IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kokemusta estradot laastareista? Ja sivuoireista?
Aloitin sunnuntaina ja eilen väänti mahasta ja tänään vasta vääntänyt onkin Anguished FaceAnguished Face
Eli mahtaako olla tuosta vaiko jostain muusta Confounded Face
Ja vatsa aika löysällä...

Noniin tänään sitten julkisella ultrassa näkyi edelleen iso rakkula Confounded Face vähän oli kuulemma nestettä kuitenkin siinä ympärillä ja lääkäri mietti että varmaan juuri puhkeamassa. Ei ole kyllä tänään tuntunut mitään. En tiiä mitä tää sekoilu nyt sitten on. Tein viikonloppuna eri ovistestejä ja aamulla ja illalla ja ei plussaa. Nännitkin tuli tosi aroiksi eilen ja oon ennen ajatellut että se tulee oviksen jälkeen? Täytyy nyt kattoa koska menkat sitten alkaa että tuleeko liian lyhyt luteaalivaihe. Jos tulee niin en uskalla mennä siirtoon vielä vaan odottelen että kierto vielä tasaantuu. Limakalvo oli kyllä 10cm ja lääkäri sanoi että oli kaunis limakalvo :D
Sen puolesta hyviä uutisia että joulusulku onkin sillein että tod näk ei vaikuta meihin eli jos ei seuraavassa päästä siirtoon niin sitten ei tulisi välikiertoa vaan heti seuraavassa voisi yrittää.
Mulla tuli nännit kipeäksi punktiota edeltävänä viikonloppuna (punktio oli siis tiistaina) ja tuon takia pelkäsin oviksen puskeneen lääkkeiden läpi omia aikojaan. Siellä kuitenkin olivat kaikki follit tallella punktiopäivänä.

Mulla tuli nännit kipeäksi punktiota edeltävänä viikonloppuna (punktio oli siis tiistaina) ja tuon takia pelkäsin oviksen puskeneen lääkkeiden läpi omia aikojaan. Siellä kuitenkin olivat kaikki follit tallella punktiopäivänä.
Okei kiitos kun kerroit sun kokemuksen. Jäin kans miettimään että jos se onkin se lh huippu joka kipeyttää ne? Mutta sitten taas kun se arkuus on yleensä alkanut ovis kivun jälkeen ja sen kivun väitän tunnistavani kun se on ultrallakin todistettu aikaisemmin. Nyt sitä kipua ei tosin ollut selkeänä. Vaan jotain lievempiä tuntemuksia. Mutta niin tää sai mut epäilemään näitä edellisiäkin kiertoja että milloin niissä sitten ollut ovis ja oonko sittenkään tunnistanu sitä oikein. Mutta sitä lukuunottamatta että olen itse nyt aika sekaisin niin ei tässä kai suurempaa ongelmaa ole jos luteaali vaihe on riittävän pitkä. Vaikka en ole kyllä vieläkään tuntenut mitään ovista että mistä mä tiedän mitä siellä sitten loppujen lopuksi tapahtuu tässä kierrossa. Heitin kyllä jo vähän toiveita romukoppaan ja elän sillä ajatuksella että päästään sitten joskus siirtoon.

Väliaikatietoja

Punktiosta selvitty pikku itkulla. 18 munasolua saatiin ja mieski onnistui tuorenäytteessä! Siellä ne nyt tekee meille alkioitaClapping Hands

Nyt megalomaanista nestetankkausta ja sohvapötköttelyä ettei hyperin riiviö tule sotkemaan suunnitelmia.

Väliaikatietoja

Punktiosta selvitty pikku itkulla. 18 munasolua saatiin ja mieski onnistui tuorenäytteessä! Siellä ne nyt tekee meille alkioitaClapping Hands

Nyt megalomaanista nestetankkausta ja sohvapötköttelyä ettei hyperin riiviö tule sotkemaan suunnitelmia.

Hieno saalis! Tehdäänkö sulle tuoresiirto? Jos ei tule hyperin oireita. Multa kerättiin 16 rakkulaa ja ei ollut hyperin oireita, kunnes vasta kun raskaus alkoi ja oli noin dpo10 vai enemmänkin.
Tulin vain varoittelemaan, ei ollut kiva kokemus Anxious Face With Sweat-

Hieno saalis! Tehdäänkö sulle tuoresiirto? Jos ei tule hyperin oireita. Multa kerättiin 16 rakkulaa ja ei ollut hyperin oireita, kunnes vasta kun raskaus alkoi ja oli noin dpo10 vai enemmänkin.
Tulin vain varoittelemaan, ei ollut kiva kokemus Anxious Face With Sweat-

Suunnitelmissa on tehä torstaina tuoresiirto. mutta tarkastavat voinnin siirtopäivänä ja tarvittaessa kaikki pakkaseen. En oikeen ole ymmärtänyt että miten se voi alkaa niin suurella aikavälillä.. Mutta sitten tarkasteluun riittää 2 päivää

Hei kaikki Beating Heart Oon seuraillut tätä ketjua syksyn ajan taustalla. Mietin sellaista, että onko tästä ketjusta plussanneille omaa ryhmää jossakin? Meillä yritystä takana reilu neljä vuotta ja nyt ekan ICSIn jälkeen tuoresiirrosta plussa, mikä tuntuu ihan epätodelliselta. Liityin tonne heinäkuisiin mutta kaipaisin myös sellaista ryhmää, jossa olisi muita samankaltaisella taustalla. En oo näillä foorumeilla oikeen jaksanut oman lapsettomuus-kivun ja hankalien elämäntilanteiden vuoksi viimeisten parin vuoden aikana kirjoitella, aikaisemmin kyllä jonkin verran.

Suuresti tsemppiä ja voimia kaikille Beating Heart

Onko kokemusta estradot laastareista? Ja sivuoireista?
Aloitin sunnuntaina ja eilen väänti mahasta ja tänään vasta vääntänyt onkin Anguished FaceAnguished Face
Eli mahtaako olla tuosta vaiko jostain muusta Confounded Face
Ja vatsa aika löysällä...

mulla oli noi laastarit käytössä n.kuusi viikkoa. Mulle ei tullut oireita. :)

Toivottavasti pääset Doggo siirtoon!

Minulla ollut Estradot-laastarit jo useamman kuukauden käytössä putkeen (menkkojen ajan tietty pois käytöstä) enkä ole huomannut oireita.

Nyt on neljäs pakkaslapsonen siirretty kohtuun. Hyvin oli kuusipäiväinen blasto selvinnyt sulatuksesta ja biologi kertoi että alkionkuoren avauksen jälkeen alkio oli hyvin lähtenyt "kuoriutumaan" ja jakautumaan eteenpäin. Myös siirto meni tällä kertaa hyvin. Kaikin puolin siis rauhallinen mieli, kaikki palaset pitäisi olla kohdallaan. Tästä se alkaa taas pitkä piina!

Hei kaikki Beating Heart Oon seuraillut tätä ketjua syksyn ajan taustalla. Mietin sellaista, että onko tästä ketjusta plussanneille omaa ryhmää jossakin? Meillä yritystä takana reilu neljä vuotta ja nyt ekan ICSIn jälkeen tuoresiirrosta plussa, mikä tuntuu ihan epätodelliselta. Liityin tonne heinäkuisiin mutta kaipaisin myös sellaista ryhmää, jossa olisi muita samankaltaisella taustalla. En oo näillä foorumeilla oikeen jaksanut oman lapsettomuus-kivun ja hankalien elämäntilanteiden vuoksi viimeisten parin vuoden aikana kirjoitella, aikaisemmin kyllä jonkin verran.

Tällainen ryhmä on raskausklubien takana, toki aika hiljainen, johtunee varmaan siitä että on julkinen ja vähän hankalasti löydettävissä :)

https://forum.vau.fi/threads/ivf-icsi-hoidoista-plussanneet.1591620/page-111

Heippa!
Tuun nyt ihan tietämättömänä kuokkimaan tänne ryhmään. Nopea esittely:
eli hei olen moony, 32v nainen ja ennestään meillä -16 syntynyt tyttö. Takana endodiagnoosi -19 ja laaja endometrioosi leikkaus 9/19. Ehkäisy jätettiin pois 9/20, toinen lapsi toiveissa. Raskauduin ekasta kierrosta, meni kesken. Yksi normaali kierto välissä ja raskauduin uudelleen 1/21. Viikolla 7+ kkm. Lopulta imukaavintaan ja sen jälkeen ei tullutkaan kuukautisvuotoa. Ovulaatiotestit positiivisia joka kuukausia ja kierrot näytti pyörivän normaalisti. Lopulta gynellä huomattiin limakalvon olevan poikkeavan ohut ja epäily että imukaavinnassa on mennyt myös oma limakalvo ja epäily ashermanin syndroomasta. Lähete tyksiin kohdun tähystykseen. Siellä leikattiin kohtukiinnikkeitä ja käyttöön estrogeenilaastarit isolla annostuksella. Uusinta tähystys ja tilanne kiinnikkeiden osalta hyvä, limakalvo vielä ohuehko, joten laastarit vielä 2vkoa käytössä. Ekat kunnon kuukautiset alkoi seuraavassa kierrossa ja ovulaatiotesti taas ajallaan positiivinen. Tänään olin tyksissä ultrattavana, tarkoituksena tarkistaa mikä on limakalvon paksuus. Harmikseni se oli vieläkin ohut, vain 4-5mm. Myös munasarjat ”laiskahkot” (mitä sitten tarkoittaakaan?). Lääkäri konsultoi palaverissa muita lääkäreitä ja miettivät jatkoa. Soitti myöhemmin päivällä ja lopputuloksena : annetaan hetki kropalle aikaa vielä, jos limakalvolla vain kestää palautua/paksuuntua. Raskaus ei ole mahdotonta tässä tilanteessa, kuulemma. Mikäli raskaus ei ole alkanut helmikuuhun mennessä, soitan tyksiin ja suunnitelmissa IVF. Noi kolme kirjainta on itselle yksi kysymysmerkki. En tiedä yhtään mitä se tarkoittaa. Paitsi nopean googlauksen perusteella. Jos soitan helmikuussa, millon saadaan aika, mitä ensin tapahtuu? Miten se etenee? Mitä ivf oikeesti tarkoittaa? Paljon kysymyksiä mielessä. Toki tässä on meneillään oleva kierto ja kaksi sen jälkeen aikaa. Jos raskaus vielä alkaisi <3 huh. Pää on kysymyksiä täynnä mutta olo on myös helpottunut kun tiedän nyt jonkun suunnitelman olevan.

Isot Onnittelut plussasta Beating Heart Lapsettomuushoitojen salaisella puolella on myös plussauskeskustelua, mutta kyllä noi lasketunajan ryhmät on aktiivisimmat

Heippa!
Tuun nyt ihan tietämättömänä kuokkimaan tänne ryhmään. Nopea esittely:
eli hei olen moony, 32v nainen ja ennestään meillä -16 syntynyt tyttö. Takana endodiagnoosi -19 ja laaja endometrioosi leikkaus 9/19. Ehkäisy jätettiin pois 9/20, toinen lapsi toiveissa. Raskauduin ekasta kierrosta, meni kesken. Yksi normaali kierto välissä ja raskauduin uudelleen 1/21. Viikolla 7+ kkm. Lopulta imukaavintaan ja sen jälkeen ei tullutkaan kuukautisvuotoa. Ovulaatiotestit positiivisia joka kuukausia ja kierrot näytti pyörivän normaalisti. Lopulta gynellä huomattiin limakalvon olevan poikkeavan ohut ja epäily että imukaavinnassa on mennyt myös oma limakalvo ja epäily ashermanin syndroomasta. Lähete tyksiin kohdun tähystykseen. Siellä leikattiin kohtukiinnikkeitä ja käyttöön estrogeenilaastarit isolla annostuksella. Uusinta tähystys ja tilanne kiinnikkeiden osalta hyvä, limakalvo vielä ohuehko, joten laastarit vielä 2vkoa käytössä. Ekat kunnon kuukautiset alkoi seuraavassa kierrossa ja ovulaatiotesti taas ajallaan positiivinen. Tänään olin tyksissä ultrattavana, tarkoituksena tarkistaa mikä on limakalvon paksuus. Harmikseni se oli vieläkin ohut, vain 4-5mm. Myös munasarjat ”laiskahkot” (mitä sitten tarkoittaakaan?). Lääkäri konsultoi palaverissa muita lääkäreitä ja miettivät jatkoa. Soitti myöhemmin päivällä ja lopputuloksena : annetaan hetki kropalle aikaa vielä, jos limakalvolla vain kestää palautua/paksuuntua. Raskaus ei ole mahdotonta tässä tilanteessa, kuulemma. Mikäli raskaus ei ole alkanut helmikuuhun mennessä, soitan tyksiin ja suunnitelmissa IVF. Noi kolme kirjainta on itselle yksi kysymysmerkki. En tiedä yhtään mitä se tarkoittaa. Paitsi nopean googlauksen perusteella. Jos soitan helmikuussa, millon saadaan aika, mitä ensin tapahtuu? Miten se etenee? Mitä ivf oikeesti tarkoittaa? Paljon kysymyksiä mielessä. Toki tässä on meneillään oleva kierto ja kaksi sen jälkeen aikaa. Jos raskaus vielä alkaisi :Heartred huh. Pää on kysymyksiä täynnä mutta olo on myös helpottunut kun tiedän nyt jonkun suunnitelman olevan.

En tiedä millaiset jonot Tyksillä on mutta oliko niin että olette siellä jo hoidossa ja ns. ensikäyntiä ja testejä ei tarvitse vaan suoraan menisitte IVF-jonoon jos nyt ei luomusti tärppää? Varmaankin tuolloin helmikuussa sitten sopisitte/käytte läpi lääkärin kanssa hoitokaavaa mutta ehdottomasti sun kannattaa opiskella asiaa etukäteen paitsi tyksin sivuilta, myös muilta klinikoilta ja vertaiskokemuksia täältä ja muualta. Olen tosi pahoillani keskenmenoista ja että kaavinnasta tuli vielä tuollainen yllätys Broken Heart Onneksi huomattiin melko heti ja oot saanu hoitoa.

Mulle on aina tärkeää tietää mitä mun kropassa tapahtuu ja tiedostaa miksi ja miten mua hoidetaan, joten jos olisin sun tilanteessa tsekkaisin omakannasta kaikki gyneen liittyvät asiat ajalta jo ennen sun raskauksia ja miten ne on muuttunu endoleikkauksen ja nyt tän vuoden myötä. Sieltä näet myös ultratulokset, follimäärät ym. kun nyt lääkäri sanoi että munasarjat näyttää laiskoilta. Voithan pyytää vielä lääkärille soittoajan johon valmistaudut kysymyslistan kanssa? Mikä kiertopäivä limis muuten ultrattiin? Nyt vaan luomukierroille kaikki konstit limiksen vahvistamiseen, verenkiertoa kohtuun, akupunktio, omegat, rautaa ja mitä kaikkea näitä nyt on. Täältä foorumilta hakutoiminnolla löytyy varmasti myös ketjuja limisasiasta.

En tiedä millaiset jonot Tyksillä on mutta oliko niin että olette siellä jo hoidossa ja ns. ensikäyntiä ja testejä ei tarvitse vaan suoraan menisitte IVF-jonoon jos nyt ei luomusti tärppää? Varmaankin tuolloin helmikuussa sitten sopisitte/käytte läpi lääkärin kanssa hoitokaavaa mutta ehdottomasti sun kannattaa opiskella asiaa etukäteen paitsi tyksin sivuilta, myös muilta klinikoilta ja vertaiskokemuksia täältä ja muualta. Olen tosi pahoillani keskenmenoista ja että kaavinnasta tuli vielä tuollainen yllätys Broken Heart Onneksi huomattiin melko heti ja oot saanu hoitoa.

Mulle on aina tärkeää tietää mitä mun kropassa tapahtuu ja tiedostaa miksi ja miten mua hoidetaan, joten jos olisin sun tilanteessa tsekkaisin omakannasta kaikki gyneen liittyvät asiat ajalta jo ennen sun raskauksia ja miten ne on muuttunu endoleikkauksen ja nyt tän vuoden myötä. Sieltä näet myös ultratulokset, follimäärät ym. kun nyt lääkäri sanoi että munasarjat näyttää laiskoilta. Voithan pyytää vielä lääkärille soittoajan johon valmistaudut kysymyslistan kanssa? Mikä kiertopäivä limis muuten ultrattiin? Nyt vaan luomukierroille kaikki konstit limiksen vahvistamiseen, verenkiertoa kohtuun, akupunktio, omegat, rautaa ja mitä kaikkea näitä nyt on. Täältä foorumilta hakutoiminnolla löytyy varmasti myös ketjuja limisasiasta.

kiitos vastauksestasi :Heartred Mut ohjattiin käymään AMH-mittaus ottamassa valmiiksi ja kerrottiin että miehen kannattaa varautua tuomaan spermanäyte. Paljon labroja ym on aijemmin otettu, mutta tähän mennessä ei mitään lapsettomuushoitoihin liittyvää eli ihan lähtötekijöissä ollaan. Aikaisemmin ei tosiaan koskaan oo yksikään gyne maininnut laiskoista munasarjoista, se oli ihan uusi juttu. Tänään ultrattiin jo on kp 18. Nyt on käytössä ollut mama vitamiinit, D-vitamiini, sinkki, vehnänalkioöljy ja muutaman kierron oli royal geleet. Täytyy tutkia vielä lisää.

Mä sain lapsettomuuspolin ensikäynnillä saman tiedon että on laiskat munasarjat. Tai sanottiin että on hiljaiset ja näyttää paljon vanhemman naisen munasarjoilta kuin ikäiseni (30v tuolloin). Amh oli kuitenkin normaali.

Tsemppiä sulle :)

Mielenkiintoista. No, ei auta kun käydä labroilla ja katsoa miten etenee. Kiitos ! :)

Suunnitelmissa on tehä torstaina tuoresiirto. mutta tarkastavat voinnin siirtopäivänä ja tarvittaessa kaikki pakkaseen. En oikeen ole ymmärtänyt että miten se voi alkaa niin suurella aikavälillä.. Mutta sitten tarkasteluun riittää 2 päivää

Yleensä hcg boostaa hyperiä, eli saattaa alkaa vasta kun hcg nousee :/ toivotaan ettei sulle tule sitä! Usein se tulee lievempänä, eli kotihoito riittää :)

Hei te muut hoidoissa käyneet: missä vaiheessa olette alkaneet testailemaan alkionsiirron jälkeen? Tai kuinka pian siirrosta on realistista odottaa testin näyttävän jotakin, mikäli hoito on onnistunut (tämä toki riippuu myös siirretyn alkion iästä)?

Mulla siirrettiin viikko sitten se kaksipäiväinen ja oikeasti mietin, pystynkö olemaan testaamatta ennen ensi viikolla olevaa verikoetta. Ei näitä turhaan kutsuta piinapäiviksi, kun toisaalta haluaisi jo tietää tuloksen, mutta toisaalta ei tahtoisi testata lainkaan kun on tunne, että nega se tulee kuitenkin taas olemaan. Virallinen testipäivä meillä on ensi viikon torstai, eli tasan 2 vkoa siirrosta.

Takaisin