IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä suuret sympatiat syvien vesien pohdintoja käyville. Itse olen aikoinani ollut todella pimeässä lapsettomuuden kanssa, mikä johtui itselläni mm. siitä, että meille tehtiin putkeen lähes kaksi vuotta hoitoja, ja alkoi tuntua, ettei lääketiede ehkä voikaan auttaa. Otin ihan kaiken hoitoihin liittyvän, raskausuutiset, rahanmenot, kavenneet mahdollisuudet vaikuttaa oman unelman toteutumiseen, todella raskaasti. Mua auttoi todella paljon vertaistuki, myös simpukan kautta. Mutta edelleen elämäni vaikeinta aikaa, eikä omalla kohdalla tämä sekundaarinen lapsettomuus päässyt enää satuttamaan yhtä syvästi. Klinikan tarjoama henkinen tuki on varmasti myös kultaa, olen itsekin sellaista hyödyntänyt, ja lapsettomuuteen erikoistunut ammattilainen on kartalla koko asiasta ja toimenpiteistä jne. ihan eri tavalla.

Toivon todella voimia. Meitä on täällä monta, jotka tiedämme mitä käytte läpi, ja seuraamme suurella myötätunnolla, parhainta toivoen. ❤️

Koskettavia kertomuksia ja kovin samaistuttavia. Samoja asioita sitä pyörittelee mielessä, ja on tärkeää kuulla muidenkin tarinoita välillä ja ehkä saada niistä voimia.

Meilläkin kaks keskenmenoa vuoden sisään takana, joiden aikana elämä on ollut hyvin synkkää. Sieltä sitä kuitenkin jotenkin aina nousee ja maailma alkaa kirkastumaan. Itselle hoidot tuovat toivoa ja jaksaa paljon paremmin tätä lapsettomuutta, tai ehkä ennemminkin epätietoisuutta... Vaikka olenkin alkanut jo tekemään ajatustyötä sen kanssa, että pysyvästi jäädään kahden tämän minun kohdun epämuodostuman vuoksi.

Tuntuu kauhealta että puoliso jää ilman lapsia minun takiani, vaikka tiedän että hän pysyy rinnalla, olipa mikä tahansa asia. Oon onnekas :Heartred

Hoidoista: Saatiin tosiaan maanantaina hedelmöitettyä 14 hyvää alkiota. Ei saatu siirrettyä yhtään hyperstimulaation vuoksi. Ollut aika karsea viikko sängynpohjalla... Mutta nyt ihmettelen miksei omakantaan ole tullut tietoa pakastetuista alkioista? Eikö ne olis pitänyt pakastaa ennen viikonloppua? Eihän niitä viikkoa voi viljellä? Vai tekeekö ne viikonloppuna töitä julkisella puolella, ei kai?
Onko muilla tästä kokemuksia? Pelottaa jos ne menikin kaikki roskikseen :sad001

Itsellä näyttäisi kaikesta pelosta huolimatta olevan onni myötä. Isoista verisistä vuodoista huolimatta meillä todettiin varhaisultrassa sykkivä sydän ja viikkoja vastaava mitta. ❤️

Mä olenkin miettinyt etä mitä sulle kuuluu. Ihanaa että tyyppi on vielä mukana <3 Tosi ihanaa!
Onko sulla jotain extra seurantaa tuon vuodon takia? Onko syytä sielä selvinnyt?

Mä sain vuotojen varalta varmuuden vuoksi sellasta vuotoa vähentävää lääkettä, mitä esim. käytetään runsaisiin kuukautisiin. Mietin että jos vuodot jatkuu niin niitä voisi ainakin vähentää lääkkeen avulla. Mulle kirjotettiin sellasta kun cyklocapron. Sitä käytettiin suonensisäisesti mulle keskenmenossa imukaavinnassa kun en lopettanut vuotamasta.

Koskettavia kertomuksia ja kovin samaistuttavia. Samoja asioita sitä pyörittelee mielessä, ja on tärkeää kuulla muidenkin tarinoita välillä ja ehkä saada niistä voimia.

Meilläkin kaks keskenmenoa vuoden sisään takana, joiden aikana elämä on ollut hyvin synkkää. Sieltä sitä kuitenkin jotenkin aina nousee ja maailma alkaa kirkastumaan. Itselle hoidot tuovat toivoa ja jaksaa paljon paremmin tätä lapsettomuutta, tai ehkä ennemminkin epätietoisuutta... Vaikka olenkin alkanut jo tekemään ajatustyötä sen kanssa, että pysyvästi jäädään kahden tämän minun kohdun epämuodostuman vuoksi.

Tuntuu kauhealta että puoliso jää ilman lapsia minun takiani, vaikka tiedän että hän pysyy rinnalla, olipa mikä tahansa asia. Oon onnekas :Heartred

Hoidoista: Saatiin tosiaan maanantaina hedelmöitettyä 14 hyvää alkiota. Ei saatu siirrettyä yhtään hyperstimulaation vuoksi. Ollut aika karsea viikko sängynpohjalla... Mutta nyt ihmettelen miksei omakantaan ole tullut tietoa pakastetuista alkioista? Eikö ne olis pitänyt pakastaa ennen viikonloppua? Eihän niitä viikkoa voi viljellä? Vai tekeekö ne viikonloppuna töitä julkisella puolella, ei kai?
Onko muilla tästä kokemuksia? Pelottaa jos ne menikin kaikki roskikseen :sad001

Meillä tuli vasta eilen tieto kantaan pakastetuista alkioista (punktio oli 28.9 ja tays)
Ilmeisesti siellä on ollu porukkaa sairaslomalla aikalailla. Torstaina sain kuitenkin soittamalla tiedon, mut senkin se kaivoi jostain toisesta ohjelmasta.

Mä olenkin miettinyt etä mitä sulle kuuluu. Ihanaa että tyyppi on vielä mukana :Heartred Tosi ihanaa!
Onko sulla jotain extra seurantaa tuon vuodon takia? Onko syytä sielä selvinnyt?

Mä sain vuotojen varalta varmuuden vuoksi sellasta vuotoa vähentävää lääkettä, mitä esim. käytetään runsaisiin kuukautisiin. Mietin että jos vuodot jatkuu niin niitä voisi ainakin vähentää lääkkeen avulla. Mulle kirjotettiin sellasta kun cyklocapron. Sitä käytettiin suonensisäisesti mulle keskenmenossa imukaavinnassa kun en lopettanut vuotamasta.
Kiitos. ❤️ Nyt ei ole erityistä seurantaa tiedossa, neuvolan kautta vaan tarpeen mukaan.
Kiinnostavaa että tuollainen lääkitys. Olen käynyt parilla eri lääkärillä, mutta ei ole ollut puhetta, muuta kuin keltarauhashormonin annostusta lisättiin aluksi. Mulla vuotojen syytä ei ole löytynyt, johtuisiko sitten siitä? En onneksi jatkuvasti vuoda kuitenkaan, ainakaan nyt viime viikkoina enää. Enemmän on ollut niin, että kerralla isompi vuoto.

Kiitos. ❤️ Nyt ei ole erityistä seurantaa tiedossa, neuvolan kautta vaan tarpeen mukaan.
Kiinnostavaa että tuollainen lääkitys. Olen käynyt parilla eri lääkärillä, mutta ei ole ollut puhetta, muuta kuin keltarauhashormonin annostusta lisättiin aluksi. Mulla vuotojen syytä ei ole löytynyt, johtuisiko sitten siitä? En onneksi jatkuvasti vuoda kuitenkaan, ainakaan nyt viime viikkoina enää. Enemmän on ollut niin, että kerralla isompi vuoto.

Mulla on veriarvoissa todettu että on siinä rajalla, että onko vuototaipumusta. Ei siis oikeaa diagnoosia siihen, mutta meidän lääkäri on varuillaan sen takia että jos aklaa vuoto, se ei helposti lopu. Ja loppuva vuoto voi olla aika vaaraton, mutta jatkuva vuoto voi tehdä hematoomia jne, (mitä mulla oli edellisessä raskaudessa) niin sen vuoksi.
Kannattaa ottaa puheenaiheeksi lääkärin kanssa tuo lääke. Se nyt vähentäisi sitä vuodon määrää suoraan.
Mulle toi myös mielenrauhaa kun tietää että heti jos alkaa vuoto, voi pistää lääkkeen avulla "hanaa hiljemmälle" ja mahdollisesti ennaltaehkäistä ongelmia.

Mulla on veriarvoissa todettu että on siinä rajalla, että onko vuototaipumusta. Ei siis oikeaa diagnoosia siihen, mutta meidän lääkäri on varuillaan sen takia että jos aklaa vuoto, se ei helposti lopu. Ja loppuva vuoto voi olla aika vaaraton, mutta jatkuva vuoto voi tehdä hematoomia jne, (mitä mulla oli edellisessä raskaudessa) niin sen vuoksi.
Kannattaa ottaa puheenaiheeksi lääkärin kanssa tuo lääke. Se nyt vähentäisi sitä vuodon määrää suoraan.
Mulle toi myös mielenrauhaa kun tietää että heti jos alkaa vuoto, voi pistää lääkkeen avulla "hanaa hiljemmälle" ja mahdollisesti ennaltaehkäistä ongelmia.
Tämä on kyllä hyvää infoa ja paljon mietittävää! Mulla on aikoinaan ollut paljon nenävetenvuotoja, samoin raskauksissa isoja vuotoja viimeksi ja nyt, synnytyksessä suuri määrittelemätön vuoto. Ehkä pitää selvitellä, voiko mulla olla tosiaan laajemminkin verenvuototaipumusta.

Googlesta nopsaa katsoinkin, ja muissa keskustelufoorumeissa näytti olevan kokemuksia samasta tilanteesta, mutten tänne äkkiseltään löytänyt. Olin itse pitänyt raskauden mahdollisuutta täysin mahdottomana, sillä Synarelahan ajaa oman hormonitoiminnan alas. Mutta tuota lääkeselostusta kun luin, niin ensimmäisten viikkojen aikana se kiihdyttää sitä tuottamaan naishormoneja, mutta 2-3 viikon jälkeen lakkauttaa. Nyt aloinki jo valmiiksi pohtimaan, voisko olla että se on jopa edesauttanut vilkastuttamalla hormonitoimintaa, ja mitä tapahtuu nyt kun ne lopetan Anguished Face ehkä pitäis lopettaa liika ajattelu ja odottaa sitä maanantaita. Miksi kaikki tapahtuu sillonko klinikka on kiinniBeaming Face With Smiling Eyes

No kyllä Anguished Face- on tää kyllä käsittämätöntä.. Soitin apteekkiin ja OYS:n terveysneuvontaan, josta kehotettiin lopettamaan nyt lääke ja olemaa maanantaina yhteydessä sitte sinne lisääntymislääketieteeseen missä asia hoidossa. Tuntuu vaan siis niin uskomattomalta että miten tää on edes mahdollista, eikä sitä omalle kohdalle kyllä koskaan mitään ihmeitä usko käyvän.. Mutta selvä viivahan siinä on..

Hieno viiva! Onnittelut plussasta!

Itsellä näyttäisi kaikesta pelosta huolimatta olevan onni myötä. Isoista verisistä vuodoista huolimatta meillä todettiin varhaisultrassa sykkivä sydän ja viikkoja vastaava mitta. ❤️

Ihana kuulla @Illusia !

Itse odotan varhaisultraa tunteiden vuoristoradassa. Ihan käsittämätön olo että sai ekan plussan ja sitten kuitenkin epäilee kauhulla jos onkin tuulimuna tai väärässä paikassa.

Tänään oli tuoresiirto 2pv alkiosta, vain yksi jäi jatkoviljelyyn. Muut kuukahtaneet pois..

Nyt olemme jännän äärellä

Mennään tismalleen samoissa. Itsellä oli eilen lääkkeellinen PAS 2pv alkiosta. Tsemppiä piinäpäiviin!

Tällä hetkellä toivottomuuden ja toiveikkuuden vuoristorataa. Tämä on nyt neljäs siirto enkä meinaa uskoa että tämä voisi olla juuri SE kerta kun onnistuu. Toisaalta edelliskertoihin verraten nyt saatiin Gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä

Mitä ihmettä rosegold?? Onnea ihan mielettömästi! Beating Heart Se kyllä jotenkin unohtuu kaikkien näiden hoitojen keskellä että raskautuminen voi olla mahdollista ihan kotonakin! Oon samaa mieltä kuin Doggo että täällä palstalla nämä yllättävät raskaus-uutiset kyllä vain ja ainoastaan ilahduttaa. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Ja Illusia ihana kuulla myös sieltä hyviä uutisia! Oon monesti myös miettinyt että mikähän siellä on tilanne.

Oon myös seuraillut keskustelua täällä lähes päivittäin, vaikken ookaan juuri kirjoitellut. Plussan jälkeen on ollut jatkuvasti hyvin epäuskoinen olo että voiko tässä olla raskaana kun oireita ei juurikaan ole, lähinnä menkkamaisia kipuja päivittäin ja vähän ummetusta ollut, mutta muuten hyvinkin normaali olo. Meillä on varhaisultra jo maanantaina, jolloin olisi rv 6+0, ja kauhunsekaisin tuntein sitä odotan. Kerran aiemmin kun siihen pisteeseen on päästy, ja silloin ei siellä kohdussa sitten ollutkaan mitään. Yritän psyykata itseäni varautumaan kaikkeen, mutta tietenkin toivoisin että tällä kertaa kaikki olisikin hyvin. En tiedä pääseekö näistä peloista ja kauhukuvista eroon missään vaiheessa vaikka raskaus jatkuisikin normaalisti loppuun saakka. Jotenkin tämän lapsettomuustaipaleen aikana kun on joutunut tottumaan siihen että milloin vain voi kaikki muuttua ja ne pienetkin onnistumiset voidaan viedä pois.

Rosegold! Oon aivan hämmästynyt! Ihmeitä tapahtuu. Nyt vaan toivotaan että kaveri pysyy matkassa. Jotenki nämä "taistelukavereiden" raskausuutiset tuntuu paremmilta, kuin tavan ihmisten. Alien-
Mitä ihmettä rosegold?? Onnea ihan mielettömästi! Beating Heart Se kyllä jotenkin unohtuu kaikkien näiden hoitojen keskellä että raskautuminen voi olla mahdollista ihan kotonakin! Oon samaa mieltä kuin Doggo että täällä palstalla nämä yllättävät raskaus-uutiset kyllä vain ja ainoastaan ilahduttaa. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Ja Illusia ihana kuulla myös sieltä hyviä uutisia! Oon monesti myös miettinyt että mikähän siellä on tilanne.

Oon myös seuraillut keskustelua täällä lähes päivittäin, vaikken ookaan juuri kirjoitellut. Plussan jälkeen on ollut jatkuvasti hyvin epäuskoinen olo että voiko tässä olla raskaana kun oireita ei juurikaan ole, lähinnä menkkamaisia kipuja päivittäin ja vähän ummetusta ollut, mutta muuten hyvinkin normaali olo. Meillä on varhaisultra jo maanantaina, jolloin olisi rv 6+0, ja kauhunsekaisin tuntein sitä odotan. Kerran aiemmin kun siihen pisteeseen on päästy, ja silloin ei siellä kohdussa sitten ollutkaan mitään. Yritän psyykata itseäni varautumaan kaikkeen, mutta tietenkin toivoisin että tällä kertaa kaikki olisikin hyvin. En tiedä pääseekö näistä peloista ja kauhukuvista eroon missään vaiheessa vaikka raskaus jatkuisikin normaalisti loppuun saakka. Jotenkin tämän lapsettomuustaipaleen aikana kun on joutunut tottumaan siihen että milloin vain voi kaikki muuttua ja ne pienetkin onnistumiset voidaan viedä pois.
Sanokaapa muuta, ei tätä voi ko hämmästellä. Ja tosi epäuskoinen olohan tässä on, pitää tehdä uudelleen testi aamulla. Mutta joo, ei sitä jotenki ole pitänyt enää mahdollisena että omin neuvoin tässä onnistuttais, ja varsinkaan tästä kierrosta kun käsitin väärin ton Synarelan vaikutuksen..

Kiitos kauniista sanoista ja tsempeistä <3 kyllähän sitä täällä toivoisi kaikille hyviä uutisia ja onnistumista, se on niin eri kun tietää mitä kaikkea täällä olevat ihmiset ovat joutuneet kokemaan. Muiden uutiset kirpasee kyllä edelleen pahasti ja aiheuttaa ristiriitaisia tunteita..

Mä oon pitkään lukenut näitä lapsettomuuskeskusteluja ja törmänny monesti tohon että synarelan aikana raskautuu. Pohdin itse ja muistan lukeneeni pohdintoja että pitäisikö sitä tutkia enemmänkin että onko siinä joku vaikutusmekanismi mitä voisi hyödyntää ihan itsenäisenä hoitona. Mutta ihan huippua että teillä tärppäsi näin! :)

Mulla oli tämmönen "hassu" juttu että jo vuosia ennenkuin alettiin yrittää lasta tai oli mitään tietoa meidän haasteista niin lueskelin näitä ivf ketjuja. Ja luin näitä siis varmaan vuosia :D aihe jotenkin kiinnosti, ehkä ammatinkin puolesta, en tiiä. Mutta "hassua" oli myös se että päädyin sitten itse tänne kirjoittelemaan. Oli siitä lukemisesta hyötyäkin kun tiesin etten halua vaan yrittää luomuna kauheen pitkään vaan että tutkitaan perustutkimukset jo nopeasti ettei löydy mitään sellaista että luomuna on turha yrittää. Ja tiesin myös kaikki hoitovaihtoehdot ym. Ja niinhän siinä kävi että 5kk kun oltiin yritetty niin saatiin tutkimuksista niin huonoja tuloksia että icsi oli ainoa vaihtoehto. Ja sen jälkeen tuli vielä lisääkin huonoja uutisia. Mutta siis onni että tiesin etukäteen niin paljon koska me tosiaan oltaisi yritetty ihan turhaan.

HoPe, harmi että muut kuukahti, mutta hyvä että pääsitte siirtoon.

Rosegold, hurjasti onnea, mahtavaa että kävi noin!

Illusia, ihana kuulla että siellä oli kaikki hyvin ultrassa.

Mulla alkoi eilen menkat kunnolla, niin ei tarvinnut tehdä testiä. Tänään siis kp 2 ja illalla aloitan Letrot.

Takaisin