• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

IVF/ICSI 2020

Meillä on perjantaina punktio. Millaisia oireita on tullut teille punktion jälkeen? Varsinkin jos riski on hyperiin. Oletteko olleet hyvässä kunnossa ja voineet jo tehdä jotain vai onko pari päivää mennyt makoillessa ja levätessä?
 
Tsemppiä kaikille! Tuntuu, että monella tapahtuu kovasti!

Yhden punktion kokemuksella ja lievän hyperin saaneena, sanoisin että oireet kyllä ohjaa sua. Itsellä kivut oli selviä ja etenkin virtsaamiseen liittyvät tuskat oli helmeä. Juodahan piti koko ajan ja sen myötä juosta vessassa.:banghead:. Otin aika reippaastikin panadolia, kun kerran sai. Töistä pidin etäpäiviä, että sai himmailla kotona väljissä vaatteissa ja tarvittaessa pötkötellä. Lukemani perusteella tosi monella menee hommat aivan coolisti ja pääsevät normaaliin elämään kiinni nopeasti. Niin ja siihen siirtoon.
On. Meillä siirto huomenna, huurunenä kyytiin ja piinailemaan. Aivan mahtavaa, mä oon aivan pähkinöinä!:smiley-bounce013
 
Hei kaikille!

Täällä myös yksi, joka lukenut jo pidempään ketjuanne ja itkenyt mukana teidän ilot ja surut.

Meillä molemmilla ikää 32 vuotta ja ensimmäinen kierros lapsettomuushoitoja menossa. Hoidoissa ollut pitkä kaava ja punktio tehtiin tasan kaksi viikkoa sitten. Munasoluja saatiin neljä, joista kaikki hedelmöittyi icsin avulla ja yksi hyvälaatuinen alkio siirrettiin kaksipäiväisenä, joten testipäivä olisi ylihuomenna. Yksikään lopuista alkioista ei selvinnyt jatkoviljelystä, joten pakkaseen ei valitettavasti jäänyt mitään ja kaikki toivo on nyt tässä yhdessä.

Itse olin punktion jälkeen melko nopeasti hyvässä kunnossa. Kolmen huilipäivän jälkeen olin jo raskaan liikunnan parissa. Negatiivisia testejä on tullut jo tehtyä niin paljon, ettei ole ollut kiusausta vielä testata kotona. Kai tämä piinaava odottelukin on mielelle jotenkin helpompaa kuin pettymys. Huomenna ajattelin kotitestin tehdä ja perjantaina verikokeeseen, josta vastauksen saa viikonlopun vuoksi varmaankin vasta maanantaina.

Tsemppiä ihan kaikille ❤️
 
Meillä suunnitteilla PAS seuraavassa kierrossa luonnolliseen kiertoon. Epäilen sen onnistumista, koska LH piikkini on tosi matala (en ole saanut 20 herkkyys testiin koskaan kunnon plussaa). Uskon, että suositeltu digitestikin jää vaille hymynaamaa (siinä tarkkuus 40). Ajattelinkin sius jo tässä kierrossa testata noita ja mikäli lähipäivinä sitä hymynaamaa ei tule niin ei onnistu minun hormonitasoilla.
Koitan sitten kysellä lääkkeellistä PASsia. Siitä haluaisinkin kuulla kokemuksia. Mikäli ovulaation tapahtuminen epäselvää. Kuinka vahvasti lääkkeillä puututaan?
 
Meillä suunnitteilla PAS seuraavassa kierrossa luonnolliseen kiertoon. Epäilen sen onnistumista, koska LH piikkini on tosi matala (en ole saanut 20 herkkyys testiin koskaan kunnon plussaa). Uskon, että suositeltu digitestikin jää vaille hymynaamaa (siinä tarkkuus 40). Ajattelinkin sius jo tässä kierrossa testata noita ja mikäli lähipäivinä sitä hymynaamaa ei tule niin ei onnistu minun hormonitasoilla.
Koitan sitten kysellä lääkkeellistä PASsia. Siitä haluaisinkin kuulla kokemuksia. Mikäli ovulaation tapahtuminen epäselvää. Kuinka vahvasti lääkkeillä puututaan?

Oon kahessa viime pas käyttäny Letrozol kp 3-7 annoksella 2+1+2+1+2. Yhessä kierrossa testattiin luonnollisesti ovista, ei kasvanu follia. Letrolla onnistunut molemmissa kierroissa ovis. Itsellä endo niin lääkäri ei halunnut edes useampaa kiertoa ovista metsästää ilman lääkkeitä.
 
Miten meni Isabel punktio? Mulla hyvin, paremmin ku viimeks. ei tuntunut juuri miltään ja saatiin hyvä saalis 14 munasolua kerättyä . Nyt toivon vaan niin kovin että ne hedelmöittyisi, siinä on ollut ongelmaa aijemmin.
 
Kisulin, itsellä ei siis hyperin riskiä, mutta olo oli eilisen punktion jälkeen kotona aika raihnainen. En pystynyt kävelemään pystypäin, vaan kaksinkerroin laahustaen. Ja koska vettä piti juoda paljon, joutui vessassa ramppaamaan. Se oli ikävää, kun piti aina kangeta itsensä sängystä/sohvalta. Yö tuli nukuttua todella katkonaisesti ja heräilin johonkin punktiouniin + vessaan monta kertaa (ja yritin aina yöllisenvessareissun jälkeen juoda vettä). Tänään on onneksi paljon parempi päivä, vaikka kyllä alavatsassa vielä tuntuu. Olen nuokkunut puolen päivää. Jos eilen mietin, pystyisinköhän jo tänään mennä töihin, niin olin todella väärässä :D Alkuaamusta vielä mietin, pitääköhän huominenkin olla sairaslomalla. Kärsin myös oudosta kokovartalokolotuksesta. Nyt onneksi iltaa kohden tilanne näyttää paremmalta ja enköhän huomenna jo töihin uskalla. Täytyy vaan ottaa siellä todella iisisti! Mutta kyllä se tämäkin päivä menee sängyn ja sohvan pohjalla, sen verran uuvuttava kokemus on ollut. Mutta muista juoda paljon vettä, sillä se on ainakin itselläni auttanut!


Isabel, tervetuloa mukaan! Toivon mukaan punktio sujui hyvin :)

Elevine, tsemppiä seuraavaan viikkoon! Varmasti meillä kaikilla on se realisti olkapäällä kolkuttelemassa, sitä haluaa suojella itseään ettei tippuisi korkealta..mutta liika pessimistisyyskään ei ole hyväksi. Itsellä välillä nousee voimakkaasti pintaan se realisti, ja toisinaan taas se yltiöoptimismi.
Ylliste, toivon mukaan siirto sujui hyvin! Lisää mahdollista piinailuseuraa :hello

Geraldine, se yksikin alkio voi riittää :smiley-angelic001

Upunup, mä sain Clearbluen digitaaliseen ovulaatiotestiin muistaakseni selkeämmän tuloksen kuin normi liuskatesteihin. Tai siis sen verran mitä digiä käytin, onnistuin aina bongaamaan hymynaaman. Voikohan muuten sekin vaikuttaa, kuinka laimeaa virtsa on? Mä tein aina niin, että aloitin testaamisen liuskoilla ja kun h-hetki lähestyi, siirryin digiin. Mulla on myös Flo-aplikaatio, mikä on kans auttanut hahmottamaan ovulaation ajankohtaa :)

Kahdestakolme, kiva kuulla että punktio sujui hyvin! Toivotaan, että tulisi paljon hyviä alkioita :)

ON: Varailin huomiseen aamuun ajan akupunktioon, tosin meillä on ilmeisesti "one shot" tämän päiväisen perusteella ja nyt alkoi jännätä, päästäänkö me edes siirtoon asti!, eli voi olla että en pääse teidän kanssa piinapäiviä viettämään :nailbiting: Älä pieni kuukahda, vaan ole se "vain yksikin voi riittää" :smiley-angelic001
 
Sormet ja varpaat ristissä kaikkien alkioiden puolesta! Joskus se yksikin riittää, ei oo ihmisen hyvä vaipua epätoivoon...

Upunup, mulla on nyt lääkkeellinen PAS. Syyksi epäilen edellisen kierron aikana tehtyä ivf-jaksoa. Mulla siis oma hormoonitoiminta on ymmärtääkseni aivan ok. Liekö tosiaan tuo ivf-jakso syynä lääkkeelliseen PASsiin. Folleja ei ole ultrassa näkynyt ja siirtopäiväkin on nyt vasta kp26. Tätähän tulee myös sitten jatkaa viikolle 10 asti, jos oikein hyvin käy.
Jos tulee jatkossa siirtoja, niin en yhtään kyl osaa sanoa kumpaa ne sieltä tarjoais. Lääkkeellistä voidaan ajoittaa eikä mene kierto hukkaan esim. vkonlopun takia.
Ja siis uskon, että oma hormoonitoiminta ajetaan kokolailla alas.

Kahdestakolme, mahtava saalis! Hienosti on onnistunut stimulaatio!

On. Tänään pp0. :love7
 
Onko nyt ollut mitään ongelmia saada lääkkeitä apteekista? Edellinen hoito oli - 18 ja sillon metsästettiin osaa lääkkeistä ja joutui lääkäri vaihtaa toisiin lääkkeisiin.. Oli joku saatavuus ongelma ainakin Lutinuksessa...
 
Meillä on perjantaina punktio. Millaisia oireita on tullut teille punktion jälkeen? Varsinkin jos riski on hyperiin. Oletteko olleet hyvässä kunnossa ja voineet jo tehdä jotain vai onko pari päivää mennyt makoillessa ja levätessä?
Moi! Mulla ei tullut edeltävästä punktiosta juuri mitään oireita, ja menin seuraavana päivänä jo töihinkin ku ihan normaali olo. Tänään tehdystä punktiosta on selkeesti huonompi olo. Kävelen kaksinkerroin, enkä voi kuvitellakaan meneväni huomenna töihin. Mutta siis ei mitään pahempaa kyllä nytkään, pissaaminen tuntuu vähän ikävältä, ja kävellessä myös. Paikallaan kun on niin ihan hyvä olla. Lämpöpussi vatsalla auttaa hyvin!
 
Täällä hieman toivuttu viime kierrosta...

Tämän viikon perjantaina ultra ja uutta yritystä luonnonkiertoon. Mutta puoliso sattui saamaan viime vkl:na jonkun pienen flunssan ja näinä aikoina pieni flunssa muuttuu suureksi ongelmaksi.

Klinikalle ei saa mennä yhtään kipeänä. Hieman oireisena saa mennä, mutta sitten pitää esittää negatiivinen koronatesti. No kuten kaikki tietävät niin tällä hetkellä testijonot ovat pitkät ja testitulosten saamisessa voi kestää useita päiviä. Eilen tiistaina soitettiin korona-infoon ja jonotettiin klo 08:07 -10 : 33 ja saatiin tälle päivälle (eli keskiviikolle) aika klo 13. Kävin sitten eilisiltana katsomassa HUSlabin sivuilta olisiko siellä mainittu, että kuinka kauan testitulosten saamiseen menee ja päivitetty tieto oli 6 päivää!!

Olin jo aikaisemmin katsonut, että Mehiläisessä pääsee itse maksamalla express koronatestiin, josta tulokset saa kuudessa tunnissa. Soitettiin klinikalle ja saatiin lähete siihen ja puoliso lähti saman tien matkaan. Tänä iltana tuli vastaus, joka oli negatiivinen ja nyt puoliso pääsee kuin pääseekin ultraan. Pidemmälle en uskalla edes ajatella. Tämä on jo toinen kerta, kun melkein jää hoidot tekemättä koronatestauksen takia.

Mua suututtaa tämä korona ja jatkuva jännääminen siitä, onko terve vai ei :BangHead

Mutta iloista on se, että kohta on edessä uusi yritys ja toivoa on taas ilmassa. Sitä uutta toivoa ja jaksamista toivotan teidän jokaisen päivään :thumright


Kissankäpälä
 
Terveisiä jälleen sairaalasängystä huonoimman ivf-komplikaatio-tuurin kuningattarelta! Hyperiä en vielä ehtinyt kehittää sentään tällä kertaa, mutta punktiossa tapahtui se superharvinainen vahinko, ja sain sisäisen verenvuodon. Punktio oli siis eilen ja olo alkoi kotona heikentyä iltapäivällä, alkoi vatsakipujen lisäksi huimata. Siitä päivystykseen jossa pyörryin ja alkuyöstä tähystysleikkauksella imettiin ylimääräiset veret (1,8litraa) sisältä pois. Tänään pääsen kai kotiin viikon saikkua viettämään. Onneksi taustalla oli jo yksi punktio ja osasin arvata, että nyt ei ole kaikki hyvin.

Mutta ihan kivojakin uutisia:
24 follia
13 munasolua
11 kypsää
8 on hedelmöittynyt, toivottavasti jaksavat jakautua viisipäiväisiksi!

Tuoresiirtoahan meille ei tule muutenkaan, koska perinnöllisen sairauden vuoksi edessä on alkiodiagnostiikka.
 
Enkelinsiipi, kovasti tsemppiä ja pikaista toipumista! Onneksi punktiossa tuli kuitenkin hyvä saalis.

Mulla on punktio ens maanantaina, lääkäri siinä pähkäili perjantain ja maanantain välillä mutta päätyi kuitenkin ensiviikkoon,että saataisiin pienimpiä vielä kasvamaan (vaikka muutama isompi menetettäisiinkin) nyt jännäilen mitkä olot on viikonloppuna kun nyt jo tasaisesti turvottaa ja särkee.

toiveet on korkealla, samoin pelko siitä että milloin kaikki taas romahtaa. Mieli menee hirveetä vuoristorataa!
 
Enkelinsiipi: hurja juttu! Pikaista toipumista! Toivotaan, että kaikki 8 jaksaa olla mukana blastoksi saakka :)

Kauramaito: kuulostaa fiksulta odottaa, että saisitte enemmän kypsiä munasoluja.

Kahdestakolme: Hieno saalis! Tsemppiä Maanantain siirtoon! :)



Mulla näytti ovis plussaa eilen, ja saatiin varattua ensi viikolle kohdun biopsia-aika. Asiat etenee....vaikkakin hitaasti.
 
Moi kaikki, en ole pitkään aikaan tänne kirjoittanut kun ollut kesätaukoja ja nyt vasta päästy taas jatkamaan.

Metsästän tällä hetkellä ovista PASia varten. Letrozolit oli kp 3-7. Ekassa ultrassa limis näytti hyvältä mutta johtofollia ei näkynyt. Tänään sitten taas ultra.

Kysymys: Mitä jos se ovis ei ole tulossa? Meneekö tämä kierto "hukkaan" vai otetaanko silloin jotain lääkkeitä käyttöön mitä vois huijata kehoa että ovis onkin tapahtunut että PASin vois tehdä?
 
Floki jos ovulaatiota ei tapahdu tässä luonnollisessa kierrossa, mitä ilmeisesti letroilla tuetaan, niin sitten tämä kierto menee ohi. Ei voi minkään. Toivotaan että ovis tapahtuu ja pääset passiin. :happy:
Lääkkeellisessä /korvauskierrossa ei tule ovulaatiota vaan kaikki vaiheet tapahtuu lääkkeiden avulla ja ovista ei ns. tarvita.
Tällainen kierto kuitenkin aloitetaan niin, että lääkkeet alkaa jo kp1 tai 2.
Jos monta kiertoa menee ohi ovuloimattomuuden vuoksi tai sen vuoksi, että se aina osuu väärään aikaan niin sitten päädytään tähän. Tulokset niissä on lähes samaa luokkaa.
 
Enkelinsiipi, toipumisia! Kuulostaa hurjalta! Tiedätkö, juuri keskiviikko-iltana mietin, mitenhän sulla sujui punktio. Olin siinä vaiheessa itsekin päivystyksessä, kun saman päivän alkuillasta nousi yht'äkkiä kuume. Mulla onneksi kaikki lopulta ok, ja pääsin yöksi kotiin, tai no, kotona olin tyyliin lähemmäs kello 02.00. Mutta tiedä häntä, vaikka oltaisiin oltu viereisissä huoneissa :) Onneksi Suomessa terveydenhuolto on huippuluokkaa! Aika väsynyt olenkin nyt ollut, en ole tännekään jaksanut mitään rustailla. Jostain syystä unta ei tule silmään. Onneksi kuumetta ei enää ole näkynyt ja muutenkin vointi paljon parempi. Pääsitkö muuten seuraavana päivänä kotiin? Ihan muuten vinkkinä sanon, että kannattaa seurata rautavarastojen palautumista, tai ainakin toivon että tällaisissa tapauksissa sitä seurataan terveydenhuoltotahon tiimoiltakin automaattisesti :) Itselläni on ollut matalat varastoraudat, eikä niiden osuuteen meidän tapauksessa ole juuri liiemmin otettu kantaa, siis että mikä niiden osuus on ollut siinä, ettei raskaus välttämättä ala (toki meillä pääasiallinen syy on miehessä). Mutta mahtava kuulla, että teillä on ollut hyvä määrä hedelmöittuneitä munasoluja :)

Kissankäpälä, korona tuo kyllä oman twistinsä näihin hoitoihin. Mullahan jouduttiin päivystyksessä ottamaan se näyte, kun teoriassa olisi ollut tartuntaan mahdollisuus yhden oireen takia. Onneksi näyte oli lopulta negatiivinen. Mutta tosiaankin, jos sitä näytettä joutuu odottamaan ns. normioloissa lähes viikon, on se aikamoinen odotus :eek: Hyvä, että pikakaistakin on olemassa, jos vain budjetti antaa myöden.

Kauramaidolle tsemppiä viime hetken kasvatusurakkaan ja maanantaiseen punktioon! :)

Kahdestakolme, teilläkin kuulostaa hyvältä määrältä hedelmöittyneitä, pidän peukut pystyssä että pääsette siirtoon + pakkaseen jää tavaraa :smiley-angelic001

Cherryred, liittyykö kohdun biopsia siis jotenkin siihen, että tutkitaan onko alkion kiinnittymisolosuhteet hyvät? Ilmeisesti siihen kiertoon ei voida tehdä siirtoa?

On: Kävin tänään hakemassa pienen kyytiin :smiley-angelic001 Tuli herkistyminen, varsinkin kun on ollut vähän normaalia rankempi kokemus päivystykseen menemisten jne. suhteen, että kuitenkin päästiin tähän pisteeseen. Jotenkin tuntuu että tällä hetkellä tunnen/koen hoidoissa olleen ajanjakso ennen punktiota ja punktion jälkeen. Ja sitten tosiaankin se, että vain yksi munasolu viidestä oli hedelmöittynyt normaalisti, pakkaseen ei saatu mitään. Mutta hyvillä mielin olen, ja aion nauttia/iloita siihen asti kunnes tiedän lopputuloksen. Katsotaan sitten uusiksi fiilikset :smiley-angelic003
 
Takaisin
Top