IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moony: Tiedätkö jouduttiinko endoleikkauksessa myös leikkaamaan jotain munasarjoissa? Onko ollut puhetta että sinulla olisi ollut endometrioomia? Mikäli munasarjoihin on jouduttu koskemaan niin se on saattanut vähentää follikkeleiden määrää sillä tervettä kudosta menee mukana. Lisäksi "laiskat munasarjat" voivat olla puolen vuoden ajan leikkauksen jälkeen kun munasarjat toipuvat leikkauksesta. AMH mittaus ennen ja noin vuosi leikkauksen jälkeen kertoisi varmaan jotain.

Ihanaa että täällä on moni jolla on siirretty 2päiväinen alkio ja että ylipäätänsä on monta piinailijaa. Meille tullaan maanantaina siirtämään 2-päiväinen alkio. Jännittää taas voiko siitä tulla mitään, kyseessä kuitenkin viides siirto ja toinen 2-päiväisen alkion siirto. Itsellä lääkkeinä Progynova 3x päivässä, tänään aloitin Lugesteronen 3x päivässä ja torstaina pistän Gonapeptylin.

Nyt en muista kuka kysyi että missä vaiheessa on alkanut testaamaan. Itse olen alkanut 5 päivän siirron jälkeen testaamaan pp6 (dpo11) ja 2 päivän siirron jälkeen pp7 (dpo9).
Ymmärtääkseni todella vaihtelevaa milloin ihmisille tulee plussa, itsellä vaan kokemusta yhdestä kemiallisesta joka näkyi testeissä 10 päivän ajan, ilmestyi testiin haamu pp7 (dpo12) ja vahvistui pp9 (dpo14) ja pysähtyi siihen kunnes lähti haalenemaan pp14 (dpo19)

Asiasta kukkaruukkuun liittyen follien määrää IVF hoidoissa. Muistan lukeneeni artikkeleita että munasolujen laatu pysyy hyvänä 15 munasoluun asti. 15 munasolua on optimaalisin määrä keräyksessä sillä silloin saa riittävän määrän munasoluja mitä työstää ja laatu on hyvä. Mikäli keho tuottaa todella paljon munasoluja niin alkaa laatu kärsiä ja saattaa mennä suhteellisen paljon roskiin eikä lopputulema ole parmepaa kuin vähäisemmän määrän kanssa.

Kiva että piinailijoita on nyt samaan aikaan useampi! Minulla nyt pp3 ja rinnat kipeytyi yöllä niin että heräsin siihen useamman kerran yön aikana. Muuten ei poikkeavia tuntemuksia. Ihan hirveän malttamaton olo testailun suhteen, kahden kemiallisen jälkeen olen ihan koukussa siihen ajatukseen että jos nyt plussan saisin tikkuun ja se olisikin vahvempi kuin aiemmin... Jospa ekan testin tekisi pp6, siinä main minulla aiemmat plussat haamuilleet. Ihan hölmöä, mutta jotenkin se tikun tuijottelu helpottaa oloani ja piinaavia päiviä. On jotain konkreettista mitä tehdä ja odottaa! Minulla virallinen testipäivä on 21.11.

Tsemppiä kaikille ❤️

Hienoa, että noin moni on saanut alkion kyytiin! Paljon tsemppiä kaikille piinapäiviin tai uuden hoidon odotukseen Beating Heart

Ja sitten pahoittelut omasta navasta: mä varasin Puhdin kautta huomiselle kilppari vasta-ainetestin. Mullahan siis on aiemmin diagnosoitu subkliininen vajaatoiminta (ainoa "vika", joka on lapsettomuustutkimusten yhteydessä löytynyt) ja siihen määrättiin thyroxin. Viimeisimmässä kontrollissa mulla oli TSH viitearvoissa, toki suht lähellä vajaatoiminnan "ylärajaa". T4 meni puolestaan yli liikatoiminnan viitearvojen, eli noi kaksi arvoa oli ristiriidassa keskenään. Tästä oli konsultoitu sisätautilääkäriä ja hän oli arvellut tuon johtuvan "sekoittavista vasta-aineista".
Miehen kanssa puhuttiin, että jos Puhdin testitulokset kertovat vasta-aineista, me ei yksinkertaisesti anneta siirtää kahta jäljellä olevaa alkiota ilman tukilääkitystä (kortisoni). Ihan sama mitä lääkärit ovat tuosta mieltä - mun stimulääkevasteella ei ole lainkaan sanottua, että ylipäätään saadaan alkioita, ja vasta-aineet nyt ihan tutkitusti voivat haitata alkioiden kiinnittymistä. Meillä on tosiaan äidin puolen suvussakin autoimmuunisairauksia ja mulla on ollut ihan samoja oireita kuin noilla suvun naisilla (sormien niveltulehduksia talvella jne.). Muutama vuosi sitten otettiin jopa reumakokeet, muttei ollut reumaa.

Okei nyt tämä meneekin jännäksi: sen ensimmäisen erityisherkän negatestin jälkeen tein seuraavana aamuna vielä erityisherkän uusintatestin ja jälleen ihan tyylipuhdas nega, ei siis merkkiäkään minkäänlaisesta toisesta viivasta. Me oltiin täysin suunnattu katseet seuraavaan yritykseen, mutta jostain syystä päätin nyt vielä testata tuollaisella halpis-onestep liuskatestillä ja siihen ilmestyi hailura haamu Anguished Face- Ajattelin, että okei viallinen testi, kun nuo onestepit ovat käsittääkseni monille antaneet virheplussia. Samanlainen haamu ilmestyi kuitenkin toiseenkin testiin. Hitto vaikka tämä nyt olisi vain joku kiinnittymisyritys tms., niin se on paljon enemmän kuin kertaakaan kolmen vuoden aikana ollaan saatu aikaiseksi. Tukilääkkeitä tosiaan en ole tietenkään lopettanut, vaikka aiemmin tuli negat. Insseissäkin söin ne kiltisti määräpäivään saakka, vaikka tiesin ettei ollut tärpännyt.

Hienoa, että noin moni on saanut alkion kyytiin! Paljon tsemppiä kaikille piinapäiviin tai uuden hoidon odotukseen Beating Heart

Ja sitten pahoittelut omasta navasta: mä varasin Puhdin kautta huomiselle kilppari vasta-ainetestin. Mullahan siis on aiemmin diagnosoitu subkliininen vajaatoiminta (ainoa "vika", joka on lapsettomuustutkimusten yhteydessä löytynyt) ja siihen määrättiin thyroxin. Viimeisimmässä kontrollissa mulla oli TSH viitearvoissa, toki suht lähellä vajaatoiminnan "ylärajaa". T4 meni puolestaan yli liikatoiminnan viitearvojen, eli noi kaksi arvoa oli ristiriidassa keskenään. Tästä oli konsultoitu sisätautilääkäriä ja hän oli arvellut tuon johtuvan "sekoittavista vasta-aineista".
Miehen kanssa puhuttiin, että jos Puhdin testitulokset kertovat vasta-aineista, me ei yksinkertaisesti anneta siirtää kahta jäljellä olevaa alkiota ilman tukilääkitystä (kortisoni). Ihan sama mitä lääkärit ovat tuosta mieltä - mun stimulääkevasteella ei ole lainkaan sanottua, että ylipäätään saadaan alkioita, ja vasta-aineet nyt ihan tutkitusti voivat haitata alkioiden kiinnittymistä. Meillä on tosiaan äidin puolen suvussakin autoimmuunisairauksia ja mulla on ollut ihan samoja oireita kuin noilla suvun naisilla (sormien niveltulehduksia talvella jne.). Muutama vuosi sitten otettiin jopa reumakokeet, muttei ollut reumaa.

Minulta otettiin nuo sama "sekoittavat vasta-aineet" testi maanantaina, mutta sitä ei näy kannassa eikä siirtopäivän ollut vielä vastattu. Multa siis löytyi kans subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta hoitojen alkuvaiheessa. Mulla just lääkäri sanoi että vaikka tsh oli sen reilusti yli3, niin jos oisin alkanut popsimaan enemmän tyroksiinia ois t4v mennyt liikatoiminnan puolelle joka estää siirron! Voisinkin kysellä tässä alkuviikosta sen verikokeen tuloksia hoitavasta yksiköstä.

Minusta outoa että täällä pahoitellaan etukäteen "oma napailua" , sehän juuri mahdollistaa juuri sama hetkeä elävien löytymisen tai saman asian kanssa kamppailevien vertaistuen hyvässä ja huonossa!

Harva meistä kuitenkaan ystävän kysyessä "mitä kuuluu" avaa sitä mitä täällä kirjoittaa. Parille ystävälle olen itse kertonut, mutta he eivät elä tätä samaa hetkeä eli tuntuu kuin puhuisi avaruuden hiukkasfysiikasta papille. Kiltisti se kuuntelee, mutta ei ymmärrä sanakaan. Väkisinkin itselle tulee että en nyt aivan kaikkea selitä kun perusasiatkin tuntuu menevän yli hilseen Cat With Tears Of Joy

Okei nyt tämä meneekin jännäksi: sen ensimmäisen erityisherkän negatestin jälkeen tein seuraavana aamuna vielä erityisherkän uusintatestin ja jälleen ihan tyylipuhdas nega, ei siis merkkiäkään minkäänlaisesta toisesta viivasta. Me oltiin täysin suunnattu katseet seuraavaan yritykseen, mutta jostain syystä päätin nyt vielä testata tuollaisella halpis-onestep liuskatestillä ja siihen ilmestyi hailura haamu Anguished Face- Ajattelin, että okei viallinen testi, kun nuo onestepit ovat käsittääkseni monille antaneet virheplussia. Samanlainen haamu ilmestyi kuitenkin toiseenkin testiin. Hitto vaikka tämä nyt olisi vain joku kiinnittymisyritys tms., niin se on paljon enemmän kuin kertaakaan kolmen vuoden aikana ollaan saatu aikaiseksi. Tukilääkkeitä tosiaan en ole tietenkään lopettanut, vaikka aiemmin tuli negat. Insseissäkin söin ne kiltisti määräpäivään saakka, vaikka tiesin ettei ollut tärpännyt.
Onko sulla kuvaa? Beaming Face With Smiling Eyes

Doggo: mulla ei sanottu että yli viitearvojen menevä T4 estäisi siirron, muutenkin lähinnä omakannasta jälkeenpäin lukenut tuohon liittyvät asiat.

Valitettavasti en osaa lisäillä tänne kuvia, ehkä pitäisi ihan rekisteröityä ja opetella :D mutta on siis sellainen hailakoin haamu, kuitenkaan ei mitään omaa kuvittelua kun mieskin sen näkee. Jotain kiinnittymisyritystä itse tässä kohtaa vahvimmin veikkaan, tänään pikaisesti enkuksi googlettelin ja monilla on näillä päivillä ollut kemiallisessa raskaudessa vastaavaa hailuraa testissä.

Voi pettynyt miten jännittävä tilanne sinulla. Ja ymmärrän täysin tuon tunteen siitä että kemiallinenkin tuo toivoa, pieni kiinnittymisyrityskin jo kertoo siitä että joskus voisi pysyvästi onnistaa ❤️

Itse repsahdin jo tänään testaamaan pp5 (dpo10 vastaten) ja pregcheckissä aivan haalea haamuviiva jota en oikein kuvaan edes saanut näkymään. Tuo testi ei ole koskaan turhaan haamuillut tai huijannut, joten nyt uskallan toivoa että pieni olisi siellä tarrautumassa. ❤️ Ennen tätä hetkeä olen joka toinen tunti ollut sitä mieltä, ettei onnistunut tämäkään siirto, ja joka toinen tunti varma että onnistui... Nyt uskallan ehkä vähän useammin uskoa että voitaisiin ehkä sittenkin onnistua. Ja koitan miettiä, että eikai nyt peräkkäin voi kolmea kemiallista tulla, se olisi jo kohtalon ivaa. Ei auta kun toivoa viivalle vahvistumista!

Update: hailura tummempi kuin eilen, mutta edelleen haamu. Kemiallista epäilen edelleen. Mies meinasi että nyt heitetään nuo kotitestit hemmettiin ja odotellaan torstain verikoetta.
Tämä on kyllä oikein malliesimerkki siitä, miksei pitäisi erehtyä liian aikaisin testaamaan: ensin lannistuminen tyylipuhtaasta negasta ja sitten alkaakin mahdollinen kemiallinen kummitella tikussa Beaming Face With Smiling EyesClapping Hands Light Skin Tone

Voi pettynyt miten jännittävä tilanne sinulla. Ja ymmärrän täysin tuon tunteen siitä että kemiallinenkin tuo toivoa, pieni kiinnittymisyrityskin jo kertoo siitä että joskus voisi pysyvästi onnistaa ❤️

Itse repsahdin jo tänään testaamaan pp5 (dpo10 vastaten) ja pregcheckissä aivan haalea haamuviiva jota en oikein kuvaan edes saanut näkymään. Tuo testi ei ole koskaan turhaan haamuillut tai huijannut, joten nyt uskallan toivoa että pieni olisi siellä tarrautumassa. ❤️ Ennen tätä hetkeä olen joka toinen tunti ollut sitä mieltä, ettei onnistunut tämäkään siirto, ja joka toinen tunti varma että onnistui... Nyt uskallan ehkä vähän useammin uskoa että voitaisiin ehkä sittenkin onnistua. Ja koitan miettiä, että eikai nyt peräkkäin voi kolmea kemiallista tulla, se olisi jo kohtalon ivaa. Ei auta kun toivoa viivalle vahvistumista!
Update: hailura tummempi kuin eilen, mutta edelleen haamu. Kemiallista epäilen edelleen. Mies meinasi että nyt heitetään nuo kotitestit hemmettiin ja odotellaan torstain verikoetta.
Tämä on kyllä oikein malliesimerkki siitä, miksei pitäisi erehtyä liian aikaisin testaamaan: ensin lannistuminen tyylipuhtaasta negasta ja sitten alkaakin mahdollinen kemiallinen kummitella tikussa Beaming Face With Smiling EyesClapping Hands Light Skin Tone
Täällä on jännittäviä tilanteita teillä! Beating Heart ymmärrän täysin tuon epäilyn ja pelon kemiallisesta, mutta toisaalta kaikki voi olla juuri niinkuin pitääkin ja kuulostaa hyvältä, että pientä vahvistumista jo näkyy! Beating Heart

Pidän teille kovasti peukkuja ja seurailen täällä taustalla tilanteita :Heartred

Joo ei tässä kyllä nyt uskalla arvailla juuta tai jaata. Enemmän vahvistumista itse toivoin viivalle, nyt saattaa olla kemiallinen tai sitten "sitä itseään". Tosiaan se kemiallinenkin on tässä kohtaa lupaus siitä, että jotakin ylipäänsä voi tapahtua. Mekin kolme vuotta yritetty ilman minkäänlaisia hailuroita tai haamuja testeissä ja kirveet ovat lentäneet kaivoon ajat sitten, ja nyt heti ekasta siirrosta joku kummittelee tikussa. Ollaan me vaan täällä Suomessa onnekkaita kun julkisen kautta päästään näihin hoitoihin!

Nyt vaan pettynyt jäitä hattuun hetkeksi aikaa Bomb

Ite pistin tänään gonapeptylin alkion oletettavasti olevan nyt 6 päivän ikäinen. Kaksi päiväisenä siirrettiin. Oli muuten iso satsi nestettä ruiskussa kun vertaa muihin piikitysnesteisiin mitä on tullu piikiteltyä.

Kaikenmaailman tuntemuksia tuntee kun tunnustelee. Tänään saa alkaa enemmän liikkumaan (punktiosta on nyt 6 päivää) . Eilen kuitenkin kävelin vähän metsässä ja huomasin että vatsa kipeytyi kun aluksi kävelin samaa tahtia kuin aiemmin. Eli pitää vielä ottaa rauhassa ja mennä koira kanssa tunnin nuuskuttelu- ja maisemalenkille.

Voimia meille kaikille! Helppoa ei ole kenelläkään ja kärsivällisyyttä vaaditaan todenteolla. Beating Heart

Pettynyt toivotaan, että hailakka viiva tarkoittaa sitä itseään, että oikeasti raskaus olisi alkamassa. Tsemppiä muillekin piinailojoille!

Doggo oikeassa olet. Mulla muutama ystävä tietää, että hoitokuvioita on, mut tarkkoja keskusteluja en ole käynyt. Läheisille ihmisille hoitojen yksityiskohdat on vieraita. Tämä palsta on tukena ja tietolähteenä korvaamaton.

Mulla kp 7 ja piikitykset menossa. Kävin ultrassa ja molemmilla puolilla kasvaa hyvin ja tasaisesti folleja. Oikealla vähän hyperiin viittaavaa, joten sain jo varoituksen, että välttämättä tuoresiirtoa ei voi tehdä. Lääkeannosta laskettiin vähän ja torstaina toinen ultra. Ohjeena juoda paljon ja kuntosali ja muu raskas tekeminen nyt pois. Kevyt kävely ja pyöräily hyväksi.

Oliko toisia, joilla on punktio tulossa tällä tai ens viikolla?

@Doggo totta muuten tuo gonapeptylin määrä. tuntui hurjalta, ihan kun se ei olis loppunu ikinä. no sinne se imeytyi kuitenkin Beaming Face With Smiling Eyes

mä odottelen vaan että tää kurkkuoire väistyis, niin pääsis kunnolla tunnustelemaan onko mitään muita signaaleja kropalta. tänään olis dpo8.

Hei, tarvitsen apua! Onkohan täällä ketään joka mahdollisesti tekisi metallitöitä? Itse olen metallialalla hommissa ja aloin nyt miettimään että mitähän tuo metallin induktiokarkaisun käry vaikuttaa, jos tästä nyt raskaus alkaa. Netistä löytyy kauhean vähän tietoa.

Takaisin