IVF/ICSI 2020

Mulla kun alko tuoresiirrosta selvät menkat kipuineen Terolutista huolimatta ja testi oli negatiivinen niin sain luvan lopettaa siihen vaikka ei ollutkaan vielä virallinen testipäivä. Sitä ennen olin jatkanut vaikka oli tuhrutellut pari päivää.
 
Nabss, Tsemppiä sinulle. Toivotaanpa ettei ole kuukautisvuotoa, vaan jotain muuta harmitonta.


Minulla alkaa huomenna ivf-hoito! Tänään tiputellut ja huomenna luultavasti kp1. Huomenna myös suunnittelukäynti klinikalla ja pistit aloitetaan ylihuomenna. Jännittävää, mutta samalla ekaa kertaa olo että ehkä vihdoin mekin saatetaan saada lapsi.
 
Minulla onneksi helpotti olo nyt vähän, ja uskon pärjääväni punktioon asti hyvin. Luulen, että helle teki ongelmia, samaten ehkä turhan raskas ruoka ja liian pitkä kävelylenkkk:p

Viimeksi punktio oli siis torstaina, ja jouduin maanantaina hakemaan lisää saikkua, koska pyörrytti niin paljon ja oli melkoisesti vielä kipuja (en voinut kävellä edes puolta kilometriä).

Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä heräsin aivan kammottavaan kipukohtaukseen ja vietin sitten yön Naistenklinikalla. Tuo kipu oli aika pelottava kokemus, mutta muuten hyperi oli mulla vaan epämiellyttävää ja punkeroa oloa. Eipä siinäkään mitään, sain Naikkarilta vaan kovempia kipulääkkeitä. Ei siis tarvinnut nestettä poistaa kehosta lääkkein tms. Meni lopulta levolla ohi, palasinkohan töihin sitten maanantaina reilun viikon saikun jälkeen.

Jos nyt tulisi hyperstimulaatio, voisin varmaan tehdä etänä töitä nopeammin. Viimeksi kun suurin ongelma oli se,etten voinut liikkua ja pyörrytti, mutta pää toimi muuten.


Kiva kuulla, että sulla olo helpotti, niin nimittäin helpotti minullakin :grin Ja tosiaankin, luulen kans että helle, kävelylenkki + liian vähän vettä olivat ne tukalan olon tekijät. Varsinkin nyt kun on yrittänyt panostaa siihen veden juontiin, niin on tuntunut helpottavan. Tai sitten munasarjat ovat jo tarpeeksi saaneet myllättyä itselleen tilaa, maha näyttää kuin olisin jo pieniin päin :playful:

Hurjalta kuulostaa sinun kokemus, mutta hyvä että selvisit kuitenkin ilman isompia operaatioita tms. Kipukohtaus ei kuulosta kivalta, varsinkin jos se tapahtuu keskellä yötä. Onneksi pääsit hoitoon, vaikka yö osastolla ei varmastikaan voita yötä omassa kodissa. Etätyömahdollisuus kannattaa kyllä hyödyntää, itse en valitettavasti sitä pysty tekemään. Tänään kyllä jaksoin hyvin töissä ja onneksi kohta on viikonloppukin!
 
Aion tehdä huomenna aamulla testin, sittenpä sen tietää. Verta tuli jo reilusti enemmän toisella vessakäynnillä. Kipuja on kyllä ollut aika paljon tänään, mutta tosiaan ovat aika erilaisia kuin yleensä menkkojen aikaan. Voikohan punktio jotenkin vaikuttaa siihen?

Ja mietin myös Lugesteroneja, kai ne pitää vielä jatkaa ainakin huomiseen asti vuodosta huolimatta? Yritin soittaa klinikalle mutta en saanut enää kiinni sieltä ketään.

Toivottavasti ei olisi menkat, vaan joku harmiton vuoto.

Mulle on neuvottu joka kerta, että silti niitä lugeja pitäisi käyttää, vaikka tulee vuotoa. Vasta kun olen saanut virallisen negan, niin voi lopettaa, eli verikokeen tulokset.
Tässä on varmaan vaihtelua klinikoittain ja alueittain. Muistelin että joku sanoi ettei heillä oteta edes verikokeita siirron jälkeen vaan kotitestillä mennään. Mun mielestä outoa, kun se verikokeen arvot kertoa myös paljon, vaikka kotitesti olis nega.
 
Täällä tapahtuu monelle nyt isoja asioita, tsemppiä jokaiselle teille!

Kuten myös meille.. Hcg arvo oli 2, joten nega oli. Mutta testi oli ihan selvä plussa ja alavatsassa tuntui selvää nippailua, mutta sitten meni vaan kesken. Tämä on ollut varmaan kiinnittymisyritys ja ei sitten tarttunut.

Yritän ja yritämme pitää täällä lipun korkealla, mutta eihän sille mitään voi, että nyt on paha mieli. Lisäksi huolettaa ikä, kun ei ole enää paljon aikaa. Mutta ei auta kuin mennä seuraavaan kiertoa kohden. Uutta yritystä vaan kehiin.

Kissankäpälä
 
Kissankäpälä pahoittelut negasta. Jos nyt kuitenkin vähän voin lohduttaa niin merkit saattaisi olla puolellasi, sillä mulla kävi samalla lailla että hailakka plussa tuli vaikka verikoe alle 5. Jotain siis siellä oli tapahtunut. Seuraavasta kierrosta raskauduin ja sekä hoitaja että lääkäri sanoi että usein tällaisen "kiinnittymisyrityksen" jälkeen kohtu on vastaanottavainen ja raskautuminen helpottuu. Suositteli heti vaan uudelleen yrittämään. He ovat nähneet monta tarinaa ja hoitoa, joten uskon että jotain merkitystä tällaisella on. Vähän sama kuin että keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi tulemiselle on korkea prosentti.
Tsemppiä seuraavaan yritykseen! :Heartred
 
Kiitos Bianca ja Carnation!

Bianca tuosta en ole kuullutkaan, että keskenmenon ja kiinnittysmisyrityksen jälkeen on korkeampi onnistumisprosentti. Soitettiin jo klinikalle ja varattiin aika ensi viikon perjantaille.

Viime yönä valvoin ja pyörittelin ajatuksia päässäni. Olisiko pitänyt sitä tehdä ja olisiko pitänyt silloin toimia toisin. Siis lähinnä aloitusajankohtaa ajattelin. Mutta ei. Kyllä kaikki on tehty siinä järjestyksessä kuin hyvä on ollut. Nyt vaan pitää yrittää.
 
Voimia Kissankäpälä! :Heartred

Täälläkin tänään testattu nega ja kuukautisvuotokin on jo voimistunut. Ei siis tullut onnistumista tuoresiirrosta. PAS voidaan tehdä heti tähän kiertoon eli sitä odotellessa. Ihmeen rauhallinen olo on, ehkä se vaikuttaa kun on kuitenkin vielä toivoa noissa pakastealkioissa. Pyysin, että nyt siirretään blasto ja se kuulemma onnistuu.
 
Hienoa nabss että blasto siirretään. Mäkin kysyn olisko mahdollista. Voi olla et ne haluaa säästellä niitä, sanoivat että niitä hyvä olla varalla, jos 3 päivänen ei selviä sulatusta, voidaan samaan kiertoon siirtää vielä 6 päivänen
 
Hei kaikki!

Jännittää laittaa ensimmäinen viesti tällaiselle foorumille... mutta juttu on niin, että mä tarvitsen vertaistukea, ja olen jo jonkun aikaa lueskellut erilaisia vauvakuumeketjuja. No, pikkuhiljaa kuumeiluketjujen lukeminen muutti lapsettomuuskeskustelujen lukemiseksi, koska olemme kumppanini kanssa aloittamassa ivf-hoidot ihan pian. Olemme yli kolmekymppisiä, ja molemmissa kaikennäköistä kremppaa ilmeisesti. Kaikki on vähän epäselvää, hämmentävää, surullista ja samalla kuitenkin toiveikasta.

Toivottavasti saan liittyä teidän seuraan!
 
Pahoittelut Kissankäpälälle ja Nabssille! Toivotaan, että seuraava kierto olisi se plussa-kierto!

Dojille tervetuloa, meilläkin vähän molemmissa kremppaa niin se aina vähän jännittää, miten lähtee hoidot sujumaan jne. mutta itse olen ainakin ollut hyvillä fiiliksillä. Tsemppiä tulevaan!

Tiistaina olisi sitten punktio ja kuten ounastelinkin olotiloista, toisella puolella on paljon enemmän folleja kuin toisella puolella. Tosin tilanne on se, että toisen puolen follit ovat ok ja niitä on ilmeisesti 7. Toisella puolella follit ovat sitten niin pieniä, että ne eivät varmaan ehdi kypsyä tarpeeksi :sad001 Varmaan seuraavaan mahdolliseen hoitoon sitten nostettaisiin hormonimääriä. Eka hoitohan on myös osittain kokemusten hakemista, ja seuraavaan hoitoon sitten muutetaan annostuksia tms. Täytyy siis vaan pitää toivoa yllä ja on tässä vielä pari päivää aikaa kasvatella soluja :rolleyes: Lääkäri oli kyllä ihana kannustava ja empaattinen ei-liian-empaattisella tavalla!
 
Muutama viikko, niin pääsisi ilmoittautumaan vihdoin hoitoihin. Pitkiä on nää odottavan ajat...
 
Moikka! Päätinkin nyt liittyä seuraan tänne, kun meillä alkoi viikko sitten ensimmäinen ivf-hoito lyhyellä kaavalla. Keskiviikkona oli ultra ja folleja oli yhteensä lähemmäs 40 tulossa (mulla pcos), joten tuoresiirtoa on turha kyllä odottaa. Isoimmat rakkulat oli 8mm ja maanantaina menen uuteen ultraan. Tästä pääseekin kysymykseen, että onko muille tullut oloa että pelottaisi, että jarru alkaa liian myöhään? Ei nimittäin vielä alkanut vaan on alkamassa vasta maanantaina pistopäivänä 10, jotenkin alkoi pelottaa että entä jos se onkin liian myöhään. Jomotukset on nimittäin jo alkanu aika hyvin. Mutta ehkä pitää vaan yrittää luottaa lääkäriin :laughing002 Maanantaina myös päästään sopimaan punktiopäivä :) Gonal f olen pistänyt annoksella 125 Ky, jarruna alkaa fyremadel.
 
Tervetuloa Kisulin ja tsemppiä hoitoon! En ole lääkäri, mutta voisiko jarrun myöhäinen aloitus johtua siitä että follit ovat vielä aika pieniä? Mikä on loogista, kun niitä on noin mahdottoman paljon. Fiksummat korjatkoot päätelmiä.

Perhoselle sympatiat, koko tämä prosessi tuntuu olevan yhtä odottelua... milloin mitäkin ja kuinka pitkään. Itse odotan nyt ensi viikon PASsia. Herkeämättä niinkuin voitte uskoa!
 
Tervetuloa Kisulin! Huh mikä saalis tulossa! Toivottavasti tulee kerralla alkiot loppuelämänntarpeiksi satsista siis. :)
 
. Itse odotan nyt ensi viikon PASsia. Herkeämättä niinkuin voitte uskoa!

Ja sitten siirron jälkeen odottaa testauspäivää ja laskee oireita :hilarious: on kyllä yhtä raskauden odottamista.

Mä oon näköjään mieheni kera taas toivottomuus vaiheessa. Molemmat mietittiin aamulla, et ei me ikinä saada vauvaa. Mutta oon oppinut tältä foorumilta, että vaikka tältä tuntuu, silti voi onnistua. Eli omille tuntemuksille armollista viikonloppua kaikille :Heartblue
 
Huomenta.
Tässä kun tätä odottamisen odotusta nyt riittää, niin millaisilla konsteilla ootte saaneet ajatukset pois hoitojen pähkäilyistä ja vauvva haaveista?

Itsestä olen nyt huomannut hoitojen tokan kierroksen alun lähestyessä, että alkaa turhan paljon jänniittää ja ressata asiaa. Tällä kierroksella ei oikein voi hukuttautua töihin tai urheilla, kun olen sairauslomalla vielä pari viikkoa nilkka operaation jäljiltä.
 
Takaisin
Top