IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Masentaa. Kävin tänään ultrassa ja kohdussa näkyi jotain erikoista ja pitää tehdä kohduntähystystutkimus kaiken varalta. Eli tässä kierrossa ei nyt tehdä Pas siirtoa. Hiphei… joka kerta kun jalkansa levittää klinikalla, löytyy aina”jotain kummallista”. Alien-Angry Face-Anxious Face With Sweat-
Turhauttaa. Mutta tietysti ei olisikaan hyvä alkiota siirtää, kun kaikki ei kerran ole kunnossa. Jos ikinä koskaan voin neuvoa antaa jollekin keskenmenon saaneelle, vaatikaa ultraus sen jälkeen, vaikka kuinka hyvin hcg laskisi ym.!

Ompa ihana lukea onnistumisista ❤️, antaa toivoa itsellekin.
Jännä juttu tuollainen lennosta vaihto, itse ehkä pyytäisin selvityksen miksi tälläiseen on päädytty vai onko kyse esim. Virheestä.

Mä olen pistellyt gonal f:ää 150ky nyt 6pv ja enää ei kyllä ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Estro kokeen tulos oli 0,34 ja perässä luki normaali. Ainakaan hoitavalta taholta ei soitettu perään. Perjantaina ultra jossa päätetään punktio pv.

Oon ihan ekaa kertaa tosiaan näissä ja aina en ymmärrä mitä lyhenteet tarkoittaa. Joten koen olevani ummikko.

Ompa ihana lukea onnistumisista ❤️, antaa toivoa itsellekin.
Jännä juttu tuollainen lennosta vaihto, itse ehkä pyytäisin selvityksen miksi tälläiseen on päädytty vai onko kyse esim. Virheestä.

Mä olen pistellyt gonal f:ää 150ky nyt 6pv ja enää ei kyllä ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Estro kokeen tulos oli 0,34 ja perässä luki normaali. Ainakaan hoitavalta taholta ei soitettu perään. Perjantaina ultra jossa päätetään punktio pv.

Oon ihan ekaa kertaa tosiaan näissä ja aina en ymmärrä mitä lyhenteet tarkoittaa. Joten koen olevani ummikko.

Eka kerta oli jännä ja mä opiskelin paljon Googlesta aina Beaming Face With Smiling Eyes Ja edelleen googletan. Nytkin varmaan "kiinnittymisen jälkeen kuukautiskipuja.." Beaming Face With Smiling EyesClown Face
Siis tää on niin rasittavaa odottamista Alien-

Eka kerta oli jännä ja mä opiskelin paljon Googlesta aina Beaming Face With Smiling Eyes Ja edelleen googletan. Nytkin varmaan "kiinnittymisen jälkeen kuukautiskipuja.." Beaming Face With Smiling EyesClown Face
Siis tää on niin rasittavaa odottamista Alien-
Täällä oli kiinnittymisen jälkeen muutaman päivän ajan kuukautiskipuja, jotka sitten yhtäkkiä laantuivat pois. Eli voivat olla ihan hyvä merkki. Itsellä ne taisi ajoittua johonkin aika pian kiinnittymisen jälkeiseen ajankohtaan. Beaming Face With Smiling Eyes

Täällä oli kiinnittymisen jälkeen muutaman päivän ajan kuukautiskipuja, jotka sitten yhtäkkiä laantuivat pois. Eli voivat olla ihan hyvä merkki. Itsellä ne taisi ajoittua johonkin aika pian kiinnittymisen jälkeiseen ajankohtaan. Beaming Face With Smiling Eyes
Puuttuu informatiivinen reaktio Beaming Face With Smiling Eyes
Kiitos tästä ❣

Onnea kaikille onnellisille Beating Heart! Viikon päästä nenäsumute jos vaan ei tuu nyt mitään takapakkia.

Taustaa. Alkuvuodesta aloitettiin thyroxin 25 pienellä annoksella "kokeeksi" kun tsh oli normaalin ylärajoissa (olin hiljattain saanut keskenmenon) päästiin julkiselle, jossa kontrolloitiin taas kilppariarvot ja tehtiin myös vasta-ainetesti josta selvisi subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta. Annosta nostettiin vuoropäivin tupliin, josta nyt kontrolli ja tsh on noussut 4.67 ja t4v 14. Eli pahimpiin lukemiin vaikka lääkitystä on nostettu.

Voiko tämmönen vaikuttaa hoidon aloitukseen. Soitin heti hoitavaan yksikköön ja sieltä pitäs nyt 10 aikaan soitella takasi. En kestä ajatella että nyt lykkääntyy. Anxious Face With Sweat-

Edit. Keräykseen ei vaikutusta, mutta siirtoon vaikuttaa. Lähtökohtaisesti ei tuhlata alkioita laittamalla epävarmaan tilanteeseen. - ivf hoitaja.
Toivon että saan nyt lääkityksen noston ja 4 viikon aikana kerkiää laskia sen verran että vois ees yrittää tuoresiirtoa (ellei sit tuu hyperiä)
Hööh voi ei, ompa ikäviä uutisia :( toivotaan että arvot ehtisi korjaantua tässä ajassa! Ja onneksi itse hoitoihin ei vaikuta, saisi ainakin sen vaiheen valmiiksi vaikka ymmärrän täysin tuon toiveen tuoresiirrosta. Samassa tahdissa siis startataan, mulla sunnuntaina kp23 ja nenäsumutteen aloitus!Collision<3

@Doggo toivottavasti tuoresiirto onnistuu ja arvot on parantunu siihen mennessä <3 meillähän tuoresiirtoa ei voitu tehdä infektioriskin takia, mut melkein pahempaa sen lisäks oli tuo pakollinen välikierto ivf:n jälkeen, kun nyt sitä siirtoa joutuu sit odottelemaan tooosi kauan (tai siltä se tuntuu)...

@Tuikku84 lle myös tsemppiä, on tää asioiden lykkäytyminen niin syvältä :( toivottavasti kohdusta ei löydy mitään oikeasti harmillista ja kaikki olis sit ens kierrossa jo siirtoa varten kunnossa!

Lillati, no onpas outoaAnguished Face-
Mä olen kans ymmärtänyt et herkästi siirrytään ivf - > icsi jos miehen näyte on huonohko.

Meillä oli alunperin testeissä tosi huono siittiötilanne, mutta punktiopäivänä yllättäen näyte olikin erinomainen joten vaihdettiin icsi - > IVF. Tulivat erikseen kyllä selittämään tilanteen ja ehdottivat tota vaihtoa, mutta päätös siitä kummalla mennään oli meidän.

Niin hirvittävä päänsärky, että oksat pois Anguished Face-
Ja illalla oli ehkä hiukan etova olo.

Siinä tän aamun nega. Nyt toivotaan, että alkaa piirtyä uudestaan Beaming Face With Smiling Eyes

Liitteet

• 20211006_055001.jpg
    20211006_055001.jpg
    498.5 KB · Katsottu: 113
Voi ei Tuikku, masentavaa kuulla tuollaista ultrassa. Toivottavasti sut saadaan siirtokuntoon mahdollisimman pian!

HoPe, tsemppiä ultraan! Kysy vaan jos jokin lyhenne kummastuttaa. Tää ivf/icsi-maailma on aikamoinen suo, ja jokainen meistä on joskus ollut uusi näissä hommissa.
Luulen että jos googlaa "vauvapalstaslangia", löytää vau.fi:n artikkelin jossa lyhenteitä on selitetty.

MyyräMatikainen, toivotaan parasta! Nyt ainakin kun sulla on nega alla, jos tikkuun ilmestyy jotain niin tiedät ettei se johdu irrotuspiikistä.

On. Siirto takana, kaikki meni hyvin. Kaksi alkiota jäi pakkaseen. Testipäivä on sunnuntai 17. päivä. Se on kyllä jo dpo 16 ja saatan olla telttailemassa silloin, niin luultavasti testaan jo lauantaina.

Beebi, me varmaan yritettiin toista silloin kun viimeksi kirjoiteltiin yhdessä. Vaimo tuli lopulta raskaaksi 11. alkionsiirrosta. Nyt yritetään vielä kolmosta. Meillä on kolme alkiota pakkasessa, huomenna tulossa eka PAS. Tällä hetkellä tuntuu siltä että jos näillä ei tärppää, ei yritetä enempää, mutta saa nähdä.

Lillati, olisin kyllä ihan raivona jos meille olisi tehty noin. Ootte ilmeisesti julkisilla? Mä tekisin kyllä valituksen asiasta. Kuulostaa aika raa'alta että tämä olisi poissa teidän kolmesta keräyksestä, jos on sovittu ihan toisin.

Doggo, onpa kurjaa että teille kävi noin, mutta ei varmasti kannata tuhlata alkioita jos arvot ovat pielessä.
Ihanaa että teillä on mahdollisuus yrittää vielä kolmatta! Beating Heart antaa toivoa että hoidoillakin voi saada monta lasta. Toivotaan parasta tästä alkionsiirrosta Beating Heart:)

Move88 sepä se! Ensin tuntui että mitä nytkö jo lokakuu ja kohta alkaa tohinat. Että menipä nopeasti kesä ja syksy. Nyt pitäs oottaa kuukausia niin tuntuu mahdottomalta. Myöskään polilta ei nyt kukaan ole kommentoinut nuita arvoja ja tuntuu että päivät vaan valuu hukkaan ja ei varmana kerkiä mitkään arvot korjaantua.

Tulevista työvuoroistakin soiteltiin että ei onnistu suunnittelemani vuoro ekalle ultra päivälle että käykö jos siinä onkin vapaa. Sain deja vu tunteen minusta makaamassa ultrassa jossa sanotaan, että sumute ei ole toiminut että perutaan hoito tältä osin. Eli hyväksyin vapaan ja olen nyt asennoitunut pelkkään epäonnistumiseen t. Marttyyri-doggo

Masentaa. Kävin tänään ultrassa ja kohdussa näkyi jotain erikoista ja pitää tehdä kohduntähystystutkimus kaiken varalta. Eli tässä kierrossa ei nyt tehdä Pas siirtoa. Hiphei… joka kerta kun jalkansa levittää klinikalla, löytyy aina”jotain kummallista”. Alien-Angry Face-Anxious Face With Sweat-
Turhauttaa. Mutta tietysti ei olisikaan hyvä alkiota siirtää, kun kaikki ei kerran ole kunnossa. Jos ikinä koskaan voin neuvoa antaa jollekin keskenmenon saaneelle, vaatikaa ultraus sen jälkeen, vaikka kuinka hyvin hcg laskisi ym.!

Hyvä että katsoivat kuitenkin kunnolla etteivät siirrä alkiota epävarmassa tilanteessa. Ymmärrän kyllä turhautumisen <3 Tuolla keskenmenopuolella on paljon keskustelua että aina pitäisi vaatia lopputarkastus. Kun se on suht. yleistä, että jotain materiaalia voi jäädä.
Saitko jo ajan tähystykseen?

Hope: Tsemppiä ultraan ja hoitotaipaleeseen! Täällä saa kysellä ja ei ole tyhmiä kysymyksiä! :)

Marttyyri-Doggolle: Noita päiviä on välillä ja ketuttaa ihan kunnolla tämän hoitotaipaleen varrella, kun tulee kakkaa syliin, eikä sitä vauvaa. Itselläkin on sellasia päiviä kun sanon miehelle, että nyt haluan mennä johonkin luolaan mököttämään kun ottaa niin aivoon ja mikään ei onnistu.
Käsittelet niitä tunteita sellaisina kun ne on ja koitat toistaa itsellesi, että kaikki tunteet on OK. Jossain vaiheessa tulee taas parempia päiviä <3

MyyräMartikainen: Milloin ajattelit uskaltaa alkaa testaamaan josko tulee kakkosviivaa?

MyyräMartikainen: Milloin ajattelit uskaltaa alkaa testaamaan josko tulee kakkosviivaa?

No itseasiassa tänään hätähousuilin. Ja nyt harmittaa, kun hussasin rahaa kalliisiin testeihin enkä tullu hullua hurskaammaksi.
Tuolla kuumeiluklubin plussa vai ei? ketjussa on kuvat.
Se apteekin ultra oli kyllä ihan hailura haamu ja nyt on ihan selvästi nähtävissä oleva kuivunut viiva. Mut tosi hankala saada kuvaan.
No, toisaalta vasta eka kerta ku sekoilin. Toivottavasti nyt ei tartteis enää ja toi yks kerta riittää Clown FaceClown Face
Mut jos se kiinnittyminen oli su-ma välisenä yönä, kun heräsin tuikkasuihin, niin ois menny vasta reilu 3vrk ja mahtaako hcgtä juurikaan siinä ajassa tulla...

Oireista. Menkkakipuiluja mulla on aina vaan. Tai ne tulee ja menee. Eilen tuossa sohvalla ollessa jomotti sen verran, että otin panadolin, mut sit hetken päästä hiipui pois. Panadol ei vielä voinu vaikuttaa. Outoa.
Ja nyt oon vuoroin hionnu ja vuoroin palellut.

Suuresti onnea plussanneille! ❤️

Mulla erittäin epävarma ja raskas tilanne verisine vuotoineen on jatkunut. Alkaa olla itsellä takki tyhjä kaikkeen tähän liittyvään suhteen, ja on koetettu koko perheellä nyt keskittyä ihan muihin asioihin ja nauttia siitä mistä voidaan.

En tiedä mikä olisi sitten enää jaksaminen jatkaa hoitoja, jos selviäisi varhaisultrassa, että pahin olisi tapahtunut.

Tämä kaikki menee jostain syystä minun kropallani niin vaikean kautta.

Täällä tosiaan joudutaan sinne kohdun tähystykseen. Onneksi ei ole kauhean vaativa toimenpide, mutta pitää tehdä kierron alussa menkkojen jälkeen. Polilla meinasi ajat vaan mennä pitkälle, jolloin ainakin olisi saanut haudata passin mahdollisuuden tältä vuodelta. Perhana kun aloin vaatia tomerasti aikaa raivattavaksi mulle jo aiemmin ja tänään tuli tieto, että raivasivat isolla työllä mulle ajan seuraavien menkkojen jälkeen.
Taistelua ja taistelua joka vaiheessa sen eteen, että saisi lapsen joskus syliin! huh huh!Collision

Mutta… mulla on aika täsmällinen kierto ja katselin joulukuun alun kiertoennustetta(tietty voi muuttua), ja osuisi muutaman päivänkin todennäköisyydellä siirtopvä viikonloppuun.
voisinkohan siis pyytää lääkkellistä kiertoa seuraavan yritykseen? mitä ootte mieltä? Ja saakohan kauhean helposti sitä”vaadittua”? Seuraavaksi on meinaa joulunaika edessä sitten yms.Confounded Face

Täällä aamun testit oli negaa eli oiskohan eilen vielä kuitenkin näkyny pregnyl Anguished Face
Pahoin pelkään, että viivat ei lähde vahvistumaan.
Menkkakipuilukin loppui toissailtaisen jälkeen ja nännitkin alkaa olla omat ittensä :(

Tuikku84Hyvä että sait vaadituksi toimenpiteen aikaisemmaksi. Tuohon lääkkeellisestä kiertoon tehtävästä passista ei oo kokemusta, että kuinka sen saa. Varmaati kannattaa kysäistä ja olla vailla. Kertoiletko tännekkin miten suhtautuivat asiaan? Niin tietäisi itsekkin olla mahdollisesti seuraavaan vailla tuota lääkkellistä.

Illusia Olis sinulla milloin ultra? Kovasti voimia sinulle.

Beisla Kuinka piinailut on lähtenyt sujumaan?

MyyräMatikainen Voi ei, jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi. Eikös testipäivä ollut ens viikolla?

ON pp7 elellään, tähän mennessä ollut jos jonkinlaista vaivaa/oiretta. Varmaan sitten punktiosta vielä johtuvaa ja teroluteista sivuvaikutusta. Tänään sitten kaikki tuntemukset kadonnut.

Oletteko pystyneet nukkumaan punktion jälkeen selälään? Mulla nyt neljänä yönä alkanut kovat vatsakivut selällään nukkumisesta, kyljellään ok. Toki kiinnittymis aikaan sattu nuo, mutta eikai se nyt tämmösiä oireita aiheuta? Anguished Face-

Takaisin