IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua kiinnostaisi tietää onko teille povattu ennen pistosten aloittamista jo jonkinlaista ennustetta munasolujen lukumäärän suhteen? Minulle lääkäri sanoi, että kannattaa varautua siihen, että munasoluja ei kypsy ihannemäärää. Tämä perustui vuoden takaiseen amh-lukemaan, joka oli silloisen lääkärin mukaan "ihan ok" ja antraalifollikkelien määrään, joita ei viime ultrassa näkynyt kuin alle 10. Ennen niitä on ollut muistaakseni enemmän... Vaikuttaako hiljattainen keskenmeno siihen?

@Kefir90 Sen kun tietäisi miten saisi ajatukset keskitettyä muuhun. Yks mitä olen itse ajatellut tehdä on kokata vapaapäivinä paljon ruokaa seuraavalle 7 päivälle ja tehdä arkipäivistä rennompia, täyttää vapautunut aika jollain neulomisella tai maalaamisella, ja rennolla liikunnalla. Se ruoalaiton suunnittelemattomuus on semmoinen aikasyöppö vaikka me molemmat kokataan vuorotellen.

Huomenta.
Tässä kun tätä odottamisen odotusta nyt riittää, niin millaisilla konsteilla ootte saaneet ajatukset pois hoitojen pähkäilyistä ja vauvva haaveista?

Itsestä olen nyt huomannut hoitojen tokan kierroksen alun lähestyessä, että alkaa turhan paljon jänniittää ja ressata asiaa. Tällä kierroksella ei oikein voi hukuttautua töihin tai urheilla, kun olen sairauslomalla vielä pari viikkoa nilkka operaation jäljiltä.
Tähän kun keksisi keinon, niin olisi mielenrauha pelastettu. :grin Tuntuu, että illat menee tosi pitkälti näitä asioita pyöritellessä. Kai kavereiden näkeminen yms. sosiaalinen elämä voisi auttaa, mutta ei sitten toisaalta jaksa joka iltakaan jossain olla menossa. Muutenkin nyt korona-aikana yritän vältellä liikoja sosiaalisia kontakteja. Oon miettinyt jopa avoimen yliopiston etäkurssien aloittamista, että pitäisi varmasti ajatella jotain ihan muuta, kun niitä tehtäviä vääntää.

Hei! Onko tietoa seuraavasta: Lyhyen kaavan koeputkihedelmöityshoito käynnissä parhaillaan. olen ottanut gonal f pistoksia nyt viikon, ja fyremadelia (jarru) siihen viereen 4 päivää, suunnitteilla punktio keskiviikoksi. Äsken alkoi tulla ovulaatio limaa ja hyytymiä ulos. Onko nyt niin että munasolut irtoavat ennenaikojaan? Kiitos tuhannesti jos joku tietää! Huomenna onneksi ultra heti aamusta.

Hei! Onko tietoa seuraavasta: Lyhyen kaavan koeputkihedelmöityshoito käynnissä parhaillaan. olen ottanut gonal f pistoksia nyt viikon, ja fyremadelia (jarru) siihen viereen 4 päivää, suunnitteilla punktio keskiviikoksi. Äsken alkoi tulla ovulaatio limaa ja hyytymiä ulos. Onko nyt niin että munasolut irtoavat ennenaikojaan? Kiitos tuhannesti jos joku tietää! Huomenna onneksi ultra heti aamusta.

Ei ole tietoa, mutta minullakin on alakerran tuotokset muuttuneet limaisemmiksi, ja tiistaina punktio. Mulla pitkä kaava. Ja olen murehtinut samaa tämän päivän, mitä jos follit karkaavat tai puhkeavat ennen aikaisesti :wideyed::eek: En sitten tiedä, muuttaako tuo Gonal-F -lääkeaines valkovuodon koostumusta tms. pistospäivien loppupuolella, en googlaamalla tai lääkeaineen pakkausselostetta lukemalla saanut vastauksia kysymyksiini.

Mulla oli varmaan sen viimeisen viikon ovisliman kaltaista vuotoa ja muutenkin paljon oireita.

Ei olleet ennenaikojaan irronneet, monilla näyttää olevan samoin.

Helpottavaa kuulla, että varmaan johtunee lääkkeistä :hilarious: Näin itse järkeilin, mutta näissä asioissa monta kertaa tunteet ottavat vallan.

Huomenta.
Tässä kun tätä odottamisen odotusta nyt riittää, niin millaisilla konsteilla ootte saaneet ajatukset pois hoitojen pähkäilyistä ja vauvva haaveista?

Itsestä olen nyt huomannut hoitojen tokan kierroksen alun lähestyessä, että alkaa turhan paljon jänniittää ja ressata asiaa. Tällä kierroksella ei oikein voi hukuttautua töihin tai urheilla, kun olen sairauslomalla vielä pari viikkoa nilkka operaation jäljiltä.

Voimia odotteluun. Oliko sulla piinailut vielä, vai tiedätkö toisen kierroksen jo tulevan? Saman oon huomannut, että on vain haittaa liian kokonaisvaltaisesti miettiä tulevia hoitoja. Mikä vain, mihin voit upota arjessa voisi toimia harhauttajana!

Mä oon lukenut kirjoja, joihin koukutun helposti. Tykkään myös pelailla, ja oon tehnyt kodin pikkuparannuksia. Myös läheisten seura auttanut itseäni. Sillon vaikeampi pohdiskella vaan omia fiiliksiä ja haaveita ja miettiä onnistumisen todennäköisyyttä.

Onko sulla joku kotona tehtävä juttu, johon voit upota? Muu kun tuo liikunta siis :)

Terveisiä ekasta stimulaatioultrasta. Folleja oli hyvä määrä. Yli 10mm toisella puolella 5 ja toisella 6. Kasvattelua jatketaan ja ke sitten uus ultra ja päästään toivottavasti sopimaan punktiopäivä. Olo on todella huojentunut koska pelkäsin viime kerrasta ettei vaste ole taaskaan hyvä, eikä päästä punktioon.

mites muilla jotka samaa jännäilevät?

Punktio onkin yllättävän aikaisin eli jo ylihuomenna keskiviikkona (verrattuna viime kertaan). Etukäteen arveltiin, että se olisi ollut vasta perjantaina.

Aamun ultrassa näkyi oikealla puolella folleja 10 ja vasemmalla 12, ja tällä kertaa oli enemmän isoja ja tasakokoisempia folleja. Eli hyviä uutisia sikäli! Toivotaan, että tällä kertaa löytyisi edes puolesta folleista munasolut.

Määrähän on kyllä sellainen hyperstimulaatiota ajatellen, että vähempikin olisi riittänyt. Viimeksi ultrassa oli suunnilleen sama follimäärä, ja punktiossa löytyi vielä viisi lisää... Onneksi vointi on nyt levon myötä ollut parempi kuin viimeksi

Mulla kolmas päivä Menopurin pistämistä takana, ylihuomenna alkaa jarrun pistäminen. Loppuviikosta ultra, jossa tsekataan vaste ja mahdollisesti sovitaan punktiopäivä tai sitten toisen ultran ajankohta. Jännää näin ekalla kerralla nähdä, miten paljon rakkuloita tulee. Toivottavasti tulee sopiva määrä, ettei myöskään liikaa tulisi. Hieman stressaa se, että onko niistä mun munasoluista mihinkään... Ikä kai ois mun puolella, että edes joku ois hyvä ja saatais alkioita.

Tänään tilattu apteekkiin ivf-lääkkeet, torstaina lääkärille soittoaika ja ensi viikolla pistosopastus polilla. Jännittävää! Lyhyellä kaavalla mennään, Menopure ja Fyremadel lääkkeinä. Vielä tovin saa odotella kiertoa alkavaksi, mutta onhan tässä omat häät neljän päivän päästä ja kaikkea siihen liittyvää hommaa :joyful:

Minä kierronpäivänä teillä tehty punktio? Soittelin klinikalle vielä arviota ajankohdasta, mulla tulee uusi perehdytettävä just tiimiin, järkkäilin vähän hänelle muita perehdytyksiä sille viikolle jos ite joudun olemaan pois enemmän kuin sen kolme päivää.. Kauanko ootte olleet sairaslomalla punktion jälkeen?

Henskukka, mulla oli punktio kp 12 ja saikulla olin neljä päivää. Toki mulla tuli se myöhäinen hyperstimulaatio, jonka takia kai olisi myös pitänyt jäädä saikulle mutta silloin olin kuitenkin osin oikeastikin töissä, osin etätöissä. Täysin työkykyinen koin olevani vasta noin 12 päivää punktion jälkeen, siihen saakka oli aika voimakkaitakin kipuja.

Voimia odotteluun. Oliko sulla piinailut vielä, vai tiedätkö toisen kierroksen jo tulevan? Saman oon huomannut, että on vain haittaa liian kokonaisvaltaisesti miettiä tulevia hoitoja. Mikä vain, mihin voit upota arjessa voisi toimia harhauttajana!

Mä oon lukenut kirjoja, joihin koukutun helposti. Tykkään myös pelailla, ja oon tehnyt kodin pikkuparannuksia. Myös läheisten seura auttanut itseäni. Sillon vaikeampi pohdiskella vaan omia fiiliksiä ja haaveita ja miettiä onnistumisen todennäköisyyttä.

Onko sulla joku kotona tehtävä juttu, johon voit upota? Muu kun tuo liikunta siis :)

Tiedossa on tämä uusi kierros. Keskiviikkona alkaa Primolut ja sitä syön 4.9 asti. Siinä pitäs sitten menkat pitää ja 9.9 eka uä. Tovin saa tässä nyt sitten odotella, että piikitykset alkaa.

Kauramaito, Carnation, Henskukka ja Kefir90, tsemppiä ja onnea hoitoihin! Enkelinsiivelle ja Kahdestakolmelle tsemppiä sekä onnea ylihuomisiin (edit: ei kun ilmeisesti huomisiin, olen päivistä ihan sekaisin!) punktioihin :happy: Mukavaa kuulla, että mahdollista piinailuseuraa on tulossa!

ON: Punktio takanapäin ja olipahan kokemus! Jännitin ihan superpaljon, ja varsinkin kun ei etukäteen tiennyt miten päivän kulku oikein sujuu, ja korona-ohjeistusten takia mies ei saanut olla mukana kuin punktiossa..joten kun jouduimme miehen kanssa erillemme ennen kuin pääsin vastaanottoajalle/sisään tarkkaamoon, sain pienen paniikin miten meidän yhdistetään, joutuuko mies haahuilemaan klinikan käytäviä :woot: Ja kun en sitten viitsinyt peräänkään soittaa, etten häiritsisi miehen omaa toimitusta. Jotenkin stressasin sitä, että mitä jos miestä alkaakin jännittää ja hänen osuus ei onnistuisikaan. Laitoin sitten vaan viestin jonkin ajan kuluttua, että lähtee omille asioilleen ja laitan viestiä kun saa tulla hakemaan :grin Eli mies ei sitten ollut mukana itse toimenpiteessä. Ja otin kyllä kaikki rauhoittavat ja kipulääkkeet mitä vain sai!

Itse toimenpide oli oikeastaan kivuton, ei se puudutuskaan sattunut. Toinen puoli oli vähän haastavampi kuin toinen. Ja molemmilta puolilta kuitenkin saatiin folleja! Mutta, lopulta kypsiä munasoluja oli vain 1/3 siitä määrästä, mitä oltiin punktioitu. Se vähän askarrutti, varsinkin kun tiedostan osan soluista varmasti kuukahtavan. Toisaalta, mielummin vähän soluja kuin se, että olisi huonoja soluja pakkanen täynnä. Punktion jälkeen, kun humautuslääkkeen teho alkoi hiipua, alavatsa tuli kipeäksi mutta onneksi siihen sai särkylääkettä. Ja tosiaankin, nyt makaan visusti peiton alla, kaikki kävely jne. tuntuu alavatsassa erittäin epämukavalta! Jos seuraava kerta tulee (mitä toivon, että ei tulisi, mutta täytyy olla realisti), pidän oman intuitioni mukavista vaatteista :laughing001

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Isabel! Toivottavasti punktio menee hyvin ja tulee tarrasukkaiset alkiot. :happy: Samoin Kahdestakolmelle. Suunnitellaanko teille tuoresiirtoa?

Mulla ensi viikolla 2. PAS ekasta IVF/ICSI:stä. Kysyivät onko estettä siirtää kahta alkiota, jos laatuolisi heikompi. Hätähousuna tuli sekä innostunut olo, ai että kaksoset, ja vähän hätääntynyt, että oliko ne alkiot huonoja. Näin ei vissiin kuitenkaan ollut, vaan tarvitsivat tiedon etukäteen siirtopäiväksi, kun näkevät miten ne alkaa sulatuksen jälkeen jakaantua.

Välillä varovaisen toiveikas olo, mut epäonnistumisen pelko ajaa sivusta muita tunteita mukaan, ettei sitten pettyisi liikaa. Harmittaa tuo vähän, tykkäsin sokeasta toivosta enemmän. :arghh: Vaikka se sitten sattuisikin. Pitää koittaa hakea varovaista toivoa, kivempaa niin.

Takaisin