IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lipsu, olen tosi pahoillani! ❤️ Tiedän miten valtava pettymys lupaavan plussan hiipuminen on. Ei siinä pysy edes mieli perässä, kun tilanne muuttuu toivosta ja haaveista toivottomuuteen. Halaukset sinne. Kyllä teidän vuoro vielä tulee.❤️Minullakin se lopulta tuli, vaikka on ollut taipumusta kemiallisiin raskauksiin ja keskenmenoihin. Eikä mitään syytä ole löytynyt, miksi. Vain huonoa tuuria.

Apilainen, olen miettinytkin mitä sinulle kuuluu. Miten surullista ettei siirto onnistunut. Voimia! ❤️

Muokattu viimeksi:
Kiitoksia jälleen viesteistä! Oikeasti tuntuu, että täältä saa huomattavasti paremmin tietoa kuin tuolta hoitavalta taholta! Jos tästä nyt jotakin positiivista hakee, niin ei tiputtu IVF-jonon hännille, vaan uusi tavoiteaika punktiolle onnistuu marraskuun alussa. Tätä epäonnistunutta hoitoa ei myöskään vähennetä kolmesta julkisen tarjoamasta IVF-kierroksesta, tuo nyt olisi tuntunutkin melko epäreilulta.
Itsekin ihmettelin, miksi pistokset alkoivat mulla vasta kp3, kun olin ymmärtänyt niiden normaalisti alkavan toisena kiertopäivänä. Kun suunnitteluaikaa sovittiin sain kuulla polin olevan jostain syystä kiinni silloin, kun mulla olisi ollut kp2 (oli siis kuitenkin normaali arkipäivä), eli ehkä tuo vaikutti asiaan. Tää on kyllä raivostuttavaa, kun hoitojen aikatauluihin vaikuttavat jonojen ohella poliklinikoiden aukioloajat, joulu- ja kesätauot jne. Meilläkin on ollut sellaisia parin kuukauden viivästymiä hoidoissa tuon takia ja kun niitä alkaa ynnätä yhteen, siitä tuleekin melko pitkä ajanjakso pelkkää odottelua.
Tuo aikataulu-asia on kyllä hermoja raastavaa, siihen voin kyllä yhtyä. Muutenkin stressaava asia ja huoli siitä onnistuuko, sen lisäksi saa pohtia meneekö aikataulu edes sopivasti aukiolojen mukaan. Mutta meillä siis lokakuussa alkaa pitkällä kaavalla IVF julkisella, ja lääkäri tätä pitkää kaavaa perusteli myös sillä, että he pystyvät siinä paremmin säätelemään etenemistä (ja näin ollen asiakasvirtoja), jotta saadaan toteutettua se heidän aukiolojen mukaan.

Voimia myös sinulle Pettynyt! Kyllä näissä prosesseissa voi joutua menettämään ainakin hetkeksi luottamusta lääketieteeseen, lääkäreihin, siihen että elämä kantaa... Tiedän. Voimia tähän hetkeen. ❤️ Ja voi itku mitä odottelua! Kunpa meidän terveydenhuolto toimisi tehokkaammin!

Kuten sanoit, se on hyvä ettei IVF-kierroksia menetetty. Ja nyt osataan hakea tarkemmin vastetta ensi kierroksella!

Tässä tosiaan menettää ainakin hetkellisesti luottamusta myös siihen, että elämä kantaa. Eikä oikein enää uskalla toivoakaan mitään tähän lapsiasiaan liittyvää tai innostua uusista hoidoista, kun tuntuu, että sitten matto vedetään jalkojen alta. Meillä taakkaa lisää se, että hoidot ovat vaikuttaneet negatiivisesti parisuhteeseen, vaikka joitakin pariskuntia lapsettomuus kuulemma lähentää. Ja toki tästä kurjuudesta helposti syyttää itseään, kun mussahan se vika mitä ilmeisimmin on, vaikkei mitään konkreettista syytä lapsettomuudelle olekaan löytynyt.
Siinä mielessä olen tosiaan tyytyväinen, että seuraavaksi lähdetään liikkeelle pitkällä kaavalla, kun se vähentää aikatauluihin liittyvää stressaamista. Meilläkin hoito alkaa lokakuussa, eli ollaan _rosegold sitten samassa tilanteessa jännittämässä.

Apilainen, olen miettinytkin mitä sinulle kuuluu. Miten surullista ettei siirto onnistunut. Voimia! ❤️

Kiitos, kyllä mä täällä pyörin ja jännään, miten toisten hoidot etenee.

Kurjaa, että teilläkään ei siirto onnistunut. :Heartred Miten jatko, vielläkö teillä on alkioita pakkasessa?

Naikkarilla ottivat hcg, on 60. Toivottavasti hyvä näin dpo11.. en tiedä voiko siinä olla vielä ovitrellea, ainaki tänään testi oli vahvempi kuin eilen.

Tässä tosiaan menettää ainakin hetkellisesti luottamusta myös siihen, että elämä kantaa. Eikä oikein enää uskalla toivoakaan mitään tähän lapsiasiaan liittyvää tai innostua uusista hoidoista, kun tuntuu, että sitten matto vedetään jalkojen alta. Meillä taakkaa lisää se, että hoidot ovat vaikuttaneet negatiivisesti parisuhteeseen, vaikka joitakin pariskuntia lapsettomuus kuulemma lähentää. Ja toki tästä kurjuudesta helposti syyttää itseään, kun mussahan se vika mitä ilmeisimmin on, vaikkei mitään konkreettista syytä lapsettomuudelle olekaan löytynyt.
Siinä mielessä olen tosiaan tyytyväinen, että seuraavaksi lähdetään liikkeelle pitkällä kaavalla, kun se vähentää aikatauluihin liittyvää stressaamista. Meilläkin hoito alkaa lokakuussa, eli ollaan _rosegold sitten samassa tilanteessa jännittämässä.
Paljon voimia teille, nämä hoidot ovat raastavia ja ymmärrän hyvin nuo fiilikset. Tuo pitkä kaava tosiaan tuo vähän varmuutta aikatauluihin. Lisäksi, jos lääkäri epäili ensimmäisen IVF-kierroksen epäonnistumisen johtuvan siitä, että johtofollikkeli oli ehtinyt valikoitua, niin pitkässä kaavassahan se oma hormonitoiminta aluksi nollataan kokonaan, eli siltäkin kannalta voisi olla toimivampi ratkaisu. Ja itsellä ainakin pitkässä kaavassa tehtiin jo ennen kontrolliultraa verikoe, jossa seurattiin pistosten vaikuttavuutta. Itsellä esimerkiksi siinä verikokeessa kävi ilmi, että vaste oli aika pieni, joten annosta nostettiin reippaasti. Kontrolliultrassa jo sitten näkyikin enemmän folleja, ja punktioon päästiin (lääkäri kuitenkin totesi, että jos toinen IVF-kierros joudutaan tekemään, niin sitten aloitetaan suosiolla suuremmalla määrällä).

Muistelisin täältäkin palstan alkuvuoden keskusteluista, että jollakulla olisi ollut samankaltainen tilanne kuin sulla, ja kaivelin vähän esille ihan tuolta alkuvuoden keskusteluista:

Onko teillä kokeiltu pitkällä kaavalla tai flare up kaavalla hoitoa? Mulla nimittäin ei lyhyt toiminut ollenkaan, tai siis kävi juuri niin, että yksi folli alkoi kasvaa hirveää vauhtia ja muut oli paljon pienempiä. Jouduttiin vaihtamaan se hoito inssiksi. Flare up ja pitkä kaava toimi mulla huomattavasti paremmin ja munarakkula kehittyivät tasaisemmin. Voi siis myös olla, että tietty kaava ei vain oikein toimi sinulla.

Joskus voi kyllä myös yksittäinen hoito vain mennä pieleen ja seuraava onnistuukin paljon paremmin. Tsemppiä teille!

Toivoa ja mahdollisuuksia kyllä on, vaikka ymmärrän että just nyt ei välttämättä siltä tunnukaan <3

Naikkarilla ottivat hcg, on 60. Toivottavasti hyvä näin dpo11.. en tiedä voiko siinä olla vielä ovitrellea, ainaki tänään testi oli vahvempi kuin eilen.
Mulla oli dpo15 vähän yli 200. Jos laskee taaksepäin niin olis ollut about samaa luokkaa dpo11 kuin sulla :)

Voi Lipsu, olen tosi pahoillani :(

Täällä eka PAS tänään tehty, olen yhtä kysymysmerkkiä sen jäljiltä, sillä alkiosta en saanut mitään muuta tietoa vaikka yritin kovasti kysellä kuin että ihan hyvän näköinen ja selvisi sulatuksesta hyvin (5pväinen blasto). Myöskään limistä ei tsekattu, siitä hämmästyin kuin kuvittelin, että tässä kohtaa olisi vielä katsottu, että se näyttää siltä miltä kuuluu. Sen tilanne jännitti minua erityisesti kun meillä oli näitä käänteitä ja myöhäisiä oviksia tässä mukana eikä viuhkassa oltu koko limistä nähty sitten KP10. Noh, sinne meni, toimepide oli nopsa eikä tuntunut miltään, mutta heti kun siitä lähdin kotiin, alkoi vatsakipu joka on nyt sitten kestänyt siitä saakka. En tiedä onko taas joku *elvetin endohomma, suuttuiko tuosta ronkkimisesta tms. Ei kai kiinnittyminen ihan noin sukkelaan tapahtuisi?? Kai se vie muutaman päivän?

Olen näistä testaushommistakin ihan pihalla, missä kohtaan porukka aloittaa tuon testailun?? Virallinen päivä oli vasta 14vrk tästä päivästä eteenpäin mutta mutta... :angel5

Meillä oli samanlainen ensimmäinen ivf-yritys kuin teillä. Syynä mitä ilmeisimmin johtofollikkelin valikoituminen jo edelliskierron puolella. Itselläni oli matala AMH eli vain vähän munasoluja enää jäljellä ja ikää tuolloin juuri 40. Parempi vaste saatiin, kun söin ensin e-pillereitä alle (jopa kolme munasolua), ja kaikkein paras, kun pohjustettiin edelliskierron puolella estrogeenilla (toisella kertaa viisi, seuraavalla kierroksella kahdeksan munasolua). Tämän kolmannen keräyksen ensimmäinen PAS tarttui matkaan ja nyt olen rv 26 (oli muuten kolmipäiväinen alkio, niilläkin voi onnistua). Meillä hoidot tehtiin privaatissa iänkin vuoksi. IVF tosiaan on ensimmäisellä kerralla usein hakuammuntaa. Mutta pitkän kaavan pitäisi tosiaan estää tämä johtofollikkeliongelma (jos taas munasoluja on vain vähän kuten mulla, voi tosin dempata vastetta liikaa joten siksi estrogeeni oli mulle parempi), joten toivotan tsemppiä eteenpäin, toivoa on!

Voi Lipsu, olen tosi pahoillani :sad001

Täällä eka PAS tänään tehty, olen yhtä kysymysmerkkiä sen jäljiltä, sillä alkiosta en saanut mitään muuta tietoa vaikka yritin kovasti kysellä kuin että ihan hyvän näköinen ja selvisi sulatuksesta hyvin (5pväinen blasto). Myöskään limistä ei tsekattu, siitä hämmästyin kuin kuvittelin, että tässä kohtaa olisi vielä katsottu, että se näyttää siltä miltä kuuluu. Sen tilanne jännitti minua erityisesti kun meillä oli näitä käänteitä ja myöhäisiä oviksia tässä mukana eikä viuhkassa oltu koko limistä nähty sitten KP10. Noh, sinne meni, toimepide oli nopsa eikä tuntunut miltään, mutta heti kun siitä lähdin kotiin, alkoi vatsakipu joka on nyt sitten kestänyt siitä saakka. En tiedä onko taas joku *elvetin endohomma, suuttuiko tuosta ronkkimisesta tms. Ei kai kiinnittyminen ihan noin sukkelaan tapahtuisi?? Kai se vie muutaman päivän?

Olen näistä testaushommistakin ihan pihalla, missä kohtaan porukka aloittaa tuon testailun?? Virallinen päivä oli vasta 14vrk tästä päivästä eteenpäin mutta mutta... :angel5
Mä aloitin pp3 :rolleyes: mutta tiedostin olevani erittäin hätäinen. Pp4 (dpo9) näkyi jo maailman haaleinta haamua ja seuraavana päivänä selvemmin.
Mutta, suosittelen tietysti olemaan fiksumpi kuin minä ja testaamaan ehkä vähän myöhäisemmillä piinapäivillä, että tulos on varma eikä testiä tarvi käännellä ja väännellä :wacky: ja tulee paljon halvemmaksikin :grin

Paljon onnea matkaan, toivotaan parasta!! :hello2

Meillä oli samanlainen ensimmäinen ivf-yritys kuin teillä. Syynä mitä ilmeisimmin johtofollikkelin valikoituminen jo edelliskierron puolella. Itselläni oli matala AMH eli vain vähän munasoluja enää jäljellä ja ikää tuolloin juuri 40. Parempi vaste saatiin, kun söin ensin e-pillereitä alle (jopa kolme munasolua), ja kaikkein paras, kun pohjustettiin edelliskierron puolella estrogeenilla (toisella kertaa viisi, seuraavalla kierroksella kahdeksan munasolua). Tämän kolmannen keräyksen ensimmäinen PAS tarttui matkaan ja nyt olen rv 26 (oli muuten kolmipäiväinen alkio, niilläkin voi onnistua). Meillä hoidot tehtiin privaatissa iänkin vuoksi. IVF tosiaan on ensimmäisellä kerralla usein hakuammuntaa. Mutta pitkän kaavan pitäisi tosiaan estää tämä johtofollikkeliongelma (jos taas munasoluja on vain vähän kuten mulla, voi tosin dempata vastetta liikaa joten siksi estrogeeni oli mulle parempi), joten toivotan tsemppiä eteenpäin, toivoa on!
Mulla AMH oli vuosi sitten n. 1,5 ja olen tosiaan 35-vuotias. Lääkärin mielestä tuo AMH-arvo on hyvä, itsestäni kyllä kuulostaa alhaiselta kun vertaa monien muiden samaa ikäluokkaa olevien arvoihin. Lääkäri tosiaan ihmetteli kovasti miksi hoidossa kävi näin surkeasti, kuulemma joskus tällaista sattuu hieman iäkkäämmille tai sitten ylipainoisille naisille (mulla ei ole ylipainoa). Ei tämä tietenkään hirveästi luo uskoa tulevaan kun lääkärikin kummastelee mun kropan reagointia, kyseli myös olenko varmasti pistänyt lääkkeet oikein ja täällä kotona sitten paniikissa syynäsin käytettyjä lääkekyniä :sad001

Mulla oli dpo15 vähän yli 200. Jos laskee taaksepäin niin olis ollut about samaa luokkaa dpo11 kuin sulla :)

Mulla oli dpo15 "vaan" 76. Eli näinkin matalalla arvolla voi onnistua. :)

Mulla AMH oli vuosi sitten n. 1,5 ja olen tosiaan 35-vuotias. Lääkärin mielestä tuo AMH-arvo on hyvä, itsestäni kyllä kuulostaa alhaiselta kun vertaa monien muiden samaa ikäluokkaa olevien arvoihin. Lääkäri tosiaan ihmetteli kovasti miksi hoidossa kävi näin surkeasti, kuulemma joskus tällaista sattuu hieman iäkkäämmille tai sitten ylipainoisille naisille (mulla ei ole ylipainoa). Ei tämä tietenkään hirveästi luo uskoa tulevaan kun lääkärikin kummastelee mun kropan reagointia, kyseli myös olenko varmasti pistänyt lääkkeet oikein ja täällä kotona sitten paniikissa syynäsin käytettyjä lääkekyniä :sad001

Mulla AMH oli 0,4... Ja sulla vaikutti olevan hyvin antraalifollikkeleita, mulla niitä oli muutamia per puoli.

En nyt ole perehtynyt sinun taustoihin, mutta tosiaan joku olikin tuossa lainannut aiempaa kirjoitustani. Omalla kohdallani lääkäri oli myös hyvin yllättynyt siitä, että lyhyen kaavan hoidolla saatiin vain yksi munarakkula lähtemään kasvuun. Olin tuolloin muistaakseni 33 v. vasta. Sitten taas flare up (estrogeenilääkitys ennen pistoksia) ja pitkä kaava toimivat ihan hyvin ja saatiin hoidoista 4-6 blastoa. Älä lannistu liikaa, jos yksi hoito on mennyt pieleen.

En nyt ole perehtynyt sinun taustoihin, mutta tosiaan joku olikin tuossa lainannut aiempaa kirjoitustani. Omalla kohdallani lääkäri oli myös hyvin yllättynyt siitä, että lyhyen kaavan hoidolla saatiin vain yksi munarakkula lähtemään kasvuun. Olin tuolloin muistaakseni 33 v. vasta. Sitten taas flare up (estrogeenilääkitys ennen pistoksia) ja pitkä kaava toimivat ihan hyvin ja saatiin hoidoista 4-6 blastoa. Älä lannistu liikaa, jos yksi hoito on mennyt pieleen.
Kiitos kokemuksestasi, ihana kuulla että vastaavanlaisen epäonnistumisen jälkeen on löytynyt sopiva hoito :Heartred Aion kyllä kysyä lääkäriltä tuosta estrogeenilääkityksestä, kun siitä ei eilen ainakaan ollut mitään puhetta. Toisaalta jotenkin hävettää paljastaa lääkäreille että on itse googletellut/palstaillut ja kaivanut tietoa, mutta ehkä se on tämmöisessä tilanteessa ihan inhimillistä. Nämä epäonnistumiset hoidoissa ovat sikälikin ikäviä, että mulla ja varsinkin mun lähipiirissä on aiemmin ollut huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta (jopa erittäin vakavin seurauksin), minkä vuoksi mulle on jo ennen lapsettomuutta ollut hankalaa luottaa lääkäreihin. Nyt sitten on täysin terveydenhuollon ja lääketieteen varassa näin ison asian kanssa, mikä aiheuttaa ajoittain ahdistusta.

Täällä menossa pp8 ja kyllä tuntuu aika pitkältä! :sorry: Oireita tuntuisi olevan jonkin verran (kaikkea vähän erilaista kuin normaalisti), mutta mihinkään en uskalla luottaa noiden muiden hiipuvien plussien takia enkä myöskään siksi, että edelleen epäilen lääkkeiden aiheuttamia oireita. :dead: sunnuntaina olisi virallinen testipäivä ja olen päättänyt malttaa odotella sinne asti...:eek:

Täällä menossa pp8 ja kyllä tuntuu aika pitkältä! :sorry: Oireita tuntuisi olevan jonkin verran (kaikkea vähän erilaista kuin normaalisti), mutta mihinkään en uskalla luottaa noiden muiden hiipuvien plussien takia enkä myöskään siksi, että edelleen epäilen lääkkeiden aiheuttamia oireita. :dead: sunnuntaina olisi virallinen testipäivä ja olen päättänyt malttaa odotella sinne asti...:eek:

Täälläkin pp8 ja meillä teisti vasta 31.8 mutta aion kyllä jo sunnuntaina testata. Hassua, että eri päivät annetaan!

Täälläkin pp8 ja meillä teisti vasta 31.8 mutta aion kyllä jo sunnuntaina testata. Hassua, että eri päivät annetaan!
Oliko teillä minkä ikäinen alkio siirrettäessä? Meillä oli 4 päivän ikäinen tyyppi siirtopäivänä. :happy: Taitaa olla hieman eri käytäntöjä eri hoitoyksiköissä. Me ollaan Taysissa hoidossa. Mitä olen ymmärtänyt, niin julkisella puolella monesti testipäivä on arkipäivä, mutta Tampereella oli ainakin näin. Tsemppiä sinnekin piinailuun! ❤️

Voimia kaikille omiin tilanteisiin, on tämä melkoista pyöritystä :bookworm:
huomenna tulee viikko alkion siirrosta eikä mitään oireita. Aavistuksen etovaa oloa mut oletan sen johtuvan vaan terolutista.. ajattelin testata sunnuntaina virallinen testi päivä ens to mut pakko ottaa varaslähtö et voi vapaa päivänä jo käsitellä tuloksen.. laskeskelin päiviä, jos jatkan lääkitystä sovittuun asti ja menkat myöhästyy pari päivää niin ens kuussa ei päästä siirtoon kun todennäköisesti ovis osuu väärälle päivälle :banghead: perkele. Voiskohan sitä syödä sit pari päivää yli niin osuiskohan sit siirto päivä viikonlopun jälkeen:pompus: onko kukaan koittanut ajoittaa näin?

Takaisin