IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Miselli, miten ihana uutinen :Heartred Onnittelut, toivottavasti pikkuinen tarraa tiukasti kiinni!

Nyt on kyllä ollut ihanaa plussa-aaltoa liikkeellä. Toivottavasti olisi kestävää laatua :Heartred

Sofia_, ikävä kuulla, että punktion jälkeen olo on ollut noin kipeä :sorry: Ootko koittanut nesteytysporetabletteja, joita saa apteekista? Niistä taisi monella täällä (itseni mukaanlukien) olla hyviä kokemuksia punktion yhteydessä.
 
Tsemppiä piinapäiviin Pupsikselle!

Tinkelbell, oon niin pahoillani sun puolesta. Meidän ekan hoitokierron eka PAS päättyi samoin. Niin musertavaa pettymystä en ole koskaan kokenut. Kaikkea hyvää teille!

Toivotaan Kauramaito parasta :Heartred

Tuikku84, plussatuulipuhallukset sinne suuntaan!

Tervetuloa Ninnuliini! Touvotaan että vierailusi täällä jää lyhyeksi. Mahtava määrä munasoluja!

Tervetuloa takaisin Aurinkoinen! Kuulostaa vähän siltä kuin lapsiluku ei ehkä ihan olisi täynnä? Sanoit että ikää on reilusti: ajattelitko korkean iän vaikuttavan jaksamiseen vai solujen laatuun vai mihin? :) Itsehän täytän 40, joten mun korvaan kuulostat nuorelta!

Herukka, onnea!! Me taidettiin kirjoitella samoihin aikoihin 2018-2019, kiva kuulla susta ja hyvistä uutisista :)

Paljon tsemppiä Tammenterhottarelle! Kuulostaa raskaalta tilanteelta, toivotaan kuitenkin parasta!!

Jukkapalmulle niin maan perusteellisesti tarrasukkia, että tämä pahnan pohjimmainen olisi nyt THE ONE!

Paljon onnea Limppu plussasta!! Mullakin on Ovitrelle luteaalitukena, ja onnistunut raskaus hoidettiin samalla lääkkeellä, joten uskon siihen lujasti :)

Sofia_lle tsemppiä kurjaan oloon! Jospa se käänteisesti ennakoisi hyviä uutisia :)

Itselleni tehtiin 2.6 toisen hoitokierroksen viimeisen blaston (BB-laatuisen) siirto, ja oon jännännyt ehditäänkö tarvittaessa uuteen punktioon ennen kuin täytän 40 lokakuun alussa. Olen tätä monta kertaa kysellyt ja aina vähän eri vastaus tullut, mutta ilmeisesti tärkeintä on, että suunnittelukäynti pitää ehtiä ennen synttäriä, punktio voidaan sitten tehdä sen jälkeenkin! Ihan hyvä uutinen. Näin Tays:ssa ainakin. Tänään oli kuitenkin testipäivä ja tällä hetkellä näyttää plussaa. Etovaa oloa ja röyhtäilyä on ollut, tänään illalla tissit tuntuneet kipeiltä. Jospa se tästä lähtisi ja pikkuinen olisi mukana.

Moikka ja joo, niin kirjoiteltiin :Heartred hauskaa :) ihan mahtavaa että plussa pärähti testiin. Mulla oli eilen pp6 ja aamupäivän pissasta sain selvän plussan. Illalla kuitenkin viivaa ei enää testiin piirtynyt, eikä tänään aamulla. Näinköhän tämä oli tässä….:inpain:

eikai hcg voi vaihdella noin paljoa että viiva katoaa. milloin blasto ylipäätänsä kiinnittyy kohtuun jos kiinnittyy..
 
Onpa ihana kuulla että plussia on tullut! Toivon että ovat vahvoja laadultaan ja vievät teidät toivottuun maaliin asti.

Täällä on vuoto alkanut kunnolla ja melkoiset vatsakivut myös, maanantain verikokeella tullaan nyt todentamaan vain se että arvo muuttuu negatiiviseksi.
Jään seurailemaan taustalle ja yritän nauttia kesästä. Onni on kaksi blastoa pakkasessa johon nyt toivoni keskitän.

kiitos kaikille myötäelämisestä olette ihan mahtava joukko vahvoja naisia ❤️
 
Täällä oltu siirrossa viime perjantaina ja tänään ilmeisesti pp8. Ei oo oireita eikä uskoa plussaan ole, mitä oireita muilla on ollut vai onko ollu ihan oireetonta? Turvotusta ja pms ketutusta on ilmassa mutta ei muuta :sorry:
 
Täällä oltu siirrossa viime perjantaina ja tänään ilmeisesti pp8. Ei oo oireita eikä uskoa plussaan ole, mitä oireita muilla on ollut vai onko ollu ihan oireetonta? Turvotusta ja pms ketutusta on ilmassa mutta ei muuta :sorry:

täällä pp7. Oon testaillut alusta asti ja eilen sain plussan, mutta se häipyi yhtä nopeasti kun tulikin, koska tänään negaa.. :confused:
 
Mulla sitä nestettä ei aiemmissa ultrissa huomattu, kun vasta punktiossa. Aattelin et tää turvotus alkais laskee muutamassa päivässä.:nailbiting: jouduin hakee lisää sairaslomaa ja sillo kehotettii lepäämää ja juomaa nestettä. Mikä siinä vichyssä on että auttaa? Mietin vaa ku mä en siitä mausta tykkää :grin oliko sullaki monta rakkulaa?
Multa punktoitiin 25 munasolua ja samoin neste löytyi vasta punktiossa. Nestelammikko kasvoi punktion aikana ja sainkin suoraan suoneen sitten sisäistä vuotoa ehkäisevää lääkettä toimenpiteen jälkeen. Vichyssä (osassa, kannattaa tarkistaa) on mukana hieman suolaa, joten sen vuoksi join sitä. Toki kaikki mikä vaan maistuu hyvältä ja menee alas on varmasti hyvä. Niin ruuassa kuin nesteissäkin. :) taitavat jonkin verran suositella myös jotain urheilujuomia? Tästä en ole varma. Toivottavasti vointi alkaisi jo pikku hiljaa helpottaa! ❤️
 
Multa punktoitiin 25 munasolua ja samoin neste löytyi vasta punktiossa. Nestelammikko kasvoi punktion aikana ja sainkin suoraan suoneen sitten sisäistä vuotoa ehkäisevää lääkettä toimenpiteen jälkeen. Vichyssä (osassa, kannattaa tarkistaa) on mukana hieman suolaa, joten sen vuoksi join sitä. Toki kaikki mikä vaan maistuu hyvältä ja menee alas on varmasti hyvä. Niin ruuassa kuin nesteissäkin. :) taitavat jonkin verran suositella myös jotain urheilujuomia? Tästä en ole varma. Toivottavasti vointi alkaisi jo pikku hiljaa helpottaa! ❤️

Aika monta munasolua löytyi, en epäilekää miksi olotki on ollu sit aikamoiset. :nailbiting: mä aattelin et eikö ne hiilihapot tee olosta vieläkin turvonneen? Kyllä pikku hiljaa normaaliin suuntaan menossa. Mä oon urheilujuomia maistanu mut vois kai sitä jotai kokeilla pahaan oloon. Kiitos vinkeistä. :happy:
 
Miselli, miten ihana uutinen :Heartred Onnittelut, toivottavasti pikkuinen tarraa tiukasti kiinni!

Nyt on kyllä ollut ihanaa plussa-aaltoa liikkeellä. Toivottavasti olisi kestävää laatua :Heartred

Sofia_, ikävä kuulla, että punktion jälkeen olo on ollut noin kipeä :sorry: Ootko koittanut nesteytysporetabletteja, joita saa apteekista? Niistä taisi monella täällä (itseni mukaanlukien) olla hyviä kokemuksia punktion yhteydessä.

En ole semmosista ees kuullukaa. Vois kokeilla jos tää vielä jatkuu kauan. Olo alkaa muute olee normaali mut toi turvotus ja huono olo on kyl välillä tosi uuvuttavaa. :sad001
 
E5BBE146-F5D9-48CB-A7AF-D14DFB1CBD60.jpeg
Olisko ollut tänään vaan laimeampaa pissaa? :) onko mitään oireita?

oon ollu pidättämättä ja pidättänyt kauemmin, mutta ei mitään ennen kun nyt illalla olin poikamme kanssa ulkona ja alkoi oksettaa. Mentiin kotiin ja taas tuli haamu… :bored: pieniä tuikkaisuja tuntui rinnoissa mutta siitä en tiiä johtuiko tästä.
 
Herukka, onko ne testit kuinka herkkiä? Kui mones päivä siirrosta sulla on nyt? Raskaushormoniha kasvaa joka toinen pv ni voi olla syynä että näyttäny sit jotai muuta.
 
Sofia_ Itselläni auttoi kun joi monipuolisesti paljon eri juomia: Vichy, sekamehu, apteekin nesteytysporetabletit sekä valion suklaaproteiinijuomia. Itse vesi ei oikein maistunut ja oksetti jos yritti juoda paljon. Ja tosiaankin join sellasta reilu 3 litraa. Voit pitää juomapäiväkirjaa niin se ehkä motivoi juoda pitkin päivää.

Sofia2016m ja Herukka täällä PP6/DPO11 ja kovin oireeton. Ei ole tissikipua. Pientä jomotusta alavatsassa eilen ja toissapäivänä mutta normaalisti silloin menkat alkaisivat. Muutoin ei yhtään oireita. Herukka sun testissä edelleen selkeä haamu. Toivotaan että se vahvistuu!

Ajattelin tänään vielä tehdä testin kun on pidätellyt tarpeeksi kauan. Ajattelin myös tehdä testin just ennen juhannusta ja ehkä vielä juhannuksena niin tietää uskaltaako yhden lasillisen ottaa juhannuksen kunniaksi vaikka virallinen testipäivä on 28.6. On niin monta kertaa (4 vuoden aikana) jättänyt juomatta ja asioita tekemättä "jos olenkin raskaana" ajatuksella että enää ei paljoo kiinnosta.

Mites te muut? Jaksatteko pitää kiinni suosituksista ja olla juhlallisuuksissa juomatta ja menemättä kylpyihin yms ?


EDIT: raskaustesti nega
 
Muokattu viimeksi:
Herukka, onko ne testit kuinka herkkiä? Kui mones päivä siirrosta sulla on nyt? Raskaushormoniha kasvaa joka toinen pv ni voi olla syynä että näyttäny sit jotai muuta.


Noi on ollut 25iu molemmat. Tein joskus pp5 10iu testillä plussan. Joka 4 testi on plussa ja muut negoja. Mulla tänään pp8 ja nyt taas aamulla ja aamupäivällä ei tullut testeihin yhtään mitää viivaa.
 
Onkohan kellään hajua kuinka kauan se alkiopallura pysyy hengissä tuolla kohdussa? Eikö se kiinnittyminen pitäisi blastolla tapahtua melkein heti. Mulla oli kuitenkin viime lauantaina jo siirto ja on niin kummallista tämä touhu nyt kyllä.
 
Onkohan kellään hajua kuinka kauan se alkiopallura pysyy hengissä tuolla kohdussa? Eikö se kiinnittyminen pitäisi blastolla tapahtua melkein heti. Mulla oli kuitenkin viime lauantaina jo siirto ja on niin kummallista tämä touhu nyt kyllä.

Nappasin netistä;
Alkion kiinnittyminen kohtuun tapahtuu blastokysti-vaiheessa päivien 6-7 aikana.
 
Nappasin netistä;
Alkion kiinnittyminen kohtuun tapahtuu blastokysti-vaiheessa päivien 6-7 aikana.


Eli siis periaatteessa alkio olisi kiinnittynyt viime viikon la tai su. Kun la siirrettiin 6 päiväinen. Vaiko siirrosta 6-7 päivää eteenpäin? Miks mun aivot on näin tyhmät etten nyt tajua :D
 
Eli siis periaatteessa alkio olisi kiinnittynyt viime viikon la tai su. Kun la siirrettiin 6 päiväinen. Vaiko siirrosta 6-7 päivää eteenpäin? Miks mun aivot on näin tyhmät etten nyt tajua :D

Minäkään en tajua onko se 6-7 päivää "ovulaatiosta" vai siirrosta :hilarious: olettaisi että puhutaan dpo päivistä eli 1-2 päivää blaston siirrosta sen pitäisi kiinnittyä.

Olen toki lukenut sellaisesta ilmiöstä kuin myöhäinen kiinnittyminen IVF PASeissa. Siitä on aikaa kun sen luin mutta että on huomattu että pakastetun alkion kanssa kiinnittyminen voi olla hitaampaa.
 
Takaisin
Top