Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Oon tuonne PAS puolelle ilmoittautunut, mutta tulin sit tämänkin ketjun lueskelemaan. Itsellä ollut nyt muutaman vuoden väli hoitoihin (siitä onnekkaasta syystä että tuoresiirto tuotti toivotun tuloksen silloin)Vilja, nyt alkoi kiinnostaa.
Minulla on Thyroxin - lääkitys raskauden jälkeiseen kilpirauhasen vajaatoimintaan ja joskus painoin mieleen myös tuon kortisonin pienen määrän syömisen alkionkiinnittymisen ajan olevan hyvästä, jos kehossa on pienikään tulehdustila päällä. Nyt olen aloitellut Synarelan ja 3.IVF-hoito käynnistymässä.
Ajattelin ehdottaa tuota kortisonia lääkärille, tosin en tiedä pidetäänkö julkisella tuota hömpötyksenä (itsellä on vähän sellainen tunne, että mitä ne lääkärit miettii jos kerron, että olen kuullut tms). Mitä olet itse kuullut aiheesta?
Nyt meni mutkat suoriksi. Näyttöä on paljonkin siitä, että terveistä alkioista tulee varmemmin raskaaksi kuin sairaista. Se, miksi kaikki klinikat tai lääkärit eivät harrasta alkiodiagnostiikkaa, johtuu siitä, että niistä sairaistakin alkioista voi tulla terve lapsi. Eli jos pariskunta saa vain sairaita alkioita, voi niiden siirtäminen silti aikaansaada terveen vauvan, ja tällaisen pariskunnan kohdalla alkioita ei välttämättä kannata testata. Mutta sellaiset pariskunnat, joiden alkioissa on kromosomeiltaan terveitäkin, he hyötyvät alkiodiagnostiikasta, koska terveestä alkiosta tulee todennäköisemmin terve vauva kuin sairaasta alkiosta. Ja tästä todellakin on paljon näyttöä.Se on kaunis ajatus, että alkioista voisi etukäteen ennustaa mikä johtaa normaaliin raskauteen, mutta toistaiseksi siitä ei ole mitään näyttöä että näin voisi todella tehdä.
Hei! Oon tuonne PAS puolelle ilmoittautunut, mutta tulin sit tämänkin ketjun lueskelemaan. Itsellä ollut nyt muutaman vuoden väli hoitoihin (siitä onnekkaasta syystä että tuoresiirto tuotti toivotun tuloksen silloin)
minulla oli tukilääkkeenä kortisoni (prednisolon) ja vertaohentava (primaspan). Julkisella puolella ollaan. Perusteltu syy kummankin lääkkeen käytölle kohdallani on, että sillä ne hoitooni mukaan sain. Mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että useampi voisi avun saada ”kun uskallettaisiin” kokeilla näitä tukilääkkeitä.
tästä asiasta olen kiinnostunut juttelemaan tarkemminkin jos joku kiinnostunut.
Mulla oli kans ihan normaalit menkkaoireet, paitsi parina yönä oli todelle kivuliaita vatsakramppeja. Koko ajan oli varma, että menkat alkaa. Menkkaoireet alkoi pari päivää siirron jälkeen ja jatkuivat vielä silloinkin plussasin. Mitään raskausoireita ei sen sijaan ollut.
Mulla on tässä matkanvarrella löytynyt tulehduksellinen suolistosairaus, siihen se prednisolon ja sit primaspan perinnöllisen tukostaipumuksen vuoksi. Kortisonia käytin viikolle 12 asti tukena, primaspan muuttui plussauksen yhteydessä klexane pistoshoitoon joka jatkui koko raskauden.Moi! Mitkä ne perustellut syyt kortisonin ja Primaspanin käyttöön ovat? Mä haluaisin kokeilla kortisonia pienellä annoksella, koska on kiinnittymisongelmia. Julkisella puolella ei ole suostuttu kokeiluun, mutta yksityisellä varmaan suostuttaisiin.
Tuosta voisin haluta lähteen, koska viimeksi kun katsoin, mainittiin tutkimuksissa, ettei tällaista tutkimusta ole mahdollista tehdä ihmisillä, koska jos parilla terveitä alkioita on, on moraalisesti ongelmallista siirtää sairaita alkioita terveiden sijasta. Myös "johti raskauteen" on kehno mittari; yleisimmin käytetty "live births" on ainoa oikea mittari, koska minua ei ainakaan kiinnostanut kokea keskenmenoja siksi, että viallinen alkio oli kiinnittynyt ja lähtenyt kasvamaan ja kuollut sitten vikoihinsa ja sitten sitä tyhjennellään sairaalassa pois kohdusta. Ei siis ole mikään voitto tuo "johti raskauteen", mieluummin en raskaudu ollenkaan kuin koen enää yhtään keskenmenoa.Toki juuri näin, ja sanoinkin, että jos saa paljon alkioita, niin sitten testissä on järkeä. Edelleen.
Erään julkaisun mukaan raskaus onnistui n. 60%:lla joilla alkio oli normaali, mutta mosaiikkisista alkioista n. 40% myös johti raskauteen. Eli raskaus-% on korkea, mutta myös normaaliksi testatut alkiot saattavat epäonnistua.
Kiitos :) Tsemppiä sulle muniksien kasvatteluun Kerro sitten miten UÄ:ssä meni huomenna. Mikä lääkitys sulla olikaan?
Mainitsin muutama päivä sitten että mulla nousi kuume kuukautisvuodon jälkeen. Nyt on lääkärissä käyty ja saatu kaksi antibioottikuuria. Jonkinlainen sisäsynnytintulehdus mutta onneksi ei yhtä vakava kun viime kesäkuussa kun jouduin osastolle. Syyksi paljastui että lääkkeellisen PASin hormoonit ovat taas kasvattaneet endometrioomat munasarjoissa ja se aiheutti tulehdusarvojen nousua. Toivotaan että e-pillerit tässä ennen 2.IVF auttaisi vähän tätä tilannetta.
Hei! Oon tuonne PAS puolelle ilmoittautunut, mutta tulin sit tämänkin ketjun lueskelemaan. Itsellä ollut nyt muutaman vuoden väli hoitoihin (siitä onnekkaasta syystä että tuoresiirto tuotti toivotun tuloksen silloin)
minulla oli tukilääkkeenä kortisoni (prednisolon) ja vertaohentava (primaspan). Julkisella puolella ollaan. Perusteltu syy kummankin lääkkeen käytölle kohdallani on, että sillä ne hoitooni mukaan sain. Mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että useampi voisi avun saada ”kun uskallettaisiin” kokeilla näitä tukilääkkeitä.
tästä asiasta olen kiinnostunut juttelemaan tarkemminkin jos joku kiinnostunut.
Mulla on bemfola isolla annoksella ja jarruna fyremadel. Samat lääkkeet ja annostukset, kuin edelliselläkin kerralla. Lyhyt kaava.
Voiko sulle tehdä jatkossa lääkkeettömään kiertoon siirrot?
Tänään käyty ifv-ultrassa.Vain yksi munasolu löytyi. Punktio 17.2. Ikinä ennen ei näin huonoa tulosta. No, ei se auta, kun mennä vaihe kerrallaan. Oon itkenyt koko junamatkan, mutta sentään päästään punktioon se on jo jotain.
Tänään käyty ifv-ultrassa.Vain yksi munasolu löytyi. Punktio 17.2. Ikinä ennen ei näin huonoa tulosta. No, ei se auta, kun mennä vaihe kerrallaan. Oon itkenyt koko junamatkan, mutta sentään päästään punktioon se on jo jotain.
Älä itke, vielä voi tulla lisää! Viime IVF:ssä mulla oli ekassa ultrassa neljä follia. Toisessa ultrassa kolmen päivän päästä oli ilmestynyt paljon lisää ja punktiossa saatiin lopulta 13munasolua.Tänään käyty ifv-ultrassa.Vain yksi munasolu löytyi. Punktio 17.2. Ikinä ennen ei näin huonoa tulosta. No, ei se auta, kun mennä vaihe kerrallaan. Oon itkenyt koko junamatkan, mutta sentään päästään punktioon se on jo jotain.