IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!

Googlettelin aiheesta ja löysin tämän ketjun. Saako tänne kirjoitella myös itsellinen nainen? En ainakaan löytänyt ketjua joka olisi erikseen meille?

Mulle ollaan suunnittelemassa taysissa suoraan ivf-hoitoa koska ikä tulee vastaan pian. Mulla on kuitenkin kohdun limakalvon hyperplasia. Ja olen siihen nyt syönyt keltarauhashormonia kolme kuukautta. Elokuussa uusi näyte ja siitä odotetaan vastaus ennen kuin hoitoa voidaan aloittaa.

Koska 40 vuotta tulee pian täyteen ja pelkään että joudun vielä muutaman kierron syömään tota. Niin tietääkö kukaan voiko tässä välissä kerätä munasolut ja hedelmöittää ne? Sitten vaan pakastesiirtoa kun kohtu on kunnossa.

Pelkään et ikä tulee täyteen ilman et vielä yhtään mitään on ehditty tekemään ja julkisella ei käsittääkseni hoideta enää kun täytän 40.

Kyllä täällä on ollut itsellisiä naisia ja olet yhtä tervetullut tänne kuin ketä tahansa meistä muista :happy: Tervetuloa!

hyperplasia on itselle vieras juttu, joten en uskalla siihen ottaa kantaa. Kannattaa tuo sama asia kysäistä ihan tuola samalla tavalla hoitavalta lääkäritaholta, jos heillä on asiaan näkemys. Jos he voivatkin välissä kerätä munasoluja. Kannattaa samalla kysyä että jos tulee alkioita niin miten niitä saa hoidettua jos 40 tulee täyteen. Siirrättävätkö alkiot yksityiselle vai hoitavatko sinua kuitenkin niin kauan että 1.IVF:n alkiot on kaikki käytetty.

Aah, nyt alkaa tuntua. Kp6 ja teen istumatyötä kotona. Tuntuu aika ilkeeltä alavatsalla näin illalla kun istuin hetken aikaa vähän etukenossa lukemassa :wacky:
Aamulla eka ultra, saa nähdä onko mitään tapahtunut :pompus:

Mulla on ny välikierto menossa, jo kp26 mut mitään menkkojen oireita ei ole. Ja aiemmin oon tikutellu ovista mitä ei näkyny sillee selvästi. Niin nyt huvikseen testasin ni näyttää plussaa. Et voiko kierto mennä näinki sekasi? Mä aattelin jo et jee kohta kierto ohi mut eipä näytä vissii ollakaa. :sad001 turvotusta on ollu viikon verra samoin jotai ihme nipistelyä munasarjoissa niiku oisin taas hoidoissa.

Mulla on ny välikierto menossa, jo kp26 mut mitään menkkojen oireita ei ole. Ja aiemmin oon tikutellu ovista mitä ei näkyny sillee selvästi. Niin nyt huvikseen testasin ni näyttää plussaa. Et voiko kierto mennä näinki sekasi? Mä aattelin jo et jee kohta kierto ohi mut eipä näytä vissii ollakaa. :sad001 turvotusta on ollu viikon verra samoin jotai ihme nipistelyä munasarjoissa niiku oisin taas hoidoissa.

En tiedä onko kuinka kaukaa haettu, mut voisitko tehdä raskaustestiä? :rolleyes: ainakin oireet sopii raskauteen, sekä ovulaatiotesti voi näyttää myös raskauden... Tsemppiä :Heartpink

Lumotar olen niin pahoillani :sorry:

En tiedä onko kuinka kaukaa haettu, mut voisitko tehdä raskaustestiä? :rolleyes: ainakin oireet sopii raskauteen, sekä ovulaatiotesti voi näyttää myös raskauden... Tsemppiä :Heartpink

Lumotar olen niin pahoillani :sorry:

Se ois liian hyvää ollakseen totta. :sorry: vielä on kiertoa jäljellä mut yleensä monta päivää on tiputtelua tiiä sit mitä tää taas on. Niin mun tuuria jos tää on ovulaatio ni oottaa 2viikkoa lisää. No eihä se aika pahalta tunnu tän melkee 6v lapsettomuuden rinnalla mut ärsyttää.
Kiitos tsempeistä.:happy:

Yhteensä 7 kpl isompaa follia, jotka mitattiin ja noin 8kpl alle 7mm, joita ei mitattu erikseen. Limakalvo 9,4mm.

Meen vkl uuteen ultraan ja soitan ma aamuna tuloksia klinikalle. Tosin ma on jo kp 12, eli mun oma veikkaus on, että ovitrelle laitetaan ma iltana ja punktio ke aamuna, mut tää on vaan mun spekulaatiota. Gonal ja fyre jatkuu su iltaan.

En oo saanu ketään kiinni klinikalta vielä uudelleen, aamulla soittelin sinne suoraan gyneltä ja mun gyne luetteli mitat ym sinne :grin

Aiemmilla kerroilla mut on punktiotu tyyliin jo kp 11 ja 12, joten vähän hermostuttaa, jos se on vasta kp 14, kuten nyt näyttäisi olevan :nailbiting: mut ehkä ne harvat munat kypsyy hitaammin tässä iässä sitten. Nuo pienet tuskin ehtivät viikossa spurtata riittävästi :pompus:

Puhelu meni hyvin, päästään yksityiselle jos ei julkiselle mahdu :)
Olis laittanut mulle Menopurin mieluummin (itse kartan sitä koska joutuu itse sekoittelemaan :bag:) mutta mennään gonalilla, koska reseptit jo valmiina o_O kuulemma menopurilla pienempi riski hyperiin, ja alkionlaatu parempi?!
Yksityisellä mennään EU sääntöjen mukaan noiden infektiolabrojen kanssa, eli heille riittää kuulemma vaikka vuosi sitten otetut infektiolabrat o_O mutta käytiin jo uusintalabroissa viime viikolla, tuloksia ei vielä näy.

Olis laittanut mulle Menopurin mieluummin (itse kartan sitä koska joutuu itse sekoittelemaan :bag:) mutta mennään gonalilla, koska reseptit jo valmiina o_O kuulemma menopurilla pienempi riski hyperiin, ja alkionlaatu parempi?!
Yksityisellä mennään EU sääntöjen mukaan noiden infektiolabrojen kanssa, eli heille riittää kuulemma vaikka vuosi sitten otetut infektiolabrat o_O mutta käytiin jo uusintalabroissa viime viikolla, tuloksia ei vielä näy.
Ööh, mä oon yksityisellä ja vaan 3kk on infektiolabrat voimassa o_O kiva jos tässä on eriarvoista kohtelua paikasta riippuen. Mulla maksoi gyneklinikalla nuo verikokeet +pari muuta verikoetta alle 150€, mut mieheltä kiskottiin yli 250€ pelkästään hiv ja hepatiittikokeista Mehiläisellä :mad: Sit jos noita tarttis ottaa saman vuoden sisällä toisessa paikassa vaikkapa 2-3 kertaa vs toisella klinikalla 1x vuodessa. Aikamoista..

kuulemma menopurilla pienempi riski hyperiin, ja alkionlaatu parempi?!

Jenkkikeskustelupalstoilla on paljon juttuja tästä. Aika monella on ensin ollut Gonal ja saanut tyyliin 40 munasolua ja 1-2 blastoa ja kun lääke on mennyt vaihtoon, saalis on ollut tyyliin 12 munasolua ja 8 blastoa.

Ööh, mä oon yksityisellä ja vaan 3kk on infektiolabrat voimassa o_O kiva jos tässä on eriarvoista kohtelua paikasta riippuen. Mulla maksoi gyneklinikalla nuo verikokeet +pari muuta verikoetta alle 150€, mut mieheltä kiskottiin yli 250€ pelkästään hiv ja hepatiittikokeista Mehiläisellä :mad: Sit jos noita tarttis ottaa saman vuoden sisällä toisessa paikassa vaikkapa 2-3 kertaa vs toisella klinikalla 1x vuodessa. Aikamoista..

Tässä voi olla, että lääkäri ymmärsi jotain väärin, esim että olisin jo toukokuussa ottanut infektiot. En tiedä o_O Mehiläinen tässäkin kyseessä. Mut yleensä labrat voi ottaa missä vaan, jos saa lähetteen, julkisella tai esim synlab halvemmalla. Itse ja mies saatiin kaikki julkisen kautta, kun sielläkin ollaan asiakkaana.

Jenkkikeskustelupalstoilla on paljon juttuja tästä. Aika monella on ensin ollut Gonal ja saanut tyyliin 40 munasolua ja 1-2 blastoa ja kun lääke on mennyt vaihtoon, saalis on ollut tyyliin 12 munasolua ja 8 blastoa.

Voi hitsi..no täytyy seuraavaan ivf toivoa menopur jos huono tulos gonalilla..

Tässä voi olla, että lääkäri ymmärsi jotain väärin, esim että olisin jo toukokuussa ottanut infektiot. En tiedä o_O Mehiläinen tässäkin kyseessä. Mut yleensä labrat voi ottaa missä vaan, jos saa lähetteen, julkisella tai esim synlab halvemmalla. Itse ja mies saatiin kaikki julkisen kautta, kun sielläkin ollaan asiakkaana.
Me ei olla siis mehiläisellä hoidossa, mies kävi vaan verikokeissa heidän labrassa ja minä omalla gyneasemalla.

Musta tuntuu, että noissa infektiolabroissa on aika kirjavaa käytäntöä :dontknow Ihmettelin jo omalla hoitotaipaleella sitä. Käytiin ekan kerran labroissa ennen ensimmäistä suunnittelukäyntiä ja ekan kerran ne on otettu elokuussa 2019. Jouduin kuitenkin ottamaan sen uusiksi heinäkuussa 2020, kun eka hoito virallisesti alkoi. Mutta sitten taas toisen hoidon kohdalla, joka alkoi huhtikuussa 2021, katsottiin infektiolabrojen olevan voimassa/kunnossa. Nyt ne otettiin uusiksi äitiysseulojen yhteydessä.

Lueskelen ketjua, mutta en oo jaksanu rekisteröityä :)
Se menopurin sekoitus oli ihan peace of cake :) Itellä on just menopur käytössä ja punktio perjantaina :) Menopurista sanottiin mulle kans, et pienempi riski hyperiin ja parempi laatuisia alkioita.. Itellä menny kyllä tää pistely tosi hyvin ja annoksella 150iu saatu hyvä määrä samankokoisia folleja kasvamaan :)

Hei,
Lueskelen tosiaan tässä ketjua, sää nähdä jaksanko rekisteröityä enemmän kirjoittelemaan :)

Meillä nyt eka ivf hoito meneillään ja punktio olisikin nyt jo perjantaina, miten olette toipuneet punktiosta, onko ollut kipuja?
Voiko lähteä vkl reissuun vai ollakko vain kotona toipumassa? Itellä olo on kyllä ainakin vielä tosi hyvä, maha ei oo yhtään turvoksissa vaikka folleja ihan hyvä määrä kasvussa.

Lueskelen ketjua, mutta en oo jaksanu rekisteröityä :)
Se menopurin sekoitus oli ihan peace of cake :) Itellä on just menopur käytössä ja punktio perjantaina :) Menopurista sanottiin mulle kans, et pienempi riski hyperiin ja parempi laatuisia alkioita.. Itellä menny kyllä tää pistely tosi hyvin ja annoksella 150iu saatu hyvä määrä samankokoisia folleja kasvamaan :)

Hyvä tietää, jos gonalilla ei onnistu niin sit menopur käyttöön :) en pysty enää vaihtamaan lääkettä..

Hei,
Lueskelen tosiaan tässä ketjua, sää nähdä jaksanko rekisteröityä enemmän kirjoittelemaan :)

Meillä nyt eka ivf hoito meneillään ja punktio olisikin nyt jo perjantaina, miten olette toipuneet punktiosta, onko ollut kipuja?
Voiko lähteä vkl reissuun vai ollakko vain kotona toipumassa? Itellä olo on kyllä ainakin vielä tosi hyvä, maha ei oo yhtään turvoksissa vaikka folleja ihan hyvä määrä kasvussa.
Tsemppiä punktioon :smiley-bounce013

Mä ottaisin varmuuden vuoksi ihan rauhassa, vaikka vointi voi olla ihan hyväkin.
Mulla oli ekan punktion jälkeen järkyttävä turvotus, pahoinvointi, silmissä pimeni, tuskanhiki jne. Silloin oltiin hyperin rajoilla, mut selvisin kotona kuitenkin. Muistan että kotimatka punktiosta (autossa 3h) oli yhtä tuskaa. Munasarjat ovat isot punktion jälkeen ja tyhjennetty rakkulat täyttyvät nesteellä, joten lepo ja etenkin riittävä nesteytys ovat tosi tärkeitä asioita.

Tokan punktion jälkeen mulla ei ollu mitään hätää, mutta lepäsin kuitenkin ja otin rauhallisesti muutaman päivän. Tällöin munarakkuloita kasvatettiin vähän vähemmän kuin ekalla kerralla.

Takaisin