No niin, jos nyt kirjottelis tarkemmin, kun olen itsekin viisaampi :)
Eli punktio sujui tosiaan hyvin ja suht sutjakkaasti. Itse toimenpide ei sattunut mitenkään hirveästi, kiitos hyvien kipulääkkeiden. Pieniä vihlaisuja ja "pistoja" tuntui ja toista munasarjaa piti hoitajan painaa vatsan päältä, että se saatiin hyvin esiin.
Ennen punktiota mitattiin nopeasti ultralla noin 7kpl 20mm tai yli olevia folleja, muutama vähän pienempi ja sit muutama paljon pienempiä. Kohdun limis oli 11,5mm.
Munasoluja kerättiin yhteensä 14kpl. Osa oli kuitenkin kerätty niistä pienemmän puoleista folleista, joten ajattelin että jos edes puolet noista olis kypsiä, niin hyvä juttu
Voin tosi hyvin jälkikäteen, jotain vihlaisuja oli alakerrassa kun istui, mut kipulääkkeet puri hyvin
syötiin, juotiin kaffit ja saatiin jatko-ohjeet ja alle 2h toimenpiteen alusta oltiin jo autossa lähdössä kotimatkalle.
Tänään ne soitti, että noista neljästätoista solusta peräti 11kpl oli kypsiä (
) ja niistä kymmenen (!) oli lähtenyt hedelmöittymään normaalisti
Kymmenen! Mä oon ihan sanaton
Mut minä en olis minä, jos en heti alkais analysoimaan, että jos munat ja siittiöt kerran tykkää toisistaan, niin missä vika on sitten? Huonolaatuisia munia, jotka kyllä hedelmöittyy, mutta ei jatka kehittymistään?
Saan huomenna vielä soiton sen hetkisestä tilanteesta, mutta mun mielestä vaarallisimmat päivät on just la-su ja silloin ei saa mitään lisätietoja. Vasta ma aamuna saan sit kuulla onko siirrettävää