IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tiputteli n. viikon (normisti 1-2 pvä) ja kuukautiset oli viis päivää myöhässä.

Aika jännä et noinki kaua tiputellu. Kuha vaan pian alkaisi vuoto ettei ny kovin pitkälle mene taas ultra ajat. :nailbiting: Oliko sulla sillo pitkän kaavan mukaan? Tää on nyt 6pv ku otan tota lääkettä. 2.6. ois eka ultra ni saas nähä.

Joo, mulla oli ovis vasta edeltävänä päivänä kun aloitin sumut. Oiski siitä aloittamisesta ollut 2vkon päästä nollaultra, silloin ei vielä kunnolla vuotanut ja toisessa munasarjassa näkyi folli tms pallero , tuli uus ultra-aika ja lisättiin annostusta. Sit onneksi oli jo alkanut menkat ja se pallero kadonnut. Kp 5 muistaakseni sitten oli eka pistolääke, elonva.

Mulla taas sumuttelu on alkanu viikkoa ennen menkkoja, kun nyt sentää ovulaatio on tullu ajallaan. Ja selvästi tunsin ovulaation joten oon aika varma et pitäs alkaa vuoto. Mulla se pistos pitäs alkaa sit ku on eka ultra, mut onha tässä vielä aikaa tulla. Mulla Gonal f, saa nähä kui reakoi. Mulla ennestää näkyy selvästi monta pientä rakkulaa ennen ovulaatiota. Meillä siis selittämätön lapsettomuus.

Mulle ei sanottu, että näkyykö paljon folleja, mutta hiljaisilta näytti ultrassa munasolut ennen hoitoja.
Mulla tuli 10 munasolua, 9 oli kypsää ja 8 hedelmöittyi! Et ihan hyvä tulos!
Varmasti sulla ehtii alkaa menkat vielä ennen ultraa!

Ja meillä syy oli miehestä johtuva.

Tosi hyvin saitte niitä munasoluja :happy: itseä just jännittää toi montako tulee ja moniko hedelmöittyy.:nailbiting: Oletteko nyt hoidoissa vai?

Täällä sitten alkoi menkat puskemaan lugejen läpi vkl, ja pp11 tyylipuhdas nega. Menkkojen myötä tietenkin jäätävä migreeni seurana.

Tammenterhotar, niin pystyn samaistumaan noihin fiiliksiin ja ajatuksiin :sad001. Olen tässä kanssa laskeskellut juuri noita todennäköisyyksiä, että lähipiirissä nyt niin ja niin moni on raskaana/raskautunut juuri, että tilastollisesti en pysty mahtumaan nyt onnekkaiden joukkoon. Minunkin on nyt tosi vaikea iloita lähipiirin perheenlisäyksistä. Ja tietenkin syksyllä kun puolison veli ilmoitti heidän raskaudesta juuri kun olin tullut kaavinnasta, niin kuinkas sattuikaan heillä on juurikin nyt la käsillä kun meidän kuukausien odotuksen jälkeen eka ja vika ivf julkisella epäonnistui. En pysty ihan hetkeen sitä vauvaa näkemään valitettavasti :sad001. Vaikka ihanahan se on että näinkin lähipiiriin tulee vauva, ajoitus ei ole nyt paras.

Meillä hoidot jatkuu sitten yksityisellä. Tänään soitin ja saatiin aika nyt tälle viikolle suunnittelukäynnille. Ollaan keskusteltu, että näillä näkymin ehkä tehdään vielä 1 ivf ja jos se ei onnistu, lahjamunasolut saattaa olla sitten vaihtoehto. Kauan en enään näitä hoitoja jaksa, sen verran rankkaa on psyykkeelle, ja lisäksi vielä poden tosi vaikeaa hormonaalista migreeniä, jota ei oikein voi nyt hoitaa, niin tämä 2 vuoden yritysrupeama on muutenkin laskenut omaa elämänlaatua tosi paljon kipujen kanssa.

Varmaan jään kuitenkin linjoille seuraamaan ja kommentoimaan, kait se ivf on joskus taas edessä meilläkin. Kierron mukaan seuraava hoito osuisi tietenkin just kesälomalle, joten suosiolla siirrän myöhemmäksi, 2 vuoteen ole kesälomia ollut niin ei ehkä jaksa piinailla.

Toivon niin paljon plussatuulia teille kaikille :Heartred

Kovasti voimia MeeriSiili ❤️ Sanattomaksi vetää miten kovia taisteluja täällä kukin joutuu käymään unelman eteen. Onneksi täältä löytyy joukko jotka ymmärtää ja joille voi pahoina hetkinä aina avautua. Toivon teille kauheasti onnea matkaan seuraavaan kierrokseen!

Hei. Onko jollakin täällä kokemusta Synarelan käytöstä? Mulla tää on eka kerta ja oloja on, mutta se mietityttää et vissiin se on aika yleistä että kuukautiset tulee myöhemmin? Koska mulla on varmaa reilu 4v ollu tiputtelua aina 2-3pv ennen kuukautisia ja nyt ei mitää. Kuukautisten pitäs alkaa huomenna, menkkaoloja on mut mitää ei vaa näy.

Mehän mennään aika samassa kohtaa hoitoja. pitkällä kaavalla siis myös.:)
Just meinasin tulla tänne kyselemään vähän samaa. Mulla kans ekaa kertaa Synarela suihke ja menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen. Ultra pitäisi olla perjantaina. Kamalat menkkajuilinnat olleet jo 5päivää, mutta vuoto ei vaan ala!:yuck:

Myöhästyttääkö menkkojen alkamisen venähtäminen hoitojen jatkumista/pistosten aloitusta? Kun tuo kesäsulku tuolla nakuttelee edessä Hussilla meinaa:meh:
Ja klinikalle piti ilmoittaa jos menkkoja ei kuulu, mutta milloin!?:rolleyes:

Täällä sitten alkoi menkat puskemaan lugejen läpi vkl, ja pp11 tyylipuhdas nega. Menkkojen myötä tietenkin jäätävä migreeni seurana.

Tammenterhotar, niin pystyn samaistumaan noihin fiiliksiin ja ajatuksiin :sad001. Olen tässä kanssa laskeskellut juuri noita todennäköisyyksiä, että lähipiirissä nyt niin ja niin moni on raskaana/raskautunut juuri, että tilastollisesti en pysty mahtumaan nyt onnekkaiden joukkoon. Minunkin on nyt tosi vaikea iloita lähipiirin perheenlisäyksistä. Ja tietenkin syksyllä kun puolison veli ilmoitti heidän raskaudesta juuri kun olin tullut kaavinnasta, niin kuinkas sattuikaan heillä on juurikin nyt la käsillä kun meidän kuukausien odotuksen jälkeen eka ja vika ivf julkisella epäonnistui. En pysty ihan hetkeen sitä vauvaa näkemään valitettavasti :sad001. Vaikka ihanahan se on että näinkin lähipiiriin tulee vauva, ajoitus ei ole nyt paras.

Meillä hoidot jatkuu sitten yksityisellä. Tänään soitin ja saatiin aika nyt tälle viikolle suunnittelukäynnille. Ollaan keskusteltu, että näillä näkymin ehkä tehdään vielä 1 ivf ja jos se ei onnistu, lahjamunasolut saattaa olla sitten vaihtoehto. Kauan en enään näitä hoitoja jaksa, sen verran rankkaa on psyykkeelle, ja lisäksi vielä poden tosi vaikeaa hormonaalista migreeniä, jota ei oikein voi nyt hoitaa, niin tämä 2 vuoden yritysrupeama on muutenkin laskenut omaa elämänlaatua tosi paljon kipujen kanssa.

Varmaan jään kuitenkin linjoille seuraamaan ja kommentoimaan, kait se ivf on joskus taas edessä meilläkin. Kierron mukaan seuraava hoito osuisi tietenkin just kesälomalle, joten suosiolla siirrän myöhemmäksi, 2 vuoteen ole kesälomia ollut niin ei ehkä jaksa piinailla.

Toivon niin paljon plussatuulia teille kaikille :Heartred

Tämä hoitopolku on henkisesti kovin raskasta, jos joutuu pettymään ja taas kasaamaan itsensä positiivisesti kasaan seuraavaa askelta varten. Kovasti henkisiä voimavaroja jatkoon!
Toivotaan onnistuneempaa 2.IVF:ää. Meillä ainakin onnistui 2.kierros jo vähän paremmin, kun oli jo kokemusta ja tutkimusdataa enemmän verrattuna 1.iVF:ään.

@jannn ja @Chard no onpa nyt kummaa kun tulee näin erilaisia ohjeita. tekis mieli ihan piruuttaan soittaa uudestaan ja kysyä jos seuraava hoitaja olis eri linjoilla :rolleyes: kun ei kai siinä nyt oo paljoakaan toiveita et mitään hoitoja sais parin kuukauden sisään alkamaan, ja noi labratkin pitäis ottaa jo pari viikkoa ennen ensikäyntiä et tulokset ehtii?! en tajua...

@jannn ja @Chard no onpa nyt kummaa kun tulee näin erilaisia ohjeita. tekis mieli ihan piruuttaan soittaa uudestaan ja kysyä jos seuraava hoitaja olis eri linjoilla :rolleyes: kun ei kai siinä nyt oo paljoakaan toiveita et mitään hoitoja sais parin kuukauden sisään alkamaan, ja noi labratkin pitäis ottaa jo pari viikkoa ennen ensikäyntiä et tulokset ehtii?! en tajua...

Mitä hitsiä..oliko muita labroja kuin infektiot? Munkin piti käydä jotain labroja mutta infektiot saan ottaa vasta kun tietää että mahtuu hoitoon.

Mitä hitsiä..oliko muita labroja kuin infektiot? Munkin piti käydä jotain labroja mutta infektiot saan ottaa vasta kun tietää että mahtuu hoitoon.
pelkät infektiot :meh:... ollaan yksityisen puolella otettu kaikki mahollinen jo, ja ne on käytettävissä kannassa myös husille...

Meillä tosiaan IVF-suunnittelukäynnillä hoidot päätettiin aloittaa saman tien --> lähdin käynniltä välittömästi ostamaan synarelaa ja ekat oli suihkaistu alle tunnin päästä käynnistä. Suunnittelukäynnillä kävi ilmi, että noi meidän verikokeet olivat vanhentuneet, mutta se ei estänyt hoitojen aloitusta. Sen sijasta meidät passitettiin verikokeisiin saman tien.

Minulla myös synarela viivästytti kuukautisten alkua n. 3-4pv, vuoto kesti kauemmin ja tiputteluna. Menkkojen pitää olla alkanut ennen kuin pistokset voidaan aloittaa. Muistaakseni minulle sanottiin, että käyntiä edeltävänä päivänä pitää ilmoittaa, mikäli menkat eivät vielä siihen mennessä ole alkaneet.

Jos pakkasessa on kolmen ja neljän päivän ikäisiä alkiota, otetaanko ensin sulamaan nuorin vai vanhin? Onko sillä väliä? :bookworm:
Mielestäni perusperiaate on, että alkioita siirretään "laatujärjestyksessä", eli ikäänsä nähden parhaalta vaikuttava alkio siirretään ensin (ellei sitten esim. viikonlopun takia ole välttämätöntä valita tietyn ikäinen alkio).

Aktiivisesti olen taustalla lueskellut muiden tilanteita, vähän laiskasti olen jaksanut kommentoida. Tsemppiä siis ihan jokaiselle omaan tilanteeseen ❤️

Meillä tehtiin ensimmäinen PAS ja nyt elellään PP11. Olen testimielessä testaillut ensimmäisistä päivistä saakka. Jonkinlaisia haamuja testeihin on ilmestynyt ja tänään sain CB viikkonäytölliseen raskaana 1-2. Tavallaan täällä ollaan jo vähän innoissaan, mutta toisaalta taas hirvittää, koska minkäänlaisia raskausoireita ei ole näkynyt, olo on täysin normaali. Perjantaina virallinen testipäivä, mutta lääkärikin mainitsi että testi voi hyvinkin näyttää jotain jo kolme päivää aiemmin.

ON kulmalla palailen aiempaan keskusteluun punktion jälkeisestä kierrosta. Täällä menossa KP17 ja olen tikutellut ovista jotta näen missä mennään ja miten seuraavan kierron PAS mahdollisesti ajoittuisi (kesätauko). Tosiaan KP17, clear blue on antanut vilkkuvaa naamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä nyt 5 päivää mutta ovisnaamaa ei vaan näy eikä kuullu :O Normaalisti ovis yleensä KP 13-14. Ihmettelen tässä, että voiko olla, että ovista ei tule vaikka tulee tuo korkean hedelmällisyyden aika? Ja joku aamu napsahtaa tuosta korkeasta takas matalaan hedelmällisyyteen. Kenelläkään kokemuksia?

Mä varasin nyt kaikki verikokeet tälle viikolle, vaikka nuo infektiokokeet olis voinut ottaa vasta 3 viikkoa myöhemmin. Koko paketti yksityisellä oli vähän yli 140€ ja sis. myös amh-arvon, joka oli hoitajan mukaan "kallis". Odotin ton perusteella jotain 300€ laskua kun niin peloteltiin etukäteen et infektiokokeetkin maksaa niin paljon :bag: onpahan sit otettu. Passitan miehen omiin verikokeisiin vasta vähän myöhemmin. Mut mulla on se puh.aika kesäkuun alussa niin nuo muut arvot piti olla silloin jo tiedossa ja sanoivat et voi mennä viikkokin amh:ssa + infektiokokeissa.

Tinkelbell, onnea plussasta :love7:Heartred

Mehän mennään aika samassa kohtaa hoitoja. pitkällä kaavalla siis myös.:)
Just meinasin tulla tänne kyselemään vähän samaa. Mulla kans ekaa kertaa Synarela suihke ja menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen. Ultra pitäisi olla perjantaina. Kamalat menkkajuilinnat olleet jo 5päivää, mutta vuoto ei vaan ala!:yuck:

Myöhästyttääkö menkkojen alkamisen venähtäminen hoitojen jatkumista/pistosten aloitusta? Kun tuo kesäsulku tuolla nakuttelee edessä Hussilla meinaa:meh:
Ja klinikalle piti ilmoittaa jos menkkoja ei kuulu, mutta milloin!?:rolleyes:

Kiva kuulla, että jonku kaan meen samassa kohtaa.:happy:

Tässä iteki kuumeisesti ootan vuotoa, nyt 3 päivää tuntuu mut ei niin ei.o_O tänää vasta varsinainen vuoto päivä tosin mut aina alkaa eka tiputtelulla.

Sitä mäki mietin ettei liikaa venyisi koko homma ku kesä tulee. Oon käsittäny et ultra venyis jos kuukautisia ei kuulu tai saattaa ne kattoa tilanteen ja miettiä sit jatkoa. Ootko sä kaua käyttäny sitä Synarelaa mulla nyt 6päivä.

Takaisin