IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin tänään yksityisellä lapsettomuuslääkärillä tarkistamassa että kaikki on ok meidän toisen lapsen yrityksen pas siirtoa varten. Amh oli 4,6 ja ultrassa hyvä (mutta ei liiallinen) määrä niitä munasolunalkuja ja kaikki näytti hyvältä. Oon 34v ja amh huomioon ottaen pitäisi olla hyvät mahdollisuudet uuteen icsiin vielä myöhemminkin jos tarvitsee. Prolaktiini oli jo normaali vaikka imetän vielä ja lääkäri lupasi selvittää mitä uusimmat tutkimukset sanovat imetyksestä ja alkionsiirrosta.

Toimiko muilla tänään Husin omapolku? Meille on tullut sinne vastaus viesteihin mutta sovellus ei toiminut kun yritettiin katsoa.

Kefir90, toivottavasti hyvin hedelmöittyvät ja pääsette siirtoon.

Beisla, tsemppiä siirtoon!

On.
Tänään alavatsan kipu on siirtynyt enemmän keskelle. On semmoista pistävää ja tuikkivaa. Jos olisi enemmän sellaista lievää menkkamaista kipua, niin olisin varma että on hyvä merkki (sellaista oli, kun esikoinen tärppäsi). Mutta tää voi olla kyllä ihan mitä vaan, vaikka suoliston puolella... Tai ehkä punktion jälkimaininkeja vielä... Äh, vaikka kuinka ajattelee, että en tarkkaile itseäni ja mieti oireita, niin jotenkin siihen vain ajautuu.

Jotenkin on hyvä tunne tästä siirrosta. Tuntui, että hoitava taho on tehnyt kaikkensa, että tää nyt tärppää (hyvät tukilääkleet, alkioliima) ja kroppakin tuntuisi olevan samassa juonessa mukana, kun limakalvo oli vieläkin parempi kuin aikaisemmin (yleensä n. 10mm, nyt 12mm). Silti kuitenkin pelkää, että jos on liian toiveikas, niin pettyy vain pahemmin.

Illusia, ihanaa että arvo oli hyvä! Suuret onnittelut!Beating Heart

Tsemppiä piinaajille, innolla jännitän teidän puolesta kun itsellä nyt hetken taukoa siirroista!

Kävimme tänään lääkärin kanssa keskustelua jatkosta. Kuukautiset alkavat varmaankin tiputtelusta päätellen huomenna ja aloitan sitten taas Estradot-laastarit ja tähän uuteen kiertoon tehdään Era/BeReady-testi. Lääkäri ei näkisi nyt tarpeelliseksi tehdä alkiodiagnostiikkaa, sanoi että kun meillä kymmenestä hedelmöittyneestä munasolusta seitsemän eteni blastoksi, niin se puhuisi sen puolesta, että alkioissa ei suurta vikaa olisi. Tietenkään ei voi täysin varma olla, mutta ikä ja hyvä prosentuaalinen blastojen määrä oli tähän lääkärin perustelu. Voi olla myös huonoa tuuria nämä kaksi kemiallista, mutta poissuljetaan nyt vielä se, ettei siirtoajankohta ole pielessä. Lääkäri myös totesi, että alkionsiirtojen ei missään nimessä kuulu olla sellaisia mikä viimeisin siirtoni oli, joten samalla kun otetaan kohdun näyte, saan kunnon kipulääkityksen ja kohdunkaulan kanavaa tutkitaan tarkemmin, jotta selviäisi, miksi siirto oli niin vaikea. Ihmettelen suuresti, miksi siirrot ovat niin hankalia, kun esim. munanjohdinten aukiolotutkimuksessa saatiin helposti katetri kohtuun. Mutta huojentaa mieltä, että lääkärillä on nyt selvät suunnitelmat jatkoon. Itse on niin henkisesti hajalla, ettei jaksa miettiä ja oikein tehdä päätöksiäkään asioista, mutta halutaqn kuitenkin edetä asioissa. Tauko ei tunnu hyvältä kun ollaan jo yli kaksi vuotta tätä rumbaa käyty läpi. Haluan vain luottaa, että tämä kokenut lääkäri tietää mitä tekee.

Onnea Illusia, mahtavaa!

Lipsu, kuulostaa hyvältä teidän lääkärikäynti ja että on suunnitelmat nyt jatkoon!

Kiitos kaikille osanotoista, on se jännä miten lohduttavalta tuntemattomien (mutta asiaa ymmärtävien!) ihmisten empatia voikaan tuntua! Vaikka suhtauduin positiiviseen raskaustestitulokseen vielä aika epäuskoisesti, pari päivää homman kosahtamisen jälkeen meni paikoitellen aika apeissa tunnelmissa. Tänään on ollut jo selkeästi parempi mieli. Menkatkin alkoivat - yllättävä ilon aihe, just olin miettinyt että mitenhän kierto palautuu IVF-lääkkeiden ja kemiallisen jälkeen. Huomenna vielä verikoe, jossa varmistetaan että hcg laskee. Onkohan menkat myös merkki siitä että se on laskenut?

@Lipsu , ihanaa että sulla oli asiantunteva lääkäri. Toivotaan nyt, että uusi suunnitelma toisi teille vauvan syliin Beating Heart

@Illusia , onnea hyvästä arvosta Beating Heart

@medium Toivotaan, että vatsan uumenissa olis jotain ihanaa tapahtumassaBeating Heart

Uuden palstan hymiöt on ihan surkeita Clown Face

Nyt oli tullu epikriisi kantaan perjantaisesta ultrasta. Siellä luki myös jatkosuunnitelma, jos tämä kierros ei meille vauvaa anna. Eli pitkä kaava yhdistelmällä synarela + menopur. Ei kerro mitään. Muuta, kuin että vaihdevuosioireet on tulon päällä Beaming Face With Smiling Eyes
Jotenkin vaan jännittää koko ajan, et tuleeko puhelua. Tiiän. Oon tyhmä. Ois ollu helpompi olla töissä, kun siellä on niin muuta ajateltavaa. Mut en ois varmaan pystyny, työ on fyysistä ja jalkojen päällä koko ajan. Nostelua ja kyykkimistä yms. Eilen päivällä ei ollu kipuja, mutta iltaa kohden alkoi. Tein perus puuhasteluja kotona päivän aikana, paljon vietin kuitenkin aikaa sohvalla. Ja samoiten nyt oli jo vatsa kipeä, kun heräsin. Sellasta menkkamaista jomotusta.

Heipat!

Kiva lukea täältä kokemuksia näistä hoidoista. kun itselle tuntematonta aluetta todella paljon.

Mulla alkoi pistokset bemfolalla ja nyt muutaman päivän jälkeen iski karmee flunssa. Kurkku aivan tulessa ja vaikea jopa nukkua ja hengittää. Haittaako flunssa hoitoa jotenkin? Paitsi tekemällä siitä raskaan kun en viitsi särkylääkkeitä ottaa kokoajan.

Täällä menossa pp3 eikä oikein mitään oireita. Paitsi arat tissit ja alavatsan nippailut, mutta nehän alkoi jo ennen itse siirtoa niin taitaapa olla vaan lääkkeistä johtuvaa. :wacky: :hilarious: Mutta halusin kysyä teiltä joilla on oikeasti endo todettu, että miten se on teillä reagoinut stimulaatioihin / punktioon? Minähän olen sen siis vain autodiagnosoinut enkä saanut keltään gyneltä vahvistusta kun ultrassa ei mitään näy, mutta nyt tämän kolmannen punktion jälkeen tuntuu että oireet on pahentunut.. lähinnä siis suolistokivut tuli tämän punktion jälkeen heti päälle. Pari päivää oli tosi kipeä, sitten helpotti muutamaksi päiväksi mutta nyt siirron jälkeen eilen alkoi taas kipuilla. Vähän kauhistuttaa että mitä se voi tarkoittaa siirron onnistumiselle, ja lähinnä siis mietin että kun ne kivut nyt taas tuli päälle niin enteileeköhän vain niitä tulevia menkkoja.. :sorry: varmaan pitäisi jossain vaiheessa suunnata jollekin spesialistille, vaikka en tiedä muuttaisiko se diagnoosi mitään, kun kivut kuitenkin ihan siedettävän rajoissa vielä on.

Endo on tosiaan erilainen meillä kaikilla.
Itse sain virallisen diagnoosin vasta kuukausi sitten. Noin 9 vuotta ensimmäisten outojen oireiden alettua. Meillä on ollut 3.IVF-kierrosta ja mullakin luultiin ekan IVF:än jälkeen olevan lievä hyperi, mutta tais olla vain endoa. 2.IVF:n jälkeen ei ollut oikeastaan mitään oireita, mutta sitten 3.IVF:n jälkeen tulikin isosti oireita ja ihan uusia. Tuo mun diagnoosi on saatu oikealta endo spesialistilta oirekuvan sekä sisätutkimuksen perusteella. Sovittiin että nyt katsotaan tämä meidän lapsettomuushoitoputki ensin läpi, ja palataan sitten endoasioihin. Mun iän vuoksi siis Suomen laki asettaa katon hoidoille mulle 1,5 vuoden päästä.

Hienoa tässä oli se että mulla sattui olemaan samana päivänä ensin lapsettomuuslääkäri ja tämän PAS kierroksen suunnittelu ja sen jälkeen myöhemmin päivällä endo spesialistin aika, niin oli kiva saada palaute lapsettomuuslääkärin suunnitelmasta endospesialistilta ja sen mielestä mun suunnitellut lääkkeet ja PAS kierto oli kuulema oikein hyvä endoa ajatellen. Tai paras mitä tässä tilanteessa voi, kun kuitenkin vielä joutuu jotain hormoneja käyttämään, koska haluan että hoidot jatkuu.
Eli mulla on modifioitu kierto: Alkuun letrozol-kuuri joka auttaa endon tasottelussa. Se vähentää aramataasiyhdisteitä kohdussa, jotka voi estää kiinnittymistä. Sitten ovulaatio tehtiin irrotuspiikillä ja siirtoa ennen aloitin luget ja siirto ajoitettiin BeReady-tuloksen mukaisesti oikeaan aikaan.

Jos sual epäilyttää, niin käy hakemassa diagnoosi. Se helpottaa myöhemmin avun saamista sekä jos kivut yltyy niin on helpompi varmasti jutella sairaslomasta, kun sulla on jo siellä endo diagnoosi.

Onnittelut Kefir90 hedelmöittymissaldosta!!

Apua!
Alkoi eilen illalla kramppaamaan alavatsaa ja unia piti odottaa pari tuntia ennenkun maha rauhottui. Tuntu just siltä että nyt heti alkaa menkat. Tänään on 29 kierron päivä ja mun kierto on säännöllisesti 29.
Mun virallinen testipäivä olisi vasta nyt Sunnuntaina eli 3 päivän päästä. Jotenkin ajattelin että haluan nyt sen negan pois alta, että pääsee piinailemasta, kun niin krampitti ja poltti. Tein sitten testin tuossa...

https://ibb.co/ydvX8ZQ
Ja siellä olikin tällainen! Astonished Face-

Soittelin jo näistä krampeista klinikalle ja otetaankin jo huomenna hcg ja progesteroni, ja seurataan ettei progen taso laske. Viimeksi mun ainoasta plussasta pahasta krampittelusta tuli iso hematooma ja vuotoa, niin nyt seuraavat tätä edistymistä tarkemmin. On pieni epäily että progesteronihäiriötä. Nyt vasta piinailuttaakin!

Apua!
Alkoi eilen illalla kramppaamaan alavatsaa ja unia piti odottaa pari tuntia ennenkun maha rauhottui. Tuntu just siltä että nyt heti alkaa menkat. Tänään on 29 kierron päivä ja mun kierto on säännöllisesti 29.
Mun virallinen testipäivä olisi vasta nyt Sunnuntaina eli 3 päivän päästä. Jotenkin ajattelin että haluan nyt sen negan pois alta, että pääsee piinailemasta, kun niin krampitti ja poltti. Tein sitten testin tuossa...

Soittelin jo näistä krampeista klinikalle ja otetaankin jo huomenna hcg ja progesteroni, ja seurataan ettei progen taso laske. Viimeksi mun ainoasta plussasta pahasta krampittelusta tuli iso hematooma ja vuotoa, niin nyt seuraavat tätä edistymistä tarkemmin. On pieni epäily että progesteronihäiriötä. Nyt vasta piinailuttaakin!

Ihanaa, mikä olisi nyt dpo :) toivottavasti vahvistuu!

Apua!

Oii, ihanaa!!Clapping Hands Light Skin ToneBeating Heart kovasti nyt vahvistumista ja toivotaan, että kaikki hyvin! varovaiset onnittelutBeating Heart

Ps. Apua näitä emojeita... Ihan epäoleellisia tätä foorumia ajatellen Cat With Tears Of Joy toivotaan että ne on vielä kehityksen alla..

Ihanaa, mikä olisi nyt dpo :) toivottavasti vahvistuu!

DPO 14 on nyt.

Kiitos kaikille toivotuksista!
Keskenmenon pelko on taas persiissä koko ajan. On tuoreessa muistissa tän vuoden Tammikuu ja kkm.
Mutta ollaan niin kauan onnellisia kunhan toisin todistetaan :) Nyt on sentään kromosomiterve yksilö satavarmasti kyydissä.

Voi luoja näitä uusia hymiöitä ja emojeja.... ei löydy enää sopivia. Missä on kaikki välittämisjutut? Hali emoji ois hyvä! Joo toivottavasti vielä kehittäisivät näitä.

CherryRed onnea, ja toivon kovasti että pysyy matkassa!

Beebi, kiva kuulla että kaikki on kunnossa, ja toivotaan ettei sun tarvitsisi lopettaa imetystä siirron takia.

Illusia, ihana kuulla että saitte hyvän tuloksen!

Lipsu, hyvä kun teillä on asiantunteva lääkäri ja suunnitelma kunnossa, kuulostaa lupaavalta.

Kefir, hienoa että neljä hedelmöittyi. En usko, että laadusta on luotettavaa tietoa ennen kuin alkiot ovat vähän vanhempia.

Hulinamamma, voi rähmä että iski flunssa juuri nyt. Kannattaa varmasti kysyä hoitavalta taholta miten flunssa vaikuttaa. Luulisi että ei vaikuta kasvatteluun, kunhan ultriin saa tulla flunssaisena... ehkä siellä on jotain järjestelyjä näihin tilanteisiin.

On. Aika kovat ovulaatiokivun kaltaiset kivut vaivanneet jo koko päivän. Vähän pelko persiissä ettei ovis ole ehtinyt käynnistyä jo ennen Ovitrelle-pistosta. Testasin kyllä eilen aamulla ja testi oli nega, niin pitää kai vaan luottaa siihen että ovis tulee vasta huomenna. Kaipa ne kivut kertoo huomenna. Ainakin ennen Letrot + irrotuspiikki on mulla saanut aikaan mojovat oviskivut.

Käännytääs taas parvitietouden puoleen!
Eli PAS - kun ovistesti näyttää positiivista, monenko päivän päästä siirto on alkion ikään katsottuna?
Meillä 5päivän ikäisiä blastoja pakkasessa.
Eli kun saan ovisplussan, lasketaanko seuraavasta päivästä alkaen viiden päivän päähän mahdollinen siirto vai onko testin plussapvä eka?

Käännytääs taas parvitietouden puoleen!
Eli PAS - kun ovistesti näyttää positiivista, monenko päivän päästä siirto on alkion ikään katsottuna?
Meillä 5päivän ikäisiä blastoja pakkasessa.
Eli kun saan ovisplussan, lasketaanko seuraavasta päivästä alkaen viiden päivän päähän mahdollinen siirto vai onko testin plussapvä eka?
Jos pakkasessa on blastoja, niin siirto on kuuden päivän päästä o-plussasta.

Ei ole merkitystä ovatko blastot viidennen, kuudennen vai seitsemännen päivän blastoja, kaikki siirretään viiden päivän päästä ovulaatiosta (paitsi jos on tehty era/be ready -testi joka määrää toisin).

Hei kaikille!

Olen tänne kirjoitellut aiemmin mutta nyt ollu pitkä hiljaiselo. Uusia on kovasti tullut mutta tuttujakin vielä mukana!

Halusin vaan tulla kertomaan omaa tarinaa kannustimeksi teille. Eli meillähän on takana jo useita vuosia hoidoissa, taival aloitettiin ensin inseminaatioilla vuonna 2018, joiden jälkeen 1 IVF ja 3x ICSI.
Yksi biokemiallinen ollut ja useampia negoja. Meillä hedelmöittyminen on ollut ongelmana ja sen vuoksi kovin suurta määrää alkioita ei olla per hoito saatu.

Viimeisimmässä hoidossa saatiin paras määrä alkioita, 8 joista yksi tuoresiirtoon. Loppuja viljeltiin päivään 3 ja pakkaseen saatiin 6. Näistä siirrettiin yksi mutta nega ja loput sulatettiin kerralla joista yksi siirtoon - ja nega. Loput viljeltiin blastoksi ja yksi selvisi näistä ja pakastettiin uudelleen. PAS tehtiin 2.9. ja plussa! Tänään kävin oman mielenrauhan vuoksi ultrassa yksityisellä kun julkisella aika 2 vkon päästä. Siellä köllötteli pieni alku, joka selkeästi kunnossa oli. Ihan selkeästi ei sydäntä vielä näkynyt, viikkoja nyt n. 6. Ultran mukaan 5+6.

Olen ollut ihan 100% varma, että on mennyt kesken kun mitään raskausoireita eikä tunnetta raskaudesta ole ollut, ainoastaan vuoto puuttuu. Eli älkää menettäkö toivoa! Beating Heart
Olen varmaan vielä pienessä shokissa kun olin jo valmistautunut siihen että elämä jatkuu ilman vauvaa. Tiedostan tietysti sen että mitä vain voi tapahtua vielä mutta henkisesti ei ole romahdus kun kaikkeen on varautunut.

Takaisin