IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Mulla oli tänään 2. IVF:n punktio. Kotiuduin juuri. Yllätyksekseni saatiin 10 munasolua eli ihan hyvä määrä. Viimeksi saatiin 13, mutta aikaa on kulunut melkein 2 v. edellisestä ja ikää 38 v. niin ei ollut odotettavissa, että saadaan nyt niin paljon soluja. Mulla oli pitkä kaava (Synarela + Gonal F) ja ongelmana follikkeleiden epätasainen kasvu. Yksi johtofollikkeli lähtee keulimaan ja hankaloittaa muiden kasvua :( Molemmilla kerroilla on käynyt niin. Onneksi soluja silti saadaan.

Tarkoitus olisi tehdä nyt pitkä viljely ja jos kaikki menee hyvin, ensi maanantaina olisi blaston tuoresiirto. Jännäileekö joku mun kanssa samassa tahdissa?

Tsemppiä kaikille omiin hoidon vaiheisiinne <3 On tämä jännittävää kaikissa vaiheissa!

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- 1. siirto (pas) 12/2020, plussa

Kosmos
-ICSI 2/17, pas 4/17 -> poika 1/18
-8 alkiota siirretty 5/19 alkaen -> 6/19 & 1/20 km, pakastin tyhjä
-2.ICSI suunnitteilla 2021

Ornament87
-2016 hoitoihin 1v yrittämisen jälk. , endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kaikki ok
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 2x PAS-siirrot > negat
-helmikuu 2021 3.IVF

Pupsis
- Yritystä 8/2017 alkaen
- 3 kiertoa Letrozol 2,5mg ja 3 kiertoa 5mg
- lähete hoitoihin 5/2018 suunnittelukäynti 8/2018
- 3 OI + inssiä 10/19-2/20. Endometrioosi epäily vahvistunut tänä aikana
- 1 IVF pitkä kaava 9-10/2020. 16 follia joista 4 munasolua, 3 kypsää, 2 hedelmöittyi.
- tuoresiisrto 10/2020 nega ja vakava hyperi josta viikon sairaalassa
- 1 (5pv) alkio pakkasessa, 12/20 PAS keskeytyi. Lääkkeellinen PAS tammikuussa 2021. Tämän jälkeen pakkanen tyhjä

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > negaa
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km
- 1.PAS 11/20 blasto (luonnolliseen kiertoon) - > nega - > pakastin tyhjä
- 2.IVF tulossa alkuvuodesta

CherryRed
Ehkäisy jätetty pois 2017
- 1. IVF 5/2020: Tuoresiirto->nega
- 1. & 2. luonnol. kierto PAS: ->negat
- 3. lääkkeellinen PAS-> 11/2020 Plussa-> kkm 1/2021
- 2. IVF tulossa

Limppu
- Yritys aloitettu 5/2018
- Lähete 9/2019, ensikäynti 1/2020, hoitoon pääsimme 5/20.
- 3 OI + inssiä 5/20-10/20 -> neg
- IVF suunnittelu 3/21

Anselmiina_
-Yritys aloitettu 9/2017
-Inseminaatio x 2 tehty 2018-2019 -> neg
- 1. IVF+ICSI 4/2019, 8 hyvälaatuista alkiota -> tuoresiirrosta plussa ja kkm
- 7 pakastealkion siirtoa 2019-2020 -> kaikista nega
- tulossa 2. IVF 2/2021

Tammenterhotar
- Yritys aloitettu 6/2018 -> hoitoon hakeutuminen julkiselle reilun vuoden kuluttua, diagnoosi selittämätön
- 3 x ovulaatioinduktio + inseminaatio 6-10/2020 --> negoja kaikki
- IVF-suunnittelukäynti helmikuun lopussa.

jannn
-Yritys aloitettu 9/18
-Luomuraskaus ja km 3/19
-Kolmas inseminaatio -> plussa 12/20 -> kkm 1/21
-IVF-suunnittelukäynti 4/21

Carnation
-yritys aloitettu 5/19
-kolme inseminaatiota - > negaa
-IVF 9/20, tuoresiirto negatiivinen, kaksi blastoa pakastimeen
- 1. PAS 10/20 -> nega
-2. PAS 12/20 - > plussa, km 12/20
-toinen IVF 1/20

Stella01
- luomuvauva 2018
- ivf 08/20 vaihtui inseminaatioksi
- ivf 10/20 tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
- ivf 01/21

Turri
- yritys aloitettu 7/2018
- 1 oi + 4 inssiä --> negaa
- ivf-suunnittelu 1/2021

Marrukka
- ehkäisy pois 1/2018
- 4/2019 diagnoosi: male factor only
- 1. IVF syksy 2020: tuoresiirto ja Pas molemmat negoja
- seuraava suunnittelukäynti 3/2021

nninas_
-Aktiivista yritystä 12/12 lähtien sekä uudestaan 03/2018
-Osittaista tuubavikaa
-04/10 ❤️
-1/16 KM
-11/17 ❤️
-09/18 KU
-1/21 1.IVF

Mep
-Yritystä 5/17
-Hakeutuminen tutkimuksiin 6/18: Vasta-aineet + endo joka ei näy missään
-2x inssi kevät 19, molemmat negaa
-1.IVF 8/19, 13 munasolua, 11 kypsää, 7 alkiota, tuoresiirto 4pv, muut 5pv blastoja
-Kaikista siirroista kaksi kemiallista, loput negaa
-Endon hoitaminen pistoksilla syksy 2020
-Kohdunkaulan laajennus syksy 2020
-Tulossa 2.IVF 2/21

Benelobe
-Tutkimukset 5/19 endo diagnoosi
-1 ivf 11/19, 6 alkiota: tuoresiirto neg, 1 ja 2 pas nega
-3 pas plussa, myöhäinen km rv 17+4 12/20
-yksi alkio pakkasessa

Plussanneet
smoothie. (la 24.2.21)
Blanca (la 03/21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)
Kanna (la 13.6.2021)
Nupo80 (la 29.6.2021)
Upunup (la 23.7.21)
Nabbs (la 28.7.2021)
Henskukka (la 11.9.2021)

Tänne kai sitä on taas roudattava itsensä nolla pisteeseen. Myöhäinen km 12/20 ja yksi ainut alkio enää pakkasessa. Sitten taas kohti uutta hoito rumbaa.

Tsemppiä kaikille hoitoihin! :Heartred

Voi ei benelobe. Ihan kauheaa tuossa vaiheessa kokea keskenmeno.:sad010

Olen miettinyt tuonne suljettuun ryhmään menemistä. Mietityttää tunnistettavuus. Entä jos ne kätilöt ja lääkärit lukevat tätä palstaa :excited001 noo, jospa heillä olisi muutakin tekemistä.

Tänne kai sitä on taas roudattava itsensä nolla pisteeseen. Myöhäinen km 12/20 ja yksi ainut alkio enää pakkasessa. Sitten taas kohti uutta hoito rumbaa.

Voi ei! Kamalaa kuulla että raskaus päättyi keskenmenoon, varsinkin noin myöhään :Heartred Tsemppiä!!! Olet todella kovia kokenut niin toivotaan että seuraava siirto olisi se onnekas joka kantautuisi loppuun asti

Tällein ihan vierailijana kysyn, onko kenelläkään minkäänlaisia oireita kun terolut menossa? Menkkamaista juilintaa tms vaikka olisikin raskaana. Missä vaiheessa valkovuoto alkaa runsastumaan?

Tällein ihan vierailijana kysyn, onko kenelläkään minkäänlaisia oireita kun terolut menossa? Menkkamaista juilintaa tms vaikka olisikin raskaana. Missä vaiheessa valkovuoto alkaa runsastumaan?
Varsinkin alkuraskaudessa oli menkkamaista juilintaa myös ilman teroja. Itsellä ei valkovuoto ole lisääntynyt ollenkaan.

Mulla ainakin oli terolutin aikaan menkkamaista juilintaa ilman vuotoa, alkoi pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Negakierrossa kivut alkoivat muistaakseni samaan aikaan tai vasta sen jälkeen kuin rusehtava tuhruvuoto oli jo alkanut, siis Teroluteista huolimatta.

Oon niin pahoillani! :Heartred Meilläkin keskeytynyt keskenmeno vuosi sitten rv 13. Äkkiä se aika menee..

Ai niin ja hei vain kaikille taas! Oon täällä välillä käynyt lukemassa, mutta aattelin nyt taas aktivoitua kun 3. IVF piikitys alkoi lauantaina, ja tänään eka ultra. Pe vielä ultra ja punktio tod näk alkuviikosta.

Toivotan tsemppiä kaikille!!!

Mulla on vikassa inssissä ja ekassa alkionsiirrossa Lutinus, joka on myös keltarauhashormoni niinkuin Terolut (en tiedä voiko kuitenkaan näitä oireita vertailla kun kaksi eri lääkettä). Inssissä ei ollut mitään oireita, mutta nipistely alkoi heti alkionsiirron jälkeen, ennenkuin ehdin ottamaan edes ekan lääkkeen. Se jatkui sinne plussaamiseen ja sen jälkeen vielä tovin. Valkovuoto alkoi runsastua muistaakseni rv5 tai 6.

Olen tosi pahoillani myöhäisestä keskenmenosta. Toivottavasti viimeinen alkio nappaa kiinni!

Anselmiinalla hieno munasolusaalis! Toivotaan, että saatte monta blastoa. Mennään taas aika samaa tahtia, täällä punktio ajoittuu näillä näkymin ensi viikolle. Eka kontrolliultra on nyt perjantaina. Toivottavasti jotain olisi kehittymässä.

Hei! Mulla oli tänään 2. IVF:n punktio. Kotiuduin juuri. Yllätyksekseni saatiin 10 munasolua eli ihan hyvä määrä. Viimeksi saatiin 13, mutta aikaa on kulunut melkein 2 v. edellisestä ja ikää 38 v. niin ei ollut odotettavissa, että saadaan nyt niin paljon soluja. Mulla oli pitkä kaava (Synarela + Gonal F) ja ongelmana follikkeleiden epätasainen kasvu. Yksi johtofollikkeli lähtee keulimaan ja hankaloittaa muiden kasvua :sad001 Molemmilla kerroilla on käynyt niin. Onneksi soluja silti saadaan.

Tarkoitus olisi tehdä nyt pitkä viljely ja jos kaikki menee hyvin, ensi maanantaina olisi blaston tuoresiirto. Jännäileekö joku mun kanssa samassa tahdissa?

Tsemppiä kaikille omiin hoidon vaiheisiinne :Heartred On tämä jännittävää kaikissa vaiheissa!

Hieno saalis! :) Toivotaan onnistunutta pitkää viljelyä! Toi vaihe on kyllä intensiivistä jännäilyä, tsemppiä!

Meillä vasta kuukauden päästä (seuraavista menkoista) 2.IVF.

Mulla oli ihan normi menkkaoireet, kun plussasin ei minkäänlaisia poikkeavia raskausoireiksi mainittavia oireita.

Mulla oli ihan normi menkkaoireet, kun plussasin ei minkäänlaisia poikkeavia raskausoireiksi mainittavia oireita.

Mulla oli kans ihan normaalit menkkaoireet, paitsi parina yönä oli todelle kivuliaita vatsakramppeja. Koko ajan oli varma, että menkat alkaa. Menkkaoireet alkoi pari päivää siirron jälkeen ja jatkuivat vielä silloinkin plussasin. Mitään raskausoireita ei sen sijaan ollut.

Mainitsin muutama päivä sitten että mulla nousi kuume kuukautisvuodon jälkeen. Nyt on lääkärissä käyty ja saatu kaksi antibioottikuuria. Jonkinlainen sisäsynnytintulehdus mutta onneksi ei yhtä vakava kun viime kesäkuussa kun jouduin osastolle. Syyksi paljastui että lääkkeellisen PASin hormoonit ovat taas kasvattaneet endometrioomat munasarjoissa ja se aiheutti tulehdusarvojen nousua. Toivotaan että e-pillerit tässä ennen 2.IVF auttaisi vähän tätä tilannetta.

Hieno saalis! :) Toivotaan onnistunutta pitkää viljelyä! Toi vaihe on kyllä intensiivistä jännäilyä, tsemppiä!

Meillä vasta kuukauden päästä (seuraavista menkoista) 2.IVF.

Kiitos! Äsken saatiin väliaikatietoa: 8 munasolua on hedelmöittynyt IVF:llä eikä tarvinnut tehdä ICSIä. Huh, oon niin helpottunut! Onhan tässä silti vielä paljon matkaa, että saadaan blasto kyytiin.

Sullakin on jo aika lähellä toinen IVF. Jaksamista odotteluun! Millainen kaava olikaan tulossa?

Olen tosi pahoillani myöhäisestä keskenmenosta. Toivottavasti viimeinen alkio nappaa kiinni!

Anselmiinalla hieno munasolusaalis! Toivotaan, että saatte monta blastoa. Mennään taas aika samaa tahtia, täällä punktio ajoittuu näillä näkymin ensi viikolle. Eka kontrolliultra on nyt perjantaina. Toivottavasti jotain olisi kehittymässä.

Kiitos :) Tsemppiä sulle muniksien kasvatteluun <3 Kerro sitten miten UÄ:ssä meni huomenna. Mikä lääkitys sulla olikaan?

Kiitos! Äsken saatiin väliaikatietoa: 8 munasolua on hedelmöittynyt IVF:llä eikä tarvinnut tehdä ICSIä. Huh, oon niin helpottunut! Onhan tässä silti vielä paljon matkaa, että saadaan blasto kyytiin.

Sullakin on jo aika lähellä toinen IVF. Jaksamista odotteluun! Millainen kaava olikaan tulossa?

8 on hieno tulos! :) Tsemppiä seuraaviin 5 päivään! Toivotaan blastorikasta loppuviikkoa ja viikonloppua :happy:

Meillä ei ole lyöty vielä täysin lukkoon kaavaa, mutta km:n jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että kun viimeksi tuli niin hyvin munia ja hedelmöittyineitä niin varmaan jatketaan samalla. Eli lyhyt kaava Menopur (koreka annos) Fyremadel jarru jo 6.päivänä, koska tuli 2 isoa johtofollia nopeasti. Tulos oli 14 munasolua, 12 kypsää, 10 hedelmöittyi, ja 8 säilyi 3-päiväiseksi. Meille tehtiin niin, että oli 3 siirtoa 3-päiväisillä, eikä niistä edes haamua ja sitten viljeltiin pitkään loput 5, joista 1 vain tuli blasto. Siitä tulin kuitenkin ekaa kertaa ikinä raskaaksi, mutta tuli kkm.

Käydää juttelemassa tässä toisellakin klinikalla, mikä niiden näkemys olis hoidoista. Kun tiede ei vielä osaa sanoa voiko lääkeet vaikuttaa jotenkin munasolujen laatuunkin. Että onko jotain eroa hoitokaavalla, jos se tehdään yli 40 veelle? Mutta kattellaan.

8 on hieno tulos! :) Tsemppiä seuraaviin 5 päivään! Toivotaan blastorikasta loppuviikkoa ja viikonloppua :happy:

Meillä ei ole lyöty vielä täysin lukkoon kaavaa, mutta km:n jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että kun viimeksi tuli niin hyvin munia ja hedelmöittyineitä niin varmaan jatketaan samalla. Eli lyhyt kaava Menopur (koreka annos) Fyremadel jarru jo 6.päivänä, koska tuli 2 isoa johtofollia nopeasti. Tulos oli 14 munasolua, 12 kypsää, 10 hedelmöittyi, ja 8 säilyi 3-päiväiseksi. Meille tehtiin niin, että oli 3 siirtoa 3-päiväisillä, eikä niistä edes haamua ja sitten viljeltiin pitkään loput 5, joista 1 vain tuli blasto. Siitä tulin kuitenkin ekaa kertaa ikinä raskaaksi, mutta tuli kkm.

Käydää juttelemassa tässä toisellakin klinikalla, mikä niiden näkemys olis hoidoista. Kun tiede ei vielä osaa sanoa voiko lääkeet vaikuttaa jotenkin munasolujen laatuunkin. Että onko jotain eroa hoitokaavalla, jos se tehdään yli 40 veelle? Mutta kattellaan.

Sulla taitaa olla hyvä määrä vielä munasoluja jäljellä iästä huolimatta. Se antaa kyllä toivoa <3 Ikä kyllä vaikuttaa hoitokaavan valintaan. Yksilöllisyyttä siinäkin silti on, koska osalla 40-vuotiaista munasolureservi on jo pieni ja osalla (kuten sulla?) vielä ihan ok. Oletteko miettineet alkiodiagnostiikan hyödyntämistä?

Takaisin