IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Milloin Lipsulla muuten virallinen testipäivä onkaan?

Huomenna on virallinen testipäivä, pp11. Tänään pp10 testi näytti tältä. Ei leffaviivoja mutta on siinä selvä punertava viiva. Onneksi huominen verikoe on sitten tarkempi kertomaan tilannetta ja lääkäri soittaa minulle heti kun tulos tulee. :angelic:
IMG_20210822_081049__01__02__01.jpg

Ninnuliini ja jannn, lupaavalta kuulostaa molemmilla! :Heartred

Ei jaksanut meidän alkio kiinnittyä. Testissä on silti aivan haaleaakin haaleampi viiva, hädin tuskin punertava. Mutta tiedän vanhasta kokemuksesta, että näillä päivillä ( jo 12 päivää siirrosta) se on kyllä aivan varmasti haalistuva eikä vahvistuva. Harmittaa aivan älyttömästi. Harmittaa että näin ne viivat ( kaksi testiä), ja että tässä käy taas kerran näin.
Olen pahoillani Illusia :sad010:Heartred toivotaan nyt vielä että huomenna näyttäisikin testi paremmalta, vaikka uskon että siihen on hankala uskoa:Heartred tsemppiä kovasti, oletteko miettineet jatkoa vielä?:Heartred

Lipsulla, Jannnilla ja Ninnuliinilla kuulostaa lupaavalta tilanteet, pidän kovasti peukkuja ja jännään mukana!:smiley-angelic001

Kiitos vastauksista. Katsoin sen Amh arvon ja se oli 1,3 ikää mulla on tosiaan jo 39 vuotta. Katsoin oma kannasta ja siellä ei ollut eilisestä hoidon suunnittelusta kirjattu mitään. Toki mun on odotettava pipelle tulokset ennen kuin pääsen aloittamaan. Joten saattaa vielä seuraava kiertoki mennä ohitse.
Pitänee vielä soitella ja kysellä. Mulla on myös veritulppariski ja aurallinen migreeni. Näistä kyllä eilen sanoin ja ei pitäis olla vaaraa. Mutta alkoi epäilyttää kun noin isot annokset heti pistetään.

Ikä sekä tuo alhaisempi AMH kuulostaa todennäköisimmiltä syiltä isompaan annokseen.
Mikä pipelle tulos sulle on tulossa? Onko Era tai BeReady -testi?

Toi veritulppariksi kannattaa muistaa pitää keskusteluissa koko ajan, koska jos/kun tulet raskaaksi, se altistaa keskenmenoille ja voi olla soinullekin vaarallinen. Hyvä että mainitsit siitä jo nyt, jotta voivat mahdollisesti aloittaa sinulle hoidon siihen heti kun raskaudut.

@Illusia En heittäisi vielä kirvestä kaivoon <3 Raskaudetkin on erilaisia keskenään, niin nyt voi vaan olla erilainen raskaus ja silti onnistua. Tsemppiä huomisen testituloksen ja varmistuksen odottelussa! Kannattaa lopettaa lääkkeet vasta kun asia on täysin varmistunut.

@jannn Ai että, kuulostaa kyllä hyviltä oireilta! Toivottavasti nyt nappasi ja tiukasti <3
Mullakin oli nenä tukossa kun tulin raskaaksi. Kävi kyllä parin viikon päästä plussasta huono tuuri että sitten tulin oikeasti kipeäksi. Joku muu virus, ei ollut korona.

@Ninnuliini Kuulostaa oireet kans lupaavalta! Tiedän että ne voi olla lääkkeetkin, ja se tekee noista oireiden seurailusta kyllä piinaavaa :confused: Toivotaan kuitenkin että oireet olisivat syystä!

Ikä sekä tuo alhaisempi AMH kuulostaa todennäköisimmiltä syiltä isompaan annokseen.
Mikä pipelle tulos sulle on tulossa? Onko Era tai BeReady -testi?

Toi veritulppariksi kannattaa muistaa pitää keskusteluissa koko ajan, koska jos/kun tulet raskaaksi, se altistaa keskenmenoille ja voi olla soinullekin vaarallinen. Hyvä että mainitsit siitä jo nyt, jotta voivat mahdollisesti aloittaa sinulle hoidon siihen heti kun raskaudut.

@Illusia En heittäisi vielä kirvestä kaivoon :Heartred Raskaudetkin on erilaisia keskenään, niin nyt voi vaan olla erilainen raskaus ja silti onnistua. Tsemppiä huomisen testituloksen ja varmistuksen odottelussa! Kannattaa lopettaa lääkkeet vasta kun asia on täysin varmistunut.

@jannn Ai että, kuulostaa kyllä hyviltä oireilta! Toivottavasti nyt nappasi ja tiukasti :Heartred
Mullakin oli nenä tukossa kun tulin raskaaksi. Kävi kyllä parin viikon päästä plussasta huono tuuri että sitten tulin oikeasti kipeäksi. Joku muu virus, ei ollut korona.

@Ninnuliini Kuulostaa oireet kans lupaavalta! Tiedän että ne voi olla lääkkeetkin, ja se tekee noista oireiden seurailusta kyllä piinaavaa :confused: Toivotaan kuitenkin että oireet olisivat syystä!

Mulle on tulossa pipellestä kohdun limakalvon hyperplasiasta tulokset. Että onko se hoitunut pois keltarauhashormilla vai ei. Toivottavasti olis, ettei sitä enää tarvis syödä. Ilmeisesti hyperplasia ei vaikuta hedelmällisyyteen. Mutta voi altistaa syövälle ja sen vaikutusta alkion kiinnittymiseen ei tiedetä

Mulla kävi just niin tärppi-PAS:ssa, että hermoilin kauheasti, ettei ovis vaan mene ohi. Kontrolliultrassa nimittäin näkyi muhkea, juuri puhkeamaisillaan oleva folli, joten tein saman päivän iltana digin, joka näytti hymynaamaa. Olin ihan stressissä, että tuleeko hymy vielä seuraavanakin aamuna, mutta tulihan se :) Ja ajoitus oli ilmeisesti aika optimaalinen, koska tärppi kävi!

Olin myös julkisella ja kysyin, että mitä jos ovis osuu illalle, eikä näy enää aamulla. Sain vastaukseksi, että voivat huomioida vain aamuplussat, koska heidän siirtoaikataulut on laskettu sen mukaan. Mutta uskon kyllä että sunkin plussa kestää huomiselle! :)

Kiitos viestistä. Mulla tuntui kovat ovulaatio kivut vasta lauantaina ja myös testissä näkyi edellee tosi tummat viivat. Joten toivotaa nyt että päästäis vihdoin siirtoon asti. :nailbiting:

IMG_20210823_063204__01.jpg

Nyt hirvittää, tänään pp11 (dpo16 vastaten) virallisena testipäivänä digitestissä vain 1-2viikkoa.. Onneksi tänään vielä labrakoe ja lääkäri siitä soittelee. Luulen että joudun vielä labraan useamman kerran, jos näin matalat arvot tässä vaiheessa. Mitä mieltä muut on, onko kokemuksia digitestin viikoista suhteessa alkionsiirtoon?

View attachment 105679

Nyt hirvittää, tänään pp11 (dpo16 vastaten) virallisena testipäivänä digitestissä vain 1-2viikkoa.. Onneksi tänään vielä labrakoe ja lääkäri siitä soittelee. Luulen että joudun vielä labraan useamman kerran, jos näin matalat arvot tässä vaiheessa. Mitä mieltä muut on, onko kokemuksia digitestin viikoista suhteessa alkionsiirtoon?
Pidän kovasti peukkuja, että nämä sulla tästä vahvistuisi. Jospa vaan olisi hieman hitaammin kiinnittyvä yksilö. ❤️

Kuinka Illusialla menee? Onko viiva vahvistunut? Kovasti jännitän teidän molempien puolesta. :smiley-angelic001

Omasta tilanteesta ei oikeastaan uutta kerrottavaa. Pitkä viikko vielä edessä kun sunnuntaina on testipäivä. :)

View attachment 105679

Mulla tuli digiin 2-3 viikkoa Dpo 19, mikä oli virallinen testipäivä. Silloin mulla oli 4+5. Dpo 12 digi on sanonut 1-2 viikkoa (3+5). Ja sitä +3 viikkoa jouduin jonkun verran odottamaan, jouduin tekemään kaksi testiä että sain sen. Mä pidän peukkuja pystyssä, että hormonit kehittyvät kuten pitääkin, paljon tarrasukkia matkaan :)

Onnea Lipsulle ja toivotaan paljon tsemppiä!

Täällä pp 6/ dpo 11. Virallinen testipäivä 31.8 mutta ajattelin jo sunnuntaina testailla niin saa sitten rauhassa itkeskellä taas pettymyksen pois. Mitään kummempia oireita ei ole, ristiselkä juilii kolmatta päivää mikä ei ole minulle tyypillistä.

Täällä pp 6/ dpo 11. Virallinen testipäivä 31.8 mutta ajattelin jo sunnuntaina testailla niin saa sitten rauhassa itkeskellä taas pettymyksen pois. Mitään kummempia oireita ei ole, ristiselkä juilii kolmatta päivää mikä ei ole minulle tyypillistä.
Täällä mennään täysin samoissa päivissä, mutta testipäivä jo sunnuntaina. Tsemppiä sinnekin siis! ❤️

View attachment 105679

Oon lukenut et nuo voi antaa väärin just alkuvaiheessa, riippuen ihan pissan vahvuudestakin. Mä tein dpo9 (pp4) ekan digin hätäsenä parin tunnin pissasta ja näytti ei raskaana, näin kolmessa testissä jotain haaleinta haamua silloin. Plussa vahvistui muissa testeissä ja digejä mulla ei ollut enempää. Vasta pp10 (rv 4+1) sain tehtyä uuden digin ja siinä oli 2-3, hcg otettiin samana aamuna ja se oli just ja just yli 200. Jos kiinnittyminen olis ollu esim puoli vuorokautta myöhemmin kuin mitä se oli, niin tuo olis voinu näyttää 1-2. Nää on niin pienestä kiinni tässä vaiheessa vielä :dontknow rv 5+1 tein vielä digin ja se näytti 3+, vaikka olin laskenut et joka toinen päivä tuplaantumalla olis näyttänyt 3+ vasta seuraavana päivänä aikaisintaan.

Testasinkin jo eilen todella vahvasta pissasta vaikka testipäivä on vasta torstaina:hilarious:

Liitteet

• F653DF88-9608-4531-A927-90B9AB64F54F.jpeg
    F653DF88-9608-4531-A927-90B9AB64F54F.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 132

Mulla on ollut oireena myös selkäkipua/vihlontaa :)

Kiitos rauhoittelevista sanoista kaikille! :Heartred Olette mahtava vertaistuki. Täytyy hengitellä syvään ja toivoa parasta, muuta kun ei tässä voi! Mutta miten pitkältä tuntuukaan päivät, kun odottelee verikokeen tuloksia, todennäköisesti vasta huomenna saan tietää ne! :hilarious:

Tosi lupaavia oireita monella! Ja hieno viiva Sofialla!:love7 Tsemppiä kaikille piinailuun!

hieno viiva @Sofia2016m :hello2 ja onnea ja tarrasukkia myös @Lipsu !!

täällä vuotoa odotellaan, se hyvä tässäkin, että ehdin käydä ottamassa koronatehosteen tähän väliin. nyt sit sais menkat alkaa niin pääsis pistelemään.

kun olen ensikertalainen, niin kiinnostaa tuliko teille millaisia oireita munasolujen kasvatusvaiheessa? ja miten sen erottaa jos on hyperi kehittymässä? ehkä siis lähinnä haen takaa, että onko olo tukala joka tapauksessa vai tarkoittaako se automaattisesti et on ongelmia... mulle tosiaan olis määrätty 200ui annoksella pergoverista nyt ekalle kiekalle.

hieno viiva @Sofia2016m :hello2 ja onnea ja tarrasukkia myös @Lipsu !!

täällä vuotoa odotellaan, se hyvä tässäkin, että ehdin käydä ottamassa koronatehosteen tähän väliin. nyt sit sais menkat alkaa niin pääsis pistelemään.

kun olen ensikertalainen, niin kiinnostaa tuliko teille millaisia oireita munasolujen kasvatusvaiheessa? ja miten sen erottaa jos on hyperi kehittymässä? ehkä siis lähinnä haen takaa, että onko olo tukala joka tapauksessa vai tarkoittaako se automaattisesti et on ongelmia... mulle tosiaan olis määrätty 200ui annoksella pergoverista nyt ekalle kiekalle.
Mun oireet oli vähän täysinäinen olo alavatsassa ja oviseggigsiä vaikka muille jakaa :grin nää oireet tuli joskus piikittelyn puolivälin jälkeen, aiemmin ei ollut paljon mitään. Tukalaksi olo ei tainnut mennä ollenkaan.

Hyperin vaaran tunnistaa ultrassa, jos näkyy paljon folleja. Oireet konkretisoituu sit vasta punktion jälkeen kun tyhjätyt rakkulat täyttyvät uudelleen nesteellä. Oireina on yleisimmin kova turvotus, pahoinvointi, hengitysvaikeudet jne. Nää kyllä varmasti kerrataan punktiossa sitten ja painotetaan jatkohoidon tärkeyttä (lepo ja reilu nesteytys). Raskaus pahentaa alkanutta hyperiä, joten siksi tuoresiirtoa ei tehdä, jos on hyperinvaara olemassa.

Mulla nouseva hcg teki lievän myöhäisen hyperin, vaikka folleja ei ollut älyttömästi. Oireina oli jäätävä turvotus, koko ylävatsa ihan pinkeä ja kipeä piinapäivien puolivälistä eteenpäin. Sain käskyn täyslepoon ja runsaaseen juomiseen ja muutamassa päivässä sit helpotti jo vähän.

Takaisin