IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oih! Varovaiset onnittelut CherryRed! Beating Heart Toivotaan että tämä plussa nyt pysyy! Olipa sulla muuten myöhään laitettu virallinen testipäivä jos se olis ollut vasta sunnuntai, mulla testipäivä maanantai ja silloin dpo14. Kiitos myös kun jaoit kokemuksiasi tuosta endosta, itselläni myös vasta 3. Ivf toi oireita pahemmaksi. Ehkäpä yritän hakeutua jollekin spesialistille kysymään mielipidettä myös, jollei nyt raskaus tästä kierrosta ala!
Illusialle myös onnea hyvistä uutisista! Beating Heart

Beisla toivotaan että ovis tulee kuitenkin ajallaan!

Medium oot ihanan seesteisen kuuloinen! Itse täällä hypin välillä seinille, välillä itkettää kaikki, välillä räjähtelen miehelle ihan tyhjästä ja välillä tuntuu jopa siltä että jospa tämä nyt onnistuisikin.. Taitaa hormonit aikalailla sekoittaa päätä Beaming Face With Smiling Eyes En kyllä aio testata ennen maanantaita, pelkään niin paljon sitä negatiivista tulosta.. välillä jopa pohdin että ehkä en edes testaa kotona vaan käyn vain verikokeessa ja kuulen tuloksen sieltä, mutta taitaa olla että ihan siihen en pysty.Ei näitä kyllä turhaan piinapäiviksi kutsuta!

Mette82 onnea! Tsemppiä kahden viikon odotteluun ennen seuraavaa ultraa.

Mulla on jomottelu jatkunut, eli eiköhän se ovis tule huomenna ajallaan. Tajusin että olen aika lailla yhtä kipeä kuin päivää ennen punktiota, vaikka siellä on vain yksi folli. Taidan vaan reagoida voimakkaasti irrotuspiikkiin. Pitää ottaa huomenna särkylääke joskus puoli ysin aikaan kun ovis tulee vähän ennen kymmentä, kun silloin on 36 h irrotuspiikistä.

Illusia, hienoa että sait hyviä uutisia verikokeesta. Beating Heart

CherryRed, mahtavaa! Toivottavasti viiva vahvistuisi ja kaikki menisi hyvin. Beating Heart

Madalena, tää on varmaan ensimmäinen kerta, kun on näin seesteinen olo. Beaming Face With Smiling Eyes Mulla on yleensä mielialat vaihdelleet ihan laidasta laitaan. Oon syyttänyt siitä hormoneja, mutta kyllä varmaan stressi ja jännitys osansa tekee.

En kyllä tiedä, mikä nyt on eri tavalla, mutta ehkä ainakin on luopunut jostain omista odotuksista ja toiveista. Että ei haittaa, kun ei tullut vaikkapa sitä tiettyä ikäeroa lapsille. Ehkä jotain hyväsymistä, että tää menee nyt miten menee, ja ehkä se on tarkoitus vain mennä just näin. (Mulla on ollut paha tapa selvittää mahdollinen laskettu aika jo suunnilleen silloin, kun mulla on edes aavistus, milloin seuraavan yrityskierron menkat alkaa.....) Mutta sitten toki SILTI samalla on se pelko, että mitä jos tää ei onnistukaan jostain selittämättömästä syystä.

Ja tosiaan, mitä ihmettä nämä uudet emojit ovat?? Mulla ei ole edes perushymynaamaa täällä valikoimassa, joillain näyttäisi viesteissään se olevan. Enkä edes tajunnut, että lopullisessa viestissä ei puhelimen omat emojit näy, vaan käytin niitä ihan tyytyväisenä omassa viestissäni. Cat With Tears Of Joy

Mette82 onnea! Tsemppiä kahden viikon odotteluun ennen seuraavaa ultraa.

Mulla on jomottelu jatkunut, eli eiköhän se ovis tule huomenna ajallaan. Tajusin että olen aika lailla yhtä kipeä kuin päivää ennen punktiota, vaikka siellä on vain yksi folli. Taidan vaan reagoida voimakkaasti irrotuspiikkiin. Pitää ottaa huomenna särkylääke joskus puoli ysin aikaan kun ovis tulee vähän ennen kymmentä, kun silloin on 36 h irrotuspiikistä.
Oho onpas sulla kivut =( eikö sulla ollut letrozol nyt käytössä? Mulla ne kasvatti ihan ylisuuret rakkulat, jotain lähemmäs 30mm et voiskohan joku semmonen vaikuttaa?

Illusia, hienoa että sait hyviä uutisia verikokeesta. Beating Heart

CherryRed, mahtavaa! Toivottavasti viiva vahvistuisi ja kaikki menisi hyvin. Beating Heart

Madalena, tää on varmaan ensimmäinen kerta, kun on näin seesteinen olo. Beaming Face With Smiling Eyes Mulla on yleensä mielialat vaihdelleet ihan laidasta laitaan. Oon syyttänyt siitä hormoneja, mutta kyllä varmaan stressi ja jännitys osansa tekee.

En kyllä tiedä, mikä nyt on eri tavalla, mutta ehkä ainakin on luopunut jostain omista odotuksista ja toiveista. Että ei haittaa, kun ei tullut vaikkapa sitä tiettyä ikäeroa lapsille. Ehkä jotain hyväsymistä, että tää menee nyt miten menee, ja ehkä se on tarkoitus vain mennä just näin. (Mulla on ollut paha tapa selvittää mahdollinen laskettu aika jo suunnilleen silloin, kun mulla on edes aavistus, milloin seuraavan yrityskierron menkat alkaa.....) Mutta sitten toki SILTI samalla on se pelko, että mitä jos tää ei onnistukaan jostain selittämättömästä syystä.

Ja tosiaan, mitä ihmettä nämä uudet emojit ovat?? Mulla ei ole edes perushymynaamaa täällä valikoimassa, joillain näyttäisi viesteissään se olevan. Enkä edes tajunnut, että lopullisessa viestissä ei puhelimen omat emojit näy, vaan käytin niitä ihan tyytyväisenä omassa viestissäni. Cat With Tears Of Joy
Joo nää emojit on kyllä aika jäätävä floppi :D mä oon saanu hymiön ihan laittamalla : ja )
Katotaan toimiiko toi mun nauruhymiö ton ekan lauseen perässä...

Beisla, tsemppiä oviskipuihin :Heartred
Medium, olet kyllä seesteinen
Madalena, tsemppiä vielä viime hetken piinailuun ❣

Voi luoja miten paljon jännittää ja pelottaa, et jos soitto vielä tälle aamua tulee Anxious Face With Sweat viime yö meni vähän pyöriessä, toki oon nukkunu aika paljon viime päivinä, niin alko varmaan olla unitunnit täynnä Beaming Face With Smiling Eyes mutta varmasti osa jännitystäkin mukana. Tää on ollu kyllä yks elämäni pisimpiä viikkoja Alien-

Onko kellään kokemusta teroluteista pas-tukilääkkeenä tai alkuraskaudessa?

Mulla vuotelut jatkuneet, välillä verisenäkin. Aloitin nyt lugesteronien rinnalle myös terolutit. Lääkärin mukaan voi olla apua, tai sitten vaan henkinen apu.

Beisla, tsemppiä oviskipuihin :Heartred
Medium, olet kyllä seesteinen
Madalena, tsemppiä vielä viime hetken piinailuun ❣

Voi luoja miten paljon jännittää ja pelottaa, et jos soitto vielä tälle aamua tulee Anxious Face With Sweat viime yö meni vähän pyöriessä, toki oon nukkunu aika paljon viime päivinä, niin alko varmaan olla unitunnit täynnä Beaming Face With Smiling Eyes mutta varmasti osa jännitystäkin mukana. Tää on ollu kyllä yks elämäni pisimpiä viikkoja Alien-

Ilmeisesti soittoa ei tullut <3 Tuu kertoon miten meni siirto :)

Onko kellään kokemusta teroluteista pas-tukilääkkeenä tai alkuraskaudessa?

Mulla vuotelut jatkuneet, välillä verisenäkin. Aloitin nyt lugesteronien rinnalle myös terolutit. Lääkärin mukaan voi olla apua, tai sitten vaan henkinen apu.

On kokemusta. Mulla kävi Terolutien kanssa niin että siirrossa extra lyhyt luteaalivaihe ja kaikki vuoto terolutien läpi.
Lääkäri kommentoi siihen että jaha, sulle ei sitten näitä kannata enää laittaa ja vaihto lugesteroneihin. Niillä on saatu luteaalituet mulle paremmaksi, eli sopii mulle paremmin noi emättimen sisäiset lääkkeet, kun suun kautta. Terolut Ei vissiin imeydy tarpeeksi koska menee koko ruoansulatuskierron läpi tms.

Jaha, ei tuolla ole edes "en tiedä" hymiötä.... :/

On kokemusta. Mulla kävi Terolutien kanssa niin että siirrossa extra lyhyt luteaalivaihe ja kaikki vuoto terolutien läpi.
Lääkäri kommentoi siihen että jaha, sulle ei sitten näitä kannata enää laittaa ja vaihto lugesteroneihin. Niillä on saatu luteaalituet mulle paremmaksi, eli sopii mulle paremmin noi emättimen sisäiset lääkkeet, kun suun kautta. Terolut Ei vissiin imeydy tarpeeksi koska menee koko ruoansulatuskierron läpi tms.

Jaha, ei tuolla ole edes "en tiedä" hymiötä.... :/
Mulla on nyt vuotanut alkuraskaudessa nimenomaan lugesteronien läpi, ja niihin otettiin lisäksi vielä terolutitkin.
Viime raskaudessakin vuosin vähän väliä, mutta jotenkin ihmeessä raskaus jatkui silti. Nyt näyttää ihan samalta, ja kysyin voisiko tukilääkitys olla riittämätön mulle, ja tuo kombinaatio otettiin käyttöön.

Tää on henkisesti todella rankkaa.

Mulla ollu terolutit käytössä niin tuore, kuin pas:siirrossa. Kerran tuli läpi vuoto, mutta muuten ei. Tosin en edes ole älynnyt vaatia vaihtoa.

Tuli vähän kuraa niskaan. Tuoresiirtoon siis päästiin, mutta kaikki muut oli kuukahtaneet. Nyt tästä testipäivä 15.10. Siirto meni hyvin ja ei ollut mitään ihmeempiä.

Seuraavaan sitten pitkä kaava. Painoa pitäs saada alas, normaali painoon olis 19kg matka. Olisko hyviä ajatuksia miten tuohon pystyis? En älynnyt sitten kysyä mikä olisi hyvä määrä saada pudotettua pois vai olisiko se normaalipaino sitten se kaikkein optimein ja jatkaa vasta sitten hoitoja, kun normaali painon saavutettu.

Miten MyyräMatikaisella meni?

@Illusia tsemppiä ja toivottavasti lääkkeistä löytyy apu <3

@Kefir90 harmi kuulla solujen kuukahtamisesta. olisin laittanu sympatiaa, mut eihän sitä reaktiota enää ole... toivotaan parasta tästä siirrosta <3 painonhallintaan - mulla parhaiten auttaa totaalikieltäytyminen sokerista, mutta olenkin aikamoinen sokerihiiri jos ei sitä erikseen kontrolloi. toinen on säännöllinen liikunta, eli rutiiniksi vaikka päiväkävely tms jolla saa liikuntaa mukaan arkeen ja aineenvaihdunnan liikkeelle. vaikea sanoa sen tarkempia vinkkejä, kun ei tiedä sun lähtötilannetta kummemmin :)

@Myyrämatikainen uutisia odotellaan täälläkin!

hohhoijaa kun menee aika hitaasti tässä välikierrossa. tänään kp9 ja oviksen tikuttelu käynnissä. luonnollisen kierron pituus ollu jotain 27 luokkaa.

Mulla on nyt vuotanut alkuraskaudessa nimenomaan lugesteronien läpi, ja niihin otettiin lisäksi vielä terolutitkin.
Viime raskaudessakin vuosin vähän väliä, mutta jotenkin ihmeessä raskaus jatkui silti. Nyt näyttää ihan samalta, ja kysyin voisiko tukilääkitys olla riittämätön mulle, ja tuo kombinaatio otettiin käyttöön.

Tässä huomaa miten ollaan kaikki erilaisia. :) Toiselle toimii toinen ja toiselle joku muu.
Toivotaan nyt että saisit apua noista Teroluteista ja kombo hoito vähentäis vuotoja koska se on kyllä yhtä tuskaa! <3 Sympatiasydän, ja ((( optimismi sateenkaari, kun ei tuolla reaktioissa ole.

Osalla naisista on erilaisia progesteronin tuotano- ja imeytymishäiriötä ja terolutit ja luget ei ole tarpeeksi ja sitten otetaan käyttöön progesteroni piikit raskauden ajaksi. Tuo on toki ääripää esimerkki ja harvinaista. Mun lääkärin mukaan yhdellä naisella oli ollut 10 keskenmenoa ja sitten löytyi tuo progesteronin tuotanto- sekä imeytymishäiriö, ja 11 raskaus johti elävään lapseen noilla piikeillä.

7/10 oli kypsiä (vau!!)
3 oli hedelmöittyny (icsi, siittiöiden liikkuvuus 0+35 pesun jälkeen)
Siirrettiin 8-soluinen 3.0 (D3) alkio. Kuulemma täydellinen.
Pakkaseen ei menny tänään yhtään, mutta jatkoviljelyyn jäi kaksi alkiota.
Ja siitä ilmoitellaan kirjeellä sitten kotia.
Itse siirto meni hyvin, näkyvyys täydellinen.
Nyt sitten solumöykky vois olla ystävällinen ja tarrata lujaa kiinni ja pitää kiinni seuraavat 8,5kk ♥️♥️

Mulla oli terot sekä tuoresiirrossa että passissa, josta tärppi tuli. Mähän tuossa vähän aiemmin huutelin, että pyysin tosiaan vaihtamaan lugeista teroihin, kun sain lugeista inssien aikaan kutinaa. Lisäksi mulla oli vähän keskivertoa lyhyempi luteaali (n. 10pv), joten hyvä tuki olisi ollut (ainakin henkisesti) tärkeä. Tuoresiirrossa tuli menkat teroista läpi. Siksi jännitin tosi paljon, että pilaanko kaikki mahdollisuudet, kun omista "mukavuussyistä" vaihdoin hyvät luget epävarmempiin (insseissä lugeista ei tullut koskaan menkat läpi). Mutta niin vaan eka PAS tärppäsi terolut-tuellakin!

Kyllä mä ainakin jatkossakin käyttäisin tota sydäntä sympatia sydämenä. En mä mitään "en tykkää" peukkuakaan halua laittaa ja tylsää jos ei mitään reaktiota laittaisi Confused Face
Minä nyt kans vähän kapinoin noita uusia reaktioita vastaan: laittelen edelleen teille sydämiä, ja niillä tarkoitan juurikin sitä sympatiaaBrown Heart eli, en tarkoita olla tökerö, jos se joissakin kohtaa siltä vaikuttaa Brown Heart

Minä alan taas aktivoitumaan täällä kun omalla hoitopolulla vihdoin alkaa taas tapahtumaan.

Meillä oli tosiaankin kesäkuussa PASista kemiallinen raskaus ja sen jälkeen olen syönyt e-pillereitä rauhoittamaan endometrioosia joka on vaikea ja laajasti levinnyt. Kolme päivää sitten oli ultra ja lääkäriaika. Endometrioomat munasarjoissa olivat litistyneet, eli ei pienentyneet vaan eivät ole yhtä täynnä nestettä. Tämä oli riittävän hyvä ettei tällä hetkellä mietitä laparoskopiaa vaan tehdään PAS.

Tänään kp1 ja aloitin Progynovan (2mg x3 päivässä) kp 12 on ultra jolloin määritellään milloin aloitan lugesteronen ja milloin tehdään siirto. Tähän PASiin saan myös Gonapeptylin. Olen todella tyytyväinen että tehdään jotain eri tavalla kuin viime kerrat, lisää toivoa siihen että ehkä tällä kertaa voisi tärpätä.

Minä alan taas aktivoitumaan täällä kun omalla hoitopolulla vihdoin alkaa taas tapahtumaan.

Meillä oli tosiaankin kesäkuussa PASista kemiallinen raskaus ja sen jälkeen olen syönyt e-pillereitä rauhoittamaan endometrioosia joka on vaikea ja laajasti levinnyt. Kolme päivää sitten oli ultra ja lääkäriaika. Endometrioomat munasarjoissa olivat litistyneet, eli ei pienentyneet vaan eivät ole yhtä täynnä nestettä. Tämä oli riittävän hyvä ettei tällä hetkellä mietitä laparoskopiaa vaan tehdään PAS.

Tänään kp1 ja aloitin Progynovan (2mg x3 päivässä) kp 12 on ultra jolloin määritellään milloin aloitan lugesteronen ja milloin tehdään siirto. Tähän PASiin saan myös Gonapeptylin. Olen todella tyytyväinen että tehdään jotain eri tavalla kuin viime kerrat, lisää toivoa siihen että ehkä tällä kertaa voisi tärpätä.

Meillä kans aktivoitui nyt hoidot heinäkuisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Luonnolliseen kiertoon tehdään PAS. Nyt kp.7 ja kp.11 ultraillaan tilannetta. Toivon vaan niin, että tähdet olisi puolellamme ensin oviksen ajoituksessa, että päästään siirtoon ja seuraavaksi, että munat selviää sulatuksesta. Jessus kun on taas monta jännitettävää osiota.Confused Face

Tsemppiä hirmuisesti matkaan ja toivotaan, että onnistuttaisiin nyt!Beating HeartClapping Hands Light Skin Tone

Meillä kans aktivoitui nyt hoidot heinäkuisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Luonnolliseen kiertoon tehdään PAS. Nyt kp.7 ja kp.11 ultraillaan tilannetta. Toivon vaan niin, että tähdet olisi puolellamme ensin oviksen ajoituksessa, että päästään siirtoon ja seuraavaksi, että munat selviää sulatuksesta. Jessus kun on taas monta jännitettävää osiota.Confused Face

Tsemppiä hirmuisesti matkaan ja toivotaan, että onnistuttaisiin nyt!Beating HeartClapping Hands Light Skin Tone

Tsemppiä sinullekin Tuikku84! Kiva että mennään suht samoissa, viikon heitolla. Todella monet muut täällä jännittävät parhaillaan tai ovat jo hoitokierron loppuvaiheessa niin kiva että on yksi jännittäjäkaveri.

Takaisin