Mä kävelin punktion jälkeen pari päivää ihan kumarassa vessaan sängystä, maha oli niin kipeä ja arka. Kolmantena päivänä alko helpottamaan mutta hutera olo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mullakin oli muuten kuumeilua ekan punktion jälkeen, mutta toisen jälkeen ei mitään. Nyt oon kauhuissani, kun on kokemukset sekä huonosta että hyvästä punktion jälkeisestä ajasta, että mihin suuntaan kääntyy tällä kertaa
Pitkään istuessa (työt) alkaa tuntua painetta alavatsalla ja iltaisin kävelyllä semmonen pistely/paine muniksissa, vaikka yritän mennä rauhallista tahtia.
Oon saanut itseni hermoromahduksen partaalle googlaamalla kaikkia "ivf 38+" tyyppisiä sivuja
Mä mietin et pitääköhän mun laittaa saikkulappu palkkoihin, kun meillä saa olla omalla ilmoituksella viikon pois (palkanmaksu kolmelta päivältä toki vaan). Jotenkin en haluis et se palkanlaskija näkee mistä saikku on kirjoitettu ja tekee omat johtopäätökset. Vaikka sillä vaitiolovelvollisuus tietysti onkin, mutta mua ärsyttää pelkästään se fakta, että se tietää asiasta oma esihlö on poissa ja sillä tuuraaja. En tiedä miten ton asian sille muotoilis, ettei tarvis sitä saikkulappua jättää? Kokemuksia kenelläkään siitä et olis ollut vaan omalla ilmoituksella pois punktion jälkeen?
Mä mietin myös, saanko jatkaa tarvittaessa omalla ilmoituksella saikkua vaikka antaisin todistuksen kolmesta päivästä.. meillä sais kans olla viikon pois omalla ilmoituksella ja tietääkseni saisi palkan koko ajalta mutta pomo tietää hoidoista, olenko vain omalla ilmoituksella niin kauan ku tarvis vai annanko lapun ..ehkä kysyn häneltä
Olen molempien punktioiden osalla mennyt omalla ilmoituksella ja esihenkilölleni olen sanonut että tarvittaessa voin myös toimittaa todistuksen, sitä hän ei ole kuitenkaan pyytänyt. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella.
Vitsi että jännittää, tiedän jo että punktio viikolla 32 ihanaa ja jännittävää!
Näin mäkin varmaan nyt teen, kerron et meen toimenpiteeseen, mistä tulee saikkua se päivä + 2 päivää ja sit todnäk viikonlopun jälkeen vielä yks päivä poissaoloa jos siirtoon päästään, mut sehän olis jo muutenkin palkatonta kun se 3 päivää täyttyy jo tossa aiemmin. Mut ilmoittelen asiasta ylemmälle taholle vasta ens viikolla, kun saan tarkan ajan punktiolle :)Olen molempien punktioiden osalla mennyt omalla ilmoituksella ja esihenkilölleni olen sanonut että tarvittaessa voin myös toimittaa todistuksen, sitä hän ei ole kuitenkaan pyytänyt. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella.
Näin mäkin varmaan nyt teen, kerron et meen toimenpiteeseen, mistä tulee saikkua se päivä + 2 päivää ja sit todnäk viikonlopun jälkeen vielä yks päivä poissaoloa jos siirtoon päästään, mut sehän olis jo muutenkin palkatonta kun se 3 päivää täyttyy jo tossa aiemmin. Mut ilmoittelen asiasta ylemmälle taholle vasta ens viikolla, kun saan tarkan ajan punktiolle :)
Nännit on tullu kipeiksi piikittelyjä takana 7 päivää, edessä oletettavasti 3. Toivottavasti ei enempää ainakaan, se on siinä ja siinä riittäisikö kahdesta gonal-kynästä ne jämät just ja just vielä sit yhteen annokseen
10+ vuotta sitten oli ihan arkipäiväistä yksityisellä siirtää 2-3 päiväisiä alkioita. Nykyään siirretään normaalisti blastoja vaan, ellei sit oo jotain erityistä syytä siirtää nopeammin.Mulla varmaan olisi myös se ma siirtopäivä (ellei la tehdä siirtoja) ottaisin kans sit palkattomaksi tai vuosilomapäiväksi..
Mitähän se yksityisen lääkäri sanoi ..sanoiko, että jos tulee paljon hedelmöittyneitä, niin eivät siirrä 2-3päiväistä vaan kehittelevät kaikkia blastoiksi..ettei tule pakkaseen niin paljoa alkioita
Hyvä saalis :)Nyt ois punktio takana, rehellisesti sanottuna, kyllä sattui välillä aikalailla, mutta kyllä sen kesti.. pelkäsin etukäteen tuota punktio osuutta.
Vielä en tiedä tarkemmin, kuin että 11 munasolua löytyi, en tiedä oliko kuinka moni noista kypsiä ja tietty hedelmöittyykö ne..
Vähän ehkä pettyny oli tulokseen, vähän nyt spekuloi olisko annos voinu olla isompi ja oisko pistos päiviä voinu olla enemmän, nyt pistelin Menopuria 150iu vain 8pv..
Nyt ois punktio takana, rehellisesti sanottuna, kyllä sattui välillä aikalailla, mutta kyllä sen kesti.. pelkäsin etukäteen tuota punktio osuutta.
Vielä en tiedä tarkemmin, kuin että 11 munasolua löytyi, en tiedä oliko kuinka moni noista kypsiä ja tietty hedelmöittyykö ne..
Vähän ehkä pettyny oli tulokseen, vähän nyt spekuloi olisko annos voinu olla isompi ja oisko pistos päiviä voinu olla enemmän, nyt pistelin Menopuria 150iu vain 8pv..
Mitähän se yksityisen lääkäri sanoi ..sanoiko, että jos tulee paljon hedelmöittyneitä, niin eivät siirrä 2-3päiväistä vaan kehittelevät kaikkia blastoiksi..ettei tule pakkaseen niin paljoa alkioita
Meillä oli yksityisellä (erikoistunut hedelmöitusklinikka) tuli hyvä saalis 8 kpl 3-pv, mutta viikonloppu tuli vastaan lääkärin mukaan ja halusi sen verukkeella pakastaa. Itse olisin halunnut että kehitetään blastoiksi asti, mutta sanoi ettei ketään olisi töissä sunnuntaina. Voi toki olla lääkäristä kiinni…tai siltä silloin tuntui. lopputulos silti hyvä ja 3-pv tärppäsi, nyt puolessa välissä menossaTämä on varmaan taloudellisesta näkökulmasta ihan fiksua, varsinkin jos siirrot eivät onnistu. Julkiselle kun ei voi palata ennen kuin kaikki olemassa olevat alkiot on käytetty.
Meillä oli yksityisellä (erikoistunut hedelmöitusklinikka) tuli hyvä saalis 8 kpl 3-pv, mutta viikonloppu tuli vastaan lääkärin mukaan ja halusi sen verukkeella pakastaa. Itse olisin halunnut että kehitetään blastoiksi asti, mutta sanoi ettei ketään olisi töissä sunnuntaina. Voi toki olla lääkäristä kiinni…tai siltä silloin tuntui. lopputulos silti hyvä ja 3-pv tärppäsi, nyt puolessa välissä menossa