Voi harmi Kanna
Koittakaa saada jotain lisätestejä, josko sieltä löytyisi apuja. Luotatko tuohon testitulokseen vai onko edessä vielä verikokeet varmistukseksi?
Celestelle tervetuloa joukkoon ja kovasti onnea mukaan ensimmäiselle IVF-kierrokselle :)
Mette82, Ihan huippua, että saitte paljon hedelmöittyneitä! Vaikka joku niistä tippuisi matkan varrella, niin kyllä tuosta uskoisin jäävän hyvän määrän jäljelle :) Varsinkin jos teillä on aiemmin ollut tosi vähän hedelmöittyneitäkin.
Oliko tässä kierroksella muita muuttuneita asioita, kun tuo sun miehen syömä sermatrop alfa? Oliko sulla lääkkeet ja annokset samat? Ja teitkö itse jotain elämänmuutoksia? ...kyselen kun niin iso muutos hyvään suuntaan, josko auttais muillakin
Kerrotko cherryred lisää tuosta tutkimuksesta mitä sulle tehtiin? Missä tilanteessa tehdään? Miten? Missä? Minkä hintaista?
Testit tehdään koska syytä epäonnistumisiin ei löydy ja aikaa ja alkioita ei ole tuhlattavaksi. Normaalisti suosittelisivat näitä vasta, kun epäonnistumisia on paljon. Mutta mun iän vuoksi kannattaa nyt optimoida kaikki. Kun sitten se lopullinen syy, mitä ei voi varmistaa niin helposti on se munasolun laatu. Että jos vielä epäonnistuu, niin siinä sitten se syy kaikkin varmimmin.
Huomenna on biopsia ainakin nyt tuohon BeReadyyn (mikä on mun optimaalinen alkionsiitoaikataulu). Nata-testiä joudutaan siirtämään, koska mulla alko tänään virtsatietulehduksen oireet ja jouduin hakeen antibiootit....
Hemmetin huonoa tuuria että nyt lykkäs tuon tulehduksen! Päivää ennen! Ottaa aivoon, mutta minkäs teen...
Toi tulehdus ja antibiootit varmasti muuttaa mun immunologista tulosta, niin siksi ei voi tehdä huomenna.
Toi Nata-testi mittaa siis mun kohdun immunologisen vasteen, eli onko mm. mun NK-solut liian aktiivisia. Ne voi estää alkioiden kiinnittymisen ja altistaa aikaisille keskenmenoille.
Testi tehdään jonkun pillin tapaisella laitteella. Sitä kohdun limakalvoa imetään sinne "pilliin" pitkin kohtua ja se lähtee tutkittavaksi. Ollaan Mehiläisellä hoidoissa. Osassa paikkoja samanlainen testi kun tuo BEReady on nimellä ERA. Mutta tuntuu että toi ERA on vähän kalliimpi.
Toi BeReady maksaa n.800€ ja toi Nata on saman verran.