IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lääkkeellisestä PAS:sta, omapolun info on aika niukkaan siitä, joten kiitollisena kuulen jos joku haluaa jakaa omat askelmerkit miten se on mennyt, missä vaiheessa kiertoa yleensä päästään siirtoon? Sain jo reseptit valmiiksi estrogeenitabletteihin jotka pitäisi ekana vuotopäivänä sitten aloittaa. Ja taas nostaa päätään kysymys onko tehosterokotteen ottaminen ok jos samoina päivinä alan vetää tuota estrogeeniä. On tämä korona kyllä kanssa yksi riippakivi tässä hoitoputkessa!!

Mulla tässä kierrossa näin:
- Kp3 alkoi Estradot 100 mikrogrammaa -laastarin käyttö.
- Kp13 eka ultra, jossa kohdun limakalvo oli 6,4mm ja lisättiin estrogeenilaastarin annostus 150mikrog. Meidän klinikalla heillä tavoite että kohdun limakalvo on yli 7mm ennen siirtoa.
- Siirtopäiväksi sovittiin kp23, joten Terolut (2x2) alkoi kp18 kun siirtoon suunniteltu alkio oli 5 päivän ikäinen blasto.

Eli ei muuta kuin yksi ultratsekkaus ennen alkionsiirtoa. Tosi simppeliä ja helppoa kun ei tarvi jännittää ovulaation ajankohtaa jne!

• Mulla tässä kierrossa näin:
    - Kp3 alkoi Estradot 100 mikrogrammaa -laastarin käyttö.
    - Kp13 eka ultra, jossa kohdun limakalvo oli 6,4mm ja lisättiin estrogeenilaastarin annostus 150mikrog. Meidän klinikalla heillä tavoite että kohdun limakalvo on yli 7mm ennen siirtoa.
    - Siirtopäiväksi sovittiin kp23, joten Terolut (2x2) alkoi kp18 kun siirtoon suunniteltu alkio oli 5 päivän ikäinen blasto.

Eli ei muuta kuin yksi ultratsekkaus ennen alkionsiirtoa. Tosi simppeliä ja helppoa kun ei tarvi jännittää ovulaation ajankohtaa jne!

kiitos näistä kokemuksista kaikille jo jakaneille! Kuulostaa aika simppeliltä. Miksihän toisilla on laastarit? Katsoin että mulle on määrätty estradioli tabletit. Laastari kuulostaa ihanan huolettomalta :angelic:

• kiitos näistä kokemuksista kaikille jo jakaneille! Kuulostaa aika simppeliltä. Miksihän toisilla on laastarit? Katsoin että mulle on määrätty estradioli tabletit. Laastari kuulostaa ihanan huolettomalta :angelic:

Multa kysyttiin punktion yhteydessä kun tehtiin jo suunnitelmaa ekaan lääkkeelliseen PASiin, että haluunko pillerinä vai laastarina estrogeenin. Lääkärin mukaan ei oo mitään väliä kumpaa lääkemuotoa käyttää, että ihan potilaasta riippuen mikä tuntuu itselle helpoimmalta! Tää laastari on kyllä kätevä, kaks kertaa viikossa vaihto! :happy:

Ihan hassu kysymys, mutta onko kellään muulla ollut ongelmaa ettei cyglocestit pysy sisällä? Aiemmin kaikki sujui hienosti, mutta nyt siirron jälkeen tuppaa pullahtamaan ulos. Mielestäni teen kaiken ihan samoin kuin aiemminkin. :banghead::laughing001

Oon lukenu vähä sivusta teidän kaikkien kuulumisia. Ja toivon teille kaikkea hyvää ja tsemppiä siirtoihin ja piinailuihin keillä se on ajankohtaista. Ja myös voimia heille joilla ei mennyt ihan niin kui olisi toivonut. :Heartred Oon ollu hiljainen kun ootan että ovulaatio ilmottais itestää. Oli perjantaina kp10 folliikkeli 11mm mut vieläkään ei ovulaatiota näy onkoha tää iha menetetty kierto. :sad001 ollaa julkisilla joten siinä mielessä hyvä ettei tullu ovulaatio vielä kun eivät viikonloppuna tee mut kyl tää surettaa jos mä joudun taas oottamaan. Viime kierto oli 40pv ni toivon et nyt ois kierto tasaantunut. Yleensä ovulaatio on tullut kp15 ja harvemmi kp18 tai 19 ja nyt on jo kp16.

Ihan hassu kysymys, mutta onko kellään muulla ollut ongelmaa ettei cyglocestit pysy sisällä? Aiemmin kaikki sujui hienosti, mutta nyt siirron jälkeen tuppaa pullahtamaan ulos. Mielestäni teen kaiken ihan samoin kuin aiemminkin. :banghead::laughing001
Mulla tuntui et ne aivan katos tonne jonnekin syvyyksiin joka kerta tässä kierrossa. Mut muistan et lugepallojen kanssa oli aikoinaan jotkut kierrot just noin et tuntui ettei ne pysy yhtään ja välillä sit upposivat vaikka miten syvälle. En tiedä mikä tuon selitti :confused005

Mulla tuntui et ne aivan katos tonne jonnekin syvyyksiin joka kerta tässä kierrossa. Mut muistan et lugepallojen kanssa oli aikoinaan jotkut kierrot just noin et tuntui ettei ne pysy yhtään ja välillä sit upposivat vaikka miten syvälle. En tiedä mikä tuon selitti :confused005
Onneksi en siis ole ongelman kanssa yksin. Tuntui niin uskomattomalta ongelmalta. :laughing002

Miten muilla piinailijoilla menee? ❤️ Onko oireita?

Mä voisin varmaan jo tehdä testin, sillä ma virallinen testipäivä, mutta tuntuu etten halua luopua toiveikkuudesta ja pettyä...

Mä voisin varmaan jo tehdä testin, sillä ma virallinen testipäivä, mutta tuntuu etten halua luopua toiveikkuudesta ja pettyä...

Mulla vasta dpo7, yöllä tunsin menkkamaisia jomotuksia alavatsassa ja -selässä.. toivottavasti oli hyvä merkki :smiley-angelic001
Mä testailen nyt koko vklopun, osaa varautua maanantaina töihin, vaikka plussa voi tulla myöhemminkin..

Mulla vasta dpo7, yöllä tunsin menkkamaisia jomotuksia alavatsassa ja -selässä.. toivottavasti oli hyvä merkki :smiley-angelic001
Mä testailen nyt koko vklopun, osaa varautua maanantaina töihin, vaikka plussa voi tulla myöhemminkin..
Jomotuksethan voivat olla oikein hyvä merkki! : )

Mietin myös, pitäisikö testata jo su, sillä maanantaina pitäisi pystyä olemaan suht hyvillä mielin töissä...

Siis ette usko hyvät kanssaeläjäni näitä meidän tilanteiden käänteitä... Tämä piti olla siis PAS-kierto mutta itse peruin kun ajattelin ottaa tehosterokotteen ennen PASia. Jatkoin silti ovisten tikuttelua kun ne on ollut vähän hämäriä tänä vuonna. Sain sitten keskiviikkoiltana sen ovis+ kp18. Just ennen tuota testiä samana päivänä olin käynyt yksityisellä ultrassa ihan uteliaisuuttani kun halusin tietää onko siellä mitään ovista tulossa / tapahtunut, ja lääkäri meinasi että on tapahtunut juuri silloin (siis keskiviikkona). Noh, meillä oli omapolulla se PASin ovistestin ilmoittaminen edelleen aukinaisena kun eilen illasta tajusin, että se pitänee sulkea sieltä että pääsee seuraavassa kierrossa ilmoittautumaan. Sen seurauksena klinikalta soiteltiin tänään anivarhain ja kysyttiin, että haluaisinko nyt kuitenkin tähän kiertoon sitä luonnollista PASia kokeilla kun se ovis nyt tuli ja kun mut on yksityisellä keskiviikkona ultrattu ja limis todettu 10mm silloin. Pikapalaveri miehen kanssa ja todettiin, että kokeillaan nyt sitten kun näin tarjottimella tuli kaikkien näiden värikkäiden vaiheiden jälkeen :hilarious: Joten, tiistaina siirretään meidän eka blasto kyytiin :smiley-bounce013

Ymmärrän hyvin tuon toivon menettämisen pelon testailuun liittyen. Mutta itsellekin on jotenkin helpompaa ollut testata hyvissä ajoin, etenkin kun noi siirtojen testipäivät aina olleet arkipäiviä. Sunnuntaina testaaminen vois olla hyvä idea, niin saa rauhassa asiaa käsitellä, oli tulos kumpi vain:Heartred

Täällä pp8 (dpo13 vastaten) vatsanippailut ja välillä aika kovatkin repimiset jatkuu, kuten huimaava olokin. Ja tein tänään apteekin oman testin, joka näytti selkeän toisen viivan. Oon nyt kahtena aamuna herännyt viiden jälkeen aamulla pirteänä, ja illalla haukottelen jatkuvasti niin että kyyneleet vaan valuu. Yleensä olen aamu-uninen ja iltavirkku, eli kai se tämäkin jonkin sortin oire on? Pahoinvointia ei ole ollut, mutta nälkä tuntuis olevan jatkuvasti.

Digitesti ostettu maanantaille, testailen viikonloppuna noilla halpisliuskoilla ja toivon, että viiva vahvistuu:angelic:

Ihanaa Lipsu! Onnea vahvistuneesta viivasta! ❤️

Täällä menossa pp3 ja mietin, että miten tätä hommaa ihmisen pää kestää. Meillä siis eka alkio siirretty nyt PASilla kun hyperin riski oli kesäkuussa liian iso. Tässä sitä sitten kuulostelee ja analysoi kaikkea vaikka tietää että on hyvin epätodennäköistä tuntea yhtikäs mitään. :banghead: Eilen olin aivan varma, että metsään on mennyt ja lujaa. Tänään en osaa ajatella mitään. Jotain vatsatuntemuksia on, hyvin vähäistä nipistelyä ja jomottelua. Mutta kun ei tiedä mikä on lääkkeistä, niin hermoja raastaa. :dead: Eli odottavan aika on todella pitkä!:eek:

Ihanaa Lipsu! Onnea vahvistuneesta viivasta! ❤️

Täällä menossa pp3 ja mietin, että miten tätä hommaa ihmisen pää kestää. Meillä siis eka alkio siirretty nyt PASilla kun hyperin riski oli kesäkuussa liian iso. Tässä sitä sitten kuulostelee ja analysoi kaikkea vaikka tietää että on hyvin epätodennäköistä tuntea yhtikäs mitään. :banghead: Eilen olin aivan varma, että metsään on mennyt ja lujaa. Tänään en osaa ajatella mitään. Jotain vatsatuntemuksia on, hyvin vähäistä nipistelyä ja jomottelua. Mutta kun ei tiedä mikä on lääkkeistä, niin hermoja raastaa. :dead: Eli odottavan aika on todella pitkä!:eek:

Sama täällä!! Paitsi pp2 menossa.

Nyt sit ovulaatio tuli, mut onko iha menetetty tapaus. Klinikka jo kiinni ja mulla on 2pv ikäinen alkio mikä siirretää 3pvn ikäisenä. Et mite ne lasketaan. Niin mun tuuria tämä. :sad010

Nyt sit ovulaatio tuli, mut onko iha menetetty tapaus. Klinikka jo kiinni ja mulla on 2pv ikäinen alkio mikä siirretää 3pvn ikäisenä. Et mite ne lasketaan. Niin mun tuuria tämä. :sad010

Koita soittaa heti huomen aamulla sinne että pääset juttelemaan mahdollisuudesta.

Oliko siis ovulaatio vai ovisplussa? Eikö ovisplussasta lisätä +1 päivä ja sit alkion ikä siihen päälle, niin saadaan laskettua siirtopäivä?
Joillakin klinikoilla on labrassa väkeä viikonloppuisinkin, vaikka muut palvelut olis kiinni. Toivottavasti pystyt soittaan sinne huomenna ja kaikki järjestyis :smiley-angelic001

Oliko siis ovulaatio vai ovisplussa? Eikö ovisplussasta lisätä +1 päivä ja sit alkion ikä siihen päälle, niin saadaan laskettua siirtopäivä?
Joillakin klinikoilla on labrassa väkeä viikonloppuisinkin, vaikka muut palvelut olis kiinni. Toivottavasti pystyt soittaan sinne huomenna ja kaikki järjestyis :smiley-angelic001

Ei pysty koska julkisesta kyse vasta maanantaina voin soittaa. Et kiva. Ja nyt oli vasta ovisplussa. Aamulla ei vielä näyttäny hymynaamaa. Mut noissa papereissa lukee et siirto on 3-5pv ovisplussasta ni ota tostaki selvää :banghead:

Takaisin