IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Täälläkin alkoi PAS-kierto, samassa mennään kuin Ninnuliini!! (Aloititko sinäkin estradotit maanantaina?)

Itsellä oli kova jännitys, miten kierto asettuisi, mutta se olikin tällä kertaa hieman pidempi, ja päättyi juuri ennen kesätauon loppumista!

Mulla on myös eka ultra tästä vähän yli viikon kuluttua!
 
Täälläkin alkoi PAS-kierto, samassa mennään kuin Ninnuliini!! (Aloititko sinäkin estradotit maanantaina?)

Itsellä oli kova jännitys, miten kierto asettuisi, mutta se olikin tällä kertaa hieman pidempi, ja päättyi juuri ennen kesätauon loppumista!

Mulla on myös eka ultra tästä vähän yli viikon kuluttua!
Mulla alkoi estradotit heti kp1 eli sunnuntaina. Sulla kp2? Täällä meillä päin poli aukeaa 9.8. ja heti silloin aamusta ultraan. Kiva kun joku muukin menee samassa vaiheessa, niin voi yhdessä jännittää! :happy:
 
Suht samoissa mennään täällä, ehkä 16.8. paikkeilla voisi olla siirto, jos pääsen tuoresiirtoon :rolleyes: kiva saada piinailukavereita :happy:
 
Täällä myös jännät paikat! Tänään katsottiin ultrassa, onko pistokset vaikuttaneet. Onhan ne. Isoin folli jo 20 mm ja limakalvo 8 mm. Ilmeisesti PCOS tekee myös oman osansa, että pienijä folleja on paljon, mut ne ei ehdi kasvaa tarpeeksi. Tänään vielä ovitrelle ja punktio perjantaina. Olin jotenkin varautunut tyyliin kymmenen päivän Gonal-f-pistelyyn, mut sitä menikin sit vaan kuus päivää. :eek:

Fyremadelin pistoa jännäsin ennalta, kun olin lukenut kaikki ne jutut, että se on saatanasta. Ei se kiva oo, mut napakalla työnnöllä meni kohtuudella läpi ihosta. Ehkä ois saattanut aiheuttaa enempi harmia, jos sitäkin ois pitänyt pistellä pitemmän aikaa.
 
Onnea matkaan Apilainen :)
Ei se fyremadel ollut mustakaan niin paha kuin mitä odotin. Mies pisti kaikki piikit sitä lukuunottamatta yhtä, jonka hoidin itse. Pisto ei tuntunut, sen jälkeen oli muutaman minuutin kirvelyä, mutta meni nopeasti ohi.

Punktiosta selvitty, kaikki meni hyvin. Nyt lepäilen ja juon (ja juoksen sen takia pissalla :grin). Kirjoittelen lisää huomenna.
 
No niin, jos nyt kirjottelis tarkemmin, kun olen itsekin viisaampi :)

Eli punktio sujui tosiaan hyvin ja suht sutjakkaasti. Itse toimenpide ei sattunut mitenkään hirveästi, kiitos hyvien kipulääkkeiden. Pieniä vihlaisuja ja "pistoja" tuntui ja toista munasarjaa piti hoitajan painaa vatsan päältä, että se saatiin hyvin esiin.
Ennen punktiota mitattiin nopeasti ultralla noin 7kpl 20mm tai yli olevia folleja, muutama vähän pienempi ja sit muutama paljon pienempiä. Kohdun limis oli 11,5mm.
Munasoluja kerättiin yhteensä 14kpl. Osa oli kuitenkin kerätty niistä pienemmän puoleista folleista, joten ajattelin että jos edes puolet noista olis kypsiä, niin hyvä juttu :happy:
Voin tosi hyvin jälkikäteen, jotain vihlaisuja oli alakerrassa kun istui, mut kipulääkkeet puri hyvin :grin syötiin, juotiin kaffit ja saatiin jatko-ohjeet ja alle 2h toimenpiteen alusta oltiin jo autossa lähdössä kotimatkalle.

Tänään ne soitti, että noista neljästätoista solusta peräti 11kpl oli kypsiä ( :smiley-angelic001 ) ja niistä kymmenen (!) oli lähtenyt hedelmöittymään normaalisti :sad010Kymmenen! Mä oon ihan sanaton :smiley-angelic001

Mut minä en olis minä, jos en heti alkais analysoimaan, että jos munat ja siittiöt kerran tykkää toisistaan, niin missä vika on sitten? Huonolaatuisia munia, jotka kyllä hedelmöittyy, mutta ei jatka kehittymistään? :nailbiting:

Saan huomenna vielä soiton sen hetkisestä tilanteesta, mutta mun mielestä vaarallisimmat päivät on just la-su ja silloin ei saa mitään lisätietoja. Vasta ma aamuna saan sit kuulla onko siirrettävää :nailbiting:
 
No niin, jos nyt kirjottelis tarkemmin, kun olen itsekin viisaampi :)

Eli punktio sujui tosiaan hyvin ja suht sutjakkaasti. Itse toimenpide ei sattunut mitenkään hirveästi, kiitos hyvien kipulääkkeiden. Pieniä vihlaisuja ja "pistoja" tuntui ja toista munasarjaa piti hoitajan painaa vatsan päältä, että se saatiin hyvin esiin.
Ennen punktiota mitattiin nopeasti ultralla noin 7kpl 20mm tai yli olevia folleja, muutama vähän pienempi ja sit muutama paljon pienempiä. Kohdun limis oli 11,5mm.
Munasoluja kerättiin yhteensä 14kpl. Osa oli kuitenkin kerätty niistä pienemmän puoleista folleista, joten ajattelin että jos edes puolet noista olis kypsiä, niin hyvä juttu :happy:
Voin tosi hyvin jälkikäteen, jotain vihlaisuja oli alakerrassa kun istui, mut kipulääkkeet puri hyvin :grin syötiin, juotiin kaffit ja saatiin jatko-ohjeet ja alle 2h toimenpiteen alusta oltiin jo autossa lähdössä kotimatkalle.

Tänään ne soitti, että noista neljästätoista solusta peräti 11kpl oli kypsiä ( :smiley-angelic001 ) ja niistä kymmenen (!) oli lähtenyt hedelmöittymään normaalisti :sad010Kymmenen! Mä oon ihan sanaton :smiley-angelic001

Mut minä en olis minä, jos en heti alkais analysoimaan, että jos munat ja siittiöt kerran tykkää toisistaan, niin missä vika on sitten? Huonolaatuisia munia, jotka kyllä hedelmöittyy, mutta ei jatka kehittymistään? :nailbiting:

Saan huomenna vielä soiton sen hetkisestä tilanteesta, mutta mun mielestä vaarallisimmat päivät on just la-su ja silloin ei saa mitään lisätietoja. Vasta ma aamuna saan sit kuulla onko siirrettävää :nailbiting:

tosi hieno määrä! Toivotaan, että moni selviäisi pitkälle!! Tuohon huoleesi, siihenhän voi olla tosi monta syytä miksi raskaus ei ole onnistunut joten älä sitä murehdi liikaa. Tiedätkö viljelläänkö teillä kaikki blastoksi asti vai pakqstetaanko jotain aiemmin? Meilläkin kaikki kypsät 12 munasolua hedelmöittyi ja 6 selvisi blastoksi asti. Todennäköisesti minulla munajohtimet ei auki endon takia, sitä ei ole edes tutkittu koska tutkimus olisi ilmeisesti kovin kivulias jos ne tukossa on, mutta näin on siis arvailtu. Toki voi tulla vielä karvaita pettymyksiä kun päästän joskus siirtoihin, ja sitten alan minäkin pohtia muita syitä..
 
tosi hieno määrä! Toivotaan, että moni selviäisi pitkälle!! Tuohon huoleesi, siihenhän voi olla tosi monta syytä miksi raskaus ei ole onnistunut joten älä sitä murehdi liikaa. Tiedätkö viljelläänkö teillä kaikki blastoksi asti vai pakqstetaanko jotain aiemmin? Meilläkin kaikki kypsät 12 munasolua hedelmöittyi ja 6 selvisi blastoksi asti. Todennäköisesti minulla munajohtimet ei auki endon takia, sitä ei ole edes tutkittu koska tutkimus olisi ilmeisesti kovin kivulias jos ne tukossa on, mutta näin on siis arvailtu. Toki voi tulla vielä karvaita pettymyksiä kun päästän joskus siirtoihin, ja sitten alan minäkin pohtia muita syitä..
Kaikki viljellään viisipäiväisiksi, tai siis ne, mitkä selviävät sinne asti. Kumpa edes muutama jaksaisi sinnitellä :smiley-angelic001

Aamuvirkku, ette päässeet tuoresiirtoon ilmeisesti? Oliko hyperin vaaraa? Tosi hyvällä prosentilla tullut blastoja teille :hello2
 
Kaikki viljellään viisipäiväisiksi, tai siis ne, mitkä selviävät sinne asti. Kumpa edes muutama jaksaisi sinnitellä :smiley-angelic001

Aamuvirkku, ette päässeet tuoresiirtoon ilmeisesti? Oliko hyperin vaaraa? Tosi hyvällä prosentilla tullut blastoja teille :hello2

Joo me ei päästy tuoresiirtoon. Epäiltiin hyperiä mutta jälkiviisaana kyse oli varmaankin endon reagoinnista hoitoihin. Meillä oli lyhyt kaava ja olin kipeä jostain 5. päivästä eteenpäin aina pari vkoa punktion jälkeen. Plus sain punktiossa verenvuodon Kaiken tuon jälkeen olikin iloinen yllätys kun kaikki kypsät 12 hedelmöittyi ja 6 jaksoi blastoksi asti.

onko muuten kenelläkään jolla alhainen ferritiini ja hoidossa julkisella puolella ollut mitään puhetta lääkärin kanssa siitä tehdäänkö alkionsiirtoa jos ferrit matalat? Minulla otettiin työterveydessä juuri ferrien seuranta, ja yllätykseksi ne oli romahtanut keväästä alas ja nyt vain 14. Epäilen syyksi tuota punktion verenvuotoa.. Eka PAS pitäisi olla seuraavasta kierrosta mutta nyt mietityttää onko siinä järkeä jos ferrit noin alhaalla. Yksityisellä tiedän ainakin että haluaisivat ferrien olevan kyllä korkeammat kuin tuo ennen siirtoa. tai näin ainakin Dextrassa kun ivf jonossa odotellessa kävimme siellä ensikäynnillä ja olisimme aloittaneet siellä jos jono ei olisi vetänyt. Mietin tässä, että yeitänkö saada työterveyden kautta nopsaan rautainfuusiota, julkisella sitä ei heru edes tuolla arvolla.. suun kautta nautittuna menisi monta kuukautta ennen kuin arvot saisi kohdilleen.
 
Joskus liian hyvää ollakseen totta…:smiley-angry017

Kaikki sujui hyvin, kunnes tänään ultrassa sykettä ei sikiöltä löytynyt enää. oli ilmeisesti menehtynyt pari päivää sitten, noin rv 8+5-6. eli 9viikon lopulla. Suht myöhään siis, mutta järki kertoo tietenkin, että jtn.häiriötä oli pienessä, kun kesken meni!
Tyhjennyksestä ei tietoa, joten paskin vaihe on tämä odottelu.:confused005

Epäreilua, epätodellista, vihastuttavaa, surullista… ja kaikkea siltä väliltä.

Palaan siis hiljalleen tänne teidän kanssa jatkamaan matkaa. Halusin jakaa tämän täällä kuitenkin.:Heartred
 
Hei!

Olen uusi täällä ja malttamattomana olisin kysellyt onko täällä ketään, jolle olisi blasto siirretty ja saanut vielä pp6 negan, mutta vaihtunut vielä plussaksi?

Meillä toinen siirto tehty ja nyt pp6. Ensimmäinen oli kemiallinen ja nyt näyttää, että tästäkään ei mitään tule, kun ymmärtääkseni blastossa pp6 pitäisi ainakin useimmiten jo noilla 25 herkillä testeillä edes haalea viiva näkyä.
 
Joskus liian hyvää ollakseen totta…:smiley-angry017

Kaikki sujui hyvin, kunnes tänään ultrassa sykettä ei sikiöltä löytynyt enää. oli ilmeisesti menehtynyt pari päivää sitten, noin rv 8+5-6. eli 9viikon lopulla. Suht myöhään siis, mutta järki kertoo tietenkin, että jtn.häiriötä oli pienessä, kun kesken meni!
Tyhjennyksestä ei tietoa, joten paskin vaihe on tämä odottelu.:confused005

Epäreilua, epätodellista, vihastuttavaa, surullista… ja kaikkea siltä väliltä.

Palaan siis hiljalleen tänne teidän kanssa jatkamaan matkaa. Halusin jakaa tämän täällä kuitenkin.:Heartred

Voimia Tuikku84 :Heartred meillekin kävi sama viikko sitten, että huomattiin alkion menehtyneen.

Minulla keskenmeno antoi itsestään merkkejä vuotona ja kipuna vatsassa ennen kuin varmistettiin ultralla. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Sitä ennen oli kovat kivut kun kohtu pyrki poistamaan jo alkion. Nyt viikko tyhjennyksestä ja olo on jo hyvä. Vielä on jälkivuotoa ja toivon että ei tule enää komplikaatioita.

Nyt odotan että vuoto loppuu ja päästään ilmoittautumaan toisista kuukautisista uudelleen pas siirtoon. Itseä auttoi kun ajattelin että alkiosta ei vain ollut eläjäksi ja en voinut asialle mitään. Joka tapauksessa keskenmeno on kyllä raskas tapahtuma sekä henkisesti että fyysisesti.
 
Joskus liian hyvää ollakseen totta…:smiley-angry017

Kaikki sujui hyvin, kunnes tänään ultrassa sykettä ei sikiöltä löytynyt enää. oli ilmeisesti menehtynyt pari päivää sitten, noin rv 8+5-6. eli 9viikon lopulla. Suht myöhään siis, mutta järki kertoo tietenkin, että jtn.häiriötä oli pienessä, kun kesken meni!
Tyhjennyksestä ei tietoa, joten paskin vaihe on tämä odottelu.:confused005

Epäreilua, epätodellista, vihastuttavaa, surullista… ja kaikkea siltä väliltä.

Palaan siis hiljalleen tänne teidän kanssa jatkamaan matkaa. Halusin jakaa tämän täällä kuitenkin.:Heartred

Voi ei olen niin pahoillani :sorry::Heartpink
 
Täällä alkoi kesätauon jälkeinen PAS-kierto sunnuntaina. :happy: Nyt estradot-laastarit käytössä ja vajaan parin viikon päästä ultra. Meillähän ei tuoresiirtoon päästy hyperin riskin vuoksi ja kaikki 6 alkiota odottelee pakkasessa. :angelic:

Täällä kans pas-kierto menossa
Synarela mennyt 2 viikkoa, maanantaina aloitan zumenonit. Kauheita päänsärkyjä ja väsymystä ollut, ja kuumia aaltoja ajoittain, sekä mieliala heittelee, muuten vointi ok. Vk 33 siirto...meillä pakkasessa vain 1 alkio, 2014 hoidoista jäänyt. Tsempit sinne!
 
Mulla on nyt mennyt tämän viikon estradotit, ja ensi viikon torstaina ultrassa tarkistetaan tilanne. On kyllä ollut niin haipakka viimeinen lomaviikko, että hyvä kun muistin vaihtaa laastarit aamulla!
Mulla kokeillaan nyt hieman erilaisella, eli suuremmalla annoksella estrogeenia kuin viimeksi ( kierron alussa oli yksi laastari kerrallaan, mutta silloin limakalvo ei ollut tarpeeksi kasvanut ja annosta nostettiin ultran jälkeen).

Lääkityksen vaihtaminen sikäli hämmentää, että nykyään mulla kasvaa limakalvo luonnollisissa kierroissa oikein hyvin. Mutta tällä mennään nyt, toivotaan että lääkitys osuu nappiin!


Muutenkaan en ole ehtinyt tätä hoitokiertoa ihan vielä sisäistää, kun tähän päästiinkin sitten niin nopeasti kesätauon päättyessä! Tietenkin ultra jo jännittää, ja tiedostan että voi tulla monta yllätystä ja mutkaakin matkaan lähiviikkoina.


Vielä vähemmän osaan sisäistää, että periaatteessa voisi olla mahdollista tehdä positiivinen raskaustesti muutaman viikon sisällä! :rolleyes:
 
Voimia Tuikku84 :Heartred meillekin kävi sama viikko sitten, että huomattiin alkion menehtyneen.

Minulla keskenmeno antoi itsestään merkkejä vuotona ja kipuna vatsassa ennen kuin varmistettiin ultralla. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Sitä ennen oli kovat kivut kun kohtu pyrki poistamaan jo alkion. Nyt viikko tyhjennyksestä ja olo on jo hyvä. Vielä on jälkivuotoa ja toivon että ei tule enää komplikaatioita.

Nyt odotan että vuoto loppuu ja päästään ilmoittautumaan toisista kuukautisista uudelleen pas siirtoon. Itseä auttoi kun ajattelin että alkiosta ei vain ollut eläjäksi ja en voinut asialle mitään. Joka tapauksessa keskenmeno on kyllä raskas tapahtuma sekä henkisesti että fyysisesti.

Kiitos kaikille! ja isot sympatiat Lumotar samasta kohtalosta:Heartred:Heartred

Millä viikoilla sulla oli alkio menehtynyt? Mä tiedän vasta huomenna tuleeko lääkkeellinen vai kaavinta.:oops:
Saatko siis ilmoittautua Passiin, kun yhdet kuukautiset on ollu välissä?

Kyllähän se heti kävi mielessä väkisinkin, että milloinhan Husilla pääsee keskenmenon jälkeen siirtoon?!:arghh:. On tämä kyllä paskaa!:meh::dead:
 
Välillä tulee niin ”väärään kohtaan”’näissä ketjuissa joku oma kommentti. Kun samaan aikaan täällä toisilla surua, ja yhtäaikaisesti ilon tunteita käydään läpi.
❤️
 
Takaisin
Top