IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suuresti onnea plussanneille! ❤️

Mulla erittäin epävarma ja raskas tilanne verisine vuotoineen on jatkunut. Alkaa olla itsellä takki tyhjä kaikkeen tähän liittyvään suhteen, ja on koetettu koko perheellä nyt keskittyä ihan muihin asioihin ja nauttia siitä mistä voidaan.

En tiedä mikä olisi sitten enää jaksaminen jatkaa hoitoja, jos selviäisi varhaisultrassa, että pahin olisi tapahtunut.

Tämä kaikki menee jostain syystä minun kropallani niin vaikean kautta.

Toi on niin perseestä! <3 Otan osaa!
Itsellä veriarvot sellaiset että olen helposti vuotavaa tyyppiä, eli jos vuoto alkaa, se ei oikein lopu helposti.
Toi on tosi ikävää, kun se voi olla vaan selittämätöntä ja kaikki voi olla hyvin, tai sitten ei... mutta ilman ultraa ja lääkäriä on vaikeaa tietää. Tosi ihanaa, että olette perheenä keskittyneet kivaan tekemiseen niin ei ajatukset koko ajn keskity tuohon ikävään osaan.
Milloin sulla on seuraava ultra/lääkäri?

MyyräMartikainen: Mun testit on tässä alkaen dpo 13. (laskin sen väärin aikaisempaan postiin) seuraavana päivänä hcg testi ja tulos n.260 vaikka herkässä testissä noin haalea viiva dpo14 kohdalla. jätin tuolla yhden päivän väliin ja vimppa leffaviivatesti on dpo18. Kakkosviiva tuli nopeemmin tikkuun kun kontrolliviiva :D
Jos olisin testaillut aiemmin ei välttämättä olisi tulut mitään näkyviin ja mun kohdun aikaikkuna on aika normaali, eli ei voi olla myöhäistä kiinnittymistä.
Muoks, TAYS lähettää kirjeellä pakastustilanteen Astonished Face-
Eikö TAYS:illä ole jotain appia, missä kommunikoitte hoitajien ja lääkäreiden kanssa? Tai edes puhelinta toiminnassa että voisivat soittaa?

View attachment 107190

Mars isot onnittelut!! Hienot vahvistumiset! :Heartred Tarrasukia nyt vaan mukaan! Minkäikäinen alkio tiellä siirrettiin?

Joo kirjepostina tulee.
On olemassa omatays, mut ei sinne mitään tietoja ole tullu. Pin koodilla saa lähetettyä viestin. Kai tuolla jossain papereissa se oli, mut ajattelin etten häiritse työntekoa enkä soittele tai kysele. Mutta jos ei maanantaina postilootaan tuu, niin laitan viestin tai soitan. Seinäjoelle ei ollu menny mitään tietoa, soitin sinne ja kysyin teroista et jos oikein menkkavuoto alkaa, niin jatkanko vaan niitä..

Ihanan kauheaa lukea teidän testeistä ja katsoa kuvia! Beating Heart onnea ja toivoa sylin täydeltä kaikille!

Mä oon kans miettiny, että minkälaisia testejä ostelisin vai odotanko sen 2 viikkoa jos vuotoa ei tule... Huoh...

Tänään olin ultrassa, maanantaina ovitrelle ja keskiviikkona sitten punktio. Rakkuloita oli nyt hyvän kokoisia 11+5 tasaisen kokoisia ja toisella puolen muutama pienempikin vielä viiden lisäksi.

Lääkäristä jäi ikävä maku, yritin kysellä miltä näyttää niin tokaisi, että kerron kyllä kohta, sairaanhoitaja höpöttää vieressä, mitä pitää muistaa ja monen aikaan syödä ja yms yms. Totesin sille, että kiitos puhutko hetken päästä kun olen pukeissani. Sitten ennen lähtöä yritin kysellä verikoe arvoistani lääkäriltä johon totesi että he pitävät niistä huolta. Olin et aha...

Olisi tehnyt mieli avautua sille ja sanoa, että vaikka hänelle "siementäminen" on työtä on se meille potilaille kuitenkin iso asia joten jos hän on kypsä työhönsä niin voi vaihtaa alaa. Olin kuitenkin hiljaa ja sanoin kiitos ja lähdin pois.

Kuhan se ei oo keskiviikkona tai mahdollisen siirron aikana mun lääkärinä.. Aaarrrggghhhh...

Anteeksi avautuminen...

Tuo postitse ilmoittaminen on kyl aivan älytöntä!!! Angry Face-

MyyräMartikainen: Mun testit on tässä alkaen dpo 13. (laskin sen väärin aikaisempaan postiin) seuraavana päivänä hcg testi ja tulos n.260 vaikka herkässä testissä noin haalea viiva dpo14 kohdalla. jätin tuolla yhden päivän väliin ja vimppa leffaviivatesti on dpo19. Kakkosviiva tuli nopeemmin tikkuun kun kontrolliviiva :D
Jos olisin testaillut aiemmin ei välttämättä olisi tulut mitään näkyviin ja mun kohdun aikaikkuna on aika normaali, eli ei voi olla myöhäistä kiinnittymistä.
Muoks, TAYS lähettää kirjeellä pakastustilanteen Astonished Face-
Eikö TAYS:illä ole jotain appia, missä kommunikoitte hoitajien ja lääkäreiden kanssa? Tai edes puhelinta toiminnassa että voisivat soittaa?

View attachment 107190

Mars isot onnittelut!! Hienot vahvistumiset! :Heartred Tarrasukia nyt vaan mukaan! Minkäikäinen alkio tiellä siirrettiin?

Kiitos Beating Heart Pakasteesta sulatettiin 3päiväinen mutta siirrossa puhuivat 4päiväisestä, joten hieman hämmennyin. Sulatus onnistui hyvin, mutta ultrassa ennen passia oli jotain häikkää, josta Lääkäri oli hämillään ja epävarma onko siirto kannattava. Pyysin kuitenkin mahdollisuutta yrittää.

Kiitos Beating Heart Pakasteesta sulatettiin 3päiväinen mutta siirrossa puhuivat 4päiväisestä, joten hieman hämmennyin. Sulatus onnistui hyvin, mutta ultrassa ennen passia oli jotain häikkää, josta Lääkäri oli hämillään ja epävarma onko siirto kannattava. Pyysin kuitenkin mahdollisuutta yrittää.
Taitavat 3 päiväiset sulattaa vuorokautta aiemmin, joten siirrettäessä on sitten 4 päiväinen. Näin ainakin omalla kohdalla päättelin.

Ja Taysista ainakin meille silloin soitettiin kuinka monta alkiota saatiin pakkaseen. Aika nopeasti tiedot tuli myös omakantaan, josta kävin myös tekstit lukemassa. Lisäksi tulivat kirjeellä kotiin.

^liekkö käytäntö muuttunu. Mut sanoi tosiaan vaan kirjeestä. Myöskään omakantaan ei oo päivitetty. Aika rasittavaa.

Aamuntietona ei tiedotettavaa. Samanlainen suttu, kuin eilen. Vähän on luovuttajafiilis. Kai se nyt ois vähän vahvistunu Anxious Face With Sweat

Tuhrua on tullu nyt eilisestä ip asti, eli menkat tuloillaan. Onkohan tämä mahdollisesti merkki siitä, ettei terolut ole ollut riittävän vahva tukilääke? Pp8, dpo 10 menossa.

Spekulointia.
Entä jos keskiviikon kovemmat menkkakivut olikin kiinnittymistä? Mut kiinnittyykö vielä dpo8/pp5? Kai?
Vai onko tää vaan toiveajattelua? Torstaina sit seksin jälkeen tuli vaaleanpunaista mällien mukana. Samoin eilen tuli pyyhkiessä, kerran punaisempaa. Ja tänään kakkoshädän ja punnaamisen jälkeen vaaleanpunaista, ja vähän niinku ovislimaa, jossa veriviiru seassa. Voisko kiinnittymisvuoto tulla vasta seuraavana iltana.
Vai onko se vaan sitä, että menkat ois tuloillaan. Huomenna olis oman kierron mukaan menkkojen alkamispäivä eli dpo12.

Muokattu viimeksi:
Spekulointi on turhaa, sen olen omalla kohdalla huomannut. Beaming Face With Smiling Eyes

Oireet voi olla millaisia vain ja lopputulos kuitenkin ihan mikä vaan. Mulla oli pp 9 nukkumaan mennessä kovat menkkakivut niin että meinasin särkylääkettä lähteä ottamaan ja ennen testipäivää tosiaan samanlaista pientä punaista kuin myyrämatikaisella. Testit näytti alkuun negaa ja oottelin vaan millon millon vuoto alkaa kunnolla. No ei ole alkanut ja testi näyttikin sitten myöhemmin plussaa. Kaikki mahdolliset menkkaoireet on siis ollut päänsärkyineen, pms oireineen jne.
Kun taas nega kierroissa oireet on voineet olla ihan päin vastaiset.

Spekulointia.
Entä jos keskiviikon kovemmat menkkakivut olikin kiinnittymistä? Mut kiinnittyykö vielä dpo8/pp5? Kai?
Vai onko tää vaan toiveajattelua? Torstaina sit seksin jälkeen tuli vaaleanpunaista mällien mukana. Samoin eilen tuli pyyhkiessä, kerran punaisempaa. Ja tänään kakkoshädän ja punnaamisen jälkeen vaaleanpunaista, ja vähän niinku ovislimaa, jossa veriviiru seassa. Voisko kiinnittymisvuoto tulla vasta seuraavana iltana.
Vai onko se vaan sitä, että menkat ois tuloillaan. Huomenna olis oman kierron mukaan menkkojen alkamispäivä eli dpo12.

En tiedä en ikinä ole ollut raskaana, mutta itsellä oli pp4-pp5 menkkakipumaisia tuntemuksia ja nipistelyjä jotka oletan olleen kiinnittymistä? Tänäänkin vielä on tullut menkkakipu aaltoja (kestää ihan pienen hetken) ja tänään pp10. Ja hcg arvot ymmärtääkseni nousee hyvin yksilöllisesti, joten vielä ei ole myöhästä plussata.

Täällä eka IVF polku aloitettu nenäsumutteella, tunteet on jännittyneet ja odottavat! Onko täällä muita pitkän kaavan käyneitä, ja millaisin kokemuksin? Mulla siis alkuun tuo Synarela aamuin illoin, 27pvä eka ultra ja määrätty Menopur 1200 iu pistelyyn. Kumpa nyt viimein saataisiin tulosta! :Heartred

Edit. Kävin tsekkaamassa ferritiinkin, joka vuoden vaihteessa oli 20. Nyt noussut tässä ajassa 53, eli onneksi sen kanssa vähän parantunut tilanne. TSH nyt ok myös, 1,24 lääkkeiden kanssa..

Dpo12, pp9 edelleen rt nega. Luovuttajafiilis.

Seksin jälkeen vuotoa vähän enemmän pyyhkiessä, mutta ei tuu pikkuhousunsuojaan asti.
Menkkakipuilua, tänään alkais oman kierron mukaan menkat. Ja uskoisin et alkaiskin, mut terolut estää kunnon vuodon. Ihan paskaa.

Dpo12, pp9 edelleen rt nega. Luovuttajafiilis.

Seksin jälkeen vuotoa vähän enemmän pyyhkiessä, mutta ei tuu pikkuhousunsuojaan asti.
Menkkakipuilua, tänään alkais oman kierron mukaan menkat. Ja uskoisin et alkaiskin, mut terolut estää kunnon vuodon. Ihan paskaa.
Tsemppiä myyrä! <3 muista että hcg nousee hyvin yksilöllisesti, ei vielä ole mahdotonta saada viivoja testiin <3 millon olikaan testipäivä?

Täällä eka IVF polku aloitettu nenäsumutteella, tunteet on jännittyneet ja odottavat! Onko täällä muita pitkän kaavan käyneitä, ja millaisin kokemuksin? Mulla siis alkuun tuo Synarela aamuin illoin, 27pvä eka ultra ja määrätty Menopur 1200 iu pistelyyn. Kumpa nyt viimein saataisiin tulosta! :Heartred

Edit. Kävin tsekkaamassa ferritiinkin, joka vuoden vaihteessa oli 20. Nyt noussut tässä ajassa 53, eli onneksi sen kanssa vähän parantunut tilanne. TSH nyt ok myös, 1,24 lääkkeiden kanssa..

Vuosi sitten kävin läpi pitkän kaavan. Synarela sumute oli minulle se pahin. Aiheutti voimakasta päänsärkyä sekä mielialavaihteiluita, olo oli melko surkea. Sumutteen aloituksen jälkeen annettiin ultra-aika sillä oletuksella että kuukautisten olisi pitänyt alkaa siihen mennessä. Näin ei omalla kohdalla käynyt vaan kuukautisen myöhästyivät joku 5-7 päivää (en muista tarkkaan) joten aikaa siirrettiin viikolla eteenpäin. Pistosten aloitettua olo helpotti päivässä, itsellä oli Gonal-F. Ultrassa näkyi 16 hyvänkokoista follikelia mutta punktiosta saatiin vain 4 munasolua josta 3 oli kypsiä. Tehtiin 3 päiväinen tuoresiirto ja saatiin yksi blasto pakkaseen. Minulle kehittyi vakava hyperstimulaatio ja olin viikon sairaalassa vaikka en tullut raskaaksi.

Arvioin että pieni munasolujen määrä johtui siitä että punktio tehtiin liian aikaisin. Hyperin syyksi arvioin johtuvan endometrioosista.

Oma kokemukseni on että kehoni ja pääni kestää paremmin lyhyempää kaavaa. Tämä on kuitenkin valtavan yksilöllistä ja monelle pitkä kaava on parempi.

Mars, on totta että iso osa raskauksista menee kesken jo ennen kuin menkat on edes myöhässä, mutta iso osa näistä ei edes kerkeä näkyä testissä. Todennäköisyydet keskenmenolle tippuu joka päivä, mitä pidemmälle pääsee. Sulla on tosi hyvin vahvistuneet viivat!

HoPe, hyvä määrä folleja sulla tulossa! Vaan olipa tökerö lääkäri! Ihme miten jotkut leipääntyy niin ettei enää ajattele miten ison asian äärellä heidän potilaansa on.

MyyräMatikainen ja Kefir, onpa kurjaa että teillä tiputtelee. Kannattaa varmasti jutella lääkärin kanssa siitä, onko luteaalivaihe riittävän pitkä vai tarvitaanko vahvemmat tukilääkkeet. Tai lääkkeellinen kierto jos muu ei auta.
Mun vaimolla tuli menkat läpi myös Lugeista, mutta hänellä onkin vain 9pv luteaalivaihe ja sitäkin ennen tiputtelee.

Meten kanssa samaa mieltä että spekulointi on turhaa. Olen onnistunut negakierroissa kuvittelemaan itselleni jos jonkinlaiset oireet ja plussakierrossa taas ei ollut mitään.

Rosegold tsemppiä, hyvä että sulla on arvot kunnossa ennen aloitusta. :)

On. Edelleen huonolla menestyksellä yritän olla ajattelematta että eletään piinapäiviä. Toinen puoli mun aivoista on sitä mieltä että mun jomotus on ihan erilaista kuin yleensä ennen menkkoja ja toinen puoli taas yrittää muistuttaa niistä lukemattomista epäonnistuneista inssikierroista joissa olin ihan varma että oli tärpännyt jonkin oireen perusteella eikä testeihin koskaan tullut haamuakaan.
Dpo 9 tänään.

Vuosi sitten kävin läpi pitkän kaavan. Synarela sumute oli minulle se pahin. Aiheutti voimakasta päänsärkyä sekä mielialavaihteiluita, olo oli melko surkea. Sumutteen aloituksen jälkeen annettiin ultra-aika sillä oletuksella että kuukautisten olisi pitänyt alkaa siihen mennessä. Näin ei omalla kohdalla käynyt vaan kuukautisen myöhästyivät joku 5-7 päivää (en muista tarkkaan) joten aikaa siirrettiin viikolla eteenpäin. Pistosten aloitettua olo helpotti päivässä, itsellä oli Gonal-F. Ultrassa näkyi 16 hyvänkokoista follikelia mutta punktiosta saatiin vain 4 munasolua josta 3 oli kypsiä. Tehtiin 3 päiväinen tuoresiirto ja saatiin yksi blasto pakkaseen. Minulle kehittyi vakava hyperstimulaatio ja olin viikon sairaalassa vaikka en tullut raskaaksi.

Arvioin että pieni munasolujen määrä johtui siitä että punktio tehtiin liian aikaisin. Hyperin syyksi arvioin johtuvan endometrioosista.

Oma kokemukseni on että kehoni ja pääni kestää paremmin lyhyempää kaavaa. Tämä on kuitenkin valtavan yksilöllistä ja monelle pitkä kaava on parempi.
Huuh, kuulostaapa aika kamalalta! Muistatko, alkoiko sulla jo pian sumutteen aloituksesta nuo kuvailemasi oireet? Itsekin varmaan lähtökohtaisesti olisin toivonut lyhyttä kaavaa, mutta ei mulla mitään perusteluita siihen ollut muutako se että oon malttamaton :'D muistelen, että lääkäri perusteli valintaa jotenkin niin, että kun ei oo hyperin riskiä, ja he pystyvät asiakasvirtoja kontrolloimaan paremmin näin..

Takaisin