IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei pysty koska julkisesta kyse vasta maanantaina voin soittaa. Et kiva. Ja nyt oli vasta ovisplussa. Aamulla ei vielä näyttäny hymynaamaa. Mut noissa papereissa lukee et siirto on 3-5pv ovisplussasta ni ota tostaki selvää :banghead:

Meillä oli ainakin ohjeena tehdä aamuisin ovistesti ja siitä sitten lasketaan, eli josko se vielä huomenna aamulla näyttäisi plussaa? Sitten voisit merkata sen ovisplussan huomiselle ja siirto olisi ensi viikon alussa. Itselläkin olisi varmaan eka plussa ollut edellisenä iltana, kun liuskoilla testailin, digin tein vain aamuisin.

Meillä oli ainakin ohjeena tehdä aamuisin ovistesti ja siitä sitten lasketaan, eli josko se vielä huomenna aamulla näyttäisi plussaa? Sitten voisit merkata sen ovisplussan huomiselle ja siirto olisi ensi viikon alussa. Itselläkin olisi varmaan eka plussa ollut edellisenä iltana, kun liuskoilla testailin, digin tein vain aamuisin.

Mä mietinki tota jos oisin tehny aamulla ni en ees tietäs nyt että on plussa. Vois kokeilla huomenna. Kiitos vinkistä. :happy:

Mä mietinki tota jos oisin tehny aamulla ni en ees tietäs nyt että on plussa. Vois kokeilla huomenna. Kiitos vinkistä. :happy:

Just meinasin tulla sanomaan samaa, että testaa huomenna aamulla vielä josko ois plussa ja sit ilmotat sen päivän sinne, niin sit voisitte hyvinkin päästä ensi vkolla siirtoon!

Mulla kävi just niin tärppi-PAS:ssa, että hermoilin kauheasti, ettei ovis vaan mene ohi. Kontrolliultrassa nimittäin näkyi muhkea, juuri puhkeamaisillaan oleva folli, joten tein saman päivän iltana digin, joka näytti hymynaamaa. Olin ihan stressissä, että tuleeko hymy vielä seuraavanakin aamuna, mutta tulihan se :) Ja ajoitus oli ilmeisesti aika optimaalinen, koska tärppi kävi!

Olin myös julkisella ja kysyin, että mitä jos ovis osuu illalle, eikä näy enää aamulla. Sain vastaukseksi, että voivat huomioida vain aamuplussat, koska heidän siirtoaikataulut on laskettu sen mukaan. Mutta uskon kyllä että sunkin plussa kestää huomiselle! :)

Täällä negatesti tehty eli ivf odottaa. Lääkkeet tarttis hakea ja sit vaan odotellaan vuotoa.

Hei.

Täällä näyttää olevan paljon sellaisia ketkä on käynyt ivf hoidossa. Mulla alkaa hoitokierto ja ihmettelen vain lääkkeiden määrää. Alkuun piikitän bemfolaa. Mutta asiasta googlattuani sain ilmeisesti heti aika isolla annoksella sitä. Eli 300.
Mulla ei pitäis olla mitään vikaa. Vaan olen itsellinen nainen. Niin tämä alkoi ihmettymään? Että miksi. Onko mulla kuitenkin joku ongelma munasarjoissa. Jota ei vain ole kerrottu mulle

Hei.

Täällä näyttää olevan paljon sellaisia ketkä on käynyt ivf hoidossa. Mulla alkaa hoitokierto ja ihmettelen vain lääkkeiden määrää. Alkuun piikitän bemfolaa. Mutta asiasta googlattuani sain ilmeisesti heti aika isolla annoksella sitä. Eli 300.
Mulla ei pitäis olla mitään vikaa. Vaan olen itsellinen nainen. Niin tämä alkoi ihmettymään? Että miksi. Onko mulla kuitenkin joku ongelma munasarjoissa. Jota ei vain ole kerrottu mulle
Onko sulta otettu amh-arvo? :bookworm:

Hei.

Hei, tervetuloa! :) Tämä ketju on IVF & ICSI hoidot - ketju, joten kaikki täällä on IVF/ICSI hoidoissa tai juuri menossa.
Suosittelen että kysyt hoitavalta taholta miksi noin suuri annos heti, ja kysyt onko sinusta löytynyt jotain vikaa testeissä.
Näitä voidaan toki täällä spekuloida, mutta oikeat vastaukset saat aina hoitavalta taholta ja hoitavalta lääkäriltä.

Itselle tuli mieleen, että yleensä isommat annokset annetaan vanhemmille naisille, tai naisllle joilla alhainen AMH, mutta et kiertonut postissasi ikääsi. Se voi olla yksi vaikuttava tekijä. Oletko käynyt katsomassa Omakannasta mitä siellä lukee? Sinne laitetaan kaikkien sinusta otettujen testien tulokset.

Itselle kävi juuri niin, että iän vuoksi laitettiin 1.IVF:ään korkeat annokset. Tosin 2.IVF:ssä vähän laskettiin niitä kun tuli ekasta pieniä hyperin oireita. IVF hoidoissa on se hyvä puoli, että kun jollain annoksella aloitetaan, ennen punktiota on muutamia ultrakäyntejä, missä katsotaan mikä tilanne munissa on ja sen mukaan lääkäri voi taas viilata annoksia oikeaan suuntaan. Eli sinullakin voi annos muuttua ekassa ultrassa, kun näkevät mikä on ollut sinun vastine lääkkeisiin.

Kiitos vastauksista. Katsoin sen Amh arvon ja se oli 1,3 ikää mulla on tosiaan jo 39 vuotta. Katsoin oma kannasta ja siellä ei ollut eilisestä hoidon suunnittelusta kirjattu mitään. Toki mun on odotettava pipelle tulokset ennen kuin pääsen aloittamaan. Joten saattaa vielä seuraava kiertoki mennä ohitse.
Pitänee vielä soitella ja kysellä. Mulla on myös veritulppariski ja aurallinen migreeni. Näistä kyllä eilen sanoin ja ei pitäis olla vaaraa. Mutta alkoi epäilyttää kun noin isot annokset heti pistetään.

Kiitos vastauksista. Katsoin sen Amh arvon ja se oli 1,3 ikää mulla on tosiaan jo 39 vuotta. Katsoin oma kannasta ja siellä ei ollut eilisestä hoidon suunnittelusta kirjattu mitään. Toki mun on odotettava pipelle tulokset ennen kuin pääsen aloittamaan. Joten saattaa vielä seuraava kiertoki mennä ohitse.
Pitänee vielä soitella ja kysellä. Mulla on myös veritulppariski ja aurallinen migreeni. Näistä kyllä eilen sanoin ja ei pitäis olla vaaraa. Mutta alkoi epäilyttää kun noin isot annokset heti pistetään.
Mulle suunniteltiin keväällä alotusannokseksi gonal-f 200 yksikköä. Mut kun lääkäri sai mun amh-arvon (4,75 ja ikä 39v), niin tiputti lähtöannoksen 200 -> 175. Sillä tuli ihan sopivasti folleja ja 14 munasolua. Oon ymmärtänyt että lähempänä neljääkymppiä oleville pitää usein "tykittää" isompaa annosta, että on riittävä vaste, mut tietysti tää on yksilöllistä. Nuorempana (vähän alle kolmekymppisenä) jo 150 annos laittoi mut hyperin partaalle.

Tuohon amh arvoon ja ikään nähden täysin normaali annostus 300ml. Mä olin 34v amh 0,8 ja sain 300ml. :)

Ei jaksanut meidän alkio kiinnittyä. Testissä on silti aivan haaleaakin haaleampi viiva, hädin tuskin punertava. Mutta tiedän vanhasta kokemuksesta, että näillä päivillä ( jo 12 päivää siirrosta) se on kyllä aivan varmasti haalistuva eikä vahvistuva. Harmittaa aivan älyttömästi. Harmittaa että näin ne viivat ( kaksi testiä), ja että tässä käy taas kerran näin.

Muokattu viimeksi:
Kiitos Chard. Saa nähdä kauanko kestää päästä tästä yli....

Kyllähän sitä näköjään luotti jonkin verran niihin pieniin oireisiin. Ja nytkin odottelen vielä huomisen testin ennen kuin lopetan lääkkeet. Vaikka tiedän, että hcg on noilla viivoilla ihan olemattoman surkea.

Illusia, olen niin pahoillani :sad001:Heartred hyvä se on kuitenkin huomenna vielä varmistaa. Paljon jaksamista:Heartred Oletteko miettineet että miten tästä eteenpäin? (Muistelin että tämä oli viimeinen pakkas-alkio, muistanko väärin?)

Mitä kuuluu jannn:lle? Ja muille piinailijoille? Muistelin että jannn aikoi viikonloppuna testailla :)

Itsellä tuli eilen ahdistus ja epäilys, että kemiallinen raskaus varmaan kyseessä kun ei ollut testiviivat tummentuneet. Vaihdoin testimerkkiä ja tänään kuitenkin hieman tummempi viiva testissä. Silti ei vieläkään uskalla toivoa mitään, myöskään mies ei uskalla luottaa että toinen viiva testissä vielä tarkoittaisi mitään. Kyseessä on meidän ensimmäiset positiiviset raskaustestit koskaan, ja pitkän lapsettomuustaipaleen jälkeen pelot ja epäilykset ei selvästikään lopu siihen, että joku viiva testiin tulee. Mutta täytyy vain muistuttaa itseään, että mitä tuleman pitää, siihen emme itse voi vaikuttaa ja nyt vain iloitaan tästä hetkestä. Koska vain voi käydä mitä vain, murehtimalla ei asiat muutu (helpommin sanottu kuin tehty). Huomenna sitten virallisen testipäivän digitesti ja verikoe, jospa ne toisi jotakin mielenrauhaa hetkeksi. Toisaalta ne voivat myös tipauttaa pilvilinnasta alas... Mahan kipuilut ja ajoittain häiritsevä kuvotuksen tunne muistuttaa myös, että kaikki voi olla ihan hyvinkin.

Pahoittelut Illusialle! ❤️ Ja samaa mieltä olen myös siitä, että kannattaahan se huominen tulos vielä odottaa ennen lääkkeiden lopettamista.

Lipsulle kanssa tsemppiä odotteluun ja jännäilyyn. Kuulostaa kyllä todella hyvältä sun tilanne. ❤️

Täällä menossa pp5. Oireita on jonkin verran, mutta en oikein uskalla ajatella, että olisivat mahdollisesta raskaudesta. Jotenkin ne lääkkeet kun voivat aiheuttaa niin paljon samaa. o_O mutta siis pari päivää ollut menkkamaisia tunteita ja vihlontaa, illalla lievää närästystä/ällötystä, palelua ja väsymystä. Niin ja rinnat on todella kipeät, mutta ne on mulla aina tässä vaiheessa kiertoa. Mutta kaikki nämä saan niin helposti kuviteltua ja lisäksi selitys voi olla lääkkeissä etten uskalla kyllä yhtään mitään muuta niistä ajatella. :eek:

Illusia pahoittelut :Heartred

Lipsu ymmärrän epäilyksen ja pelon tunteet!
Mulla on viivaa testissä, mutta en uskalla ihan sataa vielä luottaa, jos johtuvatkin vain ovitrellestä.. tänään kuitenkin vaikutti hieman vahvemmalta kuin eilen..:confused005 huomenna luotan jos on plussa vielä testissä :) oireita ei oikein ole..selkein ehkä ummetus. Rinnat kipuilee, mutta sitä oli jo ennen siirtoa. Mahdollisesti jotain nippailuita kohdun ympärillä? Menkkakipuja oli pari päivää, ehkä liittyivät kiinnittymiseen? Eilen alkoi nuha..:sorry: otin panadolin, toivottavasti siitä ei haittaa mahdolliselle pienelle.. aaltoilevaa hentoa etovaa oloa ollut pari päivää, mutta en tiedä kuvittelenko ja mikä johtuu lääkkeistä.

Ninnuliini lupaavalta kuulostaa :happy:

Takaisin