IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljo eri vaiheessa olevia henkilöitä täällä. Toiset odottaa, toiset piinailee. Ultrassa kävin tänään toteamassa että vaikka niitä vaihdevuosi oireita ei juuri tullut oli synarela toiminut. Sen kunniaksi hoitajan kanssa heti piikitettiin 225 gonal f vatsamakkaraan ja nyt taas odotellaan ja piinaillaan! Tuntu tosi oudolta pistää itseä ekaa kertaa ikinä.

Astonished FaceAstonished Face-Astonished Face

Muoks. Mimmosia nestemäärä te ootte juonu stimulaation aikana? Itse oon tosi surkee juomaan. hyvä jos päivässä litra menee nestettä. Tietäs vähän kuinka paljo sitä pitäs skarpata

Muokattu viimeksi:
No niin, tuli vähän surkea fiilis kun kävin omakannassa ja totesin, että yhteensä eilisessä ultrassa oli näkynyt yhteensä vain 8 folliikkelia. Toki tuo nyt kai oli AMH-arvon perusteella odotettavissa, mutta eipä tässä saa kovin suuria toiveita elätellä pakastetuista alkioista tms. - kunhan nyt edes siirtoon päästäisiin, niin sekin olisi jotain. Toisaalta ärsyttää, jos yksi IVF-yritys menee siihen, että siirretään vain yksi alkio ja homma alkaa alusta. Ja jos hoito ei onnistu, niin tuolla tahdilla kolme julkisen tarjoamaa hoitoa on nopeasti käyty läpi.
Edelleen pohdin, olisiko satoa saatu enemmän, jos lääkitys olisi ollut alusta alkaen suurempi kuin se 200 yksikköä. Nollaultrassa niitä antraalifolliikkeleja oli näkynyt 15, eli aika harva on lähtenyt kehittymään eteenpäin, vaikakkin useampi kuin viime kerran 2 kpl.

Ja mulla oli antraaleja 10. Kontrollissa vaivaiset 4 oli kasvanu Ja sanottiin et varmaan 3 vaan kerätään, koska 1 oli pienempi. Vasemmalla puolella pelkät antraalit eli ei ollu lähteny kasvuun. Mutta neljän päivän kuluttua punktiossa kerättiin 10 solua, joista 7 oli kypsää.

Pettynyt niin kuin muutkin täällä on jo kommentoineet niin munasolusaalis voi vielä tuosta kasvaa! Meillä tässä viimeisessä eli kolmannessa stimulaatiossa tosiaan vikassa ultrassa ennen punktiota näytti siltä että korkeintaan neljä solua saadaan, mutta kahdessa päivässä ehti ihmeitä tapahtua ja punktiossa lopulta saatiin 10 munasolua joista toki vain 6 kypsiä, mutta silti enemmän kuin miltä etukäteen näytti. Ja näistäkin saatiin neljä blastoa, joten aivan hyvin kahdeksallakin solulla voi saada jotain pakkaseen! Tiedän että tuo on hermojaraastavaa aikaa kun koko ajan pelottaa että asiat menee pieleen, kovasti tsemppiä!

Doggo mä en stimulaation aikana juonut mitenkään normaalia enempää nesteitä, mutta juon normaalistikin kyllä paljon vettä päivän aikana, varmaan ainakin pari litraa. Vasta sitten punktion jälkeen lisäsin nestemääriä.

Paljo eri vaiheessa olevia henkilöitä täällä. Toiset odottaa, toiset piinailee. Ultrassa kävin tänään toteamassa että vaikka niitä vaihdevuosi oireita ei juuri tullut oli synarela toiminut. Sen kunniaksi hoitajan kanssa heti piikitettiin 225 gonal f vatsamakkaraan ja nyt taas odotellaan ja piinaillaan! Tuntu tosi oudolta pistää itseä ekaa kertaa ikinä.

Astonished FaceAstonished Face-Astonished Face

Muoks. Mimmosia nestemäärä te ootte juonu stimulaation aikana? Itse oon tosi surkee juomaan. hyvä jos päivässä litra menee nestettä. Tietäs vähän kuinka paljo sitä pitäs skarpata

Join noin 3l, siis vähän enemmän mitä normaalisti ja mä olen myös aktiivinen. Kannattaa mitata joku kannu tai pullo josta seurata päivän omaa tavoitetta. Tietty vesimelooni ja muut vetiset ruoat myös auttaa jos ei tykkää kitata vettä. Ja itse lisäsin myös elektrolyyttijauhetta välillä mukaan.

Kannattaa juoda lasillinen 30-60min syömistä ennen tai jälkeen ettei tule extra turvotusta.

Kiitoksia jälleen vastauksista! En tosiaan tiennyt että follien määrä voi ekasta ultrasta vielä kasvaa, kun viimeksi lääkäri sanoi, että maksimissaan se kaksi päästään punktioimaan, mikä näkyi ekassa ultrassa. Tuon perusteella sitten oletin, ettei lisää voi edes ilmaantua. Toki ekalla kerralla ns. johtofolli oli iso, melkein 20mm, kun nyt follit olivat pienempiä. Eli varmaan lääkäri oli oikeassa siinä, että meillä lyhyt kaava meni pipariksi, koska johtofolli oli stimulaation alkaessa ehtinyt jo valikoitua.
No, huomenna ollaan taas viisaampia kun katsotaan, mitä näkyy toisessa ultrassa. Ymmärtääkseni huomenna päätetään myös punktiopäivä, mikäli tässä ei nyt tule eteen mitään yllättävää takapakkia.
Tuosta juomisesta: mä en kyllä ole tajunnut juoda normaalia enempää nyt stimulaation aikana, jotenkin olin ajatellut että juomisohjeistus koskee vain punktion jälkeistä aikaa. Eikä lääkärikään ole sanonut mitään juomisesta. Varmaan tähänkin vaikuttaa se, onko folleja kasvamassa 8 vai 28, kun käsittääkseni suurin hyperin riski on "hyvin munivilla"? Mulla on edelleen ihan normaali olo, ei ole mitään ylimääräisiä turvotuksia tai jomotuksia.

Jee meillä on pas suunnitteluaika varattu! Tääkään ei kyllä mennyt ilman draamaa kun tosiaan kun vähän aikaa sitten kysyttiin niin parin viikon päähän sai ajan ja nyt tuli ensimmäisenä vastaus että menee ensi vuoden puolelle!! Hirvee harmitus ja surku kun olin jo ehtinyt haaveilla siirrosta joulukuussa mutta selvittelyjen jälkeen saatiin tänään aika vajaan parin viikon päähän. Huh! Mä mietinkin jo että oudon helpolta tuntunut tällä kertaa mutta näin saatiin taas nää vuoristorata tunteet korkattua Cat With Tears Of Joy näköjään näistä hoidoista ei vaan voi selvitä ilman niitä. Muistu kyllä taas mieleen miten perseestä on olla täysin muiden ihmisten armoilla tässä asiassa. Mutta mä yritän nyt keskittyä positiiviseen ja siihen että meillä on nyt aika :) seuraavaksi jännitetään että viimeisissä verikokeissa kaikki on ok ja sitten sitä että kierto menee niin ettei siirto osu viikonlopulle tai itsenäisyyspäivälle. Tuntuu kaikin puolin epätodelliselta olla menossa kohti siirtoa taas!

Moikka kaikille täältä taustalta!
Onnittelut plussanneille ja kovasti tsemppiä eri vaiheissa oleville Beating Heart.

Tulin Pettynyttä tsemppaamaan, että älä huoli "vähästä" follien määrästä, niilläkin voi onnistua. Meilläkin tuli keräyksessä vaan kuusi follia, neljä hedelmöittyi ja kaks jakso kasvaa blastoks asti. Molemmat meni pakkaseen, kun tuoresiirto epäonnistui.
Ekasta passista nega ja viiminen eli toinen toi sen niin kauan kaivatun plussan. Ja saatiin sillon tietää, että tää jäi julkisella meijän ensimmäiseksi ja viimeiseksi ivf:ksi, kun eivät enää minun iän takia niitä suostuneet tarjoomaa enempää. Täytän siis ens vuonna 40.

Ja vielä vinkkinä, jos joku ei jo syö ubikinonia, niin uskon, että itellä vaikutti sen syöminen munasolujen laatuun, että edes tää yksi oli kelvollinen jaksamaan.

Ja vielä erityis tsempit Pupsikselle, toivottavasti sinulla onnistuu seuraavasta siirrosta. Beating Heart Oot jääny mieleen, ku oltiin samaan aikaan keräyksessä.

Mutta siis kaikille tietysti toivon sydämeni pohjasta onnistumisia pika puoliin. Beating HeartBeating Heart

Moikka kaikille täältä taustalta!
Onnittelut plussanneille ja kovasti tsemppiä eri vaiheissa oleville Beating Heart.

Tulin Pettynyttä tsemppaamaan, että älä huoli "vähästä" follien määrästä, niilläkin voi onnistua. Meilläkin tuli keräyksessä vaan kuusi follia, neljä hedelmöittyi ja kaks jakso kasvaa blastoks asti. Molemmat meni pakkaseen, kun tuoresiirto epäonnistui.
Ekasta passista nega ja viiminen eli toinen toi sen niin kauan kaivatun plussan. Ja saatiin sillon tietää, että tää jäi julkisella meijän ensimmäiseksi ja viimeiseksi ivf:ksi, kun eivät enää minun iän takia niitä suostuneet tarjoomaa enempää. Täytän siis ens vuonna 40.

Ja vielä vinkkinä, jos joku ei jo syö ubikinonia, niin uskon, että itellä vaikutti sen syöminen munasolujen laatuun, että edes tää yksi oli kelvollinen jaksamaan.

Ja vielä erityis tsempit Pupsikselle, toivottavasti sinulla onnistuu seuraavasta siirrosta. Beating Heart Oot jääny mieleen, ku oltiin samaan aikaan keräyksessä.

Mutta siis kaikille tietysti toivon sydämeni pohjasta onnistumisia pika puoliin. Beating HeartBeating Heart

Lämpimät kiitokset Martta82 Beating Heart ihan tuli kyyneleet silmiin. Tämä foorumi on kyllä ihan paras!

Pupsis, mikä siellä on tilanne, vieläkö olet testannut? Jos nyt ei tärppää, pitääkö teidän siis pitää välikierto, vai onko mahdollista siirtää heti seuraavaan?

Taiia, joskus raskaustestit aiheuttaa enemmän huolta vaikka kaikki olisi hyvin. Samaa mieltä Beebin kanssa, että niitä ei ole suunniteltu kertomaan miten raskaus etenee. Itse tein plussakierrossa kaksi testiä: yhden testipäivänä eli dpo 16, selkeä viiva mutta kontrollia vaaleampi. Seuraava testi noin viikon päästä siitä (vai oliko yli), ajattelin että haluan nähdä leffaviivat. No ei tullut, ihan samanlainen viiva kuin ekassa testissä. Kaikki meni silti hyvin.

Move, toivon kovasti että pääset siirtoon!

Apilainen, toivottavasti saatte nyt paremman saaliin.

Pettynyt, ihan hyvä tilanne siellä ultrassa, vaikka ymmärrän että enempi olisi ollut parempi. Jospa sieltä vielä jokunen folli yllättäisi!

Doggo, hienoa että pääsitte aloittamaan! Mulla on takana neljä keräystä eikä koskaan ole käsketty juomaan enemmän stimulaation aikana, ainoastaan punktion jälkeen. Ja mulla on kuitenkin puktioitu yleensä lähemmäs 20 follia (kato vaan käy myöhemmin; blastojen määrä on ollut 5, 2, 2 ja 3).

Beebi, hienoa että pääsette siirtoon vielä tänä vuonna!

Minä odottelen maanantain siirtoa. Vähän huolettaa oliko ovis tosiaan eilen, kun kaikki kivut tuli jo ma iltana. Tein silloin illalla vielä ovistestin ennen kuin pistin Ovitrellen ja oli räikeä plussa.
Tänään alkoi Terolutit, aamuin illoin. Kun mainitsin lääkärille, että mulla alkoi tiputella Teroista huolimatta jo dpo 13, hän määräsi mulle lisäksi myös Lutinusta aamuisin. Se alkaa tosin vasta siirron jälkeen.

Pupsis, mikä siellä on tilanne, vieläkö olet testannut? Jos nyt ei tärppää, pitääkö teidän siis pitää välikierto, vai onko mahdollista siirtää heti seuraavaan?

Taiia, joskus raskaustestit aiheuttaa enemmän huolta vaikka kaikki olisi hyvin. Samaa mieltä Beebin kanssa, että niitä ei ole suunniteltu kertomaan miten raskaus etenee. Itse tein plussakierrossa kaksi testiä: yhden testipäivänä eli dpo 16, selkeä viiva mutta kontrollia vaaleampi. Seuraava testi noin viikon päästä siitä (vai oliko yli), ajattelin että haluan nähdä leffaviivat. No ei tullut, ihan samanlainen viiva kuin ekassa testissä. Kaikki meni silti hyvin.

Move, toivon kovasti että pääset siirtoon!

Apilainen, toivottavasti saatte nyt paremman saaliin.

Pettynyt, ihan hyvä tilanne siellä ultrassa, vaikka ymmärrän että enempi olisi ollut parempi. Jospa sieltä vielä jokunen folli yllättäisi!

Doggo, hienoa että pääsitte aloittamaan! Mulla on takana neljä keräystä eikä koskaan ole käsketty juomaan enemmän stimulaation aikana, ainoastaan punktion jälkeen. Ja mulla on kuitenkin puktioitu yleensä lähemmäs 20 follia (kato vaan käy myöhemmin; blastojen määrä on ollut 5, 2, 2 ja 3).

Beebi, hienoa että pääsette siirtoon vielä tänä vuonna!

Minä odottelen maanantain siirtoa. Vähän huolettaa oliko ovis tosiaan eilen, kun kaikki kivut tuli jo ma iltana. Tein silloin illalla vielä ovistestin ennen kuin pistin Ovitrellen ja oli räikeä plussa.
Tänään alkoi Terolutit, aamuin illoin. Kun mainitsin lääkärille, että mulla alkoi tiputella Teroista huolimatta jo dpo 13, hän määräsi mulle lisäksi myös Lutinusta aamuisin. Se alkaa tosin vasta siirron jälkeen.

Ollaan HUSilla hoidossa ja kyseessä lääkkeellinen PAS niin varmasti täytyy pitää välikierto. Tein tänä iltana negatiivisen testin, huomenna aamulla teen vielä yhden koska virallinen testipäivä. Ilmoitan huomenna klinikalle tuloksen ja pyydän että saisin välikierron syödä e-pillereitä jotta välikierto ei veny liian pitkäksi ja ehdittäisiin vielä joulukuussa tehdä yksi PAS. Jännittää todella paljon suostuvatko se siihen. Toinen asia mikä jännittää on tulevat kuukautiset ja kipu. Endometrioosin levitessä kivut ovat alkaneet olemaan sietämättömiä ja lisäksi mieheni on ensi viikolla työmatkalla niin täytyy jotenkin selvitä siitä yksin. Tällä kertaa ajattelin että en aijo leikkiä sankaria vaan jos on paljon kipuja niin otan saikkua. On jo niin monta kertaa menty töihin nukkumatta, kivuissa ja panacod huuruissa.

Tsemppiä Beisla siirtoon!! Pidetään peukkuja pystyssä että se olisi onnekas alkio. Toivotaan myös että Lutinus auttaisi tiputteluun

Tsemppiä kaikille!

Mulla tilanne se, että nyt sitten tuhrutellu 2pv ja tänään enemmän punaista ja runsaampaa, luget pysyy sisällä. En kuitenkaan usko huomiseen testiin, että olisi positiivinen, huomenna virallinen testi pv. Mieli on maassa. Oireet on öinen hikoilu, ja samalla kylmä. Alaselkää ehkä särkee hieman.. Aarrggghh...

Seuraavaan ivf hoito kierrokseen saa ilmoittautua Hussilla vasta 3kk päästä.. Mielesessä pyörii enempi ja enempi yksityiselle siirtyminen.. Huoh...

Beating Heart
Ollaan HUSilla hoidossa ja kyseessä lääkkeellinen PAS niin varmasti täytyy pitää välikierto. Tein tänä iltana negatiivisen testin, huomenna aamulla teen vielä yhden koska virallinen testipäivä. Ilmoitan huomenna klinikalle tuloksen ja pyydän että saisin välikierron syödä e-pillereitä jotta välikierto ei veny liian pitkäksi ja ehdittäisiin vielä joulukuussa tehdä yksi PAS. Jännittää todella paljon suostuvatko se siihen. Toinen asia mikä jännittää on tulevat kuukautiset ja kipu. Endometrioosin levitessä kivut ovat alkaneet olemaan sietämättömiä ja lisäksi mieheni on ensi viikolla työmatkalla niin täytyy jotenkin selvitä siitä yksin. Tällä kertaa ajattelin että en aijo leikkiä sankaria vaan jos on paljon kipuja niin otan saikkua. On jo niin monta kertaa menty töihin nukkumatta, kivuissa ja panacod huuruissa.

Kuulostaa hurjalta noi sun kivut ja pärjääminen. Onko endoa arvioitu nyt uudelleen lähiaikoina? HUSilla tai yksityisellä? Mulla vasta keväällä leikattu mm. pinnallinen endo ja kivut heräsi stimulaation jälkeen kunnolla. Tässähän ei sinänsä mitään yllättävää, ablaatio ei ole toimiva tai lopullinen hoito tähän sairauteen, mutta siinä kipuvaiheessa todella pelästyin ja pyysin pillerit sekä siirrettiin seuraavan IVF:n aikataulua ensi vuoden puolelle. Siirrettiin vaikka lääkekatto, ja sitä ja tota, epäreiluuden itkua ja surua ja ikääkin tulee vaan lisää paniikkia.

Ota itsellesi aikaa jos vaan mitenkään voit. Endon krooninen kipu on kamalaa ja sitten hoidoista vielä jännitykset päällä, ei tarvitse pinnistellä yli voimavarojen.

Tsemppiä ja voimia kaikille eri hoidon vaiheisiin <3 Onnea myös plussanneilleBeating Heart

En tiedä onko teillä pupsis erilainen siirto suunnitelma endon takia, mutta itsellä lääkkeelliset siirrot on tehty ilman välikiertoja.

Omia kuulumisia. Viime viikolla selvisi ultrassa, että kohtu on toipunut hyvin keskenmenosta ja kaavinnasta ja päästään jatkamaan pas-siirtoja seuraavasta kierrosta. Pitihän sitä myös luomuna kokeilla, kun ultrassa näkyi lähestyvä ovis. Täälläkin muutama ihme saanut näin alkunsa.

Teetin eilen myös puhdin kautta raskautta suunnittelevan verikoepaketin, koska halusin nähdä missä mennään keskenmenon jälkeen. Kaikki muut arvot olivat kunnossa paitsi ferritiini oli vaivaiset 12 (hemoglobiini 125).

Vinkkejä otetaan vastaan hyvistä rautavalmisteista!

Laitan myös viestiä tilkkaan voidaanko siirtoja jatkaa, kun varastorauta on näin matala. En tiedä mikä julkisen kanta on ylipäätään ferrittiinin mittaamiseen.

No niin, pikainen tilannepäivitys: punktio sovittiin tiistaille, follien määrä ei valitettavasti ollut kasvanut edellisestä tsekkauksesta, mutta onneksi follit sentään ovat suht tasakokoisia. Mulle lääkäri sanoi ihanteellisen follimäärän olevan 10-15kpl, eli oma tilanne voisi olla parempikin. Kuitenkin hänen mukaansa alle 5 on pieni määrä ja jos määrä puolestaan kasvaa liikaa, voi munasolujen laadun kanssa olla ongelmia.
Eipä tässä voi kuin toivoa parasta ja ainakin tästä hoidosta opitaan asioita seuraavaa silmällä pitäen, mikäli nyt ei päästä toivottuun lopputulokseen. Seuraava hermoilun aihe onkin sitten se, saadaanko punktiossa soluja ja jos saadaan, päästäänkö niiden kanssa siirtoon asti.
Paljon tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja voimia negan saaneille tai muutoin pettymyksiä kokeneille! ❤️ Mulle ainakin on tullut yllätyksenä näiden hoitojen henkinen raskaus, fyysinen puoli puolestaan on ollut huomattavasti helpompaa kuin etukäteen ajattelin.

Teetin eilen myös puhdin kautta raskautta suunnittelevan verikoepaketin, koska halusin nähdä missä mennään keskenmenon jälkeen. Kaikki muut arvot olivat kunnossa paitsi ferritiini oli vaivaiset 12 (hemoglobiini 125).

Laitan myös viestiä tilkkaan voidaanko siirtoja jatkaa, kun varastorauta on näin matala. En tiedä mikä julkisen kanta on ylipäätään ferrittiinin mittaamiseen.

Sideral Fortea mulle on suositeltu polilta. Mä sain noilla arvoilla (keskenmenon jälkeen) rautainfuusion julkisella. Tsemppiä arvojen nostamiseen, hb myös aika matala, mulla tais olla 135 (normaalisti mulla on yli 150).

Sideral Fortea mulle on suositeltu polilta. Mä sain noilla arvoilla (keskenmenon jälkeen) rautainfuusion julkisella. Tsemppiä arvojen nostamiseen, hb myös aika matala, mulla tais olla 135 (normaalisti mulla on yli 150).
Kiitos vastauksesta! Tilkkaan olinkin jo yhteydessä, ja taidan vielä soittaa terveyskeskukseen. Katsotaan mitä vastaavat.

Itsellä keskenmenovuoto tosiaan kesti monta kuukautta kun jäi istukan pala kohtuun. Huonot rauta-arvot eivät siis ole ihme.

Tutkin myös että tuo sideral olisi hyvä. Sitä siis ostamaan ensi hätään Apteekista.

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä ja voimia kaikille eri hoidon vaiheisiin :Heartred Onnea myös plussanneilleBeating Heart

En tiedä onko teillä pupsis erilainen siirto suunnitelma endon takia, mutta itsellä lääkkeelliset siirrot on tehty ilman välikiertoja.

Omia kuulumisia. Viime viikolla selvisi ultrassa, että kohtu on toipunut hyvin keskenmenosta ja kaavinnasta ja päästään jatkamaan pas-siirtoja seuraavasta kierrosta. Pitihän sitä myös luomuna kokeilla, kun ultrassa näkyi lähestyvä ovis. Täälläkin muutama ihme saanut näin alkunsa.

Mä sain tismalleen samanlaisen ferriarvon nostettua yliopiston apteekin vahvalla rauta + C -valmisteella. Toki tuo ei ehkä ole paras vaihtoehto, jos arvo pitäisi saada nousemaan nopeasti? Mulla oli pari-kolme kuukautta aikaa parannella ferritasoja ennen hoitojen alkua. Eikä ferriä siis mitattu julkisella, vaan yksityisen kautta minullakin, kun ajattelin että hyvä tsekata se hyvissä ajoin ennen IVF:n alkua.

Kiitos vastauksesta! Tilkkaan olinkin jo yhteydessä, ja taidan vielä soittaa terveyskeskukseen. Katsotaan mitä vastaavat.

Itsellä keskenmenovuoto tosiaan kesti monta kuukautta kun jäi istukan pala kohtuun. Huonot rauta-arvot eivät siis ole ihme.

Tutkin myös että tuo sideral olisi hyvä. Sitä siis ostamaan ensi hätään Apteekista.
Jos olisin sinä niin en lähtis siirtoon ennen rautainfuusiota. Kävisin vaikka yksityisellä siinä jos mahdollista. Tiedän että esim dextra suosittelisi näin.

Takaisin