaikka oli yhtä ja toista vaivaa ja stressiä. Tuntuu ehkä että ei sellaista onnea voida suoda meille toista kertaa :sad001 en uskalla edes toivoa.

Tunnistan täysin kirjoituksesi. Itselläkin on sellainen fiilis, ettei uskalla eikä oikeastaan saisi edes kehdata toivoa toista lasta, kun on yhden jo saanut. Itsekin ajattelen, että ei kai meille voida suoda toista kertaa sellaista onnea, kun niin monella jää syli tyhjäksi. On kuitenkin jotenkin outoa, että kerran onnistuttuaan, on usko mahdollisuuksiin paljon pienempi kuin ensimmäisen lapsen yrityksen kohdalla. Mulla tietysti painaa vielä ikä, mittarissa 41v ja hoidot alkaisi alusta, koska pakastin jäi tyhjäksi. Pelko persiissä, ettei "lottokone" arvo tuolta systeemista yhtään tervettä munaa vaan ennemmin loppuu rahat ja hiekka biogisessa tiimalasissa.

Pikainen päivitys: hcg-verikokeen tulos ei tullutkaan omakantaan, vaan soittelin äsken KYSille ja he sen mulle kertoivat. Arvo oli 450, mikä on kuulemma noille päiville tosi hyvä tulos. Kätilö siinä jo onnitteli, mutta kun kuuli mun oireista ja vuodoista, totesi ettei tuo nyt tietenkään raskauden kannalta hyvältä kuulosta - varsinkin, kun vuodon seassa on ollut selkeää hyytymää mukana ja vuotoon yhdistyvät vatsakivut ja -krampit.
Mun täytyy nyt kärvistellä ja odottaa ensi viikon puoliväliin, jolloin otetaan uusi verikoe ja seurataan hcg-arvon kehitystä. Hitto miten piinaavaa, olis nyt mennyt vaan heti selkeästi kesken, jos on kerran mennäkseen Confounded Face

Cherryred Beating Heart

Tein tänä aamuna r-testin alkion ollessa 10 päivänen. Negatiivista näyttää ei edes kuvaa negatiiviksi muuttamalla saa kahta viivaa, vaikka kuinka tihrustaa. Oireita ei ole. No testaan vielä uudestaan virallisena testipäivänä, mutta eihän tämä hyvältä näytä kun vertaa muiden piinailijoiden testeihin. Eilen tuli postissa tuleviin PAS kiertoihin ohjeet, pitää kääntää katseet sinne päin ja odotella vuotoa.
Jos mä oon jotain oppinut, niin ei kannata vertailla tikkuja muihin, eikä välttämättä edes testata ennen virallista testipäivää. Mullahan ei tikussa näkynyt yhtään mitään siinä vaiheessa, kun muut jo saivat haamuja. Sitten kun haamujen esiaste vihdoin ilmestyi, tummeni se leffaviivoiksi kahdessa päivässä.

Pikainen päivitys: hcg-verikokeen tulos ei tullutkaan omakantaan, vaan soittelin äsken KYSille ja he sen mulle kertoivat. Arvo oli 450, mikä on kuulemma noille päiville tosi hyvä tulos. Kätilö siinä jo onnitteli, mutta kun kuuli mun oireista ja vuodoista, totesi ettei tuo nyt tietenkään raskauden kannalta hyvältä kuulosta - varsinkin, kun vuodon seassa on ollut selkeää hyytymää mukana ja vuotoon yhdistyvät vatsakivut ja -krampit.
Mun täytyy nyt kärvistellä ja odottaa ensi viikon puoliväliin, jolloin otetaan uusi verikoe ja seurataan hcg-arvon kehitystä. Hitto miten piinaavaa, olis nyt mennyt vaan heti selkeästi kesken, jos on kerran mennäkseen Confounded Face
Mimima, kovasti voimia. Mä olen sellainen tapaus, jolla on ollut noita kaikkia, kunnon veristä vuotoa, hyytymiä ja jopa kipuja, vaikka kaikki oli hyvin. Kovasti voimia sinulle, tiedän tarkalleen miten kamalaa tuo on. Toivon todella, että kaikki on kunnossa. ❤️ Oletko ollut hoitotahoon yhteydessä, onko heillä tarjota mitään apuja/ edes mielenrauhalle? Hyvä että on uusintaverikoe tulossa, voimia odotteluun.

Mimima, kovasti voimia. Mä olen sellainen tapaus, jolla on ollut noita kaikkia, kunnon veristä vuotoa, hyytymiä ja jopa kipuja, vaikka kaikki oli hyvin. Kovasti voimia sinulle, tiedän tarkalleen miten kamalaa tuo on. Toivon todella, että kaikki on kunnossa. ❤️ Oletko ollut hoitotahoon yhteydessä, onko heillä tarjota mitään apuja/ edes mielenrauhalle? Hyvä että on uusintaverikoe tulossa, voimia odotteluun.
No ei tässä kohtaa kuulemma oikein voi tehdä muuta, kuin ottaa uusintaverikoe ensi viikolla. Kätilö sanoi, että turha ultrallakaan katsoa näin varhaisilla viikoilla, kun ei siinä mitään kuitenkaan näy. Jos ensi viikon verikoe näyttää siltä, että raskaus on jatkunut normaalisti (mitä on tässä kohtaa erittäin vaikea uskoa), seuraavalle viikolle varataan ultra.
Siis jos en olisi ollut hoidoissa ja raskaustestiä ei olisi lainkaan tehty, mä en mistään edes tietäisi koko raskaudesta, vaan olettaisin vuodon liittyvän menkkoihin! Sen verran ajattelin nyt sooloilla, että jatkan terolutteja ensi viikon verikokeeseen - ei yksinkertaisesti luonto anna periksi niitä lopettaa kuin seinään, kun vuotaa jo valmiiksi ja kuitenkin tilanne on se, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Ei kai niistä teroista mahdollisen raskauden kannalta mitään haittakaan ole, jos toiset syövät niitä muutenkin varhaisultraan saakka.

Ei saanu aikaa siirrettyä ja omataysiinkin oli tullu siirtoaika, klo 13.10. Ja tosiaan perjantai. Mun pojan synttäripäivä. Poika täyttää jo 12v, en kestä Blue Heart

No ei tässä kohtaa kuulemma oikein voi tehdä muuta, kuin ottaa uusintaverikoe ensi viikolla. Kätilö sanoi, että turha ultrallakaan katsoa näin varhaisilla viikoilla, kun ei siinä mitään kuitenkaan näy. Jos ensi viikon verikoe näyttää siltä, että raskaus on jatkunut normaalisti (mitä on tässä kohtaa erittäin vaikea uskoa), seuraavalle viikolle varataan ultra.
Siis jos en olisi ollut hoidoissa ja raskaustestiä ei olisi lainkaan tehty, mä en mistään edes tietäisi koko raskaudesta, vaan olettaisin vuodon liittyvän menkkoihin! Sen verran ajattelin nyt sooloilla, että jatkan terolutteja ensi viikon verikokeeseen - ei yksinkertaisesti luonto anna periksi niitä lopettaa kuin seinään, kun vuotaa jo valmiiksi ja kuitenkin tilanne on se, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Ei kai niistä teroista mahdollisen raskauden kannalta mitään haittakaan ole, jos toiset syövät niitä muutenkin varhaisultraan saakka.

Ei ole haittaa, jotkut syövät pitkälle raskaanakin, esim jos alhainen progesteronitaso. Toivotaan kuitenkin että olisi harmitonta vuotoa Beating Heart

CherryRed, suuret pahoittelut. :( Toivon tosiaan että saat paremmat lääkkeet seuraavaan siirtoon, ihan turha kokeilla arvokkaiden alkioiden kanssa ilman.

Lipsu ja Move, onnea!

Lipsu, kiitos kun jaoit kokemusta lääkkeellisestä kierrosta. Mulla menossa eka lääkkeellinen ja mullakin ei mihinkään perustuva pelko siitä, että oma ovis tapahtuukin lääkkeestä huolimatta.

Mimima, onpa siellä piinaava tilanne. Toivon että kaikki olisi hyvin vuodoista huolimatta, mutta ymmärrän että toivonkipinä voi tuntua raastavalta kun on suuri pelko että se viedään pois.

Viisi, tervetuloa ja pahoittelut kun meni kesken.

Beebi ja Nupo, tiedän tunteen. Pakko kuitenkin vain puskea eteenpäin vaikka ei uskalla toivoa...

Kuumeilija95, lupaavan näköistä siellä.

Doggo, pahoittelut negasta, mutta ei suinkaan kaikki saa plussaa vielä noin varhain. Munkin vaimolla oli hyvin haalea viiva vielä dpo 16 ja silti kaikki meni hyvin.

MyyräMatikainen, hienoa että pääset siirtoon! Minä tulen toivon mukaan perässä, mulla ultra maanantaina.

Siistiä move88! Toivotaan että vahvistuu ja pysyy mukana!Beating HeartEn ole malttanut minäkään olla testailematta.Beaming Face With Smiling Eyes

Huomenna teen taas, jännityksellä odotan vahvistuuko viiva.

Tässä tämän päivän tulos, aamu meni ihan plörinäksi niin tämä tehty nyt iltapäivällä n. 2h pidätyksellä.

Liitteet

• IMG_20211119_165404__01.jpg
    IMG_20211119_165404__01.jpg
    517.5 KB · Katsottu: 172
CherryRed, olen niin pahoillani ja surullinen puolestasi. Black Heart

Minä tuskailen taas vaihteeksi haaleiden testiviivojen kanssa ja kävin hcg-verikokeessakin tänään (pp9/"dpo14"). En vain saanut tulosta tietooni tänään, ja tuskin tulee viikonlopunkaan aikana. Ahdistaa valtavasti kun viiva ei testissä eilisestä vahvistunut ja tuntuu että kyllä kaikilla muilla tässä vaiheessa on jo kunnon viiva testissä, minä jään aina nuolemaan näppejäni näiden hailuraviivojen kanssa. Oireita on edelleen rintojen kipu, aamuheräily, huimaus ja alavatsan nippailut ja krampit. Aina sitä lataa toivoa että jospa huomenna aamulla testiviiva oliskin selkeämpi ja punaisempi...
IMG_20211119_185718__01.jpg

CherryRed, olen niin pahoillani ja surullinen puolestasi. Black Heart

Minä tuskailen taas vaihteeksi haaleiden testiviivojen kanssa ja kävin hcg-verikokeessakin tänään (pp9/"dpo14"). En vain saanut tulosta tietooni tänään, ja tuskin tulee viikonlopunkaan aikana. Ahdistaa valtavasti kun viiva ei testissä eilisestä vahvistunut ja tuntuu että kyllä kaikilla muilla tässä vaiheessa on jo kunnon viiva testissä, minä jään aina nuolemaan näppejäni näiden hailuraviivojen kanssa. Oireita on edelleen rintojen kipu, aamuheräily, huimaus ja alavatsan nippailut ja krampit. Aina sitä lataa toivoa että jospa huomenna aamulla testiviiva oliskin selkeämpi ja punaisempi...
View attachment 108198
Onko tuo testi niitä onesteppejä? Mä sain Clearbluen testaa varhain-testiin sekä perus ruokakaupoissa myytävään RFSU:n varhaiseen testiin selvästi vahvemmat viivat kuin tuohon liuskaan. Sormet ristissä, että sieltä oltaisiin tartuttu tiukasti kiinni!

...tein onestepeillä huvikseni myös sellaisen testin, että testasin samasta pissasta kahdella eri liuskalla. Toiseen tuli selvästi erottuva viiva ja toiseen hailura, vaikka siis täysin sama testi kyseessä. Roskiin lensivät loput liuskat.

Kysymys testeihin liittyen: onko onestepin ja pregcheckin testit sama asia? Ilmeisesti? Kuvassa siis pregcheck liuskatestin kuori.

Voimia ja lämpöä CherryRed Beating HeartBroken Heart

Tsemppiä kaikille Beating Heart

Liitteet

• 9722A784-0B51-4C29-BB79-F37335DC84C0.jpeg
    9722A784-0B51-4C29-BB79-F37335DC84C0.jpeg
    1.5 MB · Katsottu: 102
Takaisin