IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on sitten alkio kyydissä :) Niistä kolmesta hedelmöittyneestä kaikki olivat jakautuneet normaalisti ja olivat lääkärin mukaan "hyviä", eli me saatiin kaksi alkiota pakkaseen!! Ihan sama vaikka nyt ovatkin "vain" näitä kaksipäiväisiä eikä blastoja, en olisi uskaltanut haaveilla näin hyvästä tuloksesta. Vaikka plussaa ei nyt tulisi ei se ole niin musertava pettymys, kun tietää että pakkaseen jäi kaksi yrityskertaa (jos siis selviävät sulatuksesta). Ilmeisesti ubikinonin syöminen todella kannattaa Beaming Face With Smiling Eyes

Nyt on sitten alkio kyydissä :) Niistä kolmesta hedelmöittyneestä kaikki olivat jakautuneet normaalisti ja olivat lääkärin mukaan "hyviä", eli me saatiin kaksi alkiota pakkaseen!! Ihan sama vaikka nyt ovatkin "vain" näitä kaksipäiväisiä eikä blastoja, en olisi uskaltanut haaveilla näin hyvästä tuloksesta. Vaikka plussaa ei nyt tulisi ei se ole niin musertava pettymys, kun tietää että pakkaseen jäi kaksi yrityskertaa (jos siis selviävät sulatuksesta). Ilmeisesti ubikinonin syöminen todella kannattaa Beaming Face With Smiling Eyes

Aivan mahtavaa!! Nyt kyytiläiselle tarrasukkia ja liimaa! Beating Heart

Aivan mahtavaa!! Nyt kyytiläiselle tarrasukkia ja liimaa! Beating Heart
Miehelle jo sanoin, että ihan hullulta tuntuu että semmoisesta pienestä hitusesta voisi jotain muka tulla, tai että se edes pysyy kohdussa eikä karkaa heti sieltä pois Beaming Face With Smiling Eyes
Vaan kyllä nyt on tosiaan hyvä fiilis vaikkei tästä tulisikaan plussaa! Lääkärikin vaikutti aiemmin jo huolestuneelta, kun lääkevaste oli niin huono ja tuli kaikenlaisia yllättäviä vastoinkäymisiä. Nyt menikin sitten vaihteeksi joku asia paremmin kuin olisi kuvitellut.

Kp 31 ja luomuihmeen mahdollisuus. En voi uskoa tätä mutta sain tikkuun kaksi selkeää viivaa elämäni ensimmäistä kertaa. Pregcheck ja aamun kolmas laimea pissa. Tätä edelsi Clearbluen +/- testaus aamun ekasta pissasta mutta siihen tuli virheilmoitus. Ei ole enempää tikkuja kaapissa… Pakko ostaa ja testata huomenna uudelleen!

Voisiko tämä olla totta? Että kaikki on hyvin? Ja että IVF-hoidon jälkeisestä kierrosta tärppää? Ja kierron alussa otettu koronapiikki? Juuri kun kävin ostamassa e-pillerit endoon. Kahden viikon päästä ultraan? Miten tässä pystyy keskittymään yhtään mihinkään. Apua

Meille kävi näin aika lailla vuosi sitten. 3,5kk poika nyt vieressä. Ensin ICSI-kierto ja nega, sitten PAS ja haamu. Sitten omakierto ja plussa.

Tsemppiä kaikille!

Miehelle jo sanoin, että ihan hullulta tuntuu että semmoisesta pienestä hitusesta voisi jotain muka tulla, tai että se edes pysyy kohdussa eikä karkaa heti sieltä pois Beaming Face With Smiling Eyes
Vaan kyllä nyt on tosiaan hyvä fiilis vaikkei tästä tulisikaan plussaa! Lääkärikin vaikutti aiemmin jo huolestuneelta, kun lääkevaste oli niin huono ja tuli kaikenlaisia yllättäviä vastoinkäymisiä. Nyt menikin sitten vaihteeksi joku asia paremmin kuin olisi kuvitellut.
ihana kuulla! nyt toivotaan että pieni pysyy matkassa :)

täällä eilen kontrolliultra käyty kp10, siellä 16mm johtofolli ja 8,6mm limakalvo. huomenna jos ei tule o+ niin ovitrelle, ja ensi perjantaina olisi eka PAS :) meillä on viisi viisipäiväistä blastoa pakkasessa, niistä ensimmäinen nyt sit siirrettäisiin.

Aivan mahtavaa, että kaikki hedelmöittyneet ovat kehittyneet normaalisti. Onnea matkaan, toivotaan että saat tästä siirretystä lapsen syliin saakka! Mitä ubikinonia söit? Mä olen myös syönyt ubikinonia ja toivon kovasti, että siitä on apua, että pian alkavassa toisessa hoidossa saadaan ekaa kierrosta parempi tulos. Silloin 8 munasolua > 6 kypsää ja vain yksi hedelmöittyi ja se mulle siirrettiin. Oli kuulemma 2pv ikäisenä "parasta sorttia" mutta eipä siitä sit mitään tullut. Nyt sitten icsi, joka toivottavasti myös parantaa mahdollisuuksia.

Aivan mahtavaa, että kaikki hedelmöittyneet ovat kehittyneet normaalisti. Onnea matkaan, toivotaan että saat tästä siirretystä lapsen syliin saakka! Mitä ubikinonia söit? Mä olen myös syönyt ubikinonia ja toivon kovasti, että siitä on apua, että pian alkavassa toisessa hoidossa saadaan ekaa kierrosta parempi tulos. Silloin 8 munasolua > 6 kypsää ja vain yksi hedelmöittyi ja se mulle siirrettiin. Oli kuulemma 2pv ikäisenä "parasta sorttia" mutta eipä siitä sit mitään tullut. Nyt sitten icsi, joka toivottavasti myös parantaa mahdollisuuksia.

Mä olen syönyt sellaista kuin Hyvän olon ubikinoni Q10. Lisäksi syön 500mg inositolia, en sitten tiedä onko tuosta jotain apua. Kun yritettiin viimeisiä aikoja luomuna, söin jonkun aikaa hemmetin kallista myo-inositolia jota suositeltiin jossakin epätoivoisten yrittäjien viestiketjussa, mutta sen lopetin, kun aikaisti mulla ovista muutamalla päivällä.
Olikos teillä todettu jotakin syytä lapsettomuudelle? Me kun ollaan selittämättömiä, niin tietysti on jännittänyt, missä kohtaa mahdollisesti selviää syy sille ettei ole kolmeen vuoteen tärpännyt. Ja tässä kohtaa epäilykset tietty kohdistuvat kiinnittymiseen. Mulle ei määrätty muuta tukilääkitystä kuin terolut 1+2 tablettia päivässä ja mahdolliset PAS:it kuulemma tehdään luonnonkiertoon.

Meille kävi näin aika lailla vuosi sitten. 3,5kk poika nyt vieressä. Ensin ICSI-kierto ja nega, sitten PAS ja haamu. Sitten omakierto ja plussa.

Tsemppiä kaikille!

Kiitos rohkaisevasta tarinastanne @Upunup Beating Heart Meillä nyt vasta 7 + 6 ja varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Toivottavasti selviämme myös muista välietapeista ja saamme vauvan kesäkuussa.

Mä olen syönyt sellaista kuin Hyvän olon ubikinoni Q10. Lisäksi syön 500mg inositolia, en sitten tiedä onko tuosta jotain apua. Kun yritettiin viimeisiä aikoja luomuna, söin jonkun aikaa hemmetin kallista myo-inositolia jota suositeltiin jossakin epätoivoisten yrittäjien viestiketjussa, mutta sen lopetin, kun aikaisti mulla ovista muutamalla päivällä.
Olikos teillä todettu jotakin syytä lapsettomuudelle? Me kun ollaan selittämättömiä, niin tietysti on jännittänyt, missä kohtaa mahdollisesti selviää syy sille ettei ole kolmeen vuoteen tärpännyt. Ja tässä kohtaa epäilykset tietty kohdistuvat kiinnittymiseen. Mulle ei määrätty muuta tukilääkitystä kuin terolut 1+2 tablettia päivässä ja mahdolliset PAS:it kuulemma tehdään luonnonkiertoon.

Oliko teillä puhetta gonaepeptylistä kiinnittymisen tueksi?

Meillä on monia syitä, mm. mun PCOS.

Oliko teillä puhetta gonaepeptylistä kiinnittymisen tueksi?
Kysyin että eikö monille määrätä ns. kiinnittymistä tuleva piikki alkionsiirron jälkeen. Tämä lääkäri oli sitä mieltä ettei niiden tehosta ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä, joten KYSillä ei tuota käytetä. Itse olisin sen siis kyllä halunnut

ihana kuulla! nyt toivotaan että pieni pysyy matkassa :)

täällä eilen kontrolliultra käyty kp10, siellä 16mm johtofolli ja 8,6mm limakalvo. huomenna jos ei tule o+ niin ovitrelle, ja ensi perjantaina olisi eka PAS :) meillä on viisi viisipäiväistä blastoa pakkasessa, niistä ensimmäinen nyt sit siirrettäisiin.

Saadaan sitten piinailla samaan aikaan, mahtavaa! Meillä neljä blastoa pakkasessa ja eilen kontrollissa limakalvo samanpaksuinen kuin sinulla, BeReadyn mukaan ajoitetaan siirto (sen tulos ei aiheuttanut muutoksia aiempiin siirtoihin verraten, mutta nyt on tunnilleen oikea ajoitus!). Ja lääkearsenaali on hurja. Uutena tässä hoidossa verenohennuslääke ja gonapeptyl. Mukana myös aiemmasta tutut kortisoni ja tuplana keltarauhashormoni (terolut + crinone). Aikamoinen muistaminen on lääkkeissä. Siirto keskiviikkona. Lisäksi nyt tehdään ekaa kertaa alkionkuoren avaus. Nyt ei malta odottaa, että pääsisi jo piinailemaan! Kuukauden tauko BeReadyn vuoksi teki kyllä hyvää omalle jaksamiselle, nyt on taas toivoa ja energiaa kerättynä <3

Hei, kirjoitan nyt tänne.. aloitin tässä kierrossa kortisonin kp1 kävin ultrassa kp11 ja siellä lääkäri sanoi ettei päästä pakaste alkion siirtoon kun ovis osuu väärälle päivälle. Tikutin ovista kp 7-20 enkä saanut tikkuihin mitään väriä missään vaiheessa vaikka normaalisti oon saanu selkeästi ovis plussan kiinni. Ajattelin että on ivuloinaton kierto. Nyt tiistaina kp33 tuli vähän verta ja alamahaa juili ja ajattelin että nyt ne menkat viimein alkaa, vuoto loppui kuitenkin mutta alkoi keskiviikkona uudestaan ja ilmoitin klinikalle että aloitan zumenonin torstaina kp 2 että nyt varmasti päästään siirtoon. No keskiviikko iltaan mennessä vuoto taas loppui ja tein positiivisen raskaustestinAstonished Face nyt jonkin verran punaruskeaa vuotoa ja kipua vasemmalla ja pelkään kohdun ulkoistaAnguished Face- kipu ei kuitenkaan ole kovaa ja Panadol helpottaa.. maanantaina menen uuteen hcg mittaukseen et nähdään onko arvo nousussa. Digi näytti nyt 2-3 ja hcg oli torstaina 585.. onko jollain ollut vuotoa näin ja silti normaali raskaus? Mulla taustalla endo/adenymyoosi..

Kysyin että eikö monille määrätä ns. kiinnittymistä tuleva piikki alkionsiirron jälkeen. Tämä lääkäri oli sitä mieltä ettei niiden tehosta ole minkäänlaista tieteellistä näyttöä, joten KYSillä ei tuota käytetä. Itse olisin sen siis kyllä halunnut

Onko sulla se mies lääkäri? Jos on niin pyydä toinen mielipide!! Se on siellä ihan lääkäristä kiinni ja se mies ei anna mitään lääkkeitä kun haluaa tehä kaiken mahd. Luomuna. Mä sain kortisonin toiselta lääkäriltä kyssillä kun se mies ei niitä suostunut antamaan ja oon raskaana hoitojen väli kierrosta! Astonished Face- enkä voi olla ajattelematta että oltais voitu raskautua jo kauan sitten ilman hoitoja jos oltais saatu tuo lääke kokeiluun jo aikaisemminAngry Face-

Onko sulla se mies lääkäri? Jos on niin pyydä toinen mielipide!! Se on siellä ihan lääkäristä kiinni ja se mies ei anna mitään lääkkeitä kun haluaa tehä kaiken mahd. Luomuna. Mä sain kortisonin toiselta lääkäriltä kyssillä kun se mies ei niitä suostunut antamaan ja oon raskaana hoitojen väli kierrosta! Astonished Face- enkä voi olla ajattelematta että oltais voitu raskautua jo kauan sitten ilman hoitoja jos oltais saatu tuo lääke kokeiluun jo aikaisemminAngry Face-
On just se. Mä olen luullut, ettei siellä KYSillä edes ole muita lapsettomuuslääkäreitä kuin tuo yksi. Omalla kohdalla olen myös miettinyt auttaisiko kortisoni, koska mulla on ollut kilpparikokeissa "sekoittavia vasta-aineita", jotka voivat käsittääkseni liittyä autoimmuunisairauteen ja meillä on myös suvussa autoimmuunisairauksia. Oliko sulla jotakin erityistä perustetta sille, että sait reseptin kortisoniin? Siltä mieheltä on varmasti turha pyytääkään reseptiä, kun suhtautui Gonapeptyliinkin niin nihkeästi

On just se. Mä olen luullut, ettei siellä KYSillä edes ole muita lapsettomuuslääkäreitä kuin tuo yksi. Omalla kohdalla olen myös miettinyt auttaisiko kortisoni, koska mulla on ollut kilpparikokeissa "sekoittavia vasta-aineita", jotka voivat käsittääkseni liittyä autoimmuunisairauteen ja meillä on myös suvussa autoimmuunisairauksia. Oliko sulla jotakin erityistä perustetta sille, että sait reseptin kortisoniin? Siltä mieheltä on varmasti turha pyytääkään reseptiä, kun suhtautui Gonapeptyliinkin niin nihkeästi

Endometrioosi, muistan joskus pyytäneeni siltä mieheltä että haluaisin jollekkin endo lääkärille ja vastaukseksi sain vain ettei endoa voi hoitaa kun on lapsettomuus hoidoissa. Mulla kolmannessa alkion siirrossa oli naislääkäri ja se siirto oli kamalin kokemus ikinä ja tää lääkäri soitti mulle jälkikäteen. Tämä naislääkäri ihmetteli miksi minua ei ole lähetetty hänelle koska hän vetää endo puolta kyssillä!! Tältä naiselta sain ne kortisonit ja ohjeistuksen pyytää jatko hoito hänelle. Mä ajattelen että se mies on ihan Puoskari. Se olis halunnu tehdä kaikki siirrot samoilla lääkkeillä vaikka kaikki siirrot oli negaa ja kun kysyin kortisonista se mies sanoi ettei niitä määrätä siellä kyssillä kun se on yliopistollinen sairaala eikä kortisonista ole tutkittua tietoa. Eli puhu paskaa ihan päin näköä. Kun soitat niille hoitajille seuraavan kerran niin sano et haluat jonkun muun. Kyllä ne järjestää.

Saadaan sitten piinailla samaan aikaan, mahtavaa! Meillä neljä blastoa pakkasessa ja eilen kontrollissa limakalvo samanpaksuinen kuin sinulla, BeReadyn mukaan ajoitetaan siirto (sen tulos ei aiheuttanut muutoksia aiempiin siirtoihin verraten, mutta nyt on tunnilleen oikea ajoitus!). Ja lääkearsenaali on hurja. Uutena tässä hoidossa verenohennuslääke ja gonapeptyl. Mukana myös aiemmasta tutut kortisoni ja tuplana keltarauhashormoni (terolut + crinone). Aikamoinen muistaminen on lääkkeissä. Siirto keskiviikkona. Lisäksi nyt tehdään ekaa kertaa alkionkuoren avaus. Nyt ei malta odottaa, että pääsisi jo piinailemaan! Kuukauden tauko BeReadyn vuoksi teki kyllä hyvää omalle jaksamiselle, nyt on taas toivoa ja energiaa kerättynä :Heartred

Pystyn ehkä liittyy teihin piinailijoihin move88 ja lipsu. Mulla ois tiistaina punktio ja sit torstaina siirto jos tulee siirrettävää ja kilppariarvot on edes jotenkin kohillaan (maanantaina labra sen asian tiimoilta)! Jännittävää Beating Heart

Mä tääl jännitän koska ovis on. Kävin torstaina siellä mun yksityisellä lääkärillä joka ultrasi ja 16mm johtofolli oli silloin. Kierron perusteella odottelin ovista tälle päivälle mutta testi(t) oli negaa aamulla. Semmoset kananmunalimat kyl meneillään et mitään epäselvyyttä tilanteesta ei sen puolesta oo :D nyt tuntunu jotain painetta siellä vasemmalla mutta ei ehkä vielä kipua... Jännitän näitä siks että yritän arvioida tota seuraavaa kiertoa joka olis sitte siirtokierto! Et mille päivälle siirto osuis. Maanantaina meillä on se käynti julkisella niin sitten näkee taas miten esim limakalvo on kehittynyt tällä välin ja että ovis on tapahtunut. Opiskelin taas ton eran tulokset eli ne aikavälit kaikelle ja katsoin vanhat kierto merkinnät ym esikoisen yrityksen ajoilta. Nyt alkaa olemaan sellainen valmistautunut olo. Mä oon sellainen että mun pitää ite tietää suunnilleen kaikki jotta voin olla edes vähän huolettomammin mielin. Mulle ei sovi se että luotan vaan lääkäreihin vaikka ymmärrän että toisilla juuri se helpottaa.

Endometrioosi, muistan joskus pyytäneeni siltä mieheltä että haluaisin jollekkin endo lääkärille ja vastaukseksi sain vain ettei endoa voi hoitaa kun on lapsettomuus hoidoissa. Mulla kolmannessa alkion siirrossa oli naislääkäri ja se siirto oli kamalin kokemus ikinä ja tää lääkäri soitti mulle jälkikäteen. Tämä naislääkäri ihmetteli miksi minua ei ole lähetetty hänelle koska hän vetää endo puolta kyssillä!! Tältä naiselta sain ne kortisonit ja ohjeistuksen pyytää jatko hoito hänelle. Mä ajattelen että se mies on ihan Puoskari. Se olis halunnu tehdä kaikki siirrot samoilla lääkkeillä vaikka kaikki siirrot oli negaa ja kun kysyin kortisonista se mies sanoi ettei niitä määrätä siellä kyssillä kun se on yliopistollinen sairaala eikä kortisonista ole tutkittua tietoa. Eli puhu paskaa ihan päin näköä. Kun soitat niille hoitajille seuraavan kerran niin sano et haluat jonkun muun. Kyllä ne järjestää.
Tutulta kuulostavat nuo perustelut kun sitä Gonapeptyliä kyselin. Tämä sanoi vielä jotenkin niin, etteivät he yliopistosairaalassa voi käyttää veronmaksajien rahoja semmoiseen, mistä ei ole tutkittua tietoa.
Tosi kiva kun tässä on ihan lääkäreiden armoilla ja sitten on ihan tuurista kiinni, suostuuko lääkäri esim. määräämään lääkkeitä vai ei. Ei ainakaan vähennä lapsettomuuteen liittyvää stressiä, kun vissiin pitäisi etukäteen selvittää, millainen lääkäri sieltä milloinkin on vastaan tulossa Angry Face muutenkin kamalaa jos hoidoista jää itselle fiilis, ettei kaikkea mahdollista ole kokeiltu, jos hoidot eivät siis tuota haluttua tulosta. Eikä meillä ainakaan ole mahdollisuutta lähteä enää yksityiselle jatkamaan, jos näistä tulee negaa. Mulla siis kaikki seurannat ja kevyemmät hoidot ovat olleet oman kaupungin sairaalassa, ja sen vuoksi nyt vasta ekaa kertaa asioin KYSillä.

Takaisin