IVF/ICSI 2020

HUOM!

Laitanpa tänne muistutuksen jos joku ei ole huomannut ja ehtisi vielä.

Jos on lääkekatto 2020 täynnä ja hoidot tiedossa 2021 alussa, niin tarkistelkaapa onko jo reseptit laitettu Kantaan. Itse sain lääkkeet ostettua nyt valmiiksi täyteen lääkekattoon helmikuun vikaa hoitokertaa varten ja olipahan muuten iso säästö.
 
Jos et olisi ovuloinut, niin kierron ei pitäisi pidentyä vaan lyhentyä, kun ei ole keltarauhashormonia pitämässä luteaalivaihetta yllä, näin olen ymmärtänyt.

Oliko sulla pcos taustaa? Voisko olla, että bongasit tuolloin kp15-16 ensimmäisen lh-piikin, joka ei kuitenkaan ollut vielä se oikea?

Mulla on ollut jotain sellasia kiertoja, joissa ensin tulee pienehkö huippu, joka näkyy liuskatestissä melkein kontrolliviivaan vahvuisena, mutta se kestää liian lyhyen aikaa, eli bongaan sen esim. illalla testatessa, mutta en enää seuraavana aamuna, ja sitten 2-3 päivän päästä tulee se "oikea" lh-huippu, joka kestää 1-1,5 vrk ja liuskatesteissäkin on kunnon kontrolliviivaa vahvempi viiva. Eli siis lh:n määrä ei nouse tasaisena käyränä vaan ikään kuin M-käyränä, jossa eka huippu matalampi ja lyhyempi. Ehkä siis ovuloit myöhemmin kuin arvelit?

PCOS ei ole todettu, endometrioosi on. Joka kuukausi ovuloin testien mukaan. Tässä kierrossa testasin kp 15 ja kp16 positiivista (digi)ovulaatiotestissä. Joten reilun vuorokauden ajan ainakin näytti positiivista.

Lämpöjä en ole koskaan mitannut sillä en oman kehoni kanssa pidä lämmön seuraamista luotettavana.

Hyvää pohdittavaa sain, kiitos! Ja otan mielelläni vastaan lisää ehdotuksia ja pohdintoja :Heartred
 
Kiitos Zinnia ja Minnihiiri84 kun olitte nopeita vastaamaan pohdintoihini.

Tänään alkoi vihdoin ja viimein kuukautiset ja pääsin ilmoittautumaan PASiin. Nyt odotan että saisin vastauksen milloin minun pitäisi aloittaa Progynova 2mg x 3 /pv.

Mites, eikös meillä ollut useampi piinailija, miten kaikilla menee?
 
Onnea plussanneille. Tuntuu että moni viime aikoina onnistunut! ❤️

Tsemppiä kaikille negan saaneille ja toivottavasti uusi vuosi on tuloksekaampi! :smiley-angelic001

Itse odotan alkuvuoden 2.ivf-kierrosta. Tarkemmin en tiedä mihin kohtaan sijoittuu, ehkä jo seuraavista (pian alkavista) menkoista pääsen uuteen yritykseen. Nyt olen parisen viikkoa syönyt geleetä ja ubikinonia. Toivottavasti niistä saisi jonkin pienen buustin edes onnistumiseen.

Kohtahan se täytyykin siirtyä uuteen keskusteluun IVF 2021. Toivokaamme ettei kukaan meistä joudu vuoden päästä siirtymään enää lapsettomana 2022 keskusteluun:thumright

Mukavaa vuoden vaihdetta kaikille!
 
Kiitos Zinnia ja Minnihiiri84 kun olitte nopeita vastaamaan pohdintoihini.

Tänään alkoi vihdoin ja viimein kuukautiset ja pääsin ilmoittautumaan PASiin. Nyt odotan että saisin vastauksen milloin minun pitäisi aloittaa Progynova 2mg x 3 /pv.

Mites, eikös meillä ollut useampi piinailija, miten kaikilla menee?

Täällä myös, tai no kierto alkoi eilen illalla, mutta tänään siis kp1 ja huomenna aloitan zumenonit eli lääkkeellisellä kohti pasia. :happy:
 
Moikka! Meillä on hoidot alkamassa ensi vuoden puolella ja mietin että mikä tän keskustelun tila on, oletteko miettineet tehdä 2021-ketjua vai teenkö itse? :)
 
Apua! mulla piti huomenna alkaa synarela KP 19, mutta tänään alkoi kuukautiset. Apua, mitä mä teen????? Voinko aloittaa huomenna sen sumuttelun??!!
 
Apua! mulla piti huomenna alkaa synarela KP 19, mutta tänään alkoi kuukautiset. Apua, mitä mä teen????? Voinko aloittaa huomenna sen sumuttelun??!!

Muistaakseni yhdet kuukautiset piti olla synarelan sumuttelun aikana. minä ehkä uskaltaisin aloittaa sumuttelun ja ilmoittaisin klinikalle maanantaina kuukautisista. Jos ei olisi pitänytkään aloittaa ne niin muutaman päivän sumuttelu ei pitäisi aiheuttaa suurta ongelmaa.
 
Muistaakseni yhdet kuukautiset piti olla synarelan sumuttelun aikana. minä ehkä uskaltaisin aloittaa sumuttelun ja ilmoittaisin klinikalle maanantaina kuukautisista. Jos ei olisi pitänytkään aloittaa ne niin muutaman päivän sumuttelu ei pitäisi aiheuttaa suurta ongelmaa.
 
joo! teen noin! aloitan huomenna, kuinka piti ja soitan heti maanantaina.


mua vaivas niin kovaa niin soitin sairaanhoidon neuvontaan ja sieltä ne sai gynekologin Tampereelta puhelimen päähän. jos vuoto on niukkaa niin riittää aloitus huomenna jos runsastuu niin aloitus jo tänään. Nyt on kyllä pysynyt niukkana, eli aloitan huomenna.

Tästä taas alkaa matka syvään päätyyn. Ei tähän näköjään ikinä totu. Jos jotain odottamatonta tapahtuu, on heti aivan pelko perseessä, että meneekö koko hoito pilalle. Tsemppiä kaikille ja Mahtavaa Uutta Vuotta olkoon se hedelmällisin ikinä.
 
Hei! Olen uusi täs foorumissa. Olen kotoisin Puoalasta,mutta asun tällä hetkellä Turussa, eli mun suomen kieli ehkä ei oo hirveen hyvä, mutta kuitenkin ajattelin keskustella teidän kanssa tärkeestä aiheesta. Olen yrittänyt saada lasta jo pitkään. Kahden eri miehen kanssa on ollut sekä epäonnistumisia että onnistumisia. Ensimmäinen mies ja minä yritimme saada vauvan kolme kertaa, mutta yritykset epäonnistuivat. Raskaustesti oli positiivinen, mutta lopulta hcg kuitenkin laski ja raskaus keskeytettiin ja kuukautiset alkoivat. Lääkärin kommentti oli, että miehen ja naisen kemiat eivät sovi yhteen. Tunsin oloni surulliseksi ja epäonnistuneeksi. Suhde meni huonoon suuntaan, koska silloin ei ollut tarpeeksi tukea ja tunteita jatkaa yhdessä asumista. Toisen miehen kanssa tulin luonnollisesti raskaaksi välittömästi, mutta sekin oli valitettavasti kohdunulkoinen raskaus. Siksi päätimme IVF:n hyväksi seuraavan raskauden aikana säästääksemme aikaa ja siihen liittyvää kovaa painetta. Kokeita tehtiin myös kolme, mutta usein alkiossa oli vika (epämuodostuma, alkio ei kasvanut jne.) ja kokeet epäonnistuivat. Viimeiseksi mahdollisuudeksi oli akupunktion ja IVF:n yhdistelmä tänä keväänä. Neljäs koe onnistui, raskaustestissä ilmestyi kaksi viivaa ja hcg nousi. Olin ja olen edelleen mielettömän onnellinen ensimmäistä vauvaani odottaessa. Mutta nyt raskauteni ja stressitasoihini vaikuttaa nykyinen Venäjän ja Ukrainan välinen sota. Ennen korona ja nyt sota. Ajatus, että ehkä meitä ei ole enää lähitulevaisuudessa, pelottaa minua. Koska Baltiamaat on Suomen vieressä, on tämän hetken turvallisuuden tunne minulta ja vatsavauvaltani täysin kadonnut. Mitä mieltä olet sekä sodasta että koronasta? Miten tämä on vaikuttanut tai tulee vaikuttamaan sinuun?
 
Takaisin
Top