IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mäkään en osaa nyt yhtään käyttää noita reagointi-juttuja, välillä laitan vanhasta muistista ja välillä noiden nykyisten mukaan.. tuntuu niin hölmöltä painaa sydäntä sympatia-mielessä ja sit siinä lukeekin ihana, ja sit laitan voittaja-mitalin kun siinä sentään lukee tsemppiä.. Pahoittelut siis jos tulee epäselviä reaktioita täältä! Anxious Face With Sweat Toivottavasti noita vielä päivitetään.

Mutta siis medium! Toivottavasti tuo enteilisi plussaa! Clapping Hands Light Skin Tone Oliko sulle milloin laitettu virallinen testipv?

Kefir harmi jos pakkaseen ei saatu mitään, mutta eihän sitä tarvi kuin sen yhden hyvän! Tsemppiä piinapäiviin!

HoPe tervetuloa mukaan! Ainakin kuulostaa että siellä on ollut lähtötilanne hoitokiertoon tosi hyvä! Itse olen näissä hoidoissa myös jännittänyt joka vaihetta; kasvaako solut, hedelmöittyykö ne, päästäänkö siirtoon, ja tietysti että alkaako se raskaus vai ei.. Henkisesti koen nämä hoidot raskaiksi, etenkin kun itsellä niitä vastoinkäymisiä on tullut vähän joka vaiheessa. Mutta en silti kyllä ainakaan vielä ole ollut valmis luovuttamaan, täytyy vain purra hammasta ja jatkaa yritystä. Ja täältä forumilta ainakin itse olen saanut hurjasti vertaistukea. Blue Heart

Tsemppiä myös kaikille muillekin piinailijoille ja PAS-kiertolaisille!

On: Viimeyönä heräsin ihan hirveään alavatsan kramppiin, joka nosti aivan hien pintaan. Anxious Face With Sweat- Meni kyllä muutamassa minuutissa ohi, mutta aamulla pelotti että onkohan menkat alkanut - ei ollut. Kävi myös mielessä että pitäisikö testata, mutta en uskaltanut. Toki tukilääkitykset voi pitää ne menkat poissa, tai sitten voi olla että oli hyväkin merkki. Enää pari päivää niin sittenhän se selviää.

Olispa sullakin ne krampit plussan merkki <3 Tsemppiä viimeisten hetkien piinailuun!
Ittekin painelen täällä vähän entisten hymiöreaktioiden mukaan...

Moi!

Viime hoidoista mulla jäi ovulaatiotikkuja (Clearbluen ei-vilkkuvia ja Apteekin) sekä muutama OneStep-raskaustesti. Jos jotain kiinnostaa, niin postikuluja vastaan saisi. Voi laittaa vaikka yksityisviestiä. ☺️

Vielä vähän omia kuulumisia: Mä sain plussan kesäkuussa ja ensi viikolla on rv 20 ja rakenneultra. Vointi on alun jälkeen ollut aika hyvä. Ihmeellistä on, että maha kasvaa, vaikea tätä on uskoa edelleenkään. Ekaan lapseen vaadittiin yhteensä 4 inseminaatiota ja 7 alkionsiirtoa, tämä toinen lähti kolmannesta alkionsiirrosta. Tuntui jotenkin helpolta tämän toisen alkuun saattaminen. Itsellä auttoi kilpirauhasen, D-vitsmiinitason ja ferritiinin hoito yksityisellä, kylläkin jo ekan kohdalla.

Tsemppiä kaikille!

Nuo One Stepit on kyllä näköjään surkeita. Pregcheckin testissä tänään (ja eilen illalla...) ei kovin vahva, mutta selkeä punertava viiva. (En osaa liittää kuvaa) Astonished Face-Astonished Face-Astonished Face-Beating HeartBeating HeartBeating HeartHuomenna dpo14 on verikoe.

Hei mäkään en osaa nyt yhtään käyttää noita reagointi-juttuja, välillä laitan vanhasta muistista ja välillä noiden nykyisten mukaan.. tuntuu niin hölmöltä painaa sydäntä sympatia-mielessä ja sit siinä lukeekin ihana, ja sit laitan voittaja-mitalin kun siinä sentään lukee tsemppiä.. Pahoittelut siis jos tulee epäselviä reaktioita täältä! Anxious Face With Sweat Toivottavasti noita vielä päivitetään.

Mutta siis medium! Toivottavasti tuo enteilisi plussaa! Clapping Hands Light Skin Tone Oliko sulle milloin laitettu virallinen testipv?

Kefir harmi jos pakkaseen ei saatu mitään, mutta eihän sitä tarvi kuin sen yhden hyvän! Tsemppiä piinapäiviin!

HoPe tervetuloa mukaan! Ainakin kuulostaa että siellä on ollut lähtötilanne hoitokiertoon tosi hyvä! Itse olen näissä hoidoissa myös jännittänyt joka vaihetta; kasvaako solut, hedelmöittyykö ne, päästäänkö siirtoon, ja tietysti että alkaako se raskaus vai ei.. Henkisesti koen nämä hoidot raskaiksi, etenkin kun itsellä niitä vastoinkäymisiä on tullut vähän joka vaiheessa. Mutta en silti kyllä ainakaan vielä ole ollut valmis luovuttamaan, täytyy vain purra hammasta ja jatkaa yritystä. Ja täältä forumilta ainakin itse olen saanut hurjasti vertaistukea. Blue Heart

Tsemppiä myös kaikille muillekin piinailijoille ja PAS-kiertolaisille!

On: Viimeyönä heräsin ihan hirveään alavatsan kramppiin, joka nosti aivan hien pintaan. Anxious Face With Sweat- Meni kyllä muutamassa minuutissa ohi, mutta aamulla pelotti että onkohan menkat alkanut - ei ollut. Kävi myös mielessä että pitäisikö testata, mutta en uskaltanut. Toki tukilääkitykset voi pitää ne menkat poissa, tai sitten voi olla että oli hyväkin merkki. Enää pari päivää niin sittenhän se selviää.

Voi, toivottavasti nuo krampit olisi hyvä merkki!

Mulla on ollu sieltä siirrosta lähtien menkkamaista kipua, onkohan se ihan normaalia Anguished Face Siis luultavasti kyllä Beaming Face With Smiling Eyes Eikä kai se vielä voi olla ees kiinnittyny, et siitä johtuis. Vasemman puolen munasarjat on myös aika arat. Mietin tota menkkamaista kipua, et eilen olin jo töissä puuhastelemassa enkä muistanu juoda niin paljoa...?

Eilen testasin pregnylin poistumista. Vahvasti on vielä läsnä Beaming Face With Smiling Eyes mut Olipa jotenkin mieltä piristävää saada edes joskus toinen viiva testiinBeaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes

Liitteet

• 20211002_152758.jpg
    20211002_152758.jpg
    951.6 KB · Katsottu: 102
Oliks sulla mikä alkion ikä nyt? Mulla oli aikamoisia menkkamaisia kipuja jo ennen plussaa. Silloin kun alkion ikä oli 6vrk niin oli ihme pistävää kipua ja 9 vrk myös, silloin sain jo haamuja testeihin.

Tos mun 1, 3,5 ja 7vrk ovitrellesta. Beaming Face With Smiling Eyes

View attachment 106957

Nyt on vasta 5vrk. Ja 3vrk siirto. Tai voihan siellä kohtu harata tunkeilijaa vastaan Beaming Face With Smiling Eyes Huomenna isken gonapeptylin vielä.

Peegnylin laitoin viikko sitten su iltana klo 22. Ja 10000iu. Laskinkohan niin, että keskiviikkona ei pitäis näkyä enää.

Mulla on ollu sieltä siirrosta lähtien menkkamaista kipua, onkohan se ihan normaalia Anguished Face Siis luultavasti kyllä Beaming Face With Smiling Eyes Eikä kai se vielä voi olla ees kiinnittyny, et siitä johtuis. Vasemman puolen munasarjat on myös aika arat. Mietin tota menkkamaista kipua, et eilen olin jo töissä puuhastelemassa enkä muistanu juoda niin paljoa...?

Eilen testasin pregnylin poistumista. Vahvasti on vielä läsnä Beaming Face With Smiling Eyes mut Olipa jotenkin mieltä piristävää saada edes joskus toinen viiva testiinBeaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes

Itsellä kanssa oli heti siirron jälkeen menkka kipuja (siirto 29.9.), mutta nyt menkka tunteet hävinneet. Liekkö hyvä vai huono juttu...

Mulla piti olla elokuussa PAS, mutta pakkasessa olleet kaksi alkiota eivät selvinneet sulatuksesta. Siirto piti tehdä lääkkeelliseen kiertoon. Lääkitys tietenkin lopetettiin ja uuden kierroksen suunnittelu alkoi.

Olin aivan varma, että tämä on ovuloimaton kierto eikä vuoto ala itsekseen kun sitä on tässä odoteltu. Varsinainen yllätys on se, että eihän se voi alkaa, jos raskaustesti näyttää ”raskaana 2-3 viikkoa”.

En käsitä tätä vieläkään, kaiken tämän jälkeen raskaus alkaa luomusti. Päällimmäinen tunne on pelko siitä, että mitä kaikkea pahaa voi tapahtua vielä.

Justiin meinasit tulla kyselemään, että kuinka on onnistunut punktion jälkeen töihin paluu ja ns normaalielämä?

Onko siis järkevämpää testata nuilla liuskoilla jotta näkisi onko kiinnitys yritystäkään vai luottaa vain digiin? Pitäisi varmaan joku testi käydä ostamassa.

Ihanaa Ulpu Beating Heart Tarrasukkia matkaan.

Hieman nyt on mennyt lisää pääpumpuliin ja ajatukset ei tunnu juoksevan. Vasen munasarja täälläkin juilinut ja tänään ollut kohdun tienoilla repäisy kipuja. Anguished Face-

Mulla piti olla elokuussa PAS, mutta pakkasessa olleet kaksi alkiota eivät selvinneet sulatuksesta. Siirto piti tehdä lääkkeelliseen kiertoon. Lääkitys tietenkin lopetettiin ja uuden kierroksen suunnittelu alkoi.

Olin aivan varma, että tämä on ovuloimaton kierto eikä vuoto ala itsekseen kun sitä on tässä odoteltu. Varsinainen yllätys on se, että eihän se voi alkaa, jos raskaustesti näyttää ”raskaana 2-3 viikkoa”.

En käsitä tätä vieläkään, kaiken tämän jälkeen raskaus alkaa luomusti. Päällimmäinen tunne on pelko siitä, että mitä kaikkea pahaa voi tapahtua vielä.
Onnea Ulpu! <3 Beating Heart

Onnea, Ulpu! :)

Medium, kuulostaa lupaavalta, tsemppiä verikokeeseen!

Kefir, luulen että on ihan makuasia testaako etukäteen vai vasta testipäivänä. Yritysaikana mä pitkään testasin pari päivää ennen menkkojen laskettua alkupäivää, mutta lopulta kun mentiin IVF:ään, olin niin väsynyt niihin negoihin joista puoli päätä ajatteli että "kyllä se voi vielä plussaksi muuttua" ja toinen puoli käski ottaa järjen käteen, että päätin että korkeintaan yksi nega saa riittää. Aion tehdä saman kuin viimeksi ja testata vasta dpo 15. Enkä osta digiä, kun luotan yhtä hyvin liuskoihin.

HoPe, tervetuloa mukaan! Mulla on auttanut se, että keskityn vain seuraavaan askeleeseen ja toisaalta myös se, että meillä on valmiina suunnitelma mitä tehdään jos nykyinen hoito, esim. siirto, ei tuota tulosta.

Mulla alkoi eilen Terolutit, ei mitään oireita niistä. Keskiviikkona alkionsiirto.

Onnea Ulpu ❣

Viime yönä heräsin pariin vihlasuun oikealla puolen alavatsaa. Mut kyllä mulla vihloo tuon tuosta, et liekkö sit merkkaa mitään Beaming Face With Smiling Eyes
Vasen puoli on edelleen arka.
Mut aivan hyvin kesti eilen käydä vajaan 7km kävelylenkin metsässä.

Nyt aamulla sit on hikoiluttanu just silleen niinku ennen menkkoja. Toivottavasti se ei oo just sitä Anguished Face

Aamun testi kertoi sen, että pregnyliä on ihan hitusen vielä kropassa.

MyyräMatikainen Ihana et oot toipunu nuin hyvin jo :) Jospa ne olis vaan lenkin jälkeisiä aineenvaihdunnan vilkastumis hikoilua.

Muoks. ON sen verran että aamulla tuli soitto vielä IVF-labrasta. Yksi blasto on mennyt tänä aamuna pakkaseen. Hieman jäi kyllä ihmetyttänään, miksi ei lääkäri tästä kertonut vaan sanoi ettei pakastettavaa ollut. Olivat kuitenkin labrassa jättäneet seurantaan solut ja yksi siellä oli sinnitellyt jatkoon Beating Heart

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Muokattu viimeksi:
Heräsin tänä aamuna 1,5h ennen herätyskellon soittoa, ja kun tajusin että se olisi testipäivä tänään niin eihän sitä enää saanut nukahdettua.. Tärisevin käsin tein testin ja tältä se näytti! Astonished Face Kävin myös verikokeessa klinikalla ja tämän päivän aikana soittelevat vielä sieltä tulokset. En tiedä uskallanko uskoa tätä vielä todeksi..!

Liitteet

• AF40B758-E8E6-4807-925A-A4A8E7DE28F0.jpeg
    AF40B758-E8E6-4807-925A-A4A8E7DE28F0.jpeg
    2.7 MB · Katsottu: 152
Madalena, onnea! <3

Kefir, hienoa että saitte vielä alkion pakkaseen, vaikka outoa ettei lääkäri ollut paikalla.

MyyräMatikainen, tukilääkkeet voi kyllä aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia.

Minä aloitin siirron jälkeen muistaakseni pp.5 eli dpo.10 ja vahva haamuplussa tuli. raskaana siis olin. Hieman manailin itsekseni malttamattomuutta… olisin voinut edes 3-4pvää vielä odotella.Beaming Face With Smiling EyesBomb

Jos oikein ymmärrän osata laskea niin nyt minulla pp.5 ja kyllä hätähousuna aamulla ylös ja testaan (olin päättänyt testata vasta ke). Liuskaan tuli yksi vahva viiva heti ja hetken päästä hennon hento toinen viiva. Anguished Face-

Heräsin tänä aamuna 1,5h ennen herätyskellon soittoa, ja kun tajusin että se olisi testipäivä tänään niin eihän sitä enää saanut nukahdettua.. Tärisevin käsin tein testin ja tältä se näytti! Astonished Face Kävin myös verikokeessa klinikalla ja tämän päivän aikana soittelevat vielä sieltä tulokset. En tiedä uskallanko uskoa tätä vielä todeksi..!
Ihanaa, paljon onnea! Mulle tuli vahvan optimistinen fiilis, kun niistä yöllisistä mahakrampeista kerroit, koska itsellänikin oli samoja tärppisiirrossa! Nyt vaan pienelle tiukkaa otetta <3

Takaisin