IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jälleen päivitystä: tänään on alkanut tuntua ajoittain menkkamaisia kipuja ja illalla alkoi myös ruskea tuhruvuoto, joka on voimistumaan päin. Tein raskaustestin ja se oli tummentunut, näyttää jo enemmän plussalta kuin haamulta. Näistä oireista epäilen kuitenkin yhä vahvemmin kemiallista ja sitä, että raskaus on keskeytymässä heti alkuunsa. Alkoi nyt sentään kuitenkin!

Metallitöiden ja raskauden yhdistelmästä itse varmaan kysyisin työterveydestä tai neuvolasta? Mun yksi kaveri teki aikoinaan metallihommia ja hänellä ainakin oli rajoituksia siinä, miten sai raskaana ollessaan liikkua esim. työpaikan maalaamon tiloissa (ilmassa liuotinkäryjä).

Hei, tarvitsen apua! Onkohan täällä ketään joka mahdollisesti tekisi metallitöitä? Itse olen metallialalla hommissa ja aloin nyt miettimään että mitähän tuo metallin induktiokarkaisun käry vaikuttaa, jos tästä nyt raskaus alkaa. Netistä löytyy kauhean vähän tietoa.
Huutelen törkeästi sivusta, kun viesti osui uusimmista viesteistä silmiin ja asiasta jotain tiedän. Kannattaa tarkistaa https://www.ttl.fi/tyoymparisto/altisteet/tyoolot-raskauden-aikana/
Lisäksi ttl:n kautta löytyy tietoa erityisäitiysvapaasta ja siellä on myös raskaus ja työ -neuvonta.
Kannattaa myös ajoissa keskustella esimiehen kanssa ja selvittää korvaavaa työtä (muistaakseni alkuvaiheessa altisteet voivat olla sikiölle erityisen ikäviä). Ja tuohon vaikuttanee se, onko metallissa jotain seosaineita tai epäpuhtauksia (esim lyijyhän on huono lisääntymisen kannalta).

Mutta kannattaa kysellä tuolta raskaus ja työ osiosta tai joltain asiantuntevalta työterveyslääkäriltä (läheskään kaikki eivät ole erityisen perehtyneitä kaikkien eri toimialojen altisteisiin).

Kuusi päivää siirrosta, nyt sain haamuviivan kuvaankin näkymään. Kovin on haalea mutta niin kai sen kuuluukin näillä päivillä olla? Alavatsalla monenmoista nipistelyä ja kipuilua ollut, rinnat myös kipeät. Vähän huimaavaa oloa ollut myös ja aamuisin oon taas herännyt pirteänä, kuten ekankin plussan aikoihin. Toiveikas jännäily jatkuu. :)
IMG_20211116_065345__01.jpg

@Lipsu hyvältä näyttää ja kuulostaa!! nyt on peukut todellakin pystyssä!

mua paleltaa iltaisin, mut se voi hyvin liittyä tähän flunssaankin. ja rinnoissa on välillä kihelmöintiä, mutta muuten on kyllä varsin oireetonta. tänään dpo9. oletan että ne tuntemukset vahvistuis tässä viikonloppuun mennessä, jos jotakin on tapahtuakseen. niin on ainakin edellisillä kerroilla käynyt.

Hieno haamu lipsu! Eli sulla on joku dpo11/12? Peukut pystyyn

Miten meijän malttamaton Pettynyt käyttäjä voi?

Mulla taita aolla dpo7 jos alkio on nyt 7 päivän ik

Mulla tuli eilisestä gonapeptyl pistoksesta tosi huono olo ja mahaki turpos. Yöllä sain kuitenki nukuttua ja nyt taas ihan ok olo, mutta ajattelin varalta levätä nyt pari päivää ja juoda kunnolla. Ehkä lääkkeen haittavaikutusta tai sit myöhäistä hyperiä yrittää. Vain luoja tietää.

Juu tämä pp6 vastaisi dpo11, jos olisi ollut ovulaatio. Lääkkeellinen PAS kyseessä, niin Terolutien aloitusaika vastaa "ovulaatiota".

Toivottavasti doggo ei lähde hyperiä nyt kehittämään!! Tsemppiä ja parempaa vointia!

move88:lle tsempit myös flunssan kanssa, eihän sitä tiedä jos palelu oliskin raskausoire!

Koska muut meinasi alkaa testailemaan? :)

Mulle tuli aamulla testiin leffaviivat, mutta vuotoa ja menkkakipuja on edelleen. Ei siis täysin ole "hanat auennut", muttei myöskään mitään ihan pikkutuhruttelua Anguished Face Miten kauan kemiallisen raskauden pitäisi näkyä testissä, ennen kuin alkaa hiipua?

Teidän oireet ja testit kuulostaa lupaavalta, ihanaa kun ollaan yhdessä piinailemassa <3

No ostin nyt vuodon alettua ihan kunnollisen Clearbluen testin niiden onestepin halpisliuskojen tilalle ja siihen tuli leffaviivat. Toki kokeilin myös halpisliuskaa ja on sekin selvästi vahvistunut eilisestä (melkein leffaviivat).
Tosi kiva kuulla että jollakulla on ollut vuotoa ja silti raskaus on onnistunut! Mä jo eilen miehelle sanoin, että nonni nyt tää menee heti kesken, kun alkoi nämä "menkat". Ei hemmetti, mitenköhän selviän täysjärkisenä verikokeelle asti Anguished Face-

Kuusi päivää siirrosta, nyt sain haamuviivan kuvaankin näkymään. Kovin on haalea mutta niin kai sen kuuluukin näillä päivillä olla? Alavatsalla monenmoista nipistelyä ja kipuilua ollut, rinnat myös kipeät. Vähän huimaavaa oloa ollut myös ja aamuisin oon taas herännyt pirteänä, kuten ekankin plussan aikoihin. Toiveikas jännäily jatkuu. :)
View attachment 108090
Mulla oli just tuollainen tai jopa vähän himmeämpi se eka sunnuntaiaamun hailura, joka sitten lähti vahvistumaan! Pidetään peukkuja <3

Noi onestepit on siitä huonoja, ettei niillä välttämättä saa kunnollista viivaa kun muilla on vahvempi!

Mulla tosiaan vuoti 3-4vkon välein ja olin ihan rikki et kaikki ei oo hyvin. Ultrassa oli kuitenkin ok! Ja isommilla viikoilla doppleri helpotti panikointia!
Joo on tää kyllä tosi huolestuttavaa, varsinkin kun on noita menkkakipuja samanaikaisesti. Jälleen kerran tässä voi käydä kuinka tahansa: joko menee kesken tai sitten tyyppi on tarrautunut kiinni ja sinnittelee matkassa mukana! Jos torstain verikoe näyttää että raskaana ollaan, yritän ruinata uuden verikokeen ensi viikolle tämän vuodon takia. Siinähän sen näkisi, mihin suuntaan arvot kehittyvät.
Kuinka kauan te muuten olette jatkaneet tukilääkitystä, kun raskaus on alkanut? Mulla ohjeena on, että pitäisi lopettaa testipäivään, mutta ihan on fiilis etten todellakaan uskalla lopettaa vielä noita terolutteja tai varmasti hanat aukeavat kunnolla Anguished Face-

Juu tämä pp6 vastaisi dpo11, jos olisi ollut ovulaatio. Lääkkeellinen PAS kyseessä, niin Terolutien aloitusaika vastaa "ovulaatiota".

Toivottavasti doggo ei lähde hyperiä nyt kehittämään!! Tsemppiä ja parempaa vointia!

move88:lle tsempit myös flunssan kanssa, eihän sitä tiedä jos palelu oliskin raskausoire!

Koska muut meinasi alkaa testailemaan? :)

Ajattelin malttaa kans ens maanantaihin. Jos ei tapahdu totaalista psyykkistä romahdusta jo viikonloppuna (tiistaina ois virallinen päivä) Ai perhana, mulla on vaan nuita onesteppejä kaappi pullollaan herkempinä ja normeina.

Onko toi lipsun haamu testattu millä?

Noi onestepit on siitä huonoja, ettei niillä välttämättä saa kunnollista viivaa kun muilla on vahvempi!

Mulla tosiaan vuoti 3-4vkon välein ja olin ihan rikki et kaikki ei oo hyvin. Ultrassa oli kuitenkin ok! Ja isommilla viikoilla doppleri helpotti panikointia!

Ajattelin malttaa kans ens maanantaihin. (tiistaina ois virallinen päivä) Ai perhana, mulla on vaan nuita onesteppejä kaappi pullollaan herkempinä ja normeina.

Onko toi lipsun haamu testattu millä?

Mä oon tuo entinen Pettynyt, vihdoin sain ihan rekisteröityä itseni tänne. Tossa vielä kuva noista mun tämänaamuisista testeistä.

Liitteet

• IMG_20211116_114947.jpg
    IMG_20211116_114947.jpg
    1.7 MB · Katsottu: 224
@Mimima mulla lugesteron tukilääkkeenä ja jos testipäivänä positiivinen tulos, niin jatkan puolikkaalla annoksella lääkkeitä vielä viikon. (nyt käytössä siis aamuin illoin, eli sit vaan yks päivässä viikon verran ennen lopetusta).

Takaisin