IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikille, täällä uusi keskustelija ilmoittautuisi mukaan! :hello Olen jo melkein vuoden ajan lueskellut keskusteluja täällä foorumilla ja saanut niistä valtavasti vertaistukea, ja nyt vasta uskallan osallistua itse keskusteluun, tie näiden hoitojen kanssa alkaa tuntua pitkältä ja kiviseltä.

Olen itse 33-v ja mieheni kolme vuotta vanhempi, olemme yrityksen aloittaneet noin 2,5 vuotta sitten. Viime kesänä teimme kolme inseminaatiota, kaikki tuloksettomia, ja nyt alkuvuodesta aloitimme ensimmäisen ivf:n (tai oikeastaan icsi:n), tuloksena kaksi blastoa joista ensimmäisen siirto tuotti plussan, mutta osoittautuikin sitten kohdun ulkoiseksi. Tästä toivuttuani teimme heti seuraavan PAS:n mutta se päättyi negatiiviseen testiin.:sad001 Tämän icsi:n myötä on selvinnyt että omat munasoluni eivät ilmeisesti ole mitään huippuluokkaa, vaan saadut alkiot ovat olleet hitaanpuoleisia, en ole aivan varma mistä tämä johtuu. Amh on alhainen (n. 1) mutta kaikki muu näyttää normaalilta, myös miehellä. Itse olen koko elämäni epäillyt endoa, mutta sitäkään kun ei missään näy niin varsinaista diagnoosia ei ole.

Nyt juuri alkaneen kierron lopulla aloitetaan sitten 2. ivf/icsi-kierros, pitkällä kaavalla kuten edellinenkin ja yritän kovasti tsempata itseäni positiiviseen moodiin sen suhteen. Välillä se tuntuu vaikealta, tiedän että te täällä tiedätte. :Heartred Omassa lähipiirissä ei ole oikein ketään kenen kanssa tätä lapsettomuutta käydä läpi, vaikka kuuntelevia korvia on paljonkin, mutta ei ketään jolla olisi omakohtaista kokemusta, päinvastoin kaikki tuntuvat raskautuvan naurettavan helposti, joten siksikin kaipaisin nyt siskoja, jotka ymmärtävät tätä loputtomalta tuntuvan suon tarpomista. Toivottavasti mukaan mahtuu! :)

ON kulmalla palailen aiempaan keskusteluun punktion jälkeisestä kierrosta. Täällä menossa KP17 ja olen tikutellut ovista jotta näen missä mennään ja miten seuraavan kierron PAS mahdollisesti ajoittuisi (kesätauko). Tosiaan KP17, clear blue on antanut vilkkuvaa naamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä nyt 5 päivää mutta ovisnaamaa ei vaan näy eikä kuullu :O Normaalisti ovis yleensä KP 13-14. Ihmettelen tässä, että voiko olla, että ovista ei tule vaikka tulee tuo korkean hedelmällisyyden aika? Ja joku aamu napsahtaa tuosta korkeasta takas matalaan hedelmällisyyteen. Kenelläkään kokemuksia?
Mä oon testannut pääasiassa vaan liuskoilla ja punktion jälkeen ovis oli myöhässä 4-5 päivää. Ovis tuntemukset oli ihan normaalisti ja normi päivillä ja panikoin et ei tuu koko ovista mut se tulikin sit myöhässä:rolleyes: testasin muuten neljästi päivässä koska noh, paniikki:laughing021

Perjantaina pakaste alkion siirtoon:happy093

Kiva kuulla, että jonku kaan meen samassa kohtaa.:happy:

Tässä iteki kuumeisesti ootan vuotoa, nyt 3 päivää tuntuu mut ei niin ei.o_O tänää vasta varsinainen vuoto päivä tosin mut aina alkaa eka tiputtelulla.

Sitä mäki mietin ettei liikaa venyisi koko homma ku kesä tulee. Oon käsittäny et ultra venyis jos kuukautisia ei kuulu tai saattaa ne kattoa tilanteen ja miettiä sit jatkoa. Ootko sä kaua käyttäny sitä Synarelaa mulla nyt 6päivä.

Mulla nyt jo 11sta päivä menossa Synarelaa ja tänään alkoikin nyt illalla vuoto:woot: Ehdin jo kysyä aamulla klinikalta, et pitikö nyt jo ilmoittaa, kun eivät ole alkaneet. Sanoivat et ultraa edeltävänä päivänä heille ilmoitus, jos eivät olisi alkaneet vielä silloinkaan. Sanoivat myös, että usein Synarela myöhästyttää 2-3 päivää menkkojen alkamista, eli sullakin varmasti alkaa piahkoin.:)
Tsemppiä hoitoihin!:happy:

Oliko sulla se yhden hormonin vai kahden hormonin clearblue?
Mulla kävi samoin ja mulla oli kahden hormonin testi. Se alko vilkuttaa (joka tarkottaa että estrogeeni nousee) mutta ei tehnyt pysyvää hymynaamaa, eli LH pikkiä ei havaittu. Joko se meni pikasesti ohi tai sitten ei tullut ovulaatiota vaikka oli estrogeeni piikki. Testasin siis kkm jälkeisen kierron jälkeen ja päättelin etten ovuloinut siinä kierrossa.
Tuolla Clearbluen kaksoishormonitestin sivuilla lukee nämä asiat.
https://fi.clearblue.com/ovulaatiotestit/advanced-digital
Jos muitakin kiinnostaa :) Kävin itse tutkiskelemassa tuolla miksi 4 päivää vilkuttaa mutta ei tule hymynaamaa.

kahden hormonin CB. Luin tuon saman tänään, ja ilmeisesti tosiaan voisi olla niin, että jos vilkuttelee vaan tuota korkeaa hedelmällisyyttä eikä muuksi muutu niin ovista ei välttämättä tapahdu. Toisaalta tuon mukaan voi olla myös, että vilkuttelee useamman päivän ennen ovista, kai tapauskohtaista. Noh, testailen niin kauan kun vilkuttaa :hilarious: kivasti lisäjännitystä jos ei tule nyt ovista niin siihen seuraavan kierron oviksen jännittämiseen josta pitäisi tehdä lääkkeetön PAS..

Tervetuloa remmiin Madalena :)

Aikaisemmin mainitusta teratologisesta vielä omakohtainen kokemus, eli ennen kuin jätettiin ehkäisy pois, selvitin tk-lääkärin kanssa omat perussairauksiin menevät lääkkeet ja mitkä on turvallisia raskautta yrittäessä. Viime kesänä yksityisellä käytiin vielä sama asia läpi lääkärin kanssa. Kun sitten onnistuin pissimään testiin ne 2 maagista viivaa, selvitin vielä oman mielenrauhan vuoksi lääkityksen teratologisesta ja kaikki oli kunnossa. Nyt tämän viimeisimmän IVF:n aikana, tai siis sitä ennen Tilkassa laittoivat minut vielä perinatologille selvittämään lääkitysasiaa, ja sielläpä menikin sitten 2 lääkettä vaihtoon :bored:.

Täytyy tästä kyllä tehdä jonkinnäköinen ilmoitus, miten HUSin sisällä voi saada näin erilaista tietoa ja kyse on kuitenkin niinkin herkästä asiasta kuin alkion kehittyminen

Mulla nyt jo 11sta päivä menossa Synarelaa ja tänään alkoikin nyt illalla vuoto:woot: Ehdin jo kysyä aamulla klinikalta, et pitikö nyt jo ilmoittaa, kun eivät ole alkaneet. Sanoivat et ultraa edeltävänä päivänä heille ilmoitus, jos eivät olisi alkaneet vielä silloinkaan. Sanoivat myös, että usein Synarela myöhästyttää 2-3 päivää menkkojen alkamista, eli sullakin varmasti alkaa piahkoin.:)
Tsemppiä hoitoihin!:happy:

Kiva kun sanoit kun mäkää en sitä tienny millo siitä pitäs ilmoittaa jos ei vuoto ala. Tää on oikeestaa 7pv Synarelaa ni jospa kohta alkais.:oops: Samoin sulle tsemppiä. Mulla luki noissa lapuissa että pitäs vuoto alkaa 5-10pv Synarelan aloituksesta.

Hei kaikille! En ole vähään aikaan täällä kirjoitellut, mutta välillä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Meillä on nyt menossa toinen IVF-kierros.

Mulla on myös synarela myöhästyttänyt menkkoja molemmilla kerroilla (normi 25>29 päivään) Tällä kierroksella niin, että nollaultra oli maanantaina niin sinä aamuna vasta alkoi vuoto. Mulla kun on hoidot Tyksissä, mutta osa ultrauksista tehdään Husissa (koska asutaan pk-seudulla), niin huomaa kyllä, että on erilaiset käytännöt. Viime syksyllä, kun panikoin noita menkkoja, niin Turun puolesta sanoivat, että se eka ultra tehdään oli alkaneet tai ei... Ilmeisesti Husissa vähän eri käytäntö.

Hei kaikille! En ole vähään aikaan täällä kirjoitellut, mutta välillä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Meillä on nyt menossa toinen IVF-kierros.

Mulla on myös synarela myöhästyttänyt menkkoja molemmilla kerroilla (normi 25>29 päivään) Tällä kierroksella niin, että nollaultra oli maanantaina niin sinä aamuna vasta alkoi vuoto. Mulla kun on hoidot Tyksissä, mutta osa ultrauksista tehdään Husissa (koska asutaan pk-seudulla), niin huomaa kyllä, että on erilaiset käytännöt. Viime syksyllä, kun panikoin noita menkkoja, niin Turun puolesta sanoivat, että se eka ultra tehdään oli alkaneet tai ei... Ilmeisesti Husissa vähän eri käytäntö.

Niinhän se on varmaan joka paikassa vähän eri mite tekevät. Me käydään kans eri paikkakunnalla tekemässä punktiot. Onneksi mulla on vielä viikko aikaa siihe nolla ultraan ni kerkee alkaa toivon mukaa.

Hei kaikille, täällä uusi keskustelija ilmoittautuisi mukaan! :hello Olen jo melkein vuoden ajan lueskellut keskusteluja täällä foorumilla ja saanut niistä valtavasti vertaistukea, ja nyt vasta uskallan osallistua itse keskusteluun, tie näiden hoitojen kanssa alkaa tuntua pitkältä ja kiviseltä.

Olen itse 33-v ja mieheni kolme vuotta vanhempi, olemme yrityksen aloittaneet noin 2,5 vuotta sitten. Viime kesänä teimme kolme inseminaatiota, kaikki tuloksettomia, ja nyt alkuvuodesta aloitimme ensimmäisen ivf:n (tai oikeastaan icsi:n), tuloksena kaksi blastoa joista ensimmäisen siirto tuotti plussan, mutta osoittautuikin sitten kohdun ulkoiseksi. Tästä toivuttuani teimme heti seuraavan PAS:n mutta se päättyi negatiiviseen testiin.:sad001 Tämän icsi:n myötä on selvinnyt että omat munasoluni eivät ilmeisesti ole mitään huippuluokkaa, vaan saadut alkiot ovat olleet hitaanpuoleisia, en ole aivan varma mistä tämä johtuu. Amh on alhainen (n. 1) mutta kaikki muu näyttää normaalilta, myös miehellä. Itse olen koko elämäni epäillyt endoa, mutta sitäkään kun ei missään näy niin varsinaista diagnoosia ei ole.

Nyt juuri alkaneen kierron lopulla aloitetaan sitten 2. ivf/icsi-kierros, pitkällä kaavalla kuten edellinenkin ja yritän kovasti tsempata itseäni positiiviseen moodiin sen suhteen. Välillä se tuntuu vaikealta, tiedän että te täällä tiedätte. :Heartred Omassa lähipiirissä ei ole oikein ketään kenen kanssa tätä lapsettomuutta käydä läpi, vaikka kuuntelevia korvia on paljonkin, mutta ei ketään jolla olisi omakohtaista kokemusta, päinvastoin kaikki tuntuvat raskautuvan naurettavan helposti, joten siksikin kaipaisin nyt siskoja, jotka ymmärtävät tätä loputtomalta tuntuvan suon tarpomista. Toivottavasti mukaan mahtuu! :)

Hei Madalena.:happy:

Mäki oon vasta tähän keskusteluun liittynyt. Täältä varmaan vertaistukea saa :Heartred
Meillä melkeen 6v yritystä meilkää inseminaatiot ei tuottanu tulosta ja ollaan nyt menossa ekaan IVF toivon mukaan enskuun lopulla.

Alkaa vaikuttaa, siltä että ei tässä punktion jälkeisessä kierrossa ovista tule.. KP17 ja Clearblue vilkuttelee iloisesti tänäkin aamuna korkeaa hedelmällisyyttä mutta ei ovista. Nyt alkaa todenteolla jännittää tuon PASin teko seuraavasta kierrosta. Tuleeko ovista ja jos tulee, osuuko sopivaan ajankohtaan ennen kesätaukoa. En tiedä itkisikö vai nauraisi näille jatkuville jännitysmomenteille..:wideyed:

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja sympatiasta :Heartpink Olen vielä vähän pihalla kaikkien tilanteista mutta yritän päästä pikkuhiljaa kartalle. Toivon kuitenkin hurjasti tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin, tuntuu todellakin että jännittämistä näissä hommissa riittää joka vaiheessa!

Täällä ilmeisesti monella on ollut synarela pitkän kaavan alussa, itselleni määrättiin nyt kp 16 alkaen progynova, jota syön siihen asti kun kuukautiset alkaa. Onko kellään siitä kokemuksia? Onko viivästyttänyt menkkojen alkua?

Tietääkö kukaan millaiset ruuhkat tällä hetkellä HUSilla? :oops:

Ivf:n ruuhkasta en tiedä, mutta minulle piti maanantaina varata toinen ultra keskiviikolle tai torstaille, mutta ei ollut enää vapaita aikoja ja ultra onkin sitten vasta perjantaina. Perjantainakaan ei ollut ultra-aikoja, mutta varasivat jostain muusta kiintiöstä minulle ultran.

Ivf:n ruuhkasta en tiedä, mutta minulle piti maanantaina varata toinen ultra keskiviikolle tai torstaille, mutta ei ollut enää vapaita aikoja ja ultra onkin sitten vasta perjantaina. Perjantainakaan ei ollut ultra-aikoja, mutta varasivat jostain muusta kiintiöstä minulle ultran.

Voi, ei hyvältä kuulosta :sorry:

Onkohan nyt ruuhkaa vain ennen kesätaukoao_Otoivottavasti sama meno ei jatku syksyllä. Tsemppiä kaikille jotka on nyt menossa vielä hoitoon ennen taukoa!

Koko kevään ollut ruuhkaa, tai varmaan vuoden :bag: tai sit husissa on aina...en kestä jos ei päästä :sorry: sit kuitenkin kesätauonkin jälkeen on ruuhkaa, vaikka mielestäni sanoivat että viimeistään kolmannella kerralla pääsee...o_O

Koko kevään ollut ruuhkaa, tai varmaan vuoden :bag: tai sit husissa on aina...en kestä jos ei päästä :sorry: sit kuitenkin kesätauonkin jälkeen on ruuhkaa, vaikka mielestäni sanoivat että viimeistään kolmannella kerralla pääsee...o_O

Jos oikein muistan, HUSilla on IVF-jonon hoitaja jolle voi soittaa ja kysyä jonon tilannetta :) Toki joo, jäin nyt tuon kirjoitettuani miettimään että onkohan hänestä apua siinä vaiheessa, kun on jo lupa ilmoittautua hoitoihin..:eek:

Toivotaan, että mahtuisitte nyt ennen kesäsulkua hoitoihin!

Miten muuten Vilja sinulla siellä menee nyt? Ja Lilium8 samoin? Sori olen utelias mutta niin jännitän täällä teidän puolesta kun suunnilleen samoissa hoitoaikatauluissa mentiin, että kaikki olisi mennyt hyvin tähän saakka :smiley-angelic001

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista ja sympatiasta :Heartpink Olen vielä vähän pihalla kaikkien tilanteista mutta yritän päästä pikkuhiljaa kartalle. Toivon kuitenkin hurjasti tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin, tuntuu todellakin että jännittämistä näissä hommissa riittää joka vaiheessa!

Täällä ilmeisesti monella on ollut synarela pitkän kaavan alussa, itselleni määrättiin nyt kp 16 alkaen progynova, jota syön siihen asti kun kuukautiset alkaa. Onko kellään siitä kokemuksia? Onko viivästyttänyt menkkojen alkua?

Mä söin progynovaa, alotin dpo5 ja viimesen otin kp2 jollon sit illalla alkoi stimulaatiopiikit. Mulle ei tullu siitä mitään erikoisempaa oiretta tms ja menkat alkoi ihan ajallaan :)

Täällä on jo jonkin verran keskusteltu korona-rokotuksesta...
nyt tuli meidän kunnassa oman ikäluokan vuoro ja en kyllä itse aio nyt kesken hoitojen ottaa rokotetta. Jos en raskaudu kesäkuussa, niin sitten kesäsulun aikana kyllä voisin ottaa. Tämä mietityttää, mutta jotenkin mahdollinen riski kehon tulehduksesta tai mahdollisesta kuumeilusta/flunssaisuudesta ei kuulosta hyvälle kun hoito on päällä.:hungover::nailbiting::meh:
Miten muut juuri hoidoissa olevat meinaa toimia?o_O

Takaisin