IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Hei pitkästä aikaa!

Onnea ensinnäkin kaikille plussanneille ja pahoittelut negan saaneille. Olen pysytellyt taustalla vähän aikaa, kun 3 ivf on ollut menossa. 7.6 tehtiin kolmen päivän tuoresiirto. Viime viikolla alkoi ensin hento vaaleanpunainen pyyhkimisvuoto joka muuttui parin pvän kuluttua kirkkaan punaiseksi veren vuodoksi joka ei onneksi ole kovin runsasta (on myös vähäisempää kuin keskenmeno vuoto viime syksynä). Suureksi yllätykseksi aamulla testi näytti tältä: Toivotaan että pikkuinen pysyisi vahvasti mukana :Heartred.
 

Liitteet

  • 87D1ECD0-5754-4E9E-BE71-1FC08E25C2CB.jpeg
    87D1ECD0-5754-4E9E-BE71-1FC08E25C2CB.jpeg
    1.8 MB · Katsottu: 174
Hei pitkästä aikaa!

Onnea ensinnäkin kaikille plussanneille ja pahoittelut negan saaneille. Olen pysytellyt taustalla vähän aikaa, kun 3 ivf on ollut menossa. 7.6 tehtiin kolmen päivän tuoresiirto. Viime viikolla alkoi ensin hento vaaleanpunainen pyyhkimisvuoto joka muuttui parin pvän kuluttua kirkkaan punaiseksi veren vuodoksi joka ei onneksi ole kovin runsasta (on myös vähäisempää kuin keskenmeno vuoto viime syksynä). Suureksi yllätykseksi aamulla testi näytti tältä: Toivotaan että pikkuinen pysyisi vahvasti mukana :Heartred.
Onnea! :hello2
 
Onnea Angel88!! :Heartred

ON: Tänään oli innolla ja kauhulla odotettu varhaisultra. Vuotoa ei ole tullut enää kolmeen päivään, mutta pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ihan hulluna. Voin kuitenkin iloisena ja huojentuneena kertoa, että alkio löytyi oikeasta paikasta, vastasi viikkojaan ja sydän löi! Tosin stresseissäni olin aiheuttanut itselleni migreeniaurat just ennen sisäänmenoa, joten en käytännössä nähnyt mitään siitä skriiniltä, ja muutenkin olin ihan itkuinen ja sekoilin. Mutta merkittävä välietappi saavutettu. Lääkärin sanoin, kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa vain voi olla. Tulevia viikkoja jännittämään, toivottavasti kykenen ottamaan ne vastaan vähän rauhallisemmin ja luottavaisemmin kuin tähän asti.
 
Onnea Angel88!! :Heartred

ON: Tänään oli innolla ja kauhulla odotettu varhaisultra. Vuotoa ei ole tullut enää kolmeen päivään, mutta pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ihan hulluna. Voin kuitenkin iloisena ja huojentuneena kertoa, että alkio löytyi oikeasta paikasta, vastasi viikkojaan ja sydän löi! Tosin stresseissäni olin aiheuttanut itselleni migreeniaurat just ennen sisäänmenoa, joten en käytännössä nähnyt mitään siitä skriiniltä, ja muutenkin olin ihan itkuinen ja sekoilin. Mutta merkittävä välietappi saavutettu. Lääkärin sanoin, kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa vain voi olla. Tulevia viikkoja jännittämään, toivottavasti kykenen ottamaan ne vastaan vähän rauhallisemmin ja luottavaisemmin kuin tähän asti.
Hienoja uutisia! :joyful: Onnea!
 
Onnea Angel88!! :Heartred

ON: Tänään oli innolla ja kauhulla odotettu varhaisultra. Vuotoa ei ole tullut enää kolmeen päivään, mutta pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ihan hulluna. Voin kuitenkin iloisena ja huojentuneena kertoa, että alkio löytyi oikeasta paikasta, vastasi viikkojaan ja sydän löi! Tosin stresseissäni olin aiheuttanut itselleni migreeniaurat just ennen sisäänmenoa, joten en käytännössä nähnyt mitään siitä skriiniltä, ja muutenkin olin ihan itkuinen ja sekoilin. Mutta merkittävä välietappi saavutettu. Lääkärin sanoin, kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa vain voi olla. Tulevia viikkoja jännittämään, toivottavasti kykenen ottamaan ne vastaan vähän rauhallisemmin ja luottavaisemmin kuin tähän asti.

Hieno juttu, että kaikki oli mallillaan. Lapsettomuuslääkäri tuttava sanoi, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin, todennäköisyys saada lapsi syliin asti on jo todella korkea :happy:
 
Onnea Angel88!! :Heartred

ON: Tänään oli innolla ja kauhulla odotettu varhaisultra. Vuotoa ei ole tullut enää kolmeen päivään, mutta pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa ihan hulluna. Voin kuitenkin iloisena ja huojentuneena kertoa, että alkio löytyi oikeasta paikasta, vastasi viikkojaan ja sydän löi! Tosin stresseissäni olin aiheuttanut itselleni migreeniaurat just ennen sisäänmenoa, joten en käytännössä nähnyt mitään siitä skriiniltä, ja muutenkin olin ihan itkuinen ja sekoilin. Mutta merkittävä välietappi saavutettu. Lääkärin sanoin, kaikki on niin hyvin kuin tässä vaiheessa vain voi olla. Tulevia viikkoja jännittämään, toivottavasti kykenen ottamaan ne vastaan vähän rauhallisemmin ja luottavaisemmin kuin tähän asti.

Olen niin iloinen teidän puolesta, onnea :happy: Minuakin jännitti se ensimmäinen varhaisultra ihan hiton paljon ja mullakin oli poru kurkussa ennen kuin alettiin ultrata. Se toinen varhaisultra ei sitten enää niin jännittänytkään :) Mutta yritä nyt nauttia raskaudesta!
 
Haamu 21.6.2021.jpg

pp7 ja enhän pystynyt olemaan päivääkään testaamatta :hilarious: testiin ilmestyi haamuista haalein viiva, en tiedä näkeekö kuvasta yhtään vaikka kuinka siristäisi. No tämä kuitenkin antoi toivoa, vielä ollaan pelissä mukana, viikko viralliseen testipäivään :nailbiting:
 
Kaksi ruoresiirtoa molemmista positiivinen. kolme pakastealkion siirtoa kaikista nega. ehkä se on niin, että mulla ei nuo pakaste-alkiot lähde.

JinnaKoo olen pahoillani negatiivisesta raskaustestistä. Onko sinulle tehty BeReady- tai ERA-testiä? Eikös niillä voida selvittää suotuisin aikaikkuna pakastealkionsiirtoihin?

Itelläni ei ole BeReady / ERA -testiä tehty, joten "sokkona" olen taas menossa pakastetun alkion siirtoon. Mulla takana kaksi tuoresiirtoa ja kaksi PAS:a ja negat raskaustestit kaikista siirroista.
 
JinnaKoo olen pahoillani negatiivisesta raskaustestistä. Onko sinulle tehty BeReady- tai ERA-testiä? Eikös niillä voida selvittää suotuisin aikaikkuna pakastealkionsiirtoihin?

Itelläni ei ole BeReady / ERA -testiä tehty, joten "sokkona" olen taas menossa pakastetun alkion siirtoon. Mulla takana kaksi tuoresiirtoa ja kaksi PAS:a ja negat raskaustestit kaikista siirroista.

Ei ole tehty kumpaakaan.
 
Paljon onnea plussanneille :Heartred hienoja uutisia.

meikäläinen täällä miettii voiko plussa tulla blastosiirron jälkeen vasta pp10-14. Mä oon jo ihan luovuttanut. Ihan persuksista :sad001
 
Sofia_ Itselläni auttoi kun joi monipuolisesti paljon eri juomia: Vichy, sekamehu, apteekin nesteytysporetabletit sekä valion suklaaproteiinijuomia. Itse vesi ei oikein maistunut ja oksetti jos yritti juoda paljon. Ja tosiaankin join sellasta reilu 3 litraa. Voit pitää juomapäiväkirjaa niin se ehkä motivoi juoda pitkin päivää.

Sofia2016m ja Herukka täällä PP6/DPO11 ja kovin oireeton. Ei ole tissikipua. Pientä jomotusta alavatsassa eilen ja toissapäivänä mutta normaalisti silloin menkat alkaisivat. Muutoin ei yhtään oireita. Herukka sun testissä edelleen selkeä haamu. Toivotaan että se vahvistuu!

Ajattelin tänään vielä tehdä testin kun on pidätellyt tarpeeksi kauan. Ajattelin myös tehdä testin just ennen juhannusta ja ehkä vielä juhannuksena niin tietää uskaltaako yhden lasillisen ottaa juhannuksen kunniaksi vaikka virallinen testipäivä on 28.6. On niin monta kertaa (4 vuoden aikana) jättänyt juomatta ja asioita tekemättä "jos olenkin raskaana" ajatuksella että enää ei paljoo kiinnosta.

Mites te muut? Jaksatteko pitää kiinni suosituksista ja olla juhlallisuuksissa juomatta ja menemättä kylpyihin yms ?


EDIT: raskaustesti nega

Pidän mielessä, jos olo pahenee tai jos joutuu seuraavaan ivf :nailbiting: mulla just vesi jotenki entisestää oksetti, mut väkisin join.
 
Täällä aamupissasta viiva vahvistui tänään.
E9B42FE5-93BD-4840-BEF2-22579693EFF1.jpeg
Mutta vessassa paperiin tuli yhtäkkiä haaleaa verta jonkin verran.:wideyed:o_O
Väkisinkin mietityttää, koska ekassa raskaudessani ei tullut yhtään tippaakaan alussa.
Jotenkin muistelen, että täälläkin monilla plussanneilla olisi vuotoa tullut jonkin verran?!:nailbiting:

Voi näitä aikoja… voisi kauvautua johonkin maakuoppaan yksikseen siihen asti kunnes…niin no.. kaikki olisi hyvin!:shy::angelic::wink
 
View attachment 103926
pp7 ja enhän pystynyt olemaan päivääkään testaamatta :hilarious: testiin ilmestyi haamuista haalein viiva, en tiedä näkeekö kuvasta yhtään vaikka kuinka siristäisi. No tämä kuitenkin antoi toivoa, vielä ollaan pelissä mukana, viikko viralliseen testipäivään :nailbiting:

Kyllähän tuossa haamuviiva näkyy!:wideyed::) JES!
tsemppiä kamalasti tähän samaan piinavaiheeseen!!!!:Heartpink
ja kerro kuulumisia kun jaksat/ehdit aina..:hello
 
Mulla pp5 menossa, testipäivä ens viikolla ja aattelin et aikaisintaan testaan su. Eilen ja tänään ollut jotain menkkamaista juilintaa mahassa, heti veti mielen matalaksi:banghead: voi että nää piinapäivät on karseita
 
Paljon onnea plussaneille ja tarrasukkia jotta kyytiläiset pysyy matkassa loppuun asti ❤
Pahoittelut myös negan saanneille sekä voimia ja tsemppiä tuleviin hoitoihin ❤
Täällä ollaan edelleen kysymysmerkkinä mitä jatkoon tulee, pää on sekaisin ja tunteet myllää kehossa alati. Joka toinen päivä olen valmis uuteen alkurumbaan mutta sitten taas tulee järki ääni ja sanoo että nyt riittää..pelottaa, ahdistaa ja mietityttää..voi kun olisi joku joka sanoisi mitä tehdä ja ei tarvitsisi itse tätä painolastia kantaa. Mies enemmänkin sen kannalla että nyt riittää ja hoidot olis niinku tässä, miksi en vain voi myös itse olla samaa mieltä?
Jos jollakin hyviä ajatuksia tästä että lähteäkkö vielä kokeilemaan uutta ja viimeistä hoitokertaa vai ollakko hyvinkin tyytyväinen kahteen ihmeeseen jotka meillä jo on? Ikää siis jo yli 37v ja yksityisenkautta olisi tämä viimeinen kerta, jos siis tähän lähdettäisiin vielä..
 
Paljon onnea plussaneille ja tarrasukkia jotta kyytiläiset pysyy matkassa loppuun asti ❤
Pahoittelut myös negan saanneille sekä voimia ja tsemppiä tuleviin hoitoihin ❤
Täällä ollaan edelleen kysymysmerkkinä mitä jatkoon tulee, pää on sekaisin ja tunteet myllää kehossa alati. Joka toinen päivä olen valmis uuteen alkurumbaan mutta sitten taas tulee järki ääni ja sanoo että nyt riittää..pelottaa, ahdistaa ja mietityttää..voi kun olisi joku joka sanoisi mitä tehdä ja ei tarvitsisi itse tätä painolastia kantaa. Mies enemmänkin sen kannalla että nyt riittää ja hoidot olis niinku tässä, miksi en vain voi myös itse olla samaa mieltä?
Jos jollakin hyviä ajatuksia tästä että lähteäkkö vielä kokeilemaan uutta ja viimeistä hoitokertaa vai ollakko hyvinkin tyytyväinen kahteen ihmeeseen jotka meillä jo on? Ikää siis jo yli 37v ja yksityisenkautta olisi tämä viimeinen kerta, jos siis tähän lähdettäisiin vielä..

Vaikka mulla vasta yks ivf ja onnistunut tuoresiirto takana enkä siten tiedä vielä ns ivf-pettymyksistä niin yleisesti kuitenkin sanoisin että jos tunne sanoo että lapsiluku ei vielä täynnä niin silloin lähtisin vielä uuteen hoitoon. Ja tietty jos mies suostuu. Sit ois ainaki kivet käännetty eikä myöhemmin tulisi jossiteltua asiaa ja vois jatkaa elämää niillä lahjoilla mitä saatu.
 
Takaisin
Top