IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Doggo, mun haamu on pregcheckillä saatu. En enää luota muihin liuskatesteihin! :D "herkät" testit ei oo mulla näyttäny koskaan mitään järkevää, kun taas pregcheck näytti viime kemiallisessakin haaleeta viivaa vaikka hcg oli enää vain 9. Eli tosi herkkä testi on!

Mun alku raskaus tiputtelu muuttui keskenmenoksi jo sillä samalla viikolla.. vuoto kesti muutaman päivän ja loppui viime torstaina, perjantaina maha turposi hulluna ja ajattelin että johtuu vielä siitä keskenmenosta. Mut lauantaina tein negan raskaus testin ja ehkä positiivisen ovistestin Astonished Face jatkoin ovistestien tekemistä kun vähän jäi epäselväksi et onko se plussa vai ei, nyt luulen että oliskohan se ollut plussa jo sillon perjantaina kun olin niin turvoksissa.. kyssiltä sanoivat että seuraavat menkat pitää ilmoittaa sitten sinne ja aloittaa zumenon kp 2.. mut nyt emmin tuota zumenonia ja en ehkä haluakaan aloittaa sitä kun se saattaisi pahentaa endoa. Vaikka tuli keskenmeno oli se silti ensimmäinen plussa ikinä joten kortisonista on tosiaan apua! Meillä vielä se yksi alkio siellä pakkasessa olis..

Mimima, ei todellakaan oo enää haamuja, selkeetä plussaa! Kerrotko vielä miten tämä kierto siis meni ja mikä pp/dpo menossa jne? :)

Mimima, ei todellakaan oo enää haamuja, selkeetä plussaa! Kerrotko vielä miten tämä kierto siis meni ja mikä pp/dpo menossa jne? :)

No siis mulla oli punktio 2.11. ja 2-päiväinen alkio siirrettiin 4.11. En oo ihan varma, kuinka dpo noista lasketaan.

@NewMoon joo tänään ne olivat tuollaisia viivoja, eilen oli vielä selvästi haamuksi luokiteltava viiva tossa onestepissä.

@sissu90 Tuota samaa just tässä pelkään, kun itselläkin tiputtelee. Ei se auta kuin odotella ja toivoa parasta/pelätä pahinta.

Mimima, rohkaisun sana täältäkin! Kaikki voi olla oikein hyvin vuodosta huolimatta! Mulla on vuotanut molemmissa raskauksista monet kerrat, sekä tuhria että ihan reilusti verta kipujenkin kanssa, niin että olen ollut aivan varma keskenmenosta. Nyt kuitenkin rv 12, tähän asti on mennyt hyvin, vaikka vuotoja oli etenkin alussa paljon. Ekassa raskaudessa viimeinen vuoto oli muistaakseni rv 15-16.

Tässä raskaudessa mulla lisättiin keltarauhaslääkitystä vuotojen takia varhaisultraam asti, sen jälkeen vähensin tukilääkkeet vähitellen. Ehkä
tukilääkkeidem jättämisestä voisi vielä kysyä? (Tukilääkkeiden suhteen tuntuu olevan hyvin kirjavat käytännöt hoitotahoista riippuen.)

Tsempit kaikille piinailijoille, toivotaan plussia. ❤️

Lipsullakin siellä hieno hento viiva, vahvistumista sille!

Tsemppiä kaikille piinailijoille, kiva kun on monta jännäämässä.

Lipsu, hienoa että siellä on viivanpoikasta, toivottavasti vahvistuu!

Apilainen, tsemppiä punktioon! Toivottavasti pääsisit tuoresiirtoon. Mulla ei ole tulossa punktiota, mutta jos kaikki menee hyvin, niin parin viikon päästä alkionsiirto. Olis kiva saada piinailukaveri. :)

Mimima, onnea plussasta! Tiedän että vuodot todella raastaa mieltä, mutta muistan lukeneeni että hoitoalkuisissa raskauksissa alkuraskauden vuodot on yleisempiä kuin muuten. Ja menkkakrampit kuuluu myös raskauteen, eli niistäkään ei voi päätellä mitään.

Tukilääkkeiden lopetus on myös piinaavaa, mutta mua lääkäri lohdutti, että kehon tuottama hormoni on paljon voimakkaampaa kuin mitä tukilääkkeillä saadaan aikaan. Toki joissakin tapauksissa voi olla perusteltua jatkaa lääkitystä myös tuoresiirrossa ja luonnonkiertoon tehdyissä. (Lääkkeellinen kierto on asia erikseen.) Kuitenkin luottaisin lääkärin arvioon; varmasti kukaan heistä ei halua vaarantaa alkanutta raskautta käskemällä lopettamaan tukilääke liian aikaisin.

Sissu90 voi ei, kurjia uutisia. :(

Mulla menossa tylsä vaihe, odottelen ensi maanantain ultraa. Ei ole tullut mitään sivuoireita Progynovasta.

No siis mulla oli punktio 2.11. ja 2-päiväinen alkio siirrettiin 4.11. En oo ihan varma, kuinka dpo noista lasketaan.

@NewMoon joo tänään ne olivat tuollaisia viivoja, eilen oli vielä selvästi haamuksi luokiteltava viiva tossa onestepissä.

@sissu90 Tuota samaa just tässä pelkään, kun itselläkin tiputtelee. Ei se auta kuin odotella ja toivoa parasta/pelätä pahinta.

Mulla oli käytössä tukilääkkeet täysannoksella kunnes todettiin keskenmeno 8+5 ja oltaisiin jatkettu ainakin viikoille 11-12, koska oli epäilys ettei oma kroppa tuota kunnolla keltarauhashormonia. Se on pieni lisä lääkkeisiin ja vaivaan verrattuna siihen että tulee keskenmeno alhaisesta tasosta johtuen. Jos sulta seurattaisiin progesteronia, ne voisi todeta millä tasolla olet. Keskenmenoa uhkaava arvo on n. 35 tai pienempi tutkimusten mukaan. Jatkaisin siis progesteronista keskustelua lääkärin kanssa. Itse en ymmärrä miksei niitä voida jatkaa IVF:ssä pidemmälle, kun siitä ei ole haittaa, mutta hyödyt niille jotka alhaisista tasoista kärsii voi tarkoittaa elävää lasta.

Sissu90 oon tosi pahoillani menetyksestä. Täällä koitan myös toipua omasta.

Lipsu, tiedätkö, mä olin ihan varma, että teillä natsaa nyt ja nyt olis hoitoprotokolla kohdillaan! :)
En nyt tarkkaan muista, mutta miksi sulle tuli lääkkeellinen PAS? Löytykö BeReadyssä jotain että lääkkeellinen auttaa?

Muille onnittelut plussista ja piinailijoille pitkää mieltä! :Heartred

Huutelen täältä sivusta että meillä myös jatkui progesteronit tuoresiirronkin jälkeen rv 8+1 asti, sillon oli toinen varhaisultra missä nähtiin että kaikki on hyvin, eikä tarvetta jatkaa enää ollut. Ollaan toki ulkomailla hoidoissa, ja käytännöt voi olla erit, mutta se näytti olevan ihan perusohje täällä kaikille, että jatketaan siihen asti kunnes varmistuu että raskaus on edennyt normaalisti ja hoitosuhde klinikan kanssa päättyy. Kannattaa siis varmaan vielä omalta klinikalta varmistaa / kysyä voiko jatkaa vaikka sit oman mielenrauhan saamiseksi?

Kyllä tää nyt alkaa näyttää huonolta, vaikka testiin aamulla leffaviivat sainkin. Vuoto&menkkakivut voimistuvat ja äsken oli jo seassa hyytymiä Confused Face

Mulla oli käytössä tukilääkkeet täysannoksella kunnes todettiin keskenmeno 8+5 ja oltaisiin jatkettu ainakin viikoille 11-12, koska oli epäilys ettei oma kroppa tuota kunnolla keltarauhashormonia. Se on pieni lisä lääkkeisiin ja vaivaan verrattuna siihen että tulee keskenmeno alhaisesta tasosta johtuen. Jos sulta seurattaisiin progesteronia, ne voisi todeta millä tasolla olet. Keskenmenoa uhkaava arvo on n. 35 tai pienempi tutkimusten mukaan. Jatkaisin siis progesteronista keskustelua lääkärin kanssa. Itse en ymmärrä miksei niitä voida jatkaa IVF:ssä pidemmälle, kun siitä ei ole haittaa, mutta hyödyt niille jotka alhaisista tasoista kärsii voi tarkoittaa elävää lasta.

Sissu90 oon tosi pahoillani menetyksestä. Täällä koitan myös toipua omasta.

Lipsu, tiedätkö, mä olin ihan varma, että teillä natsaa nyt ja nyt olis hoitoprotokolla kohdillaan! :)
En nyt tarkkaan muista, mutta miksi sulle tuli lääkkeellinen PAS? Löytykö BeReadyssä jotain että lääkkeellinen auttaa?

Muille onnittelut plussista ja piinailijoille pitkää mieltä! :Heartred

Mulla ei siis luomusti toimi kierto PCOS:n vuoksi niin lääkkeellinen PAS ollut aina, ja BeReadykin tehtiin lääkkeelliseen kiertoon. Siinä saatu tulos ei muuttanut siirtoaikataulua mutta olipahan nyt tunnilleen tarkka siirtoaika. Kiitos kun oot hengessä mukana! Ja ymmärsinkö oikein että nyt tämä viimeisin raskautesi on mennyt kesken?? Aivan hirmuisesti voimia jos näin on <3

Pp7/"dpo12" ja nyt näkyy selkeä toinen viiva, vaikka vielä haalea. Huh miten jännittävää! Jospa kolmas plussa toden sanoisi ja pysyisi kiinni? Black Heart
IMG_20211117_070419__01.jpg

Lipsu kyllä sulle jo onni suotaisiinkin Beating Heart

Cherryred olen pahoillani tilanteestasi, itsekin varhaisen keskenmenon kokeneena tiedän miltä tuntuu.

Minima, en tiedä mitä sanoisin. Kuulostaa hurjalta, mutta on niitä hurjiakin vuotoja ollut joillakin alussa. Eikai se auta kun "seurailla" . Tämä on kyllä hirveintä mitä voi sanoa/kirjoittaa, mutta muita vaihtoehtoja ei ole.

Jotenkin toivoo että meille lapsettomuudesta kärsiville voisi suoda EDES keskeyttymättömän raskauden, mutta ei. Anxious Face With Sweat-

Kyllä tässä nyt täytyy olla realisti: eilisillan vuoto ja kivut olivat jo sitä luokkaa, etten hetkeäkään usko, että raskaus olisi jatkunut alkua pidemmälle. Ja kyllä tähän vaihtoehtoon tavallaan osasi varautua, kun palstaltakin on lukenut lukuisista kemiallisista raskauksista ja keskenmenoista.
Vaikka tietty tää kurjalta tuntuu joka tapauksessa. Miehellekin sanoin, että ensin saat ekaa kertaa kolmeen vuoteen plussan tikkuun ja ehdit siitä jopa päivän iloitsemaan, ennen kuin se otetaan pois ja sut palautetaan maan pinnalle. Miten näin luonnollinen asia kuin lisääntyminen voikin olla toisille näin älyttömän vaikeaa Confounded Face

Hei kaikki!

Esittelen itseni tähänkin ketjuun. Meillä lapsitoive ollut 9/2017 alkaen. Erinäisistä syistä johtuen päästiin vasta tänä syksynä aloittamaan hoitoja. Hoidot aloitettiin suoraan ICSI:llä viime kuussa. Tuoresiirrosta sain elämäni ensimmäisen plussan viikko sitten. Oireitakin oli runsaasti. Maanantaina kävin verikokeessa jonka tuloksena oli, että hcg on liian matala viikkoihin nähden (viikolla 5+0 112). Terolutit jätettiin pois ja odotan vuotoa. Tein myös uuden raskaustestin kotona ja se oli enää haalea raukka.Henkinen olo on aivan hirveä, vaikka olin yrittänyt asennoitua niin, että mitä vaan voi käydä. Pakkasessa on vielä viisi alkiota kuitenkin.

Olen tosiaan tätä ketjua seuraillut syksyn ajan säännöllisen epäsäännöllisesti ja taidan nyt tänne liittyä joukkoon. Huomenna on lääkärin tapaaminen ja suunnitellaan sitten ekaa pasia.

Täällähän on plussan alkuja ja plussaa ja vähän vuotojakin. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti Beating Heart

Täällä eletään kp12.
Estaradoteista ei nyt enää ole mitään tuntemuksia ollu. Mut nyt mietityttää, kun sitä omaa ovista ei saa tulla, mut kuitenkin nyt ovisliman kaltaista on ollu Alien Monster eli aiheuttaako laastarit tollasta. Google ei oikein osannut kertoa vastauksia Beaming Face With Smiling Eyes
Huomennahan tuo toki selviää, kun on ultra. Mut pitää taas kehitellä itelle ressinpoikasta Beaming Face With Smiling Eyes
En muista oonko alustavasta suunnitelmasta kertonu, mut jos kaikki on mallillaan, niin alkionsiirto olis tasan viikon päästä torstaina Black Heart (oon kyllä niin pessimisti, et on tosi negatiiviset Olot tulevasta siirrosta Anxious Face With Sweat-)

@Mimima lle isot halaukset :Heartred

@MyyräMatikainen tsemppiä. toivottavasti ultra poistaa pessimismiä :Heartred

pessimismi se täälläkin valtaa alaa. tänään on dpo11 ja olot on aika lailla normaalit. pientä juilimista ajoittain, mut ei mitään muuta. yskä alkaa olla selätetty, mut pelkään että se infektio pilas kiinnittymisen. tässä pitäs kohta alkaa olemaan jotain oireita, jos kolmeen edelliseen raskautumiseen voi verrata. no sit sen ainaki tietää jos tiputtelu alkaa, sen pitäis huomenna tulla kuvioihin viimeistään jos normikiertoa ajatellaan (myös lugejen kanssa).

tää on aina sama. ensin odottaa ku kuuta nousevaa et kierto kuluis ja sit ku se alkaa lähestyä loppua, haluais että aika pysähtyis kun ei uskalla kohdata mahdollista pettymystä...

Takaisin