IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, onnea Madalena!

Pupsis, kurjaa ettei tärpännyt mutta tosi hyvä ettei teidän tarvitse pitää välikiertoa. Noi sun kivut kuulostaa aivan kamalalta. :(

HoPe voi ei, pahoittelut.

Lumotar, harmi kun joudutte odottamaan rauta-arvojen takia, mutta hyvä toki saada alkiolle mahdollisimman hyvät olosuhteet.

Pettynyt, miten meni punktio?

Onnea Angel88!

Kuumeilija95, tsemppiä! Mullakin kirveli jarrulääkkeen pistokohta. Se neula kannattaa pistää 45 asteen kulmassa niin menee vähän helpommin.

Tuikku, hyvä kuulla että kohtu on nyt siisti, toivottavasti pääsette siirtoon vielä tänä vuonna.

Mulla oli eilen siirto, kaikki meni hyvin. Tänään aamulla pistin Gonapeptylin ja tästä aamusta alkoi myös Lutinus kerran päivässä. (Terot alkoi jo oviksen jälkeen.)
Puhuin lääkärille mun liian aikaisin tulevista oviskivuista ja hän sanoi että voisi harkita lääkkeellistä kiertoa viimeisen alkion kanssa jos nyt ei tärppää. Muuta kun ei oikein ole tehtävissä, kun jos O-testi plussaa niin siitä ei voi varmasti tietää milloin ovis on.

Meillä saatiin punktiossa 5 munasolua ja aamulla tuli soitto, että 3 on hedelmöittynyt. Huomenna iltapäivällä on alkionsiirto, jos on siinä vaiheessa siirrettävää.
Hieman kaksijakoiset fiilikset meidän tilanteesta: toisaalta olen kiitollinen että saatiin näinkin hyvä tulos vähistä folleista (lopulta punktioitiin 7 kpl, yksi munasolu oli ollut raaka), toisaalta harmittaa tietää, että tämä on paljon vähemmän kuin mitä useimmat ikäiseni saavat saaliiksi. Ja tietty hoidon onnistumismahdollisuudet huononevat, kun muninta on heikkoa. Ilmeisesti vähisen munasolumäärän vuoksi siirto on jo huomenna, mutta kaipa niilläkin joku on joskus onnistunut.
Toimenpiteenä punktio oli helpompi kuin etukäteen ajattelin ja sen jälkeen on ollut ihan OK olo.

Tsemppiä!
Mulla oli tilanne, että 10 munasolua löytyi ja 8 hedelmöittyi, toisena päivänä jäljellä oli enää 2 joista toinen siirrettiin ja toinen pakkaseen. Olin tosi pettynyt siirrossa kun näin oli käynyt.
Mutta siitä tuoresiirrosta tuli plussa! Ensimmäinen yhdeksännen vuoteen.

Pidän kovasti peukkuja että pääsette siirtoon ja saatte plussan! ❤️

Tuota itsekin just pelkään, että kaikki kuukahtavat siirtohetkeen mennessä. Biologi tosin sanoi, ettei sitä kannata tässä kohtaa murehtia - kuulemma on epätodennäköistä että noin käy, mutta mistä sitä koskaan tietää. Varsinkin kun nyt mennään vain sen kolmen solun varassa. On kyllä hermojaraastavaa, kun joka vaiheessa voi tapahtua jotain, mikä pilaa koko homman.
Onpa ihanaa, että te saitte plussan! Voin kuvitella, että olet ollut pettynyt kuullessasi mitä soluille oli hedelmöittymisen jälkeen tapahtunut. Ehkä tuo jollain tasolla myös selittää lapsettomuutta (en muista, oliko teidän kohdalla muuta syytä löytynyt)?

Joo, siis miehen siittiöissä oli ilmeisesti se syy kun ei yrityksen aikana mitään plussaa, haamua tms. Tapahtunut. (ei normaalimuotoisia, liikkuvuus alentunut) icsillä kaikki hedelmöitettiin. Sitä se lääkäri siirrossa sanoi, että varmaan selittää tämän yrityksen keston.

Se oli kyllä hirveetä kun oletin et kahdeksasta vähän enempi menisi pakkaseen ja yksi vaan lopulta. En uskonut yhtään että siitä 2 päiväisestä plussaa tulee, mut niin se vaan tuli!
Meillä taas miehen sperma on priimaa, eli mussa mitä ilmeisimmin on syy lapsettomuudelle, vaikkei syytä olekaan toistaiseksi löytynyt. Kyllä tässä tilanteessa on pieni lottovoitto jos päästään siirtoon, pakkaseen jos jotain saadaan niin se vastaisi jo voittoa eurojaskassa :D Jos meille käy niin, että nuo kaikki kolme kuukahtavat, varmaan kertoo siitä että lapsettomuuden syy saattaa löytyä solutasolta, kun biologin mukaan kaikkien kehityksen pysähtyminen on epätodennäköistä.
Jos ei muuta, niin toivottavasti tämä hoito auttaa lääkäreitä säätämään lääkitystä seuraavaa silmälläpitäen. Oon kyllä tosi pettynyt ja jopa vihainen, jos seuraavalla kierroksellakin mennään samalla Gonal F 200 yksikköä, eikä annostukseen tehdä muutoksia.

Kuulostaa kyllä tosi hassulta jos näin kävisi! Jos (toivotaan että ei!) nyt ei hoito taaskaan onnistu niin pitäähän sitä jo muutoksia tehdä hoito kuvioo! Sullahan on nyt koitettu sekä lyhyt että pitkä kaava? Mut ilmeisesti samoilla stimulaatiolääkkeillä?
Joo, lyhyen kaavan hoito keskeytyi alkumetreillä, kun ekassa seurantaultrassa näkyi vain yksi johtofolliikkeli. Tämä hoito tehtiin sitten pitkällä kaavalla.
Lääkitys on ollut melkein sama, ekalla kerralla Bemfola 150 yksikköä ja nyt Gonal-F 200 yksikköä. Mulla tosiaan ikää 35v ja AMH alle 1,5, minkä vuoksi on koko ajan vähän ihmetyttänyt määrätty lääkitys - ainakin tässä toisessa hoidossa, kun huono vaste oli aiemmin jo todettu. Mitä olen netistä lueskellut, niin vastaavassa tilanteessa monelle määrätään suoraan esim. Menopur 300 yksikköä.

Mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä hoidosta ja vaan pitkästä kaavasta, mut itellä oli ensin synarelan lisäksi kp 5 elonva jonka vaikutus kesti viikon verran. Siitä sit viikon päästä pistelin vielä menopuria 300 yksikköä neljän tai viiden päivän ajan ja irrotus ovitrellella.

AMH oli vuotta ennen hoidon aloitusta 2,67 mut sit taas ultrassa sanoivat et munasarjat on hiljaisen näköiset.
Mulla taas munasarjat näyttivät ultrassa aktiivisilta, mutta vaste stimulääkkeisiin olikin yllättävän huono. Niin me vaan ollaan kaikki erilaisia :) Palstalta saadun vinkin perusteella olen syönyt Ubikinonia ennen hoitoa, täytyy nyt toivoa että se vaikuttaisi suotuisasti noiden vähien munisten laatuun.

Joo, lyhyen kaavan hoito keskeytyi alkumetreillä, kun ekassa seurantaultrassa näkyi vain yksi johtofolliikkeli. Tämä hoito tehtiin sitten pitkällä kaavalla.
Lääkitys on ollut melkein sama, ekalla kerralla Bemfola 150 yksikköä ja nyt Gonal-F 200 yksikköä. Mulla tosiaan ikää 35v ja AMH alle 1,5, minkä vuoksi on koko ajan vähän ihmetyttänyt määrätty lääkitys - ainakin tässä toisessa hoidossa, kun huono vaste oli aiemmin jo todettu. Mitä olen netistä lueskellut, niin vastaavassa tilanteessa monelle määrätään suoraan esim. Menopur 300 yksikköä.

Menopur on suositumpi näin ”vanhemmilla” ja sun tilanteessa pyytäisin toisen mielipiteen tai ainakin perustelut miksi noin, jos kolmannelle kierrokselle menette. Tietysti toivotaan että pääsette nyt tästä tuoresiirtoon ja saatte pakkaseenkin mahdollisuuksia!

Tosta annostuksen määrästä tuumailisin, että tarkoitus ei kuitenkaan ole lääkkeellisesti huutaa munasarjoille, oli sitten follimäärä alhaisempi, vaan saada laadukkaita munasoluja kasvamaan tasaisessa tahdissa. Ehkä se on luonnollinen reaktio pettymykseen, että ajattelee että nyt tehot täysille.

Muakin harmitti kun saatiin vaan 2/3 soluja siitä mitä alkulaskennasta olisi voinut toivoa. Kaiken lisäksi mulla ne kasvoi eri kokoisina, kaksi isompaa oli koko ajan paljon edellä. Mutta mistäpä sitä olisi voinut tietää että mun ”hyvällä amh:lla ja tilanteella” reagoin lyhyeen kaavaan ja normiannokseen noin juuri tällä kierroksella ja mitään ei saatu pakkaseen. Seuraavaksi olikin suunnitelmissa vaihto pitkään.

Menopur on suositumpi näin ”vanhemmilla” ja sun tilanteessa pyytäisin toisen mielipiteen tai ainakin perustelut miksi noin, jos kolmannelle kierrokselle menette. Tietysti toivotaan että pääsette nyt tästä tuoresiirtoon ja saatte pakkaseenkin mahdollisuuksia!

Tosta annostuksen määrästä tuumailisin, että tarkoitus ei kuitenkaan ole lääkkeellisesti huutaa munasarjoille, oli sitten follimäärä alhaisempi, vaan saada laadukkaita munasoluja kasvamaan tasaisessa tahdissa. Ehkä se on luonnollinen reaktio pettymykseen, että ajattelee että nyt tehot täysille.

Muakin harmitti kun saatiin vaan 2/3 soluja siitä mitä alkulaskennasta olisi voinut toivoa. Kaiken lisäksi mulla ne kasvoi eri kokoisina, kaksi isompaa oli koko ajan paljon edellä. Mutta mistäpä sitä olisi voinut tietää että mun ”hyvällä amh:lla ja tilanteella” reagoin lyhyeen kaavaan ja normiannokseen noin juuri tällä kierroksella ja mitään ei saatu pakkaseen. Seuraavaksi olikin suunnitelmissa vaihto pitkään.

Sama käsitys on mulla tuosta Menopurista. Ja tosiaan sekä lääkäri että biologi lohduttelivat, että näissä hommissa ei ensisijaisesti merkitse määrä vaan laatu (toki pessimistinä sitä heti miettii, että voihan se laatukin olla kuraa...).

On kyllä ollut yllätys, miten eri tavalla tämä sinänsä sama hoito ihmisillä menee - jopa ihmisillä, joiden ns. taustatiedot ovat samankaltaiset. Nämä nettipalstat ovat mielettömän arvokas tuki, mutta samalla näiden lukemisen myötä on tajunnut, mikä kaikki hoidoissa voikaan mennä pieleen. Joskus toivoo, ettei olisi lukenut lainkaan muiden kokemuksia, niin ei voisi vertailla omaa tilanne muihin eikä välttämättä osaisi edes pelätä etukäteen ihan kaikkea mahdollista :D

Mä olen nyt saikulla katsonut Areenasta "Kun haikara lentää ohi" -sarjaa. Mielettömän rankkoja ja surullisia kokemuksia, mutta samalla lohduttaa, kun esim. yksi pariskunta kokee onnistumisen tilanteessa, jossa 15:sta kerätystä munasolusta on hedelmöittynyt vain yksi ainokainen.

Mulle myös tämä palsta on ollut iso vertaistuki kyllä ja ne onnistumiset lapsettomilla lämmittää sydäntä aina tosi voimakkaasti. Huomasin myös ton sarjan mutta en pystynyt sitä katsomaan, kai suojelin itseäni jotenkin. Aamullako saatte väliaikatietoja?

Olen ihan samaa mieltä kuin sinäkin, alusta loppuun saakka.

Gonal-F ja Bemfola ovat sama tavaraa, eri valmistaja vain. Vähän kuten Ibusal ja Buranakin ovat samaa tavaraa, eri valmistajilta vain, eli siinäkin mielessä on minusta kummallista, että sinulla lääkitystä nostettiin vain 150 -> 200, vaikka vaste edellisellä kierroksella oli heikko.

Mulle myös tämä palsta on ollut iso vertaistuki kyllä ja ne onnistumiset lapsettomilla lämmittää sydäntä aina tosi voimakkaasti. Huomasin myös ton sarjan mutta en pystynyt sitä katsomaan, kai suojelin itseäni jotenkin. Aamullako saatte väliaikatietoja?
Mä olen ymmärtänyt, että väliaikatietoja tulee vain siinä tapauksessa, ettei siirtoon päästä. Eli toivon mukaan sieltä ei huomenna kuulu mitään.

Huh, sata viestiä selailtu läpi Clapping Hands täällä näköjään tuo hymiövalikoima on edelleen huippuluokkaa..

Hirveesti kaikenlaisia uutisia! Isot onnittelut hyviä ultrakuulumisia ja plussia saaneille Beating HeartBeating Heart Tsemppiä jokaiselle hoitopiinailijalle Beating HeartBeating Heart voimia välikierrolla oleville Beating HeartBeating Heart ja lämmin halaus niille, joille hoito ei tuottanut toivottua tulosta Broken Heart

Itse kuulun välikiertoporukkaan parhaillaan. Varmistustsekkausultra on ensi viikolla, reseptit ja hoitosuunnitelma valmiina ja jos kierto palaa heti edes suunnilleen omaan pituuteensa, niin siirto olis vielä ennen joulua. Mutta päivä kerrallaanBlack Heart

Tyhjennys meni fyysisesti yllättävän hyvin, siitäkin on jo vissiin viisi-kuusi viikkoa. Henkinen puoli oli vähän rankempi sitten, mutta alan olla jo toipunut. Kierto kesti 37 päivää, tikutin oviksen joskus kp 23 ja siitä tasan kahden viikon päästä alkoi uusi kierto. Hcg näytti kontrolliverikokeessa alle yhtä jo ennen tuota uuden kierron alkua.

Mulla 34 v. tehtiin lyhyen kaavan ivf lahjasoluilla, meillä miehellä azoospermia eli ei siittiöitä. Mun hedelmällisyys näytti hyvälle, folleja kypsyi 18 tasatahtiin. Loppujen lopuksi munasoluja irtosi 7, joista vain kahdesta saatiin aikaiseksi alkio, 1x2-päiväinen ja 1x5-päiväinen. Molemmat meni pakkaseen ja pari kuukautta myöhemmin siirrettiin kaksipäiväinen. Iso pettymys tietenkin, koska lääkäri oli niin positiivinen kaikista mun tutkimustuloksista jne.

Tämä kaksipäiväinen täyttää ensi viikolla kaksi kuukautta ja saa tulevana lauantaina nimen ristiäisissään. Eli joskus riittää se yksi hyvä alkio! Tsemppiä hoitoihin <3

Huh, sata viestiä selailtu läpi Clapping Hands täällä näköjään tuo hymiövalikoima on edelleen huippuluokkaa..

Hirveesti kaikenlaisia uutisia! Isot onnittelut hyviä ultrakuulumisia ja plussia saaneille Beating HeartBeating Heart Tsemppiä jokaiselle hoitopiinailijalle Beating HeartBeating Heart voimia välikierrolla oleville Beating HeartBeating Heart ja lämmin halaus niille, joille hoito ei tuottanut toivottua tulosta Broken Heart

Itse kuulun välikiertoporukkaan parhaillaan. Varmistustsekkausultra on ensi viikolla, reseptit ja hoitosuunnitelma valmiina ja jos kierto palaa heti edes suunnilleen omaan pituuteensa, niin siirto olis vielä ennen joulua. Mutta päivä kerrallaanBlack Heart

Tyhjennys meni fyysisesti yllättävän hyvin, siitäkin on jo vissiin viisi-kuusi viikkoa. Henkinen puoli oli vähän rankempi sitten, mutta alan olla jo toipunut. Kierto kesti 37 päivää, tikutin oviksen joskus kp 23 ja siitä tasan kahden viikon päästä alkoi uusi kierto. Hcg näytti kontrolliverikokeessa alle yhtä jo ennen tuota uuden kierron alkua.
Olipas ihana kuulla sinusta ❣

Tehdäänkö sulle pas lääkkeelliseen kiertoon?

Beislalle ja pettyneelle tsemppiä piinailuun❣

Mun välikierto alkaa olla loppusuoralla.
Onkin ollut jotenkin pitkä kuukausi. Ja vaikka aika varma siitä, ettei luomuna raskaus alkaisi, niin silti kuvittelee kaikenlaisia juttuja ja sitten alkaa miettimään, että en jos Clown Face
Esim toissapäivänä muistaakseni oli oranssihtavaa vuotoa pikkuhousunsuojassa ihan vähän ja alakertaa vihloi Beaming Face With Smiling Eyes mutta ihmisen mieli on jännä asia..

Tänään eletään kp 24/24-26. Menkat alkaa joko lauantaina tai sunnuntaina. Ovis oli viikko sitten joko maanantaina tai tiistaina. Ja raskaustesti oli nyt dpo 9/10 nega aamulla, niinkuin ajatella saattaaBeaming Face With Smiling Eyes

Viikonloppuna sitten heti kp1 isken estradot laastarit 2kpl iholle. Pitääkö ne muuten olla mahassa vai voiko laittaa muualle?

Takaisin