IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki! Mä kirjottelin silloin sinne v 2020 ketjuun, kun meillä tärppäsi 2 ivf kierroksessa, syksyllä, mutta olen koko ajan lukenut tätä tämän vuoden keskustelua ja elänyt mukana teidän tilanteissa. Paljon onnea plussista ja tsemppiä kaikille! Meillä syntyi terve poika kiireellisellä sektiolla toukokuun lopussa. Rutiinikäynnillä huomattiin, että sikiön kasvu on hidastunut ja raskaus käynnistettiinkin heti. Sikiö ei kuitenkaan kestänyt supistuksia ja päädyttiin sektioon. Poika oli lopulta vain vähän yli 2 kiloa, mutta nyt on hienosti ottanut painossa kiinni. Istukan toiminnassa oli ollut jotakin häikkää ja kyllä jälkeenpäin mietin, että asiat olisi voinut päättyä paljon huonommin. Olen niin kiitollinen tästä lapsesta! Halusin tulla toivottamaan kaikille onnea ja tsemppejä. Minäkin varmaan sitten uusien hoitojen merkeissä palaan kirjoittelemaan ensi vuonna, kunhan sektion jälkeen saa taas alkaa yrittämään :)
Onnea! :Heartblue :dummy:
Nyt rauhallista toipumista koettelemuksesta :Heartred

Tänään varhaisultrassa syke löytyi, eli kyllä siellä kaveri on matkassa.:Heartred Nyt mennään 7+0 eli 8.viikolla.
Nyt vaan kova toive ja odotus, että pampula jaksaa matkassa myös loppuun saakka.:notworthy

Näin sitä voi näköjään ekallakin ivf-hoidolla ja siirrolla tärpätä. :angelic:

Nyt ollaan virallisesti ivf-kierrossa. Tänään kp1 ja pistokset huomisesta alkaen :wacky:

Tsemppiä hoitoihin:smiley-angelic003

Tänään varhaisultrassa syke löytyi, eli kyllä siellä kaveri on matkassa.:Heartred Nyt mennään 7+0 eli 8.viikolla.
Nyt vaan kova toive ja odotus, että pampula jaksaa matkassa myös loppuun saakka.:notworthy

Näin sitä voi näköjään ekallakin ivf-hoidolla ja siirrolla tärpätä. :angelic:

Me ollaan aika "lähekkäin" , meillä tänään 7+6 menossa!
Toivottavasti pysyy pieni kyydissä mukana loppuun saakka:Heartpink

Aivan ihana kuulla plussista ja hyvistä ultrakuulumisista! ❤️❤️❤️

Täällä tuli välikierto yrittämiseen ylipäänsä. Olen niin lähellä toisen koronarokotteen saamista, että päätettiin käyttää ehkäisyä viime ovulaation aikana. Olen vaan niin kertakaikkisen väsynyt tähän korona-aikaan, että tuntui ihan järkevältä ”uhraukselta”. Sain kakkosrokotetta aikaistettua PASsin takia, se on vähän yli viikon kuluttua!

Taisin jo viimeksi kirjoittaessani kertoa hyviä yllätysuutisia, että ehkä pääsemme alkionsiirtoon jo kuukautta aiemmin kuin luulimme! Eli elokuun puolivälissä olisi siirto!! Nyt vaan jännään, että saanko reseptin hoitajan lupaamiin PASsin lääkkeisiin, jotka mun pitäisi siis aloittaa ihan paria päivää ennen Polin aukeamista. Ens viikolla asia selviää! :woot: Viikonloppuna pitäisi jo sitten aloittaa estrogeenilaastarit, ja siitä lähtisi sitten meidän PAS-kierto.

Lillatille paljon voimia, jos pahoinvointi yhäkin jatkuu! ❤️

Ja Madalenalle suuret pahoittelut etteivät alkiot jaksaneet kehittyä.

Illusia, pian siirto, mahtavaa :smiley-bounce013

Oliko niin että gonal niukentaa menkat heti olemattomiin vai sattuikohan vaan sopivasti et vuoto hyytyi heti kp3, eli ekan piikin jälkeen? :confused004

Kaksi piikkiä pistetty, tänään kp 4. Eka ultra on muutaman päivän päästä. Ihan ku olis viime yönä tuntunut pientä painetta munasarjoissa, mut saattaa olla kuvitelmaa kans :p oon myös nukkunut viimeiset 4 yötä tosi huonosti, nukahtaminen venyy aamutunneille, vaikka olisi miten väsynyt. Taidan olla vähän ylikierroksilla :wacky:

Heippa!

Googlettelin aiheesta ja löysin tämän ketjun. Saako tänne kirjoitella myös itsellinen nainen? En ainakaan löytänyt ketjua joka olisi erikseen meille?

Mulle ollaan suunnittelemassa taysissa suoraan ivf-hoitoa koska ikä tulee vastaan pian. Mulla on kuitenkin kohdun limakalvon hyperplasia. Ja olen siihen nyt syönyt keltarauhashormonia kolme kuukautta. Elokuussa uusi näyte ja siitä odotetaan vastaus ennen kuin hoitoa voidaan aloittaa.

Koska 40 vuotta tulee pian täyteen ja pelkään että joudun vielä muutaman kierron syömään tota. Niin tietääkö kukaan voiko tässä välissä kerätä munasolut ja hedelmöittää ne? Sitten vaan pakastesiirtoa kun kohtu on kunnossa.

Pelkään et ikä tulee täyteen ilman et vielä yhtään mitään on ehditty tekemään ja julkisella ei käsittääkseni hoideta enää kun täytän 40.

Raskaus viikolta 11 kuulumisia... Nyt näyttää siltä että raskaus on menossa kesken. Viime viikolla oli yhdynnän jälkeen vähän veristä vuotoa ja muutamana päivänä myös rusehtavaa vuotoa. Tänään sitten alkoi kovat kuukautismaiset vatsakivut. Sain ohjeet kipulääkkeisiin ja seurata tilannetta. Huomiseksi olin jo ehtinyt varata yksityiseltä ultran ennen näitä kipuja, kun halusin tietää mikä on tilanne. On tämä aika kurjaa:sad001

Raskaus viikolta 11 kuulumisia... Nyt näyttää siltä että raskaus on menossa kesken. Viime viikolla oli yhdynnän jälkeen vähän veristä vuotoa ja muutamana päivänä myös rusehtavaa vuotoa. Tänään sitten alkoi kovat kuukautismaiset vatsakivut. Sain ohjeet kipulääkkeisiin ja seurata tilannetta. Huomiseksi olin jo ehtinyt varata yksityiseltä ultran ennen näitä kipuja, kun halusin tietää mikä on tilanne. On tämä aika kurjaa:sad001

Voi ei!
No mutta eikö se ole hyvä että on se aika huomiselle, selviää ainakin että mikä tilanne siellä on:sorry:

Lumotar, toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja vuoto johtuisi kuivista limakalvoista. Kohdun kasvukivutkin voivat olla kovia, kuukautiskipumaisia. Olisin varmasti itsekin kurjana, hyvä että pääset nopeasti tarkistamaan tilanteen. Mutta haluan uskoa, että teillä on kaikki lopulta hyvin ja vauva elävänä matkassa :Heartred

Lumotar, toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja vuoto johtuisi kuivista limakalvoista. Kohdun kasvukivutkin voivat olla kovia, kuukautiskipumaisia. Olisin varmasti itsekin kurjana, hyvä että pääset nopeasti tarkistamaan tilanteen. Mutta haluan uskoa, että teillä on kaikki lopulta hyvin ja vauva elävänä matkassa :Heartred

Kiitos <3 onneksi tosiaan huomenna selviää onko vielä eloa kohdussa. Nyt on kipulääkkeillä vähän kivut helpottaneet. Varaudun kuitenkin jo huonoimpaan vaihtoehtoon. Naistenklinikalta sanoivat myös että voi olla normaalia tai keskenmeno. Sanoivat myös että jos nyt heti ultraa voi vielä näyttää että kaikki ok vaikka keskenmeno olisi alkanut. Heidän kauttaan ultraan pääsisi viikon kuluttua, joten hyvä että on huomenna jo aika.

Heippa kaikille! Näinköhän kuulun tähän ketjuun...? Tämä oli ainut jonka löysin sivuavan omaa tilannettani. Meillä 1. Icsi 2012, tuoresiirrosta vauva 2013, pakkaseen ei mitään. 2 Icsi 2014, tuoresiirrosta nega, ja pakkassiirrosta vauva 2015. Pakkaseen jäi yksi alkio, minkä siirto nyt ensi kuussa edessä. Synarelan aloitin 15.7. Zumenonit aloitan 2.8. Jännää.... Jännittää tietysti miten alkio selviää sulatuksesta. Tsemppiä kaikille ❤️

Lumotar, pidetään peukkuja et ihan asiaan kuuluvaa vuotelua ja kipuilua olis :smiley-angelic001:Heartred

Huurunenä 2022, tervetuloa :thumleft mun elokuussa siirretty huurunenä on täyttänyt jo kahdeksan vuotta :Heartpink

Kp 5 menossa ja neljä iltaa pistetty gonalia. Ei ihmeempiä oireita vielä. Huomenna pitää lisätä joukkoon fyremadel kans. Jos se neula on yhtään samaa luokkaa kuin orgalutran-jarrussa (ja kuulemma on), niin voi hyvää päivää.. En odota mitenkään innolla :confused2

Valitettavasti alkio oli kuollut kohtuun jo pari viikkoa sitten. Varmaan sen jälkeen kun oli todettu eläväksi varhaisultrassa.

Onneksi varasin ajan yksityiselle ja tiedän mikä on tilanne. Nyt odotan päivystyksessä että saan lääkkeet tyhjennykseen.

Tämä on kyllä tosi kurjaa, mutta koetan pysyä vahvana. Ehkä kun kerran on päästy tänne asti niin saadaan vielä joskus vauva syliin asti.

Valitettavasti alkio oli kuollut kohtuun jo pari viikkoa sitten. Varmaan sen jälkeen kun oli todettu eläväksi varhaisultrassa.

Onneksi varasin ajan yksityiselle ja tiedän mikä on tilanne. Nyt odotan päivystyksessä että saan lääkkeet tyhjennykseen.

Tämä on kyllä tosi kurjaa, mutta koetan pysyä vahvana. Ehkä kun kerran on päästy tänne asti niin saadaan vielä joskus vauva syliin asti.

Olen niin pahoillani teidän puolesta :sorry: Toivon, että ensi kerta toisi sen lapsen syliin asti :Heartred

Voi jumalauta :sorry::Heartred Ihan hirveesti voimia! Nää on vielä enemmän perseestä kun on jouduttu tekemään rankoilla hoidoilla ja sit käy näin. Olen niin pahoillani :sad010
Ei lohduta varmasti yhtään, mut mullakin oli viimeksi hoidoissa monen negan jälkeen kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ennen kuin saatiin esikoinen syliin. Syitä ei lähdetty edes tutkimaan silloin enkä tehnyt mitään toisin onnistuneissa kahdessa raskaudessa :dontknow

Voi jumalauta :sorry::Heartred Ihan hirveesti voimia! Nää on vielä enemmän perseestä kun on jouduttu tekemään rankoilla hoidoilla ja sit käy näin. Olen niin pahoillani :sad010
Ei lohduta varmasti yhtään, mut mullakin oli viimeksi hoidoissa monen negan jälkeen kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ennen kuin saatiin esikoinen syliin. Syitä ei lähdetty edes tutkimaan silloin enkä tehnyt mitään toisin onnistuneissa kahdessa raskaudessa :dontknow

Kiitos <3 en aio menettää toivoa vielä. Ja vertaistuki ja tarinat auttaa aina <3

Tuntuu että nyt vasta tulee ne kyyneleet kun pääsin kotiin. Nyt on aika surra.

Takaisin