IVF/ICSI-HOIDOT 2021

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kosmos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä tehtiin ensimmäinen PAS ja nyt elellään PP11. Olen testimielessä testaillut ensimmäisistä päivistä saakka. Jonkinlaisia haamuja testeihin on ilmestynyt ja tänään sain CB viikkonäytölliseen raskaana 1-2. Tavallaan täällä ollaan jo vähän innoissaan, mutta toisaalta taas hirvittää, koska minkäänlaisia raskausoireita ei ole näkynyt, olo on täysin normaali. Perjantaina virallinen testipäivä, mutta lääkärikin mainitsi että testi voi hyvinkin näyttää jotain jo kolme päivää aiemmin.
Onnea! :happy: :)

Mä varasin nyt kaikki verikokeet tälle viikolle, vaikka nuo infektiokokeet olis voinut ottaa vasta 3 viikkoa myöhemmin. Koko paketti yksityisellä oli vähän yli 140€ ja sis. myös amh-arvon, joka oli hoitajan mukaan "kallis". Odotin ton perusteella jotain 300€ laskua kun niin peloteltiin etukäteen et infektiokokeetkin maksaa niin paljon :bag: onpahan sit otettu. Passitan miehen omiin verikokeisiin vasta vähän myöhemmin. Mut mulla on se puh.aika kesäkuun alussa niin nuo muut arvot piti olla silloin jo tiedossa ja sanoivat et voi mennä viikkokin amh:ssa + infektiokokeissa.

Tinkelbell, onnea plussasta :love7:Heartred

Täh yleensä kaikki labrat tullut päivässä, vai muistanko väärin :hungover: kääk no sit meidän kokeet ehkä on vähän myöhässä... Hmm no täytyy sit vaan mennä heti ma istumaan päivystykseen jos kiire tulee..

ON kulmalla palailen aiempaan keskusteluun punktion jälkeisestä kierrosta. Täällä menossa KP17 ja olen tikutellut ovista jotta näen missä mennään ja miten seuraavan kierron PAS mahdollisesti ajoittuisi (kesätauko). Tosiaan KP17, clear blue on antanut vilkkuvaa naamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä nyt 5 päivää mutta ovisnaamaa ei vaan näy eikä kuullu :O Normaalisti ovis yleensä KP 13-14. Ihmettelen tässä, että voiko olla, että ovista ei tule vaikka tulee tuo korkean hedelmällisyyden aika? Ja joku aamu napsahtaa tuosta korkeasta takas matalaan hedelmällisyyteen. Kenelläkään kokemuksia?

Punktion jälkeisestä kierrosta ei kokemusta, mut yleensä ovulaation tikuttamisesta. Mulla on joskus näyttäny et se on kohta ja sit se väri haalenee mut on menny sit takas tummaksi. Mä oon yleensä mitannu aamulla ja illalla koska mulla usein illalla tapahtuu ja sit ei välttis aamulla oo yhtä vahva ku iltasella. Mut uskon et digitaalisessa se huippu pitäs näkyä. En ny tiä oliko tästä mun sepustuksesta apua:hilarious:

Täh yleensä kaikki labrat tullut päivässä, vai muistanko väärin :hungover: kääk no sit meidän kokeet ehkä on vähän myöhässä... Hmm no täytyy sit vaan mennä heti ma istumaan päivystykseen jos kiire tulee..
Kai se riippuu siitä mitä lähetetään mihinkin. Täällä meillä lähetetään jopa ferritiinit muualle analysoitavaksi ja tulos tulee vasta seur pvänä. Jos ootte pk-seudulla niin eiköhän siellä oo kapasiteettia tutkia ilman lähettelyä :grin

Kai se riippuu siitä mitä lähetetään mihinkin. Täällä meillä lähetetään jopa ferritiinit muualle analysoitavaksi ja tulos tulee vasta seur pvänä. Jos ootte pk-seudulla niin eiköhän siellä oo kapasiteettia tutkia ilman lähettelyä :grin

Varasin labran varuiks päivää aiemmaks :p tai no aamusta vaihdoin edellispäivän iltapäiväksi et ei varmaan vaikuta :hilarious: mut kattoo nyt miten menkat edes alkaa tai pääseekö hoitoon ..

Taas omaa napaa... Eli pp5 käynnissä, ja tänään totesin, että on vähän lämpöä ja olo vähän voipunut. Mutta valitettavasti näyttää siltä, etteivät nämä ole (ainakaan pelkästään) alkuraskauden oireita, sillä sain just etädiagnoosin tulehtuneesta kyynärpään limapussista (?!), joka aiheuttaa myös kuumetta. Siis mistä ihmeestä tuommoinen pamahti ja miksi just nyt?! Ilmeisesti hoito vaatii antibioottikuurin. Kerroin lääkärille mahdollisesta raskaudesta, ja hänen mukaansa ko. antibiootin pitäisi olla sopiva alkuraskauden kanssa. Mutta ennen tätä se limapussi pitää tyhjentää, jonka jälkeen sitten katsotaan vielä se antibiootin tarve. Jos ne antibiootit määrätään, niin soitan vielä Tilkkaan ja varmistan vielä niiden yhteensopivuuden. Pläääääääääh!!o_O

On: tänään siirretty 4 alkio kyytiin. Jäi oudot fiilikset siirrosta. Meillä vaihdettiin maanantain siirto tiistaille ruuhkan takia. Kun kysyin päätöksestä lääkäriltä, kaikki oli vähän hämillään. Yleensä päiviä ei varmasti siirretä ja toivottavasti hoito ei kaadu tähän. Lääkkeellisessä voidaan kuulema vähän taiteilla, mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että siirto päivä on tarkka. No, selviää 2 viikon kuluttua kuin käy.

Kysyin myös korona rokotuksesta. Kuulema voi ottaa yhden rokotteen ja jatkaa hoitoja. Tämä tieto nyt Tilkan Viuhkasta. Lääkäri uumoili et ehkä kohta rokotteita suositellaan myös raskaana oleville.

ON kulmalla palailen aiempaan keskusteluun punktion jälkeisestä kierrosta. Täällä menossa KP17 ja olen tikutellut ovista jotta näen missä mennään ja miten seuraavan kierron PAS mahdollisesti ajoittuisi (kesätauko). Tosiaan KP17, clear blue on antanut vilkkuvaa naamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä nyt 5 päivää mutta ovisnaamaa ei vaan näy eikä kuullu :O Normaalisti ovis yleensä KP 13-14. Ihmettelen tässä, että voiko olla, että ovista ei tule vaikka tulee tuo korkean hedelmällisyyden aika? Ja joku aamu napsahtaa tuosta korkeasta takas matalaan hedelmällisyyteen. Kenelläkään kokemuksia?

Oliko sulla se yhden hormonin vai kahden hormonin clearblue?
Mulla kävi samoin ja mulla oli kahden hormonin testi. Se alko vilkuttaa (joka tarkottaa että estrogeeni nousee) mutta ei tehnyt pysyvää hymynaamaa, eli LH pikkiä ei havaittu. Joko se meni pikasesti ohi tai sitten ei tullut ovulaatiota vaikka oli estrogeeni piikki. Testasin siis kkm jälkeisen kierron jälkeen ja päättelin etten ovuloinut siinä kierrossa.
Tuolla Clearbluen kaksoishormonitestin sivuilla lukee nämä asiat.
https://fi.clearblue.com/ovulaatiotestit/advanced-digital
Jos muitakin kiinnostaa :) Kävin itse tutkiskelemassa tuolla miksi 4 päivää vilkuttaa mutta ei tule hymynaamaa.

On: tänään siirretty 4 alkio kyytiin. Jäi oudot fiilikset siirrosta. Meillä vaihdettiin maanantain siirto tiistaille ruuhkan takia. Kun kysyin päätöksestä lääkäriltä, kaikki oli vähän hämillään. Yleensä päiviä ei varmasti siirretä ja toivottavasti hoito ei kaadu tähän. Lääkkeellisessä voidaan kuulema vähän taiteilla, mutta lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että siirto päivä on tarkka. No, selviää 2 viikon kuluttua kuin käy.

Kysyin myös korona rokotuksesta. Kuulema voi ottaa yhden rokotteen ja jatkaa hoitoja. Tämä tieto nyt Tilkan Viuhkasta. Lääkäri uumoili et ehkä kohta rokotteita suositellaan myös raskaana oleville.

Millon sulla oli irrotuspiikki? Jos se sopisi ikäänkuin kahden päivän ikkunan sisään?
Kuulostaa kyllä vähän oudolta että ihan päivällä lykkäävät siirtoa. Toivotaan, että siitä ei ole haittaa <3 Ihanaa piinailua!

Meillä siis lääkkeellinen kierto, joten ei piikkejä.

Aa, sori missasin että oli lääkkeellinen. No sitten ei mitään, sitä voi säätääkin vähän paremmin. Antaa just tuollakin tavalla pelivaraa :)
Mä olin jotenkin vähemmän stressaantunut lääkkeellisessä siirrossa, kun ei tarvinnut stressata että kaikki tapahtuu viikonloppuna huonolla tuurilla ja kierto hukkaan.

Aa, sori missasin että oli lääkkeellinen. No sitten ei mitään, sitä voi säätääkin vähän paremmin. Antaa just tuollakin tavalla pelivaraa :)
Mä olin jotenkin vähemmän stressaantunut lääkkeellisessä siirrossa, kun ei tarvinnut stressata että kaikki tapahtuu viikonloppuna huonolla tuurilla ja kierto hukkaan.

Joo, sama homma että on vähemmän stressiä lääkkeellisessä vaikka lääkkeitä pitääkin ottaa usein. Meillä meni 2 kiertoa ohi kun metsästettiin oikeaa ovulaatio päivää.

Mun serkku on kätilö ja mainitsi, että heidän ammattiyhdistyksen uusimmassa lehdessä oli maininta, että enää ei olla kovin kaukana siitä että raskaana olevien rokotukset aloitetaan Suomessa.

Kyllähän nyt jo osa ottaa rokotteen raskaana? o_O vai onko vain riskiryhmäläisille suositeltu..

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä, joita ei kehtaa (vielä) tarkistaa klinikalta: tuleeko ivf-hoidossa yhdyntäkielto :grin vai onko se vaan silloin, jos on vaara et muniksia on voinut karata tai on iso mahdollisuus niiden karkaamiseen? Viimeksi ei ollu tätä "ongelmaa", et olis voinut teoriassa luomustikin raskautua, niin ei tarvinnut miettiä.

Onnea matkaan piinapäiville! :hello2 :blob7

Takaisin