IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Ei ole onestep toi minun testi, Pregcheckin testi kyseessä. Se on kyllä ilmeisen luotettava ja siksi juuri huolettaakin..
Aaa okei, se näytti vain kuvassa tismalleen samalta! Onestepit ovat tosiaan niitä, joita voi ostaa raskauskeijulta monen testin paketeissa. Se Clearbluen puikkotesti oli kyllä hyvä, vaikka toki sen verran hinnakas, ettei joka aamu viitsisi moisella testailla. Itse ostin sellaisen, kun tiputtelu alkoi ja onestepeillä tuli vaihtelevan vahvuista viivaa.
 
Eräs täällä opettelee foorumin käyttöä. En saa omaa nimimerkkiä näkyviin. Palaan myöhemmin, kun saan homman pelittämään.
 
Mäkin joskus tilasin noita onestepejä mutta ne näytti aina turhia haamuja ja toisaalta sitten kun pc näytti plussaa, herkät onestepit ei mitään. Eli niillä onestepeillä en testaa enää ikinä, pc selvästi luotettavin markettitesteistä.. cb testit säästän testipäivälle!
 
Tunnistan täysin kirjoituksesi. Itselläkin on sellainen fiilis, ettei uskalla eikä oikeastaan saisi edes kehdata toivoa toista lasta, kun on yhden jo saanut. Itsekin ajattelen, että ei kai meille voida suoda toista kertaa sellaista onnea, kun niin monella jää syli tyhjäksi. On kuitenkin jotenkin outoa, että kerran onnistuttuaan, on usko mahdollisuuksiin paljon pienempi kuin ensimmäisen lapsen yrityksen kohdalla. Mulla tietysti painaa vielä ikä, mittarissa 41v ja hoidot alkaisi alusta, koska pakastin jäi tyhjäksi. Pelko persiissä, ettei "lottokone" arvo tuolta systeemista yhtään tervettä munaa vaan ennemmin loppuu rahat ja hiekka biogisessa tiimalasissa.
Ihana saada vertaistukea Beating Heart ja Beislalta myös!
Tuntuu juurikin vähän ristiriitaiselta kun on niin kiitollinen että sai lapsen ja kehtaako enempää pyytääkään ja samalla muut ympärillä saa toisen lapsen ja tulee haikea olo. Ja sitten kun on jo lapsi niin ei tunnu enää samalla tavalla lapsettomalta mutta sitten taas meillä ei ole muita vaihtoehtoja kuin hoidot niin lapsettomuudestahan tässä silti kärsitään.
 
Muokattu viimeksi:
Taitaa se pikkuhiljaa sieltä vahvistua?! :)
 

Liitteet

  • IMG_20211120_060055__01.jpg
    IMG_20211120_060055__01.jpg
    520.9 KB · Katsottu: 86
Mulla testit jääneet nyt samalle hailura-asteelle, tänään ehkä jopa haaleampi kuin eilen. Suren jo valmiiksi kolmatta kemiallista. Siis miten on edes mahdollista, että neljästä tehdystä PASista kolmessa saan kemiallisen?? Kolme alkiota enää pakkasessa, nyt alkaa totisesti usko hiipua että koskaan lasta saisimme.
 
Huomenta! Liityn uutena keskusteluun. Voisin ensin kertoa taustoista. Olemme naispari ja esikoinen syntyi yhden ivf-hoidon jälkeen keväällä 2019. Ennen ivf:ää meillä oli useita tuloksettomina inssejä. Mitään syytä lapsettomuudelle ei ole. Tuosta ensimmäisestä ivf:stä jäi kaksi (lääkärin sanoin todella laadukasta) blastoa pakkaseen. Ne siirrettiin nyt syksyllä, mutta eihän niistä kumpikaan tarttunut, vaikka kaikki näytti oikein hyvältä. Kun mentiin keskustelemaan näiden alkioiden siirrosta,lääkäri oikein ääneen ihmetteli miksi ollaan vielä varattu luovuttajan spermaa kun meillä on niin laadukkaat blastot pakkasessa, ja mun limakalvot on aina olleet hyvät yms. No onneksi oltiin varattu. Sitä riittää nyt vielä tähän yhteen hoitokertaan, joten toivotaan, että tämä uusi ivf tuottaa tulosta ja saadaan sisarus samalta luovuttajalta.

Aika syvissä vesissä oltiin negatiivisten testien jälkeen, kun en uskonut, että joudun uudestaan aloittamaan hoidot alusta. Heti negatiivisen testin jälkeen varasin ajan lääkärille ja nyt heti tästä alkavasta kierrosta aloitetaan Uusi ivf. Nyt on taas parempi fiilis, kun ollaan taas mukana pelissä. Tuossa edellisessä kierrossa tehtiin siis PAS lääkkeelliseen kiertoon. Onko muilla tehty heti siihen perään uusi ivf? Lääkärin mukaan kai hyvä tilanne aloittaa ivf? Alan kp 2 pistämään Ovaleap-lääkettä 150 annosta/päivä.

Onko kokemuksia tuosta Ovaleapista? Aika järkytys oli ainakin,kun sattumalta vaimo oli huomannut netissä keskustelun, että lääkepakkauksessa ei olisi kynää mukana! Ja eihän siinä ollut! Jos kierto alkaa vielä tänään, niin aikamoinen metsästys alkaa, että saan sen kynän huomiseksi! Lähdettiin vielä maalle anoppilaan viikonlopuksi. No vielä ei ole merkkejä vuodosta ja hyvin mahdollista että pistäminen alkaa vasta maanantaina, ja arkipäivänä tuon kynän hommaaminen on varmaan helpompaa. Muta eivät sanallakaan klinikalla tai apteekissa sanoneet, että kynä pitäisi erikseen hommata! Kiva olisi ollut huomata tämä sunnuntaina illalla juuri ennen pistämistä. Laitan kyllä asiasta palautetta eteenpäin.

Minä päivinä teillä on ollut punktio? Huolestuin, kun osuu tuo itsenäisyyspäivän vkl juuri tuohon kierron päiville 14-16, jos kierto nyt alkaisi huomenna.
 
Voi @Lipsu :Heartred niin epäreilua. Halaukset :Heartred

mulla tuli kans tosi epävarma olo, mutta tein digin ja se näytti asianmukaisesti pregnant 1-2… ei se auta ku odotella Anxious Face With Sweat

Kiitos :Heartred minullakin eilen digi näytti raskaana 1-2 mutta liuskat on pysyny nyt monta päivää saman vahvuisena. Täytyy huomenna virallisena testipäivänä tehdä toinen digi ja maanantaina sitten taas klinikalle yhteys.. mun järkeen ei vaan enää uppoa, että miksi kemialliset raskaudet toistuu. Kortisoni, hepariini ja tupla-keltarauhastuki, silti vaan kesken menee. Onkohan olemassa jotakin lisätutkimuksia missä selviäisi syy näille varhaisille keskenmenoille? Vai onko ainut keino tehdä alkiodiagnostiikka lopuille alkioille niin tietää sitten että pitäskö ne vaan heittää roskiin ennemmin ku siirtää kohtuun..

Move88, onnittelut plussasta ja vahvistumista viivalle:Heartred
 
Lipsu, olen tosi pahoillani, jos kyseessä on taas kemiallinen. Broken Heart
Minulla tehtiin ( julkisella) ne verikokeista tehtävät keskenmenotutkimukset, kun kemiallisia alkoi olla useita. Niit minulla enimmäkseen oli, mikään raskaus ei mennyt kovin pitkälle. Vaadin sitä itse aika ponnekkaasti, kun tuntui etten kestä enää nähdä niitä hiipuvaa plussia... Ja suostuivat sitten tekemään. Niissä ei löytynyt mitään, eli kyseessä oli tiettävästi vain huono tuuri.
 
Huomenta! Liityn uutena keskusteluun. Voisin ensin kertoa taustoista. Olemme naispari ja esikoinen syntyi yhden ivf-hoidon jälkeen keväällä 2019. Ennen ivf:ää meillä oli useita tuloksettomina inssejä. Mitään syytä lapsettomuudelle ei ole. Tuosta ensimmäisestä ivf:stä jäi kaksi (lääkärin sanoin todella laadukasta) blastoa pakkaseen. Ne siirrettiin nyt syksyllä, mutta eihän niistä kumpikaan tarttunut, vaikka kaikki näytti oikein hyvältä. Kun mentiin keskustelemaan näiden alkioiden siirrosta,lääkäri oikein ääneen ihmetteli miksi ollaan vielä varattu luovuttajan spermaa kun meillä on niin laadukkaat blastot pakkasessa, ja mun limakalvot on aina olleet hyvät yms. No onneksi oltiin varattu. Sitä riittää nyt vielä tähän yhteen hoitokertaan, joten toivotaan, että tämä uusi ivf tuottaa tulosta ja saadaan sisarus samalta luovuttajalta.

Aika syvissä vesissä oltiin negatiivisten testien jälkeen, kun en uskonut, että joudun uudestaan aloittamaan hoidot alusta. Heti negatiivisen testin jälkeen varasin ajan lääkärille ja nyt heti tästä alkavasta kierrosta aloitetaan Uusi ivf. Nyt on taas parempi fiilis, kun ollaan taas mukana pelissä. Tuossa edellisessä kierrossa tehtiin siis PAS lääkkeelliseen kiertoon. Onko muilla tehty heti siihen perään uusi ivf? Lääkärin mukaan kai hyvä tilanne aloittaa ivf? Alan kp 2 pistämään Ovaleap-lääkettä 150 annosta/päivä.

Onko kokemuksia tuosta Ovaleapista? Aika järkytys oli ainakin,kun sattumalta vaimo oli huomannut netissä keskustelun, että lääkepakkauksessa ei olisi kynää mukana! Ja eihän siinä ollut! Jos kierto alkaa vielä tänään, niin aikamoinen metsästys alkaa, että saan sen kynän huomiseksi! Lähdettiin vielä maalle anoppilaan viikonlopuksi. No vielä ei ole merkkejä vuodosta ja hyvin mahdollista että pistäminen alkaa vasta maanantaina, ja arkipäivänä tuon kynän hommaaminen on varmaan helpompaa. Muta eivät sanallakaan klinikalla tai apteekissa sanoneet, että kynä pitäisi erikseen hommata! Kiva olisi ollut huomata tämä sunnuntaina illalla juuri ennen pistämistä. Laitan kyllä asiasta palautetta eteenpäin.

Minä päivinä teillä on ollut punktio? Huolestuin, kun osuu tuo itsenäisyyspäivän vkl juuri tuohon kierron päiville 14-16, jos kierto nyt alkaisi huomenna.
Meillä oli käytössä ovaleap ja silloin ainakin sairaalalta sain kynän mukaan kun hoitoja ohjeistettiin. Olisi varmaan klinikalta pitänyt tulla teillekin oma matkaan. Kannattaa varmaan olla sinne yhteydessä. Anguished Face
 
Meillä oli käytössä ovaleap ja silloin ainakin sairaalalta sain kynän mukaan kun hoitoja ohjeistettiin. Olisi varmaan klinikalta pitänyt tulla teillekin oma matkaan. Kannattaa varmaan olla sinne yhteydessä. Anguished Face


Joo, apteekista sanoivat samaa! Olen klinikkaan yhteydessä maanantaina. Onneksi ei tarvitse alkaa pistämään viikonlopun aikana. Palautetta annan kyllä, olisi voinut olla myös kohtalokas virhe tämän kierron osalta!
 
Joo, apteekista sanoivat samaa! Olen klinikkaan yhteydessä maanantaina. Onneksi ei tarvitse alkaa pistämään viikonlopun aikana. Palautetta annan kyllä, olisi voinut olla myös kohtalokas virhe tämän kierron osalta!
Ehdottomasti kannattaa antaa palautetta! Onneksi nyt ei kuitenkaan tämän vuoksi mennyt kierto ohi vaan ehdit kynän saada vielä. ❤️
 
Voi kökkö Lipsu, ei hyvältä kuulosta. :sad001 Meilläkin oli vaimolla kolme kemiallista, mutta silloin ei oltu testattu hyytymistekijöitä ja sieltä löytyi vastaus.
Kun on kerran jo käytössä kortisoni ja verenohennuslääke, en tiedä onko paljon muuta testattavissa kuin alkiodiagnostiikka.

Islaaa, tervetuloa! Täällä myös naisparin puolikas kirjoittelee.
Kurjaa kun jouduitte uuteen ivf:ään, ja tosi ikävä virhe sattunut teidän ohjeistuksessa. Tuosta alkioiden laadusta, eihän niistä päälle päin näy ovatko terveitä vai ei, myös todella hyvän näköinen alkio voi olla kromosomeiltaan viallinen ja toinen esim. hitaampi ollakin priimaa. Meille lääkäri sanoi, että 30-vuotiaan blastoista keskimäärin puolet on terveitä. Mun viimeisessä punktiossa olin jo 36. Saatiin kolme blastoa ja niistä kaksi negaa, niin täytyy toivoa että tilastot pitäisi kutinsa ja viimeinen olisi terve.
 
Kiitos :Heartred minullakin eilen digi näytti raskaana 1-2 mutta liuskat on pysyny nyt monta päivää saman vahvuisena. Täytyy huomenna virallisena testipäivänä tehdä toinen digi ja maanantaina sitten taas klinikalle yhteys.. mun järkeen ei vaan enää uppoa, että miksi kemialliset raskaudet toistuu. Kortisoni, hepariini ja tupla-keltarauhastuki, silti vaan kesken menee. Onkohan olemassa jotakin lisätutkimuksia missä selviäisi syy näille varhaisille keskenmenoille? Vai onko ainut keino tehdä alkiodiagnostiikka lopuille alkioille niin tietää sitten että pitäskö ne vaan heittää roskiin ennemmin ku siirtää kohtuun..

Move88, onnittelut plussasta ja vahvistumista viivalle:Heartred

Mä toivon että testit vaan nyt junnaa ja siellä nousee arvot ihan normaalisti :Heartred Toivottavasti tämän päivän digi toisi jotain selkeyttä, mutta viimeistään huomenna saat selkeyttä kun käyt mittauttamassa hcg:n.

Juttele lääkärille siitä alkiodiagnostiikasta, niin saatte siitä lisätietoa. Mekin juteltiin biologin kanssa ennen meidän päätöstä. Tietysti...ei sekään ole 100% ninkuin meidän tapauksessa, mutta prosentuaalisesti on hyvä tapa parantaa todennäköisyyksiä onnistua.
 
Joo, apteekista sanoivat samaa! Olen klinikkaan yhteydessä maanantaina. Onneksi ei tarvitse alkaa pistämään viikonlopun aikana. Palautetta annan kyllä, olisi voinut olla myös kohtalokas virhe tämän kierron osalta!
Mulle kävi sama juttu Pregnylin kanssa ennen punktiota. Siis polilta oltiin unohdettu antaa pistosvälineet mukaan, mutta onneksi tajusin asian kotona, kun aiemman pieleen menneen IVF-stimun yhteydessä pistin Pregnylin ennen inssiä (ja tuolloin sain siis piikit mukaan polilta). Tosi kiva, jos asiaa ei olisi hoksannut ajoissa, kun ennen punktiota pistosaika on niin tarkkaan määritelty...ja mulla punktiopäivä oli vielä tiistai ja Pregnyl tuikattiin su-iltana.

Täällä verenvuoto on ainakin toistaiseksi asettunut, toki pientä tuhrua on edelleen. En ole halunnut tehdä kotitestejä ja tarkkaillut viivan mahdollista himmenemistä, vaan odottelen suosiolla viikon puoliväliä ja uutta hcg-verikoetta. Nyt kyllä oikeasti ymmärrän, kuinka jotkut ovat raskaana tietämättään, sillä edelleen toi vuoto olisi täysin mennyt menkoista!
 
Mites toi cyclogestin imeytyminen. Kun laitan kapseli, niin imeytyykö aine sillä tavalla ku pitäis vaikka töhnää tulee pihalle?
Nyt saa jännittää tätä Beaming Face With Smiling Eyes

Muoks. Ja ku kävin vessassa, niin vessanpöntön reunalle jäi sellanen mähmäklimppi. Hitto Confounded Face
 
Kiitos :Heartred minullakin eilen digi näytti raskaana 1-2 mutta liuskat on pysyny nyt monta päivää saman vahvuisena. Täytyy huomenna virallisena testipäivänä tehdä toinen digi ja maanantaina sitten taas klinikalle yhteys.. mun järkeen ei vaan enää uppoa, että miksi kemialliset raskaudet toistuu. Kortisoni, hepariini ja tupla-keltarauhastuki, silti vaan kesken menee. Onkohan olemassa jotakin lisätutkimuksia missä selviäisi syy näille varhaisille keskenmenoille? Vai onko ainut keino tehdä alkiodiagnostiikka lopuille alkioille niin tietää sitten että pitäskö ne vaan heittää roskiin ennemmin ku siirtää kohtuun..

Move88, onnittelut plussasta ja vahvistumista viivalle:Heartred

Minkälainen annostus sulla oli tuplakeltarauhastuessa?
 
@MyyräMatikainen mulla ainakin valuu kyllä luget pois, mutta ei heti kuurin alussa vaan sit ku sitä töhnää alkaa kertyä, niin tulee sellasia ryöpsähdyksiä Clown Face muistelen lukeneeni että lääkeaineet imeytyis noin tunnissa.

tässäpä vertailuna onestep kolme päivää sitten ja tänään (dpo14), tapahtuuhan siinä jotain… eilen digi 1-2vk. Kemialliset kyllä painaa mielessä, ei pysty yhtään rentoutumaan.
 

Liitteet

  • 23F2FD06-504C-4702-B6D3-7AD3B31390F2.jpeg
    23F2FD06-504C-4702-B6D3-7AD3B31390F2.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 112
  • 7552AD84-495D-42E2-8C11-F1480AAE3C43.jpeg
    7552AD84-495D-42E2-8C11-F1480AAE3C43.jpeg
    2.5 MB · Katsottu: 103
Takaisin
Top