IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huuh, kuulostaapa aika kamalalta! Muistatko, alkoiko sulla jo pian sumutteen aloituksesta nuo kuvailemasi oireet? Itsekin varmaan lähtökohtaisesti olisin toivonut lyhyttä kaavaa, mutta ei mulla mitään perusteluita siihen ollut muutako se että oon malttamaton :'D muistelen, että lääkäri perusteli valintaa jotenkin niin, että kun ei oo hyperin riskiä, ja he pystyvät asiakasvirtoja kontrolloimaan paremmin näin..

Joo muistaakseni päänsärky alkoi heti parin päivän jälkeen.

Tänään oli punktiopäivä ja soluja saatiin kerättyä 20. Toimenpide oli ihan ok, ei sattunut juurikaan ja hoitohenkilökunta oli oikein ystävällistä :)
Nyt vähän nippailee, mutta buranalla pärjää hyvin.

Nyt on jännää, että päästäänkö keskiviikkona alkionsiirtoon vai ei. Toivottavasti ei ole käynyt kovin suurta katoa!

Ihanaa jos Butterfliesilla on yllätysplussa! ❤️

Toivottavasti Myyrällä tuo olisi plussan alku!❤️

Vuodot voivat tosiaan merkata plussaakin, jos on vuotavaa tyyppiä, kuten allekirjoittanut.

Mulla vielä muutama päivä varhaisultraan. Oireita on kyllä edelleen kovasti, toivotaan parasta.

Ihanaa jos Butterfliesilla on yllätysplussa! ❤️

Toivottavasti Myyrällä tuo olisi plussan alku!❤️

Vuodot voivat tosiaan merkata plussaakin, jos on vuotavaa tyyppiä, kuten allekirjoittanut.

Mulla vielä muutama päivä varhaisultraan. Oireita on kyllä edelleen kovasti, toivotaan parasta.

Mulla se tais olla vaan todella ruma viivanpaikka. Taas kerran Anxious Face With Sweat

Doggo, voi miten surkea tuuri teillä kun on osunut tuollainen lääkäri. Hyvä että sait nyt viimein reseptit. Todella ärsyttävää ettei lääkäri selkeästi sanonut kilpparilääkkeen nostosta jo ajoissa.

Butterflies vau, onpa ihana yllätys! Toivotaan parasta huomiselta testiltä.

MyyräMatikainen, on kyllä törkeä viivanpaikka jos sellainen on, musta tuossa on väriäkin. Toivon että vahvistuisi huomenna!
On pieni määrä ihmisiä joilla ei tosiaan näy raskaus ennen kuin dpo 15/16, siksi testipäivät laitetaan varalta pitkälle. Ilmeisesti hcg:n lähtötasot ja jossain määrin myös tuplaantumisnopeus ovat yksilöllisiä, siksi tasoissa voi raskauden ekoina viikkoina olla suuriakin eroja. Uskon että on tympeää jatkaa tukilääkettä jos vuotoa on, mutta en uskaltaisi lopettaa niitä aikaisin jos en olis 100% varma ettei ole tärpännyt.

Viikunakakku, hieno määrä soluja sulla, toivottavasti joukosta moni hedelmöittyy!

Illusia, kurjaa että vieläkin vuotelee, toivottavasti ultrassa olisi hyviä uutisia.

Oma tilanne: dpo 10, ei mitään oireita. Mun luteaalivaihe on yleensä 13 - 14 päivää ja päivän tai pari sitä ennen tiputtelee. Mulla ei ole koskaan ennen ollut Teroja, vain Lugesteron, niin en yhtään tiedä pitääkö ne mulla vuodon poissa.

Clearblue vahvistaa raskaana 2-3 eli täsmää kiertoon ja menkkojen alkamispäivästä nyt 4 + 2. Ovulaatiosta mulla ei ole tarkkaa tietoa koska olimme vaeltamassa ja jokapäiväiset endokivut jäi päälle ivf:n jälkeen. Voi kun kyytiläinen olisi oikeassa paikassa ja pysyisi matkassa pliis pliis!

Toivottavasti vahvistuu @MyyräMatikainen !
Beating Heart Itseäkin turhautti jatkaa lugeja vaikka tiputteli ja varsinkin testipäivän aamuna argh, mutta kyllä niitä kannattaa vaan jatkaa lääkärin ohjeen mukaan.

Tsemppiä varhaisultraan @Illusia Beating Heart Millaisia oireita sulla on?

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti vahvistuu viiva MyyräMatikaisella! Ja uskomaton juttu Butterflies, kerrohan miten testailut etenee! Ihmeitä voi tosiaankin tapahtua, mutta sitä ei koskaan omalle kohdalle usko tapahtuvan! On niin jännittävää seurata teidän kaikkien tilanteita kun itsellä ei tapahtu muuta kuin tutkimuksia..

Meidän pitäisi nyt päättää, tehdäänkö viikon kuluttua BeReady vai Era.. lääkäri sanoi että ainut ero on se, että Eran kanssa voidaan tehdä myös kohdun bakteerikantatutkimus, mutta hän sanoi että todennäköisesti minulla bakteerikanta ok koska kemiallisia tullut. Yleensä jos se vaatisi korjausta antibiootilla ja maitohappobakteereilla, niin raskaus ei alkaisi ollenkaan. Era tuon bakteeritutkimuksen kanssa noin 1000e, BeReady 460e. Miten te tekisitte? Lääkärin mukaan BeReady voisi riittää meille, mutta sitten mietin että pitäiskö nyt kerralla tutkia kaikki mahdollinen kuitenkin. Toki tuo hinta on aika huima... Sellaista kysyisin teiltä, jos on kokemusta, että kauankohan BeReadyn ja Eran vastauksessa menee? Mietin, että koska pääsisi seuraavaan siirtoon..

Minulla on nyt menossa ikäänkuin PAS-kierron lääkkeet eli Estradot, huomenna alkaa kortisoni ja Terolut ja lisäksi lääkäri ehdotti että aloitetaan myös verenohennuslääke pistoksina (Innohep). Se tulee sitten jatkossa olemaan mukana myös alkionsiirroissa, niin sen vuoksi myös nyt tutkimuskierrossa. On ainakin lääkearsenaalia taas. Kauheasti muistettavaa!

Aamun testit nega ja vuoto alkoi kunnolla tässä aamun aikana kipujen kera. Enkä tosiaan lopettanu teroja eilen.. mut eiköhän se ollu tässä. Nyt otan vähän eroa palstalta. Plussatuulia kaikille Beating Heart

Aamun testit nega ja vuoto alkoi kunnolla tässä aamun aikana kipujen kera. Enkä tosiaan lopettanu teroja eilen.. mut eiköhän se ollu tässä. Nyt otan vähän eroa palstalta. Plussatuulia kaikille Beating Heart

Tsemmppiä! Harmi ettei ollut kauan odotettu plussa.

Itse kävin tänään kp12 ultrassa. Kohdun limakalvo oli hyvä, huomenna aloitan lugesteronin ja perjantaina siirretään 2pv alkio. Pakko käydä omakannassa katsomassa sillä luulin että meillä on 2kpl 3pv alkioita ja yksi 6pv alkio pakkasessa ja nyt lääkäri puhuikin kahden päivän ikäisestä alkiosta. Mutta joo perjantaina siirto ja 29.10. testipäivä. Piinaviikot täältä tullaan!!

Tänään olis ollut alkionsiirto, mutta lääkäri suositteli ettei tehdä sitä vielä suuren hypertimulaatioriskin vuoksi. Ei lähdetty sitten riskeeramaan mitään ja odotellaan parempaa ajankohtaa. Ei kuukausi tai pari tunnu enää tässä vaiheessa :D Kivempi myös ajatuksena lähteä siirtämään alkiota terveeseen kehoon, niin ei tarvi stressata.

Saatiin tosiaan 20 munasolua, joista hedelmöittyi 17 ja joista hyviä oli 14. Niitä vielä jatkoviljellään, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä :)

Tänään olis ollut alkionsiirto, mutta lääkäri suositteli ettei tehdä sitä vielä suuren hypertimulaatioriskin vuoksi. Ei lähdetty sitten riskeeramaan mitään ja odotellaan parempaa ajankohtaa. Ei kuukausi tai pari tunnu enää tässä vaiheessa :D Kivempi myös ajatuksena lähteä siirtämään alkiota terveeseen kehoon, niin ei tarvi stressata.

Saatiin tosiaan 20 munasolua, joista hedelmöittyi 17 ja joista hyviä oli 14. Niitä vielä jatkoviljellään, mutta ainakin toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä :)

Vau! Tosi hyvä saldo
Clapping Hands Light Skin Tone

Onko kellään kokemusta kortisonista? Mulla prednisolon, normaalisti ovis kp 10-12 nyt jo kp 14 eikä noi testit näytä yhtään mitään. Aina oon tähän asti saanu selkeän plussan noilla, kontrolli ultrassa kävin mut siellä on endo kystia, kiinnikkeitä yms niin eipä saatu varmuutta et onko siellä johtofolli vai ei..

Miten Doggolla menee sumuttelut? :) Mulla ei oo kyllä tullut mitään sivuvaikutuksia, ainakaan vielä!

Siinähän se tussautellessa. Ei mitään. Vähän meinaa nokka yrittää vuotaa sen jälkeen, mutta vastoin lapsuuden oppeja oon vaan vetäny kaiken takas sisään.

Moikka kaikille.

Mulla oli eilen punktio josta saaliiksi 9 munasolua, 4 kypsiä ja 3 hedelmöittynyt normaalisti. Huomenna olis siirto pv. Hitsi et jännittää!

En tiedä miten mä suhtaudun noihin määriin, mutta ikääkin jo 35.

Lipsu saanko kysyä mitä kautta käyt hoidoissa?
Itse nimittäin juuri viime kierrossa olin be ready sekä nata testeissä ja be ready -testi oli selvästi kalliimpi kuin 460€ ja tuosta nata testistä sitten tosiaan tutkitaan minulla sitä bakteerikantaa. Itse kävin ja käyn Mehiläinen Felicitaksella. Yhteensä nuo kaksi testiä kustansi 1700€ ja siihen lisäksi yksi ultrakäynti.

Mahtavaa Butterflies, onnea!

MyyräMatikainen pahoittelut ja voimia, ei ole helppoja nää hoidot.
Kiva kuitenkin että saitte kaksi blastoa pakkaseen, toivottavasti niillä tärppää!

Lipsu, hankala päätös mikä testi kannattaisi tehdä. Musta tuntuu että jos hoidot venyy niin koko ajan saa olla miettimässä milloin kannattaa maksaa mistäkin testistä. En tiedä onko noihin olemassa hyviä vastauksia.

Pupsis ja HoPe, tsemppiä siirtoon!

Viikunakakku, mahtava saalis teillä!

Sissu, toivottavasti o-plus tulisi pian. Mulla ei ole kokemusta kortisonista.

On. Mulla alkoi tänään tiputtelu, joten 99% varmuudella ei tärpännyt. Nyt siis dpo 13 eli ihan ajallaan menkat tulossa. Kaksi yritystä jäljellä.

Takaisin