IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kun tsemppasitte ja olette kyselleet kuulumisia. ❤️

Ei tämän päivän testit sen parempia olleet, vaan aivan negaksi ymmärrettävissä, pientä varjoa lukuunottamatta. Kyllä tämä siirto oli nyt tässä, ja lopetin jo lääkkeet. Eilen itketti ja harmitti paljon, tänäänkin vielä ontto tunne rinnassa.

Meillä on vielä alkioita pakkasessa, ja toivonkin että päästäisiin nyt ilmoittautumaan siirtoon vuodon alkaessa, ja etteivät aikataulut menisi ihan mahdottomiksi työn ja työmatkan kannalta...

Tosi onnellista että täällä on näin hyviä tuloksia taas siirroista! ❤️Antaa toivoa itsellekin. Voimia alkuraskauden jännitykseen ja epävarmuuteen kaikille!

Lipsulle erityistsempit viivojen kanssa! Tiedän miten suuresti tuossa vaiheessa voi ahdistaa, mutta nämä on asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa, joten jos vaan suinkin pystyt, niin yritä olla luottavainen tai ainakin murehtimatta paljoa. ❤️

Verikokeilla on aina paras seurata raskauden kehitystä, viivojen ja digitestinkin tulokseen vaikuttaa niin moni asia. Voi tulla turhaakin huolta!

Itselläni on seurattu monenlaisissa tilanteissa hcg-arvojen kehittymistä verikokeilla, ja ajantasainen tieto on auttanut, että tietää missä mennään.

Move, mulla tukala olo taisi olla aika samoin kuin Chardilla, eniten punktioviikolla ja sen jälkeen. Jouduin olla punktion jälkeen levossa useita päiviä, kun lähti kehittymään hyperiä. Kyllä silloin olo olikin hankala, joten ainakin itse kyllä tunnistin oloissani saman tilanteen, mikä näkyi ultrassa. Tuoresiirtoa ei sitten tilanteen takia tehty. Hoidoksi riitti neste ja pitkä lepäily.

Onneksi tilanteen kehittymistä seurataan siinä hoidon aikana koko ajan ultralla.

Mulla on myös monirakkulaisuutta munasarjoissa, ja hoidossa tuli paljon rakkuloita, n. parikymmentä. ( Kaikissa ei munasolua kyllä).

hieno viiva @Sofia2016m :hello2 ja onnea ja tarrasukkia myös @Lipsu !!

täällä vuotoa odotellaan, se hyvä tässäkin, että ehdin käydä ottamassa koronatehosteen tähän väliin. nyt sit sais menkat alkaa niin pääsis pistelemään.

kun olen ensikertalainen, niin kiinnostaa tuliko teille millaisia oireita munasolujen kasvatusvaiheessa? ja miten sen erottaa jos on hyperi kehittymässä? ehkä siis lähinnä haen takaa, että onko olo tukala joka tapauksessa vai tarkoittaako se automaattisesti et on ongelmia... mulle tosiaan olis määrätty 200ui annoksella pergoverista nyt ekalle kiekalle.

Mulla ei oikeastaan ollut juurikaan oireita kasvatusvaiheessa, alavatsa muuttui vähän pinkeäksi. Mulla on korkea AMH ja rakkuloita oli paljon, mutta muuten edellinen keräys ei ollut mikään menestystarina. Seuraavasta kierrosta uuteen keräykseen, nyt toivotaan hiukan enemmän munasoluja paremmalla laadulla.

kiitos kokemuksista kaikille! :) eli varmastikin ekaan ultraan asti kaikki menee ihan hyvin ja siellä osaavat sanoa, jos jonkinlaista riskiä näkyy. huomaa että jännitys alkaa tiivistyä vaikka koko ajan oon mukamaks lähdössä niin rennolla mielellä ivf:ään...

Ei tämän päivän testit sen parempia olleet, vaan aivan negaksi ymmärrettävissä, pientä varjoa lukuunottamatta. Kyllä tämä siirto oli nyt tässä, ja lopetin jo lääkkeet. Eilen itketti ja harmitti paljon, tänäänkin vielä ontto tunne rinnassa.

Meillä on vielä alkioita pakkasessa, ja toivonkin että päästäisiin nyt ilmoittautumaan siirtoon vuodon alkaessa, ja etteivät aikataulut menisi ihan mahdottomiksi työn ja työmatkan kannalta...

Tosi onnellista että täällä on näin hyviä tuloksia taas siirroista! ❤️Antaa toivoa itsellekin. Voimia alkuraskauden jännitykseen ja epävarmuuteen kaikille!

Lipsulle erityistsempit viivojen kanssa! Tiedän miten suuresti tuossa vaiheessa voi ahdistaa, mutta nämä on asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa, joten jos vaan suinkin pystyt, niin yritä olla luottavainen tai ainakin murehtimatta paljoa. ❤️

Verikokeilla on aina paras seurata raskauden kehitystä, viivojen ja digitestinkin tulokseen vaikuttaa niin moni asia. Voi tulla turhaakin huolta!

Itselläni on seurattu monenlaisissa tilanteissa hcg-arvojen kehittymistä verikokeilla, ja ajantasainen tieto on auttanut, että tietää missä mennään.

Minulla kävi toukokuussa samoin, ensin plussa ja sitten hiipuva plussa. Tuoresiirto jäi siis kemialliseksi, pakkasesta sulatetut alkiot eivät selvinneet. Uutta kierrosta odotellessa.
Halaus :Heartred

Halaus Illusia :Heartred kovasti tsemppiä sinne, toivotaan parempaa onnea ensi kertaan:Heartred

Pahoittelut Illusia! ❤️ Toivon parasta mahdollista tulosta seuraavasta siirrosta teille ❤️

Kiitos vastauksista. Katsoin sen Amh arvon ja se oli 1,3 ikää mulla on tosiaan jo 39 vuotta. Katsoin oma kannasta ja siellä ei ollut eilisestä hoidon suunnittelusta kirjattu mitään. Toki mun on odotettava pipelle tulokset ennen kuin pääsen aloittamaan. Joten saattaa vielä seuraava kiertoki mennä ohitse.
Pitänee vielä soitella ja kysellä. Mulla on myös veritulppariski ja aurallinen migreeni. Näistä kyllä eilen sanoin ja ei pitäis olla vaaraa. Mutta alkoi epäilyttää kun noin isot annokset heti pistetään.

Mulla oli ensin elonva 150, tämän vaikutus oli viikon.

Sitten menopur 300 viitenä päivänä tuon elonvan jälkeen.

Muoks. Amh 2,67 (ta 2,76 :D) ja ikää tuolloin 30v.

Stimulaatio tehtiin vuotta myöhemmin amh:n otosta ja munasoluja oli 10 (folleja 15)..

Mulle suunniteltiin keväällä alotusannokseksi gonal-f 200 yksikköä. Mut kun lääkäri sai mun amh-arvon (4,75 ja ikä 39v), niin tiputti lähtöannoksen 200 -> 175. Sillä tuli ihan sopivasti folleja ja 14 munasolua. Oon ymmärtänyt että lähempänä neljääkymppiä oleville pitää usein "tykittää" isompaa annosta, että on riittävä vaste, mut tietysti tää on yksilöllistä. Nuorempana (vähän alle kolmekymppisenä) jo 150 annos laittoi mut hyperin partaalle.

Mielenkiintoista tää annostusten vertailu vaikka toki jokaisella yksilöllinen tilanne. Mulla nyt eka IVF 38veenä, normipainoisena ja 2.3 amh:lla meni menopur 150 ilman säätöjä. Nollaultrassa oli AFC 14 ja kasvuun lähti ”samassa tahdissa” vain 6 follia. Vikassa ultrassa tänään ennen tulevaa keräystä oli vielä extrana 2x12mm eli kai nekin voi munasolun ehkä sisältää ja jokatapauksesssa yli 10mm follit kerätään.

Mutta pelästyin tota vähäistä follimäärää kun omat odotukset on rakentunu tilastojen kautta ja tässä iässä niitä folleja tarttee. Ymmärrän sen että IVF-kiertoja tulee ehkä useampi ja tästäkin kierrosta oppii mutta kieltämättä oli viime viikolla kova paikka luottaa lääkärin maltilliseen lähestymistapaan, sivuuttaa pettymys ja toivoa että munasoluja tulee kuitenkin useampi.

Toinen asia mistä en kuitenkaan halua joustaa on tuoresiirto blastolla. Hoitavalta taholta haluttiin laittaa kalenteriin varaus tuoresiirrolle. Siis kaksipäiväisellä. Tätä jumppaa sitten käydään keräyksen jälkeen kun tiedetään mitä saatiin ja kuinka paljon hedelmöittyi.

Minkälaisia keskusteluita olette käyneet lääkäreiden kanssa tuoresiirroista?

Muokattu viimeksi:
Mielenkiintoista tää annostusten vertailu vaikka toki jokaisella yksilöllinen tilanne. Mulla nyt eka IVF 38veenä, normipainoisena ja 2.3 amh:lla meni menopur 150 ilman säätöjä. Nollaultrassa oli AFC 14 ja kasvuun lähti ”samassa tahdissa” vain 6 follia. Vikassa ultrassa tänään ennen tulevaa keräystä oli vielä extrana 2x12mm eli kai nekin voi munasolun ehkä sisältää ja jokatapauksesssa yli 10mm follit kerätään.

Mutta pelästyin tota vähäistä follimäärää kun omat odotukset on rakentunu tilastojen kautta ja tässä iässä niitä folleja tarttee. Ymmärrän sen että IVF-kiertoja tulee ehkä useampi ja tästäkin kierrosta oppii mutta kieltämättä oli viime viikolla kova paikka luottaa lääkärin maltilliseen lähestymistapaan, sivuuttaa pettymys ja toivoa että munasoluja tulee kuitenkin useampi.

Toinen asia mistä en kuitenkaan halua joustaa on tuoresiirto blastolla. Hoitavalta taholta haluttiin laittaa kalenteriin varaus tuoresiirrolle. Siis kaksipäiväisellä. Tätä jumppaa sitten käydään keräyksen jälkeen kun tiedetään mitä saatiin ja kuinka paljon hedelmöittyi.

Heiltä tuli suora "määräys", että viisipäiväinen siirretään. En tiedä olisiko tilanne muuttunut, jos olis saatu vain muutama munasolu.

Minulla on tismalleen sama lääke ja annostus keväällä ekassa ivf:ssäni. Ikää 38, AMH 6,8 muistaakseni eli ikäiselleni korkea. Lopputulos oli 24 kerättyä follia mutta vain 14 sisällä oli munasolu ja niistä 12 kypsää, eli follien määrä ei kertonut juurikaan laadusta. Menopurilla on vieläpä käsittääkseni sellainen maine, että useimmiten sillä ei saada ehkä määrällisesti isointa saldoa mutta laatu saattaa olla parempi, mene ja tiedä mutta näin ainakin puhutaan. No, minun kohdalla ei mennyt ihan niinkään, tai riippuu miten sitä katsoo kun pakkaseen selvisi kuitenkin 6 blastoa. Jos nuo sinun 6 follia sisältää kaikki kypsän munasolun jotka ovat huippulaatuisia, voi sinun lopputuelma olla silti erinomainen, ei näitä tosiaan oikein tiedä kuin vasta ekan kierroksen jälkeen saa vähän viitteitä miten sinun kohdallasi keho reagoi.

Tuoresiirtoasiaan en osaa juuri sanoa kun ei itse päästy siihen, mutta minulla on käsitys, että usein siirretään noita 2-3 päiväisiä nykyäänkin riippuen miten kalenterit osuu punktion kanssa ja mikä on hedelmöittyneiden saldo.

Minulla on tismalleen sama lääke ja annostus keväällä ekassa ivf:ssäni. Ikää 38, AMH 6,8 muistaakseni eli ikäiselleni korkea. Lopputulos oli 24 kerättyä follia mutta vain 14 sisällä oli munasolu ja niistä 12 kypsää, eli follien määrä ei kertonut juurikaan laadusta. Menopurilla on vieläpä käsittääkseni sellainen maine, että useimmiten sillä ei saada ehkä määrällisesti isointa saldoa mutta laatu saattaa olla parempi, mene ja tiedä mutta näin ainakin puhutaan. No, minun kohdalla ei mennyt ihan niinkään, tai riippuu miten sitä katsoo kun pakkaseen selvisi kuitenkin 6 blastoa. Jos nuo sinun 6 follia sisältää kaikki kypsän munasolun jotka ovat huippulaatuisia, voi sinun lopputuelma olla silti erinomainen, ei näitä tosiaan oikein tiedä kuin vasta ekan kierroksen jälkeen saa vähän viitteitä miten sinun kohdallasi keho reagoi.

Tuoresiirtoasiaan en osaa juuri sanoa kun ei itse päästy siihen, mutta minulla on käsitys, että usein siirretään noita 2-3 päiväisiä nykyäänkin riippuen miten kalenterit osuu punktion kanssa ja mikä on hedelmöittyneiden saldo.

Oho mikä saalis ja hyvä määrä blastoja! Tuota pudotusta olen yrittänyt olla pelkäämättä ja ajatellut positiivisesti että saadaan enemmän kuin yksi alkio. Mille stimupäivälle sulla osui keräys? Mulla alkoi stimu kp2 ja keräys osuu 15/28.

Tietty kiertojen välillä on vaihtelua enemmän tässä iässä ja todennäköisesti sama annostus tuottaisi paremmin folleja toisessa kierrossa. Tasaseen on ne tuolla kasvanu eikä ole ollut hormoneilla piiskattu olo ollenkaan.

Meillä ei ollut mitään keskusteluita. Ke oli punktio ja pe siirrettiin. Seuraava viikko oli joulusulut. Normaalisti siirrettäis tuolla 3-5 päiväinen. Mutta sanoivat että aiemmin siirrettiin 2 päiväisiä myös. Tästä alkoi raskaus :)

Hieno että teillä onnistu! :cheers Samaa aikataulua meille myös ehdotettiin mutta eikö keräyspäivä ole day0?

Moi kaikille! Paljon olen taustalla lukenut tätä ketjua ja nyt meillekin kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen piti tulla vuoroon IVF-hoito. Viime viikolla kp3 aloitin Bemfola-pistokset (150), eilen pistin myös jarrupiikin ja tänään oli ensimmäinen seurantaultra. Pettymys oli melko musertava, kun munasarjat näyttivät lääkärin mukaan samalta kuin kevyessä ovulaation induktiossa, eikä punktiota siten ole mitään järkeä tehdä vaan IVF vaihtui lennosta inssiksi. Toki tiesin, ettei IVF ole mikään oikotie onneen, mutta sitä ei nyt päästä edes yrittämään vaan uusi yritys on aikaisintaan marraskuussa. Ja tietysti pelottaa, että sekin menee pieleen olemattoman lääkevasteen vuoksi, vaikka lyhyt kaava vaihdetaankin pitkäksi.
Onko täällä kellään kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ja miten teillä jatkohoidot sujuivat? Me ollaan miehen kanssa selittämättömiä, yritys alkanut 11/2018 enkä ole koskaan saanut raskaustestiin haamun haamua.

Oho mikä saalis ja hyvä määrä blastoja! Tuota pudotusta olen yrittänyt olla pelkäämättä ja ajatellut positiivisesti että saadaan enemmän kuin yksi alkio. Mille stimupäivälle sulla osui keräys? Mulla alkoi stimu kp2 ja keräys osuu 15/28.

Tietty kiertojen välillä on vaihtelua enemmän tässä iässä ja todennäköisesti sama annostus tuottaisi paremmin folleja toisessa kierrossa. Tasaseen on ne tuolla kasvanu eikä ole ollut hormoneilla piiskattu olo ollenkaan.

tämä on nyt ihan muistin varasta, mutta lyhyellä kaavalla siis tehtiin ja pistokset taisi alkaa kp4, ja keräys osui kp15. Mulla tosiaan vaste oli voimakas, folleja iso määrä mutta kuten sanoin, määrä ja laatu ei välttämättä kulje käsi kädessä näissä. Oisin mielelläni ottanut pienemmän follimäärän ja saman lopputuloksen blastoissa :hilarious: olin nimittäin tosi kipeä pistosten puolesta välistä alkaen ja vielä pari vkoa punktion jälkeen.

Huomenna meidän eka PAS, täällä jännään selviääkö blasto sulatuksesta vai joudutaanko sulattaa useampi. o_O

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin :Heartred

Mulla tänään turposi maha hirveesti, ja on tukala olo. Dpo10. Hyperi? Jos huomenna jatkuu tai pahenee niin täytynee mennä naistenklinikalle tsekkaukseen.. eivät vissiin Tilkkaan ota? Toivon että yön aikana turvotus laskee..

Mulla tänään turposi maha hirveesti, ja on tukala olo. Dpo10. Hyperi? Jos huomenna jatkuu tai pahenee niin täytynee mennä naistenklinikalle tsekkaukseen.. eivät vissiin Tilkkaan ota? Toivon että yön aikana turvotus laskee..
Juo paljon ja lepää. Jos et saa pissattua vaikka juot tai on hengitysvaikeuksia, niin päivystykseen.
Tsemppiä :Heartred nouseva hcg voi tehdä tota. Mulla kesti monta päivää ja olo oli hirveän ahdistava mut meni levolla ja nesteytyksellä ohi.
Muistan et puhuin tosta klinikan hoitajan kanssa kun ilmoitin testitulosta, olisko ollut joku dpo15-16 ja silloin sanoin et tuo oli kestänyt jo monta päivää. En ollut tosin tajunnut levätä niin paljon ennen tota keskustelua. Sen jälkeen lepäsin sit monta päivää ja join korostetun paljon ja lopulta se pahin pingotus antoi periksi onneksi.

Voi ei, toivottavasti turvotus laskee pian. :Heartred Hyperpapereissa oli, jos en ihan väärin muista, eri ohjeet riippuen milloin hoitoon piti hakeutua, päivystysaikana piti soittaa naistenklinikalle ja toimistoaikana(?) piti soittaa johonkin Tilkan numeroon. Naistenklinikalle voi toki aina soittaa ja he ohjeistavat tarvittaessa eteenpäin.

Juu, siitä laskin että kun ke aamulla 8 aikaan kerättiin ja hedelmöitettiin. To klo 8 olis 1vrk ja pe klo 8 sitten 2vrk. Siirto taisi olla joskus ennen puoltapäivää.
Meillä kävi niin et 10 solusta 9 oli kypsää ja 8 hedelmöittyi. 2 päivän iässä jäljellä oli enää 2. Toinen pakastettiin ja toinen siirrettiin.

Mun täytyy miettiä tätä tuoresiirtoa vielä. Kohdun limis oli tänään 10mm triple et se on joko tämä aikataulu tai sitten vain PAS.

Takaisin