Kiitos teille tsempeistä! Tämä on tosiaan siinäkin mielessä vähän hankalaa, kun ollaan hoidossa julkisella ja tuntuu, että siellä tietoa on kovin vaikea saada. Eilisellä käynnilläkin todettiin vain tilanne ja kerrottiin, että IVF muuttuu nyt inssiksi ja seuraava IVF-yritys koitetaan saada marraskuun alkuun. Siinä oli itse niin shokissa, ettei oikein osannut edes kysyä mitään, vaan vasta kotona alkoi sitten murehtiminen ja pohtiminen.
Lääkäri epäili yhtenä vaihtoehtona, että piikityksen alkaessa johtofolliikkeli olisi jo valikoitunut (vaikkei sen tuossa kohtaa olisi pitänyt vielä valikoitua) ja sen vuoksi tässä nyt kävi niinkuin kävi. Mulla siis letroilla tehdyissä ovulaation induktioissakin vaste lääkitykseen oli parempi, niissä syntyi 2 folliikkelia (joka kerta mainittiin siis kaksosraskauden riski, hah!) ja tässä ainoastaan yksi. Ekassa IVF-ultrassa folliikkelien aihoita oli näkynyt 10 + 10, eli piti kuitenkin olla ihan hyvät mahdollisuudet saada tuloksia stimulaatiosta.
Sen kyllä tiedän, että jos tähän ekaan IVF:n lähdin positiivisin mielin ajatuksella, että viimein päästään hoitoon joka oikeasti voi meitäkin auttaa, niin seuraavassa on varmasti hirveät pelot lääkityksen alkaessa ja varsinkin ennen ensimmäistä ultraa. Koitan kysyä, josko oman mielenrauhan vuoksi sen Bemfolan saisi vaihdettua johonkin toiseen lääkkeeseen, toki mulla nyt lyhyt kaava muutetaan muutenkin pitkäksi. Kamalalta kuulostavat kyllä nuo teidän hiipuvat positiiviset raskaustestitkin ym. vastoinkäymiset, voin vain kuvitella mikä pettymys se(kin) on jos mahdollisesti ekaa kertaa vuosien yrityksen aikana testiin on sen kaksi viivaa saanut