IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Paljon tsemppiä kaikille, joilla hoitokierrokset meneillään tai edessä, ja paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.:Heartred

Miten muuten Vilja sinulla siellä menee nyt? Ja Lilium8 samoin? Sori olen utelias mutta niin jännitän täällä teidän puolesta kun suunnilleen samoissa hoitoaikatauluissa mentiin, että kaikki olisi mennyt hyvin tähän saakka :smiley-angelic001

Kiitos kysymästä Aamuvirkku, täällä edelleen filikset vaihtelee toiveikkuudesta kauheaan pelkoahdistukseen ja päivät tuntuu matelevan todella hitaasti ennen ultraa. Jokainen tuntemus ja kipu mahassa aiheuttaa pelkopiikin, että nytkö se vuoto alkaa. Yritän vaan hengitellä syvään ja etsiä luottamusta siihen, että kaikki voi mennä myös hyvin. En olis uskonut, että keskenmeno voi jättää näinkin vahvan pelon. Kyse ei ole vain ajatuksesta, että mikään ei ole vielä varmaa, vaan tosi vahvana nousevista tunteista. Vielä kaksi viikkoa ultraan, ei se piinailu todellakaan testiin loppunut. Ennen sitä en uskalla luottaa, että kaikki olisi kunnossa. Mutta edelleen olen myös iloinen ja kiitollinen siitä, että ollaan päästy tähän asti. :dance008

Täällä on jo jonkin verran keskusteltu korona-rokotuksesta...
nyt tuli meidän kunnassa oman ikäluokan vuoro ja en kyllä itse aio nyt kesken hoitojen ottaa rokotetta. Jos en raskaudu kesäkuussa, niin sitten kesäsulun aikana kyllä voisin ottaa. Tämä mietityttää, mutta jotenkin mahdollinen riski kehon tulehduksesta tai mahdollisesta kuumeilusta/flunssaisuudesta ei kuulosta hyvälle kun hoito on päällä.:hungover::nailbiting::meh:
Miten muut juuri hoidoissa olevat meinaa toimia?o_O
Ei olla vielä hoidossa, mutta rokote tulee otettua noin 2,5 viikkoa ennen kuin hoitokierto alkaa. Lähellähän sekin on, olisin toivonut pidempää väliä, mutta kuten sanoin aiemmin, jos jätän nyt ottamatta, niin yhtä hyvin rokotekuviot voivat sotkea tulevaisuudessakin hoitokierrot. Ei voi tietää etukäteen..

Huomenna olis punktion ajoitusultra. Eilisen väliultran perusteella gonalin annostusta nostettiin 300 yksikköön. Huh. Mulla on ollut nyt isommat annostukset, kuin syksyllä, mutta silloin oli muistaakseni vatsa jo tässä vaiheessa kipeämmän tuntuinen kuin mitä nyt on, eli nyt ei tunnu vielä oikein missään. Ehkä se vaikuttaa, että olen nyt keväällä opetellut juomaan enemmän. Eikä vain tämän hoidon takia vaan muutenkin.

Tänään, kun hain apteekista vielä kolmannen gonal-kynän, niin meni kelan korvausraja rikki, eli loppuvuoden onkin sitten reseptilääkkeet halpoja :)

nyt tuli meidän kunnassa oman ikäluokan vuoro ja en kyllä itse aio nyt kesken hoitojen ottaa rokotetta. Jos en raskaudu kesäkuussa, niin sitten kesäsulun aikana kyllä voisin ottaa. Tämä mietityttää, mutta jotenkin mahdollinen riski kehon tulehduksesta tai mahdollisesta kuumeilusta/flunssaisuudesta ei kuulosta hyvälle kun hoito on päällä.:hungover::nailbiting::meh:

Sama ajatus kuin sinulla Tuikku84. Jos ei nyt tästä PASista raskaudu niin sitten otan rokotteen kesäsulun aikana. Tehosterokotuksen kanssa sama sitten syksyllä.

Itse tänään ilmoittauduin lääkkeelliseen PASiin kp1. Punktion kierto sekä välikierto jäi molemmat 26 päiväisiksi. Ovulaation bongasin tässä välikierrossa kp17. Progynova aloitettu tänään.

Vähän huolettaa kun vuoto ei alkanutkaan täysillä tänään. Minulla ei ole koskaan ollut tiputteluvuotoa, eka päivä saattaa olla vähän kevyempi ja toinen runsas mutta ikinä ei ole ollut tiputtelua. Mitä jos tämä on se ensimmäinen kerta ja ilmoittauduin liian aikaisin :nailbiting: kivutkin olleet ihmeen hyvin hallinnassa. Vai onko vähäiset kivut että en olekaan ovuloinut tässä kierrossa?

Miten muuten Vilja sinulla siellä menee nyt? Ja Lilium8 samoin? Sori olen utelias mutta niin jännitän täällä teidän puolesta kun suunnilleen samoissa hoitoaikatauluissa mentiin, että kaikki olisi mennyt hyvin tähän saakka :smiley-angelic001

Täällä menee kiitos kysymästä hyvin, tänään tuli täyteen 5+0 :) Jotenkin vieläkin epäuskoinen olo, ja varsinkin kun oireet tuntuvat vaihtelevan. Olen lopulta tähän asti selvinnyt aika miedoilla oireilla. Rinnat ovat paisuneet ja maha on turvoksissa. Vatsatuntemuksetkin ovat rauhoittuneet. Väsymys on taas parina päivänä nostanut päätään, ja tänään oli etovaa oloa puolen päivää :eek: Huomenna taas sitten voi olla ihan eri olotilat! Se tässä välillä mietityttää, kun oirekirjo vaihtelee ja nyt vatsatuntemuksetkin ovat rauhoittuneet, että onko siellä kohdussa oikeasti joku kasvamassa. Testaamisen lopetin viralliseen testipäivään, joka oli se 25.5.

Menemme yksityiselle varhaisultraan 8.6. ja sitä odotan jo kuin kuuta nousevaa. Näkee, onko tyyppi oikeassa paikassa, onko siellä edes vauvan alku vai tuulimuna ja kuuluuko syke, ja millaisena se kuuluu. Luulen, että sen jälkeen homma konkretisoituu itsellekin enemmän :dance008

Mutta yllättävän rauhallinen ja luottavainen olo on. Sellainen jännä sisäinen rauha. Toki tiedostan, että kaikki on mahdollista, ne ikävätkin uutiset, mutta yritän pitää sellaista asennetta yllä, että murehditaan vasta sitten kun on murehtimisen aika. Veikkaan, että jos itselläni ei olisi lapsettomuustaustaa, olisin tässä vaiheessa onneni kukkuloilla, silleen että tuntuisi sydämen pakahtuvan. Se ehkä vähän jopa surettaa kun nyt ei tuollaista tunnetta ole, mutta toisaalta kaipa sitä jollain tavalla sitten suojelee itseään.

Kaikille tsemppiä hoitotaipaleella! Olen käynyt joka päivä lukemassa teidän kuulumisia :hello

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Paljon tsemppiä kaikille, joilla hoitokierrokset meneillään tai edessä, ja paljon voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.:Heartred

Kiitos kysymästä Aamuvirkku, täällä edelleen filikset vaihtelee toiveikkuudesta kauheaan pelkoahdistukseen ja päivät tuntuu matelevan todella hitaasti ennen ultraa. Jokainen tuntemus ja kipu mahassa aiheuttaa pelkopiikin, että nytkö se vuoto alkaa. Yritän vaan hengitellä syvään ja etsiä luottamusta siihen, että kaikki voi mennä myös hyvin. En olis uskonut, että keskenmeno voi jättää näinkin vahvan pelon. Kyse ei ole vain ajatuksesta, että mikään ei ole vielä varmaa, vaan tosi vahvana nousevista tunteista. Vielä kaksi viikkoa ultraan, ei se piinailu todellakaan testiin loppunut. Ennen sitä en uskalla luottaa, että kaikki olisi kunnossa. Mutta edelleen olen myös iloinen ja kiitollinen siitä, että ollaan päästy tähän asti. :dance008

kiva kuulla, että kaikki on kuitenkin hyvin vaikka epävarmuus kalvaisikin mieltä. Voin vain kuvitella huolen ja ajatukset jotka mielessä kiertää. Mutta toivottavasti ultra tuo odotettuja uutisia ja pystyt alkaa iloitsemaan!

Täällä menee kiitos kysymästä hyvin, tänään tuli täyteen 5+0 :) Jotenkin vieläkin epäuskoinen olo, ja varsinkin kun oireet tuntuvat vaihtelevan. Olen lopulta tähän asti selvinnyt aika miedoilla oireilla. Rinnat ovat paisuneet ja maha on turvoksissa. Vatsatuntemuksetkin ovat rauhoittuneet. Väsymys on taas parina päivänä nostanut päätään, ja tänään oli etovaa oloa puolen päivää :eek: Huomenna taas sitten voi olla ihan eri olotilat! Se tässä välillä mietityttää, kun oirekirjo vaihtelee ja nyt vatsatuntemuksetkin ovat rauhoittuneet, että onko siellä kohdussa oikeasti joku kasvamassa. Testaamisen lopetin viralliseen testipäivään, joka oli se 25.5.

Menemme yksityiselle varhaisultraan 8.6. ja sitä odotan jo kuin kuuta nousevaa. Näkee, onko tyyppi oikeassa paikassa, onko siellä edes vauvan alku vai tuulimuna ja kuuluuko syke, ja millaisena se kuuluu. Luulen, että sen jälkeen homma konkretisoituu itsellekin enemmän :dance008

Mutta yllättävän rauhallinen ja luottavainen olo on. Sellainen jännä sisäinen rauha. Toki tiedostan, että kaikki on mahdollista, ne ikävätkin uutiset, mutta yritän pitää sellaista asennetta yllä, että murehditaan vasta sitten kun on murehtimisen aika. Veikkaan, että jos itselläni ei olisi lapsettomuustaustaa, olisin tässä vaiheessa onneni kukkuloilla, silleen että tuntuisi sydämen pakahtuvan. Se ehkä vähän jopa surettaa kun nyt ei tuollaista tunnetta ole, mutta toisaalta kaipa sitä jollain tavalla sitten suojelee itseään.

Kaikille tsemppiä hoitotaipaleella! Olen käynyt joka päivä lukemassa teidän kuulumisia :hello

Voi kun kiva että sielläkin kaikki hyvin, olen tosi onnellinen teidän molempien puolesta! Kyllä se ilo sieltä tulee sitten kun olet siihen valmis

täällä tapahtui just kummia, KP19 menossa ja olen sitkeästi jatkanut oviksen testailua kun CB on sitä vilkkuva hymyä tarjonnut. No, nyt testasin toisen kerran tälle päivälle kun tänään alkoi ykskaks valkovuotoa tulla jota ei ole tässä kierrossa näkynyt aiemmin, ja ovis naama pamahti! On tää merkillinen kierto tää punktion jälkeinen, mutta onneksi se tuli. Aloin jo maalailla mielessä kuvia että jos en nyt ovuloi ni mitenhän se ensi kierto jossa pitäisi lääkkeetön PAS tehdä.. no, nyt vaan odottelemaan milloin vuoto alkaa ja jännittämään ehtiikö ajoissa ennen kesätaukoa.

Just Tiistaina juttelin oman lääkärin kanssa ja hän sanoi ettei ole mitään syytä olla ottamatta rokotetta. Vaikka olisi hoidoissa. Kysyin ihan suoraan siitä. Nyt alkaa olla niin paljon tutkimustuloksia, että ei ole syytä jättää ottamatta. JOS ei ole muita riskejä. Jos on muita terveysriskejä rokotteeseen niin ne tietysti pitää ottaa huomioon mutta perusterveellä ei hoidot pitäisi olla syy ottamatta.

Mä sain ensimmäisen jo yli kuukaisi sitten koska mulla on astma. Ja toisen otan kun mulla on se aika. Raskaus on isompi riskitekijä koronassa kuin itse rokote.

Huomenna on tämän 3.stimulaation toinen ultra. Viimeksi Tiistaina näytti siltä, miltä viimeksikin, eli n.10-12 olis tulossa. Seurataan tilannetta, koska toi mun vasen puoli on laiska ja siellä noi munat on pienempiä. Josko ne olis lähteneet nyt kasvamaan paremmin.

Paljon onnea plussista Lillum8 ja Vilja! :happy: Täältä on kyllä ihana lukea aina näitä onnistumistarinoitakin, ne luo uskoa siihen että ehkä vielä jonain päivänä itseäkin onnistaa! Toivon sydämestäni että teillä molemmilla sujuu raskaus hienosti loppuun saakka! Vaikka ymmärrän kyllä hyvin Vilja ajatuksiasi tuosta mielen suojelusta, kyllähän nämä hoidot jättävät jälkensä, ja saavat suhtautumaan kaikkeen eri tavalla kuin ihmiset jotka eivät ole hoitoja käyneet läpi. Mutta kyllä se ilo sieltä vielä myös tulee, viimeistään sitten kun pääsette kuulemaan vauvanne sydänäänet! :)

Kp1 ja ilmottauduin hoitoon!! Iik! Mahdunko???
Tänäänhän heidän on pakko ilmoittaa, koska pistelyt alkaa kp2/3?? Laitanko omapolulle viestiä jos eivät vastaa klo 12 mennessä:bag: mihin aikaan olette saaneet vastauksen ja tuleeko se omapolulle?

ON: Mulla oli se kyynärpään limapussin tulehdus, johon sain nyt antibiootit ja se on ruvennut helpottamaan. Myös lievä lämpö laskenut normaalilämpöön. Tänään pp8, dpo13, eikä mitään oireita ole ollut. Tai ihan kaikki normaalit menkkaoireet: lievä päänsärky, lievä jomotus alaselässä ja vatsassa. En olisi halunnut tehdä tänään raskaustestiä, mutta noiden antibioottien takia (jotka siis ovat kyllä sopivia) lääkäri käski testata jo vähän aiemmin (virallinen testipäivä 3.6.) ja ilmoitella olon kehityksestä. Niinpä tein testin aamulla. En voinut uskoa silmiäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni, ensimmäistä kertaa ikinä raskaustestiin piirtyy toinen viiva. TOINEN VIIVA! Hailakka, mutta aivan selkeä!! Rupesin itkemään hillittömästi, ja onnistuin kompuroimaan makkariin miehen luo rääkyen "se on positiivinen". Itkin sitten putkeen varmaan 15 minuuttia. Olo on aivan uskomattoman epätodellinen. Eihän tämän pitänyt olla mahdollista! Tätä on halunnut ja toivonut niin kauan, että mieli ei meinaa käsittää.

En ollut katsonut edes etukäteen mitään mahdollista laskettua aikaa, niin pieni oli luotto siihen, että tämä siirto kantaa. Ehkä uskallan nyt kurkata. Eniten hämmentää tämä totaalinen oireettomuus. Ainut poikkeava asia on ollut se, että maha on ollut tosi löysällä monta päivää, mutta eilen sekin normalisoitui.

Nyt toivon, että tämä pikkuinen tarraa kiinni kynsin ja hampain. Ja vaikkei niin tekisi, niin olen ensimmäistä kertaa saanut todisteen siitä, että minunkin kohtuuni voi pieni tarttua. <3 Tilannepäivityksiä seuraa! Ja sydämeni pohjasta kiitos teille kaikille tällä palstalla oleville. Teidän rooli tämän kaiken kestämisessä on ollut niin valtava, että sitä ei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää. Toivon teille kaikille onnistumista tämän pitkän, raskaan taipaleen päätteeksi.

20210528_071210.jpg

ON: Mulla oli se kyynärpään limapussin tulehdus, johon sain nyt antibiootit ja se on ruvennut helpottamaan. Myös lievä lämpö laskenut normaalilämpöön. Tänään pp8, dpo13, eikä mitään oireita ole ollut. Tai ihan kaikki normaalit menkkaoireet: lievä päänsärky, lievä jomotus alaselässä ja vatsassa. En olisi halunnut tehdä tänään raskaustestiä, mutta noiden antibioottien takia (jotka siis ovat kyllä sopivia) lääkäri käski testata jo vähän aiemmin (virallinen testipäivä 3.6.) ja ilmoitella olon kehityksestä. Niinpä tein testin aamulla. En voinut uskoa silmiäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni, ensimmäistä kertaa ikinä raskaustestiin piirtyy toinen viiva. TOINEN VIIVA! Hailakka, mutta aivan selkeä!! Rupesin itkemään hillittömästi, ja onnistuin kompuroimaan makkariin miehen luo rääkyen "se on positiivinen". Itkin sitten putkeen varmaan 15 minuuttia. Olo on aivan uskomattoman epätodellinen. Eihän tämän pitänyt olla mahdollista! Tätä on halunnut ja toivonut niin kauan, että mieli ei meinaa käsittää.

En ollut katsonut edes etukäteen mitään mahdollista laskettua aikaa, niin pieni oli luotto siihen, että tämä siirto kantaa. Ehkä uskallan nyt kurkata. Eniten hämmentää tämä totaalinen oireettomuus. Ainut poikkeava asia on ollut se, että maha on ollut tosi löysällä monta päivää, mutta eilen sekin normalisoitui.

Nyt toivon, että tämä pikkuinen tarraa kiinni kynsin ja hampain. Ja vaikkei niin tekisi, niin olen ensimmäistä kertaa saanut todisteen siitä, että minunkin kohtuuni voi pieni tarttua. :Heartred Tilannepäivityksiä seuraa! Ja sydämeni pohjasta kiitos teille kaikille tällä palstalla oleville. Teidän rooli tämän kaiken kestämisessä on ollut niin valtava, että sitä ei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää. Toivon teille kaikille onnistumista tämän pitkän, raskaan taipaleen päätteeksi.

View attachment 103297

Ihanaa, onnea ja tarrasukkia pienelle :love7

Niinpä tein testin aamulla. En voinut uskoa silmiäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni, ensimmäistä kertaa ikinä raskaustestiin piirtyy toinen viiva. TOINEN VIIVA! Hailakka, mutta aivan selkeä!! Rupesin itkemään hillittömästi, ja onnistuin kompuroimaan makkariin miehen luo rääkyen "se on positiivinen". Itkin sitten putkeen varmaan 15 minuuttia. Olo on aivan uskomattoman epätodellinen. Eihän tämän pitänyt olla mahdollista! Tätä on halunnut ja toivonut niin kauan, että mieli ei meinaa käsittää.

Nyt toivon, että tämä pikkuinen tarraa kiinni kynsin ja hampain. Ja vaikkei niin tekisi, niin olen ensimmäistä kertaa saanut todisteen siitä, että minunkin kohtuuni voi pieni tarttua. :Heartred Tilannepäivityksiä seuraa! Ja sydämeni pohjasta kiitos teille kaikille tällä palstalla oleville. Teidän rooli tämän kaiken kestämisessä on ollut niin valtava, että sitä ei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää. Toivon teille kaikille onnistumista tämän pitkän, raskaan taipaleen päätteeksi.

View attachment 103297
Onnea!!
:hello2 :blob7 :hello2

View attachment 103297

Ihan mahtavaa, onnea! Nyt pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä että kaikki menisi hyvin!

View attachment 103297

Niin ihana uutinen, itselläni ihan silmänurkat kostuivat liikutuksesta :3some Niin paljon onnea, ja toivon että saatte pienen syliin asti! :Heartred

Tiedän myös enemmän kuin hyvin tuon tunteen, että on todiste raskauden mahdollisuudesta. En itsekään ollut saanut sitä maagista toista viivaa testiin, kuin vasta nyt.

Kp1 ja ilmottauduin hoitoon!! Iik! Mahdunko???
Tänäänhän heidän on pakko ilmoittaa, koska pistelyt alkaa kp2/3?? Laitanko omapolulle viestiä jos eivät vastaa klo 12 mennessä:bag: mihin aikaan olette saaneet vastauksen ja tuleeko se omapolulle?
Täällä sormet ja varpaat ristissä, että mahdutte <3 Yleensä itselle kyllä kaikki tiedot ovat tulleet aamupäivän aikana. Tosin ovatko muut huomanneet sitä, että joskus omapolun sähköposti- ja tekstari-ilmoitukset saattavat tulla useiden tuntien viiveellä?

Takaisin